Makaleler
48
Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (35)
3. Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.13-36, 2024 (Hakemli Dergi)
4. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EKOLOJİK DAVRANIŞ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Kapadokya Eğitim Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.117-133, 2023 (Hakemli Dergi)
7. Comparison of science teachers thoughts on face-to-face and online STEM-based activities
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.6, sa.3, ss.514-535, 2023 (Hakemli Dergi)
10. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Bir Tübitak 4004 Projesi: Araştırıyorum, Sorguluyorum Bilimi Çok Seviyorum
International Journal f Social and Humanistic Sciences
, cilt.6, sa.1, ss.1-18, 2023 (Hakemli Dergi)
15. Fen Eğitiminde 5E Öğrenme Modeli İle İlgili Çalışmaların İncelenmesi
SDU International Journal of Educational Studies
, cilt.9, sa.1, ss.1, 2022 (Hakemli Dergi)
17. TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİ ALANINDAKİ ÖZ YETERLİK ARAŞTIRMALARININ ANALİZİ: BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI
Anadolu Öğretmen Dergisi,
, cilt.5, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)
20. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi
, cilt.8, sa.67, ss.748-766, 2021 (Hakemli Dergi)
21. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Akıllı TahtaKullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.57-94, 2020 (Hakemli Dergi)
22. Fen bilgisi öğretmen adaylarinin şeker fabrikasina düzenlenen planligezi hakkindaki görüşlerinin belirlenmesi
International Journal ofInnovative Research inEducation
, cilt.6, sa.2, ss.21-39, 2019 (Hakemli Dergi)
24. Astronomiye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Social Science Studies
, cilt.5, sa.35, ss.2718-2731, 2019 (Hakemli Dergi)
25. 5E öğrenme döngüsü modeliyle ilgili çalışmalara genel bir bakış
Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR)
, cilt.5, sa.29, ss.3818-3836, 2018 (Hakemli Dergi)
27. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri: Planetaryum
Journal of Social Humanıtıes Sciences Research
, cilt.5, ss.4241-4248, 2018 (Hakemli Dergi)
28. Ortaokul Öğrencilerinin Planetaryumlara Yönelik Görüşleri
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2017, sa.3, ss.118-131, 2018 (Hakemli Dergi)
29. Effectiveness of conceptual change texts: A meta analysis.
European Journal of Scıence And Mathematics Education
, cilt.5, ss.343-354, 2017 (Scopus)
30. Turkısh Elementary Pre-Servıce Teachers’ Epıstemologıcal Belıefs.
International Journal of Eurasia Social Science
, cilt.8, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
31. SELF EFFICACY BELIEFS OF PROSPECTIVE TEACHERS
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.7, ss.135-142, 2017 (Hakemli Dergi)
32. Deneylerin Uygulama, Tasarlama ve Öğrenme Sürecine İlişkin Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
, cilt.9, sa.3, ss.476-496, 2016 (TRDizin)
35. The Use of the Reflective Diaries in Science Lessons from the Perspectives of Eighth Grade Students
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.11, sa.2, ss.53-74, 2016 (Hakemli Dergi)
37. Cognitive Structures of Elementary School Students: What is Science?
European J of Physics Education
, cilt.6, sa.2, ss.54-73, 2015 (Hakemli Dergi)
38. Opınıons Of Teachers On Thıs Is My Work Project Competıtıon
Tarih Okulu Dergisi
, sa.8, ss.211-243, 2015 (TRDizin)
39. Kuvvet Ve Hareket Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Çalışma Yaprakları ile Belirlenmesi
International Journal of Human Sciences
, cilt.12, sa.2, ss.858-880, 2015 (TRDizin)
40. Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Özellikler Açısından Değerlendirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.293-312, 2015 (TRDizin)
41. Pre-Servıce Scıence Teachers’vıews Regardıng Computer-Aıded Instructıon
The Journal of International Social Research
, cilt.8, sa.39, ss.628-641, 2015 (Hakemli Dergi)
44. 8 Sınıf Öğrencilerinin Merkezi Sınavlarda Sorulmayan Fen Bilimleri Konularına Yönelik Görüşleri
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.63-86, 2015 (Hakemli Dergi)
45. Bilim Uygulamaları ve Çevre ve Bilim Seçmeli Derslerinin İçeriği Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.2, sa.35, ss.72-94, 2013 (Hakemli Dergi)
46. Astronomi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.116-127, 2012 (Scopus)
48. Metalik Aktiflik Konusunun Öğretimine Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Etkisi.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, ss.283-293, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
84
11. Tübitak 4004 Disiplinler Arası Yaklaşımlarla Bilim Ve Doğa Okulu Projesinin Öğrencilerin Bilişsel Yapılarına Etkisi
II. INTERNATIONAL MALATYA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 6 - 08 Eylül 2024, ss.3-14, (Tam Metin Bildiri)
12. Fen Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Yapılan Ulusal Çalışmaların İncelenmesi
VII. International Scientific Research Conference, 29 Haziran 2024, ss.1-21, (Tam Metin Bildiri)
13. Students’ views on digital system activities based on the 5e learning cycle model
9 th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL , Coimbra, Portekiz, 06 Temmuz 2023, cilt.9, ss.34-42, (Tam Metin Bildiri)
16. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilerin Fen Etkinliklerine Yönelik Performanslarının Değerlendirilmesi
6. Uluslararası İnsan, Toplum ve Sürdürülebilir Kalkınma Araştırmaları Sempozyumu, Tunus, 04 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)
18. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Okul Dışı Öğrenme Ortamları Açısından İncelenmesi
ASES IV. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Giresun, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.3-10, (Tam Metin Bildiri)
19. Türkiye’de Sanal Gerçeklik ile İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi
ASES IV. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Giresun, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.11-28, (Tam Metin Bildiri)
20. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma ve Sorgulama Kavramlarına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
ASES III. International Conference on Social Sciences, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2022, ss.282-291, (Tam Metin Bildiri)
26. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Görüşleri
12th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2021), Rome, İtalya, 28 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
27. Contrıbutıon Of Vırtual Museum Actıvıty On Fossıl-Mummy Conceptıons Of Pre-Servıce Teachers
International Scientific and Practical Conference 'Systemic Aspects of the Modernization of Science and Education', 26 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
29. Madde Ve Isı Ünitesinin Öğretiminde Yaşam Temelli Öğretimin Fen Öğretmen Adaylarının AkademikBaşarısına Etkisi
INTERNATIONALEUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 Aralık 2018 - 19 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
30. Ortaokul Öğrencilerinin Tübitak Araştırma Proje Yarışmasına Yönelik Düşünceleri
INTERNATIONAL EUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends-V, Baku, Azerbaycan, 16 - 19 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
31. 5. Sınıf “Madde Ve Değişim” Ünitesinde Örnek Olay Temelli Rehber Materyal Geliştirme Çalışması
Middle East International Conference On Multidisciplinary Studies, Bayrut, Lübnan, 9 - 12 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
32. Ortaokul Öğrencilerinin Gözlemevine Yönelik Düşünceleri
MARDİN ARTUKLU ULUSLARARASI MULTIDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
33. Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Özel Yetenekli Öğrenci Görüşleri: Kayseri Şeker Fabrikası Gezisi.
III. International Social Sciences Conference, Education-Sport Sciences-Culture, Bangkok, Tayland, 23 - 25 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
34. Astronomıye Yönelık Tutum Ölçeğı Gelıştırme Çalışması
III. International Social Sciences Conference, Education-Sport Sciences-Culture, Bangkok, Tayland, 23 - 25 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
35. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri: Planetaryum
International Congress on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
36. Ortaokul Öğrencilerinin Planetaryumlara Yönelik Görüşleri
International Congress on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
37. Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Sorumlu Vatandaş Davranışları Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
38. Fen bilimleri dersi 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik rehber materyal geliştirme çalışması
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
39. Ortaokul Öğrencilerinin Doğrudan Yansıtıcı Bir Bilimin Doğası Etkinliğinden (Gizemli Kemikler) Edinebilecekleri Kazanımlar: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
45. Environmental Citizenship of Secondary School Students
12th International Balkan Education and Science Congress “Education for life, work and well-being, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
47. The effects of teaching methods on preservice teachers knowledge about basic astronomy subjects
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, ss.270-277, (Tam Metin Bildiri)
48. Son Sınıf Öğretmen Adayları İle Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Düzeyleri
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
49. Sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi konularındaki bilgi düzeyleri
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.725-735, (Tam Metin Bildiri)
50. Development of worksheets related to unit of particulate structure of matter
1st Internatıonal Conference On Studıes in Education, 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
51. Developing A Two Tier Diagnostic Test To Assess 7th grade Elementary Students Understanding Digestive System
1st Internatıonal Conference On Studıes in Education, 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
53. Ortaöğretim 9. Sınıf Fen Bilimleri Dersleri (Fizik, Kimya ve Biyoloji) Kapsamında Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Özellikler Açısından Değerlendirilmesi
IlIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
54. Self Efficacy Beliefs of Prospective Teachers International Conference on Contemporary Issues in Education
International Conference on Contemporary Issues in Education, 27 - 29 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
55. The Effect of worksheets which were designed based on constructivist learning on the academic achievement of 6th grades at the unit of particle structure of matter
International Conference on Contemporary Issues in Education (ICCIE 2016), Zagrep, Hırvatistan, 27 - 29 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
56. Attitudes of Pre-service Science Teachers towards the Aim of Experiments.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
57. Eğitsel Kart Oyun Örneği: Mitoz ve Mayoz Bölünme
Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2016, cilt.1, sa.1, ss.141, (Özet Bildiri)
58. Kuvvet Ve Hareket Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Çalışma Yaprakları İle Belirlenmesi
5th International Conference on Research in Education - ICRE, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
59. Investigation of the Relationship Between Pre service Science Teachers Epistemological Beliefs and Beliefs About Nature of Science
European Educational Research Association-WERA Focal Meeting, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
60. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğretime yönelik düşünceleri
II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 Haziran - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
61. Bu benim eserim proje yarışması hakkındaki öğretmen görüşleri
II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
62. Fen Bilgisi O gretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanma Düzeylerine ve Bilgisayar Destekli O gretime Yonelik Dus unceleri
II. International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
64. Views of Science Teachers regarding Experiments in Their Courses (POSTER)
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
65. Views of Science Teachers regarding Experiments in Their Courses
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, 13 - 15 Mayıs 2015
66. Views of Science Teachers regarding Science Textbooks
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, 13 - 15 Mayıs 2015
67. Views of Science Teachers regarding Science Textbooks (POSTER)
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
68. ORTAOKUL 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MERKEZİ SINAVLARDA SORULMAYAN FEN BİLİMLERİ KONULARINA YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
69. Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Merkezi Sınavlarda Sorulmayan Fen Bilimleri Konularına Yönelik BakıG Açıları
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi ufbmek 2014, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.254-255, (Özet Bildiri)
70. Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin merkezi sınavlarda sorulmayan fen bilimleri konularına yönelik bakış açıları
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
71. The Evaluation of Studies about Portfolio in Turkish Science Education
IPS'12 International Portfolio Symposium, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2012, ss.3-5, (Tam Metin Bildiri)
72. The Development of an Astronomy Concept Inventory (ACI)
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 1 - 04 Aralık 2011, ss.2454-2458, (Tam Metin Bildiri)
73. Factors effecting students’ performances on an environment achievement test
World Conference on Learning, Teaching and Administration, Kahire, Mısır, 1 - 04 Aralık 2010, ss.1585-1591, (Tam Metin Bildiri)
74. An analysis of preservice science and technology teachers’ attitudes towards environment
European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2009, ss.223-229, (Tam Metin Bildiri)
75. Pilot “Nature Education In National Parks” Program: A Case Of Küre Mountains And Ilgaz Mountain National Parks
European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2009, ss.395-404, (Tam Metin Bildiri)
76. The Effects of Students’ Problem Solving Skills on Their Understanding of Chemical Rate and Their Achievement on This Issue
World Conference on Educational Sciences, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Şubat 2009, ss.2678-2684, (Tam Metin Bildiri)
77. The Effect of Students’ Perceptions of Nature of Matter on their Laboratory Attitudes and Their Achievement in Chemical Equilibrium.
World Conference on Educational Sciences, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Şubat 2009, ss.607-611, (Tam Metin Bildiri)
78. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı İle Yürütülen Fen Ve Teknoloji Dersinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi; Kuvvet Ve Hareket Ünitesi Örneği
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2008, ss.83-87, (Tam Metin Bildiri)
79. Maddenin Tanecikli Yapısı Konusu'nun Eski ve Yeni Fen Öğretim Programları ve Ders Kitaplarında Karşılaştırılması
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2007, ss.469-475, (Tam Metin Bildiri)
80. Öğrencilerin Maddenin Yapısını Kavramalarının Kimyasal Denge Konusundaki Başarıları Üzerine Etkisi
VII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2006, ss.1027-1030, (Tam Metin Bildiri)
81. Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim Fen Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi.
Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2006, (Özet Bildiri)
82. Türkiye’de İlk ve Orta Öğretim Ders Kitaplarında Enerji Kaynakları ve Yönetimi.
Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Yönetimi Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2005, (Özet Bildiri)
83. İlköğretimden Orta Öğretime Geçişin Düzenlenmesi Üzerine Düşünceler ve Gelişmiş Ülkelerden Örnekler
Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2004, (Tam Metin Bildiri)
84. Çevre Bilincinin Gelişimi, Okullarımızda Etkili Çevre Eğitimi ve Gelişmiş Bazı Ülkelerden Örnekler
I. Ulusal Erciyes Sempozyumu,, Kayseri, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
4
2. Fenomenoloji
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Oktay BEKTAŞ,Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, Asos Yayıncılık, Elazığ, ss.43-53, 2023
3. Çalışma deseni ve çalışma grubu
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Oktay BEKTAŞ,Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, Asos Yayıncılık, Elazığ, ss.177-187, 2023
4. Etkinlik Örnekleriyle Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Nobel Yayınevi, Ankara, 2022