Makaleler
26
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (4)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (13)
8. A Research on Instructional Proficiencies of Qur'an Course Instructors for Age Group 4-6
ILAHIYAT TETKIKLERI DERGISI-JOURNAL OF ILAHIYAT RESEARCHES
, sa.53, ss.237-261, 2020 (ESCI, TRDizin)
9. Türk-İslam Eğitim Geleneğinde Öğretmen-Öğrenci İlişkilerininAhlaki Çerçevesi
Manas Soyal Araştırmalar
, cilt.9, sa.1, ss.529-536, 2020 (TRDizin)
11. Kırgızistan’daki Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlikleri ve Sorunları
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.3101-3125, 2019 (TRDizin)
12. Küreselleşmenin Birey ve Toplum Hayatına Etkileri ve Din Eğitimi
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.975-991, 2019 (TRDizin)
13. KUR’AN KURSU ÖĞRETİCİLERİNİN YÖNTEM ANLAYIŞLARI
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, sa.2, ss.29-58, 2018 (Hakemli Dergi)
14. Öğrencilerine Göre İdeal İlahiyat Fakültesi Öğrencisinin Nitelikleri ve Bunun İlahiyat Eğitimiyle İlişkisi
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.16, sa.36, ss.119-178, 2018 (TRDizin)
15. Taşköprülü-Zâde’ye Göre Öğretmenlik ve Öğrencilik Ahlakı
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi (MANAS Journal of Social Studies)
, cilt.7, sa.3, ss.297-318, 2018 (Hakemli Dergi)
18. "İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Bu Okulu Tercih Süreçleri”
ERÜ. İlahiyat Fakültesi Dergisi, [ 2013 / 1, SAYI: 16,
, sa.16, ss.7-40, 2013 (Hakemli Dergi)
21. Öğretici Görüşlerine Göre Yaz Kur'an Kurslarının Sorunları:Kayseri Örneği
Bilimnane
, cilt.2, ss.129-158, 2011 (Hakemli Dergi)
22. Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim-Öğretim Yeterliklerine İlişkin Algıları
Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, sa.12, ss.109-142, 2011 (Hakemli Dergi)
23. Yaygın Din Eğitiminde Yeterlik Ölçeği Geliştirme Süreci: Kur'an Kursu Öğreticileri Eğitim-Öğretim Yeterlikleri Ölçeği Örneği
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.28, ss.239-265, 2010 (Hakemli Dergi)
26. Dini Davranış Teorileri
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.16, ss.247-280, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
22
1. Eğitim-Turizm İlişkisi: Saygı Kavramı Üzerinden Bir Analiz
III.International Congres on Cultural Heritage and Tourism/Events, Bishkek, Kırgızistan, 17 - 19 Eylül 2019, ss.53-61, (Tam Metin Bildiri)
2. İslam Eğitim Geleneğinde “İlim” Kavramındaki Değişim ve Dönüşüm Üzerine Bir Analiz
Uluslararası Orta asya Alimlerinin İslam Medeniyetine Katkıları, Bishkek, Kırgızistan, 10 - 12 Ekim 2018, ss.797-814, (Tam Metin Bildiri)
3. Türk-İslam Geleneğinde Öğretmen -Öğrenci İlişkilerinin Ahlaki Çerçevesi
I. Uluslararası Türk Halklarının Felsefî Mirası Sempozyumu, Bishkek, Kırgızistan, 19 - 21 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
4. Küreselleşme ve Teknolojik Dönüşümün Birey ve Toplum Hayatına Etkileri: Zenginleşen Köyün Yoksul ve Yalnız Sakinleri
ULUSLARARASI ORTA ASYA SEMPOZYUMU “Göç, Yoksulluk ve Kimlik”, Bishkek, Kırgızistan, 17 - 20 Nisan 2018, ss.1106-1118, (Tam Metin Bildiri)
5. Küreselleşme ve Teknolojik Dönüşümün Birey ve Toplum Hayatına Etkileri: Zenginleşen Köyün Yoksul ve Yalnız Sakinleri
Uluslararası Orta Asya Sempozyumu, Bishkek, Kırgızistan, 17 - 20 Nisan 2018, ss.1106-1118, (Tam Metin Bildiri)
6. Ali b. Osman el-Ûşî’nin Yetiştiği İlmi Çevre ve Hicrî VI. Asırda İslâm Eğitim Kurumlarının Genel Durumu
ULUSLARARASI ALİ B. OSMAN el-ÛŞÎ SEMPOZYUMU, Oş, Kırgızistan, 10 - 11 Mayıs 2018, ss.74-83, (Tam Metin Bildiri)
7. İlahiyat Eğitiminin İnsan Tasavvuru
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
8. Manas Üniversitesinde Öğrenim Gören Türk Öğrencilerin Sorunları
ULUSLARARASI ORTA ASYA SEMPOZYUMU “Göç, Yoksulluk ve Kimlik, Bişkek, Kırgızistan, 17 - 20 Nisan 2018, ss.202-222, (Tam Metin Bildiri)
9. Yüksek Din Öğretiminde Nicelikten Niteliğe Geçiş Sürecinde İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin/Mezunlarının Yeterliklerini Belirlemenin Önemi:(Yaygın Din Eğitimi Alanı)
Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
10. Kur’an Kursu Öğreticilerinin Kur’an Öğretimi Yaklaşımları
Din Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
11. “Klasik Dönem Osmanlı Eğitim Sisteminde Öğretmen-Öğrenci İlişkilerinin Ahlaki Boyutu: Taşköprülü-zâde Örneği”
Uluslararası Osmanlı Medreseleri Sempozyumu (Eğitim-Yönetim-Finas), 4 - 05 Mayıs 2017, ss.28-29, (Özet Bildiri)
12. Erken Çocukluk Döneminde Din Ve Değer Eğitiminde Yöntem Sorunu Metinden Bireye Mi Bireyden Metne Mi
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
13. Din öğretimi öğretmenlerinin Bir öğretim Materyali olarak filmlerden yararlanma durumu
Uluslararası Sinema ve Din Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
14. Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmlerden Yararlanma Durumu
Uluslararası Sinema ve Din Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
15. Topluma Hizmetle BütünleşenÖğretmen Yetiştirme Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Öğrettikleri
VI. ULUSAL ÖĞRETMENİM SEMPOZYUMU:Öğretmenin Nitelikleri ve Yeni Öğretmen Arayışları, Türkiye, 29 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
16. Din Eğtiminde Materyal Geliştirme
Yeni Dönemde Din Eğitimi 7. Öğretmen Sempozyumu, 16 Şubat - 17 Mart 2013, ss.68-74, (Tam Metin Bildiri)
18. Yaygın Din Eğitimcisi Yetiştirme Açısından İlahiyat Fakültesi Lisans Programının Değerlendirilmesi
Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Ağustos 2013, cilt.2, ss.227-242, (Tam Metin Bildiri)
19. Vaizlik Eğitimi Açısından İlahiyat Fakülteleri Lisans Programın Değerlendirilmesi
Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Ağustos 2013, ss.227-0, (Tam Metin Bildiri)
20. TÜRKİYE DE YAYGIN DİN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI KUR ANKURSLARINI KONU EDİNEN TEZLER ÜZERİNE BİR İNCELEMENON FORMAL RELIGIOUS EDUCATION STUDIES IN TURKEY A REVIEW ON THESES ABOUT KORAN COURSES
The Second International Congress of Educational Research "Social Entrepreneurship Democratic Participation and Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, cilt.1, ss.1732-1753, (Tam Metin Bildiri)
21. Cami Merkezli Din Hizmetlerinde Rehberlik Odaklı Denetim İhtiyacı
II. Ulusal Din Görevlileri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)
22. Öğretici Görüşlerine Göre Yaz Kur’xxan Kurslarının Sorunları (Kayseri Örneği
Yaygın Din Öğretimi Bağlamında Yaz Kuran Kursları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Ağustos 2010, cilt.1, ss.117-123, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
36
1. Yaygın Din Eğitiminde Materyal Geliştirme
Yaygın Din Eğitimi-Öğretici El Kitabı-, AKYÜREK SÜLEYMAN, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, İstanbul, ss.445-530, 2025
2. Yaygın Din Eğitiminde İzleme ve Değerlendirme:Diyanet Akademisi Başkanlığının Faaliyetlerine İlişkin Bir Analiz
Dini Bilginin Din Hizmetlerine Aktarılmasında Diyanet Akademisinin Yeri ve Önemi, KAAN ENVER OSMAN, Pamuk Fatih, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara, ss.415-434, 2025
3. Yaygın Din Eğitiminde Etkili İletişim ve Dini Hitabet
Yaygın Din Eğitimi-Öğretici El Kitabı-, AKYÜREK SÜLEYMAN, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, İstanbul, ss.213-304, 2025
6. İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Kur'an-ı Kerim Dersine Yönelik Tutumları
Psikoloji, Eğitim ve Din, ULU MUSTAFA, OSMANOĞLU CEMİL, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.71-97, 2024
7. KIRGIZİSTAN’DA CAMİLERİN/MESCİTLERİN FONKSİYONLARI VE BİR ÜNİVERSİTE CAMİSİNDE VERİLEN HİZMETLERİN ANALİZİ
Dünden Bugüne Cami ve Fonksiyonları, Özkan Önder, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara, ss.203-223, 2024
8. Lisansüstü İlahiyat Eğitiminde Uzmanlaşma: Sorunlar ve Öneriler
Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye'de İlahiyat Eğitimi, İrfan Aycan, Esra Gözeler, Nurullah Yazar, Editör, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.243-281, 2023
9. Kırgızistanda Okullarda Din Eğitimi
Kafkasya ve Orta Asya'da Okullarda Din Eğitimi, Mahmut Zengin, Abdurrahman Hendek, Editör, Ensar Yayınları, İstanbul, ss.141-179, 2023
10. Dinî Terimler Sözlüğü
Kırgızistan-Türkiye Üniversitesi Yayınları, Bishkek, 2022
11. Prof.Dr. Muhammet Şevki Aydın'ın Kur'an Kurslarının Bilimselleşmesine Katkıları
Prof.Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları, Akyürek Süleyman, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.333-369, 2022
12. TÜRKİYE’DE ÖĞRENİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTE TERCİH SÜREÇLERİ, SORUNLARI VE MEMNUNİYET DURUMLARI: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
İslam ve Yorum, Küçükparmak Aykut, Ünlüsoy Abdulhan,Saydan Adem, Editör, Ensar Yayınları, İstanbul, ss.263-290, 2022
13. Türkiye’nin Kırgızistan’daki Mesleki Din Eğitimine Katkıları: İmam Hatip Liseleri (Teoloji Kolejleri) Örneği
KIRGIZİSTAN ARAŞTIRMALARI 2020, Cengiz Buyar, Editör, BYR PUBLİSHİNG, Bishkek, ss.153-174, 2021
15. Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Temel Özellikleri
Eğitime Giriş, Süleyman Akyürek, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.145-184, 2020
16. Eğitimin Temelleri
Eğitime Giriş, Akyürek Süleyman, Editör, Kimlik Yayınevi, Kayseri, ss.57-92, 2020
18. 4- 6 Yaş Grubu Kur’an Kurslarında Din Eğitimi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Kimlik Yayınları, Kayseri, 2019
19. Din Öğretimi Yöntemleri
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, 2019
20. Hafızlık Eğitiminde Bireyi (Muhatabı) Tanıma
Hafızlık Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Osmanoğlu, C. , Özbek Ö., Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.57-112, 2019
21. Ahlak Eğitimi Yaklaşımları
Ahlak ve Değerler, Mustafa Köylü, Ayşe İnan Kılıç, Editör, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, ss.35-56, 2019
22. Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Yöntemleri
Din Öğretimi Yöntemleri, , Editör, Kırgızistan-Türkye Manas Üniv. Yayınları., Bishkek, ss.17-110, 2019
23. DİN SABAGIN OKUTUUNUN METODDORU
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, 2018
24. ДИН САБАГЫН ОКУТУУНУНМЕТОДДОРУ
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Yayınevi, Bishkek, 2018
25. Klasik Dönem Osmanlı Eğitim Sisteminde Öğretmen-Öğrenci İlişkilerinin Ahlaki Boyutu: Taşköprülü-zâde Örneği
Osmanlı Medreseleri:
Eğitim, Yönetim
ve Finans, Aydın F, Zengin M, Cevherli K, Kaymaz Y, Editör, Mahya Yayıncılık, İstabul, ss.249-276, 2018
26. Kur'an Kurslarında Din Eğitimi ve Sorunları
Türkiye'de Din Eğitimi ve Sorunları, Köylü, M., Editör, Değerler Eğitimi Yayınları, İstabul, ss.319-268, 2018
27. Hitabet Türleri
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Akyürek, Süleyman, Editör, Bilay Yayınları, Ankara, ss.109-181, 2018
28. Yüksek Din Öğretiminde Nicelikten Niteliğe GeçişSürecinde İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin YeterlikleriniBelirlemenin Önemi (Yaygın Din Eğitimi Alanı)
Yüksek Din Öğretimi, Z. Şeyma Arslan, Editör, Dem (Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları), İstanbul, ss.297-311, 2018
29. İmamlık ve Müezzinlik
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Akyürek, Süleyman, Editör, Bilay yayınları, Ankara, ss.237-265, 2018
30. АДЕП-АХЛАК ПЕДАГОГИКАСЫНЫН ЫКМАЛАРЫ
АДЕП-АХЛАК ЖАНА БААЛУУЛУКТАРДЫ ОКУТУУ (Edep Ahlak Cana Baaluuluktardı Okutuu), Mustafa Köylü, Ayşe İ. Kılıç, Editör, Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, ss.43-70, 2018
31. İslam Eğitiminde İlimler, Konular ve Müfredat
Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, Köylü M, Gözütok Ş., Editör, Ensar Yayınevi, İstabul, ss.423-470, 2017
32. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersi Öğretmenlerinin Öğretim Araç Ve Materyallerinden Yararlanma Durumu
Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları, İ. Erdem,İ Aşlamacı, R. Uçar, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.517-536, 2017
33. Kur’an Kurslarında Din Eğitimi
Din Eğitimi El Kitabı, Recai Doğan, Remziye Ege, Editör, Grafiker, Ankara, ss.329-356, 2017
34. Taşköprülüzade
Klasik İslam Eğitimcileri, Mustafa Köylü, Ahmet Koç, Editör, Ragbet Yayınları, İstanbul, ss.555-604, 2016