Makaleler
43
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (4)
Scopus (4)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (21)
1. Middle school students views on Mathematical situations designed with Scratch
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.8, sa.2, ss.190-205, 2025 (Hakemli Dergi)
3. Development of a Quadrilaterals Test for Seventh-Grade Students: A Validity and Reliability Study
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.28, sa.2, ss.31-44, 2025 (ESCI, TRDizin)
11. Metacognition Awareness and Perceived Teacher Behaviors of Fifth-Grade Students
Journal of Educational Studies in Science and Mathematics
, cilt.1, sa.1, ss.41-55, 2022 (Hakemli Dergi)
13. Eighth grade students' views about giving proof and their proof abilities in the geometry and measurement
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.53, sa.2, ss.467-490, 2022 (ESCI, Scopus)
14. Investigation of Mathematics Achievements of Eighth GradeStudents on Transformation Geometry and Van Hiele GeometricThinking Levels
Bulletin of Educational Research
, cilt.44, sa.1, ss.85-103, 2022 (Hakemli Dergi)
19. The connection between school and student characteristics with Mathematics achievement in Turkey
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.1, ss.670-711, 2021 (Hakemli Dergi)
21. Ortaokul Öğrencilerinin Uzamsal Zekâ Becerilerinin Cinsiyet, Sınıf ve Okul Açısından İncelenmesi
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty)
, cilt.18, sa.2, ss.558-581, 2021 (TRDizin)
28. An Investigation of the Middle School Students’xx Mathematics Exam Anxiety and Self-efficacy for Problem-posing
International Online Journal of Teaching and Learning
, cilt.7, sa.4, ss.1774-1789, 2020 (TRDizin)
30. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesir Problemleri Çözme Sürecinde Kullandıkları Üstbiliş Becerilerinin İncelenmesi
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
, cilt.35, sa.3, ss.662-687, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
34. Exploring Middle School Students Mathematics Self-Efficacy And Mathematics Anxiety
European Journal of Education Studies
, cilt.7, sa.2, ss.41-61, 2020 (Hakemli Dergi)
37. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE GEOMETRİK AÇILIMLAR KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Journal of Social and Humanities Sciences Research
, cilt.5, sa.30, ss.4115-4121, 2018 (Hakemli Dergi)
38. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretiminde Geometrik Açılımlar Kullanımına Yönelik Görüşleri
Journal of Social and Humanities Sciences Research
, cilt.5, sa.30, ss.4115-4121, 2018 (Hakemli Dergi)
39. Error Patterns in Turkish Pre-Service Elementary Teachers’ Arithmetic Operations in Power Numbers
American Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.12, ss.1719-1725, 2018 (Hakemli Dergi)
40. TURKISH ELEMENTARY PRE-SERVICE TEACHERS’ EPISTEMOLOGICAL BELIEFS
International Journal Of Eurasia Social Sciences
, cilt.28, ss.559-604, 2017 (Hakemli Dergi)
41. SELF EFFICACY BELIEFS OF PROSPECTIVE TEACHERS
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.7, ss.135-142, 2017 (Hakemli Dergi)
42. Geniş Ölçekli Sınavlarda Kapsam Geçerliği Nasıl Sağlanır?
CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA
, cilt.3, sa.3, ss.10-22, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
41
6. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Müzede Matematik Öğretimine İlişkin Görüşleri
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
7. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
8. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Derslerinin İşlenişinde Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Görüşleri
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), İzmir, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
9. Relation between Self Efficacy and Metacognition of Pre-service Teachers
ECER- the European Conference on Educational Research, Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
10. Relation between Self Efficacy and Metacognition of Pre-service Teachers ECER
ECER- the European Conference on Educational Research, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
14. Pre-Service Elementary Teachers’ Views About Usage of Geometric Nets
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
15. ANALYZE OF SIXTH GRADE STUDENTS METACOGNITION BELIEFS
1. ANADOLU ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
16. ÜST BİLİŞ BECERİLERİ ÖLÇEĞİNİN ÖLÇMENİN DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ
1. ANADOLU ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
17. VIEWS OF ELEMENTARY TEACHERS ABOUT USAGE OF GEOMETRIC NETS AT MATHEMATICS EDUCATION
1. ANADOLU ULUSLARARASI MULTİ DİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
18. Birinci Sınıf Öğrencilerinin Öz-Yeterliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (2nd Education Research and Teacher Education Congress / ERTE Congress), Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
19. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Üst Biliş Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (2nd Education Research and Teacher Education Congress / ERTE Congress), 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
20. Error Patterns in Turkish Pre-service Elementary Teachers’ Arithmetic Operations in Power Numbers
The European Conference on Educational Research (EERA-ECER), Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
21. How Does Pre-service Primary Teachers Explain Area?
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
27. Son Sınıf Öğretmen Adayları İle Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Düzeyleri
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
32. Sınıf Öğretmeni Adayların Tangram Kullanımına Yönelik Görüşleri
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
34. Self Efficacy Beliefs of Prospective Teachers International Conference on Contemporary Issues in Education
International Conference on Contemporary Issues in Education, 27 - 29 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
36. Prospective Elementary Teachers’ Knowledge of Mathematics Materials
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2016), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.600-601, (Özet Bildiri)
38. Pop-up yöntemi ile simetri anlatımı
12. MATEMATİK SEMPOZYUM, SERGİ VE ŞENLİKLERİ KONFERANSI, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
39. Relations between Teachers' Practices and Beliefs and School Administration in Turkey
15th International Conference Educational Reform in the 21st Century in Balkan Countries, Bükreş, Romanya, 28 - 30 Haziran 2012, ss.67, (Özet Bildiri)
40. Fonksiyon Grafiklerinin ”Graphmatica” Programı ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matmetaik eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 28 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
41. Harmonograph application into our lessons
5th European Summer University On The History And Epistemology In Mathematics Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 19 - 24 Temmuz 2007, cilt.0, (Özet Bildiri)
Kitaplar
5
1. Matematik Öğrenme Güçlüğü ve Akıl Yürütme
Okul Öncesinden Liseye Matematiksel Akıl Yürütme, A. Aydoğan Yenmez ve S. Gökçe, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.241-258, 2022
2. DÜŞÜNEN BİR SINIFTA ÖĞRENCİLER NEREDE ÇALIŞABİLİR?
Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar Öğrenmeyi Destekleyici 14 Öğretim Uygulaması Building Thinking Classrooms in Mathematics, Grades K-12 14 Teaching Practices for Enhancing Learning, Arzu Aydoğan Yenmez, Semirhan Gökçe, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.67-82, 2022
3. DÜŞÜNEN BİR SINIFTA NASIL NOT VEREBİLİRİZ?
Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar
Öğrenmeyi Destekleyici 14 Öğretim Uygulaması
Building Thinking Classrooms in Mathematics, Grades K-12
14 Teaching Practices for Enhancing Learning, Arzu Aydoğan Yenmez, Semirhan Gökçe, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.291-318, 2022
5. ÖLÇÜ KAVRAMIVE TEMEL ÖLÇÜ BİRİMLERİ
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK, Doç.Dr. Cihat Abdioğlu - Dr.Öğr. Üyesi Mesut Öztürk, Editör, Lisans Yayımcılık, İstanbul, ss.121-132, 2019