Makaleler
41
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (24)
1. Investigation of Students' Perceptions of Traditional Game and Digital Game Concepts through Metaphors
International Journal of Technology in Education and Science
, cilt.9, sa.1, ss.142-158, 2025 (Hakemli Dergi)
2. Zekâ Oyunlarının Problem Çözme Becerisine Etkisi Konusunda Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.46-59, 2025 (Hakemli Dergi)
3. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçlarına İlişkin Görüşleri
International Journal of Education and New Approaches
, cilt.8, sa.1, ss.50-64, 2025 (Hakemli Dergi)
6. Determining Pre-Service Teachers’ Astronomy-Related Self-Efficacy Belief Levels
Center for Educational Policy Studies Journal (CEPS)
, cilt.13, sa.1, ss.205-233, 2023 (Hakemli Dergi)
8. Investigation of Prospective Science Teachers’ Grounded Mental Models by Mathematical Algorithms: Star Subject
Malaysian Online Journal of Educational Technology (MOJET)
, cilt.10, sa.4, ss.244-264, 2022 (Hakemli Dergi)
9. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
PEARSON JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
, cilt.7, sa.21, ss.134-147, 2022 (Hakemli Dergi)
10. A Content Analysis of Studies Published in the Field of Augmented Reality in Education
Journal of Educational Technology and Online Learning (JETOL)
, cilt.5, sa.1, ss.243-262, 2022 (Hakemli Dergi)
12. Opinions Of Science Teachers To Communicate With Parents In The Distance Education Process: Use Of Whatsapp Application
International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal
, cilt.7, sa.48, ss.1926-1939, 2021 (Hakemli Dergi)
16. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kök Hücreye Yönelik Algılarının Belirlenmesi
Asya Öğretim Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.52-63, 2020 (Hakemli Dergi)
17. The Opinions of Prospective Science Teachers about Some Basic Astronomy Concepts
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.49, sa.2, ss.1025-1060, 2020 (ESCI, TRDizin)
18. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.722-740, 2020 (TRDizin)
19. Investigation of Prospective Science Teachers’ Opinions and Sensitivity towards Environment
Fresenius Environmental Bulletin
, cilt.29, ss.2662-2669, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
20. Examination of the Conversations in a WhatsApp Group Created for Communication in a Bachelor's Level Astronomy Course
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.168-176, 2020 (ESCI, Scopus)
22. A Comparative Examination of Science Achievements in Life Studies Course Curricula Of 2009, 2015 and 2018 According to the Revised Bloom’s Taxonomy: the Case of Turkey
Acta Didactica Napocensia
, cilt.12, sa.1, ss.17-32, 2019 (Hakemli Dergi)
24. Analysis of the responses of science teacher candidates to force concept inventory by concentration factor
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.111-117, 2019 (Scopus)
25. Investigation of prospective science teachers' learning approaches in terms of different variables
Online Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.26-34, 2018 (Hakemli Dergi)
26. 5E öğrenme döngüsü modeliyle ilgili çalışmalara genel bir bakış
Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR)
, cilt.5, sa.29, ss.3818-3836, 2018 (Hakemli Dergi)
27. 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.29-56, 2018 (Hakemli Dergi)
28. Fen bilimleri dersinde pozitif ve negatif motivasyonun kaygı düzeyine ve akademik başarıya etkisinin araştırılması
Online Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.60-71, 2018 (Hakemli Dergi)
29. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına Yönelik Alternatif Fikirlerinin İncelenmesi
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.808-821, 2018 (TRDizin)
30. Argumentation Based Inquiry Applıcatıons: Small Group Discussions Of Students Wıth Different Levels Of Success
Journal of TURKISH SCIENCE EDUCATION
, cilt.15, sa.1, ss.25-42, 2018 (Hakemli Dergi)
33. Astronomi Konularının Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi (ALEG)
, cilt.3, sa.1, ss.12-24, 2017 (Hakemli Dergi)
34. Investigation of Preservice Science Teachers’ Comprehension of the Star, Sun, Comet and Constellation Concepts
Journal of Education and Practice
, cilt.8, sa.6, ss.48-58, 2017 (Hakemli Dergi)
36. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.5, ss.2425-2438, 2016 (TRDizin)
37. Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Gösterim Türleri Arası Geçişlerin İncelenmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
, cilt.5, sa.3, ss.31-47, 2016 (Hakemli Dergi)
38. Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.1398-1417, 2016 (TRDizin)
39. İlköğretim Öğrencilerinin Madde ve Isı Konusuna İlişkin Gösterim Türleri Arasında Geçiş Yapabilme Durumlarının İncelenmesi
ARCHIVES OF PHARMACAL RESEARCH
, cilt.13, sa.1, ss.1-25, 2016 (Scopus, TRDizin)
40. Türkiye de Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.15, sa.2, ss.421-442, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
46
5. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Okul Dışı Öğrenme Ortamları Açısından İncelenmesi
ASES IV. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Giresun, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.3-10, (Tam Metin Bildiri)
6. Türkiye’de Sanal Gerçeklik ile İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi
ASES IV. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Giresun, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, ss.11-28, (Tam Metin Bildiri)
7. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma ve Sorgulama Kavramlarına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
ASES III. International Conference on Social Sciences, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2022, ss.282-291, (Tam Metin Bildiri)
10. Yedinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Soruların Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi
EJERCongress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.436-437, (Özet Bildiri)
11. Türkiye’de Okul Öncesi Astronomi Eğitimine İlişkin Yapılan Çalışmaların Tematik İncelenmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
12. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
13. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırılma Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
14. Çoktan Seçmeli Sorulara Verilen Yanıtların Yoğunlaşma Faktörü İle Analizi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.188, (Özet Bildiri)
15. Öğretmen Adaylarının Astronomi Öz-Yeterlik İnanç Seviyelerinin Belirlenmesi
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.652-653, (Özet Bildiri)
16. Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu, 10 - 12 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
17. Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekalarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi.
Uluslararası Taşköprü Pompeipolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2017, ss.387-388, (Özet Bildiri)
18. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi
Uluslararası Taşköprü Pompeipolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2017, ss.391-392, (Özet Bildiri)
19. 5E Öğrenme Döngüsü Modeliyle İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi (ICOESS), Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
20. TGA Stratejisine Dayalı Teleskop Gözlemlerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarını Anlamalarına Etkisi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi (ICOESS), Muğla, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.195-196, (Özet Bildiri)
21. The effects of teaching methods on preservice teachers knowledge about basic astronomy subjects
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, ss.270-277, (Tam Metin Bildiri)
22. Sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi konularındaki bilgi düzeyleri
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.725-735, (Tam Metin Bildiri)
23. Araştırma sorgulama temelli uygulamaların karar verme becerisi üzerine etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.76, (Özet Bildiri)
24. Çoktan Seçmeli Soruların Analiz Yaklaşımlarından Biri: Model Analizi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
25. Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi dersinde whatsapp grubu konuşma durumlarının incelenmesi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2016), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
26. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2016), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
27. Investigation of the Relationship between Emotional Intelligence and Learning Approaches of Prospective Science Teachers
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences (ECSBS), Rome, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
28. Determination of the Emotional İntelligence of Candidate Teachers Started Different Department
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1027-1040, (Tam Metin Bildiri)
29. Investigation of Technological Pedagogical Content Knowledge of Science Teacher Candidates
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1019-1026, (Tam Metin Bildiri)
30. Alternative Ideas for Some Basic Concepts of Science Teacher Candidates Before Astronomy Course
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.692-700, (Tam Metin Bildiri)
31. Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1019-1026, (Tam Metin Bildiri)
32. Farklı bölümlerde öğrenime başlayan öğretmen adaylarının duygusal zekâlarının incelenmesi
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1027-1040, (Tam Metin Bildiri)
33. Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi dersi öncesi bazı temel kavramlara yönelik alternatif fikirleri
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.692-700, (Tam Metin Bildiri)
34. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
11. Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi (OOO 2016), Kastamonu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
35. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çözünme Erime Konusundaki Alternatif Fikirlerinin Belirlenmesi
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2016, ss.209, (Özet Bildiri)
36. Sınıf Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâları ile Öğrenme Yaklaşımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
15. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2016), 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
37. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Fen Bilimlerine Yönelik Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
3. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.58, (Özet Bildiri)
38. Argümantasyon Sürecinde Öğrencilerin Bilimsel ve Sosyo Bilimsel Konular Açısından Yaşadıklarının İncelenmesi
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.722-724, (Özet Bildiri)
39. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2015), Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.101, (Özet Bildiri)
40. İlköğretim Öğrencilerinin Elektrik Konusuna İlişkin Gösterim Türleri Arasındaki Geçiş Yapabilme Durumları
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.249-250, (Özet Bildiri)
41. Argümantasyon Sürecinde Farklı Başarı Seviyelerindeki Öğrencilerin Küçük Grup Tartışmalarının İncelenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.606, (Özet Bildiri)
42. Araştırma Sorgulama Temelli Argümantasyon Uygulamalarında Küçük Grup Tartışmaları
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.605, (Özet Bildiri)
43. Quantitative And Qualitative Assessment Of Metacognitive Strategies Used By Preservice Science Teachers When Reading a Science Text
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, ss.126, (Özet Bildiri)
44. The Effect of 5E Learning Cycle Model Supported with Metaconceptual Processes on 7th Grade Students' Understanding of Moon Phases
The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.21, (Özet Bildiri)
45. A Study On The Condition And Suggestions Of Students In Preparation Process For Placement Tests And Cognitive And Metacognition Strategies They Use While Solving Science And Technology Questions
5th World Conference On Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
46. Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoloji konuları kapsamında Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) kazanımlarını dikkate alma düzeylerinin tespiti
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
12
1. Fen Eğitiminde Beceri Öğretimi
EĞİTİM & BİLİM 2024: Fen Eğitiminde Geleneksel ve Modern Uygulamalar, Gökhan UYANIK, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.109-122, 2024
2. ÜNİVERSİTEDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ
FELSEFEDEN UYGULAMAYA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, , Editör, ASOS Yayınları, ss.421-450, 2024
5. Görüşme (Mülakat)
NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, Oktay BEKTAŞ, Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.189-217, 2023
6. Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA)
NİCEL ARAŞTIRMALARDA İSTATİSTİK (SPSS) UYGULAMALARI, Oktay BEKTAŞ, Oktay KIZKAPAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.223-244, 2023
7. Nitel Araştırmalarda Raporlama ve Yorumlama
NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, Oktay BEKTAŞ, Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.333-369, 2023
8. Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2022
9. Model, Zihinsel Model, Temellendirilmiş Zihinsel Model
Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU, Ebru EZBERCİ ÇEVİK, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.35-56, 2022
10. Üst Düzey Düşünme Becerileri
Eleştirel ve Analitik Düşünme, Esra KABATAŞ MEMİŞ,Ahmet KAÇAR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.27-44, 2021
11. Analitik Düşünme Becerisi
21. yy Becerileri için Fen Eğitimi Öğrenmeyi Derinleştirme, Doç. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.135-152, 2021
12. Temel Astronomi Kavramları
Astronomi, Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ, Editör, Pegem Akademi, ss.4-18, 2019
Diğer Yayınlar
1
1. Gök Atlası ve Teleskop Kullanım Kılavuzu
Ders Notu, ss.68, 2016