Eğitim Bilgileri
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDoktora
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Ingiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin algılanan problem çözme becerilerinin üstbilişsel farkındalıkları ve eleştirel düşünme eğilimleri açısından incelenmesi
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programlari Ve Öğretim
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Özel Eğitim, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik
Girgin U. , Acar Y. , Akbaş E. , Yavuz E. , Selçuklu A. E. , Boran M. , et al.
Hacettepe University Journal Of Education, ss.1-22, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2020
2020Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Hizmet Kalitesine Yönelik Memnuniyet Düzeyleri
BORAN M. , YELKEN T.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.48, ss.390-408, 2020 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2018
2018Eğitim Fakültesi ile Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının ve Etkili Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi
Boran M. , Yelken T.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.144-164, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2018
2018Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik İhtiyaçları
Çetinkaya Yıldız E., Derin S., Boran M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.47, ss.57-84, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi
BORAN M. , KARAKUŞ F.
Erciyes Journal of Education, cilt.1, sa.1, ss.22-41, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2020
2020Conversation Analysis Methodology: Validity, Reliability, and Ethical Issues in Data Collection and Analysis Procedures
GİRGİN U. , ACAR Y. , AKBAŞ E. , YAVUZ E. , SELÇUKLU A. E. , BORAN M. , et al.
The 2nd ILTERG Conference, 16 - 17 Ekim 2020
2020
2020Maximising Interactional Space in a Turkish as a Foreign Language Classroom: Implications for L2 Teacher Classroom Interactional Competence
BORAN M. , ACAR Y. , AKBAŞ E. , GİRGİN U.
The 2nd ILTERG Conference, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020
2020
2020Türk Öğrencilerinin 2018 PISA Okuma Okuryazarlıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
YAVUZ E. , BORAN M.
3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.153
2020
2020Teknoloji Destekli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnanç Sistemlerine Etkisi
BORAN M. , YAVUZ E.
3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.173
2019
2019Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler ile İlişkileri
YAVUZ E., BORAN M.
2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.208
2019
2019Türkiye’de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Yapılan Tezlerin Betimsel Analizi (2009-2019)
Boran M. , Yavuz E.
2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.37
2019
2019PDR Öğrencilerinin Kültüre Duyarlılık Yeterliliklerinin İncelenmesi
HAMURCU H. , METİN A. , BORAN M.
2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.108
2018
2018Romantik İlişki Metafor Ölçeği (RİMÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇETİNKAYA YILDIZ E. , BORAN M. , DERİN S.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
2018
2018Sınav Kaygısının Öznel İyi Oluş Benlik Saygısı ve Başarıya Değer Verme ile İlişkisi
ÇETİNKAYA YILDIZ E., DERİN S. , BORAN M.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
2018
2018Özel Yetenekli Öğrencilerin Algılanan Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
BORAN M. , KARAKUŞ F.
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018), Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018
2018
2018Özel Yetenekli Öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalıkları ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
BORAN M. , KARAKUŞ F.
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018), Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018
2017
2017Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Öğretim Elemanlarının Öğretim Becerilerine Yönelik Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği
BORAN M. , YELKEN T.
the International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017
2017
2017Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Hizmet Kalitesine Yönelik Memnuniyet Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği
BORAN M. , YELKEN T.
the International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017
2016
2016Modeling the Relationship of the Self-Efficacy Beliefs with Occupational Anxiety and Attitude Levels of Pre-Service Teachers
BORAN M. , UZUN N. B. , ALICI D.
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 9 - 10 Aralık 2016, ss.189-197
2016
2016Modeling the Relationship between Turkish Students’ Mathematical Achievement in PISA 2012 and Affective Characteristics, and Comparing the Model in terms of Gender
UZUN N. B. , BORAN M.
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, Prag, Çek Cumhuriyeti, 9 - 10 Aralık 2016
2015
2015Eğitim Fakültesi ile Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının ve Etkili Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği
BORAN M. , YELKEN T.
III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
2015
2015The Role of Life-Wide Learning on Design of Curriculum
Kılıç F., Yokuş G., Ayçiçek B., Boran M.
Developing Successful Strategies for Global Policies and Cyber Transparency in E-Learning, G. Eby,T. Yuzer,S. Atay, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.245-267, 2015
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorPdr Lisans Öğrenci ve Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Danışmanlık Yeterliliklerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
HAMURCU H. (Yürütücü) , BORAN M.
2020 - 2022
2020 - 2022Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Sınıf İçi Aktif Katılımı Etkili Kılan Etkileşimsel Özelliklerinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Girgin U. (Yürütücü) , Acar Y. , Boran M. , Moralı G. , Tor D. , Akbaş E. , et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorErciyes Journal Of Education
Yabancı Dil Redaktörü
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
2019
20192. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ
Çalışma Grubu
Kayseri-Türkiye
2019
2019Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
2018
2018X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Katılımcı
Nevşehir-Türkiye
2018
2018Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018)
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
2017
2017Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
2016
2016Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning in Prague 2016
Katılımcı
Praha-Çek Cumhuriyeti
2015
2015III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyor