Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.48, ss.390-408, 2020 (ESCI)
Bu çalışma, öğretmen adaylarının eğitim fakültesindeki hizmet kalitesine yönelik memnuniyet düzeylerini betimsel
olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemi, 2016-2017 eğitimöğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerinde okuyan 674 adet öğretmen adayından
oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının eğitim fakültesindeki
hizmet kalitesine yönelik memnuniyet düzeylerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, kadın ve
erkek öğretmen adaylarının memnuniyet düzeyleri arasında erkek öğretmen adayları lehine istatistiksel olarak anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca eğitim fakültesinin hizmet kalitesinden en çok memnun olan öğretmen adayları,
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) ve Türkçe Öğretimi bölümlerindenken, en az memnun olanları
ise Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerindendir.
This study aims to investigate the pre-service teachers’ levels of satisfaction with the service quality in the education
faculty. This study was carried out in the survey model. Determined by using the convenience sampling method, the
sample consisted of 674 pre-service teachers studying in different departments in the Education Faculty of Mersin
University in the academic year of 2016-2017. According to the results, it was found that pre-service teachers’ levels
of satisfaction with the service quality in the education faculty were at an intermediate level. The results indicated
that there were statistically significant differences between female and male pre-service teachers’ satisfaction levels.
The most satisfied pre-service teachers were from the departments of Computer Education and Instructional
Technology (CEIT) and Turkish Language Teaching whereas the least satisfied were from the departments of
Preschool and Primary School Teaching.