Res. Asst.

MURAT BORAN


Eğitim Fakültesi

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değer. Abd

Biography

After I studied English Language Teaching at Uludağ University, Bursa,Turkey, I worked as an instructor of English at State and Non-profit Foundation Universities for about 3 years. I have a Master’s degree and am currently doing my Ph.D. in Curriculum and Instruction at Mersin University. I have been working as a research assistant at both Mersin and Erciyes Universities in the department of Curriculum and Instruction. My research interests are curriculum and instruction, curriculum development and evaluation, higher education, teacher education, gifted/talented education, measurement and evaluation in education, structural equation modeling.

 

Education Information

2016 - Continues

2016 - Continues

Doctorate

Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Turkey

2014 - 2016

2014 - 2016

Post Graduate

Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Turkey

2006 - 2010

2006 - 2010

Under Graduate

Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Ingiliz Dili Eğitimi, Turkey

Dissertations

2016

2016

Post Graduate

Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin algılanan problem çözme becerilerinin üstbilişsel farkındalıkları ve eleştirel düşünme eğilimleri açısından incelenmesi

Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programlari Ve Öğretim

Foreign Languages

C1 Advanced

C1 Advanced

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities, Education, Educational Sciences, Test and Measurement in Education, Curriculum Development and Teaching Methods, Special Education, Teacher Training for Childeren of High-Intelligence, Education in Foreign Languages, Education in English, Teacher Training

Academic Titles / Tasks

2013 - Continues

2013 - Continues

Research Assistant

Erciyes University, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Articles Published in Other Journals

2020

2020

Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Hizmet Kalitesine Yönelik Memnuniyet Düzeyleri

BORAN M. , YELKEN T.

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.48, pp.390-408, 2020 (Journal Indexed in ESCI) identifier

2018

2018

Eğitim Fakültesi ile Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının ve Etkili Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi

Boran M. , Yelken T.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol.4, no.2, pp.144-164, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)

2018

2018

Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik İhtiyaçları

Çetinkaya Yıldız E., Derin S., Boran M.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no.47, pp.57-84, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi

BORAN M. , KARAKUŞ F.

Erciyes Journal of Education, vol.1, no.1, pp.22-41, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2020

2020

Türk Öğrencilerinin 2018 PISA Okuma Okuryazarlıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi

YAVUZ E. , BORAN M.

3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Turkey, 29 - 31 January 2020, pp.153

2020

2020

Teknoloji Destekli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnanç Sistemlerine Etkisi

BORAN M. , YAVUZ E.

3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Turkey, 29 - 31 January 2020, pp.173

2019

2019

Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler ile İlişkileri

YAVUZ E., BORAN M.

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Turkey, 27 - 29 September 2019, pp.208

2019

2019

Türkiye’de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Yapılan Tezlerin Betimsel Analizi (2009-2019)

Boran M. , Yavuz E.

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Turkey, 27 - 29 September 2019, pp.37

2019

2019

PDR Öğrencilerinin Kültüre Duyarlılık Yeterliliklerinin İncelenmesi

HAMURCU H. , METİN A. , BORAN M.

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Turkey, 27 - 29 September 2019, pp.108

2018

2018

Romantik İlişki Metafor Ölçeği (RİMÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

ÇETİNKAYA YILDIZ E. , BORAN M. , DERİN S.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018

2018

2018

Sınav Kaygısının Öznel İyi Oluş Benlik Saygısı ve Başarıya Değer Verme ile İlişkisi

ÇETİNKAYA YILDIZ E., DERİN S. , BORAN M.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018

2018

2018

Özel Yetenekli Öğrencilerin Algılanan Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

BORAN M. , KARAKUŞ F.

Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018), Kayseri, Turkey, 31 January - 03 February 2018

2018

2018

Özel Yetenekli Öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalıkları ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi

BORAN M. , KARAKUŞ F.

Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018), Kayseri, Turkey, 31 January - 03 February 2018

2017

2017

Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Öğretim Elemanlarının Öğretim Becerilerine Yönelik Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği

BORAN M. , YELKEN T.

the International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017

2017

2017

Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesindeki Hizmet Kalitesine Yönelik Memnuniyet Algıları: Mersin Üniversitesi Örneği

BORAN M. , YELKEN T.

the International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017

2016

2016

Modeling the Relationship of the Self-Efficacy Beliefs with Occupational Anxiety and Attitude Levels of Pre-Service Teachers

BORAN M. , UZUN N. B. , ALICI D.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, PRAG, Czech Republic, 9 - 10 December 2016, pp.189-197

2016

2016

Modeling the Relationship between Turkish Students’ Mathematical Achievement in PISA 2012 and Affective Characteristics, and Comparing the Model in terms of Gender

UZUN N. B. , BORAN M.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, Prag, Czech Republic, 9 - 10 December 2016

Books & Book Chapters

2015

2015

The Role of Life-Wide Learning on Design of Curriculum

Kılıç F., Yokuş G., Ayçiçek B., Boran M.

in: Developing Successful Strategies for Global Policies and Cyber Transparency in E-Learning, G. Eby,T. Yuzer,S. Atay, Editor, IGI Global, Pennsylvania, pp.245-267, 2015

Activities in Scientific Journals

2018 - Continues

2018 - Continues

Erciyes Journal Of Education

Foreign Language Redactor



Edit Congress and Symposium Activities

2019

2019

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ

Working Group

Kayseri-Turkey

2019

2019

Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı

Attendee

Kayseri-Turkey

2018

2018

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

Attendee

Nevşehir-Turkey

2018

2018

Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2018)

Attendee

Kayseri-Turkey

2017

2017

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Attendee

İstanbul-Turkey

2016

2016

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning in Prague 2016

Attendee

Praha-Czech Republic

2015

2015

III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Attendee

Adana-Turkey

Scientific Research / Working Group Memberships

2018 - Continues

2018 - Continues

Erciyes Üniversitesi Mikro-Analiz Araştırma Grubunun (Erumarg)

https://avesis.erciyes.edu.tr/arastirma-grubu/erumarg

Erciyes University, Turkey