Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
Okuma Eğitimi Ders İzlencesi (2025-2026)
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
4MAT Öğretim Düzenine Göre Gerçekleştirilen Üstbilişsel Okuma Eğitiminin Üstbilişsel Okuma Stratejisini Kullanma ve Olgusal Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016NVivo İleri Düzey
Ölçme ve Değerlendirme
Anı Yayıncılık
2016
2016NVivo Başlangıç Düzey
Ölçme ve Değerlendirme
Anı Yayıncılık
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2020 - 2021
2020 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2017
2011 - 2017Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi
2011 - 2011
2011 - 2011Araştırma Görevlisi
Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2010 - 2010
2010 - 2010Öğretim Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2008 - 2010
2008 - 2010Öğretmen
Çanakkale İli, Ayvacık İlçesi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Erciyes Üniversitesi, Rektörlük
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Rektörlük, --
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorStratejik Plan Tema Grubu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Rektörlük
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorÇift Anadal Programları Komisyon Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2022 - 2025
2022 - 2025Bölüm Başkan Yardımcısı
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2022 - 2025
2022 - 2025Merkez Müdürü
Erciyes Üniversitesi, Rektörlük, --
2022 - 2025
2022 - 2025Etik Kurul Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Rektörlük
2021 - 2024
2021 - 2024Fakülte Kurulu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2020 - 2022
2020 - 2022İntibak Komisyonu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, --
2020 - 2022
2020 - 2022Akreditasyon, Sürekli Gelişim ve Yenilenme Kurulu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2020 - 2022
2020 - 2022Ölçme Değerlendirme Kurulu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2020
2019 - 2020Genel Kültür Dersleri Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2020
2019 - 2020BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi
2018 - 2018
2018 - 2018Merkez Müdürü
Amasya Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi, --
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2011
2008 - 2011Türkçe Öğretmeni
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkçe Öğretmeni
2008 - 2010
2008 - 2010Türkçe Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Çanakkale, Ayvacık, Türkçe Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Sözbilimsel Yapı Kuramı Çerçevesinde Akademik Yazma
Okuma Ediminin Beyin Bilimsel Temelleri
Uzmanlık Alan Dersi I
Lisans
Okuma Eğitimi
Türk Dil Bilgisi III
Anlambilim
Okul Deneyimi
Osmanlı Türkçesi II
Türk Dil Bilgisi II
Dil Eğitiminin Temel Kavramları
Türkçenin Güncel Sorunları
Türk Dil Bilgisi II: Cümle ve Metin Bilgisi
Öğretmenlik Uygulaması I
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Türk Halk Edebiyatı I
Öğretmenlik Uygulaması II
Türk Dili II
Türk Dil Bilgisi I
Türk Dili I
Osmanlı Türkçesi I
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Türk Dili I: Ses ve Yapı Bilgisi
Bilgisayar Destekli Eğitim
Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi
Türk Edebiyatında Mizah
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Yatılı Bölge Ortaokullarında Okuma Kültürü Eğitimi: Olgu Bilimsel Bir Araştırma
Bahar M. A. (Danışman)
G.YILMAZ(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Okuma Eğitiminde Alımlama Estetiği: Türkçe Öğretmeni Görüşleri
Bahar M. A. (Danışman)
R.EVLER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Bürünsel Farkındalık Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Türkçe Öğretmeni Yeterlilikleri
Bahar M. A. (Danışman)
M.BURUNAĞIL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türk işaret dili öğretimine yönelik çoklu durum araştırması: Kayseri ili örneği
Bahar M. A. (Danışman)
S.KARAGÖZ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
7. sınıf Türkçe derslerinde biçime rastlantısal odaklanma etkinliklerinin öğrenci yazılarının bağlaşıklık özellikleri üzerindeki etkisi
Çağıran Ö., Bahar M. A. (Eş Danışman)
G.DAMAR(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2018 - 2018
2018 - 2018Akademik Yazma I: Bilim ve Yayın Etiği
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2018 - 2018
2018 - 2018Akademik Yazma II: Metin Dil Bilim Bağlamında Akademik Söylem Oluşturma
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2018 - 2018
2018 - 2018Şehit Türkçe Öğretmeni Mehmet Zekî Ketanî Bey ve Öğretmen Sorumluluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Türkçenin Bilim Dili Olarak Kullanılmasında İlk Bilimsel Araştırma Olmaları Mahiyetiyle Tez Önerileri ve Tezler
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Bilimsel Araştırmalarda Türkçenin Kullanımı
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Raporlarında Net İfade Açısından Dil Bilgisinin Önemi
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Hangisini Yazmalı: Eğitim Literatürü ve Türkçe Yazım Kılavuzunda Farklı Kullanımlar
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Akademik Yazım Kuralları ve Etik İlkeler
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Uluslararası Bilimsel Yazım Esasları ve Ülkemiz Enstitülerinin Tez-Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzlarının Uyumluluğu
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Tez Önerisi Hazırlama Sürecinde Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Bölümleriyle İlgili Kavram İkilemleri
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Bilimsel Araştırmalarda Temel İçerik Özellikleri
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Bilimsel Araştırmalarda Biçimsel Yazım Kuralları
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Eğitim Araştırmalarında Etik Dışı Davranışlar
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A.
2013 - 2013
2013 - 2013Eğitim Araştırmalarında Yapılan Ölçmelerin Güvenirliği Konusunda Yaşanan Paradigma Değişimleri
Akademik Birimler - Eğitim
Bahar M. A., Pektaş S.
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Millî Yetkinlik Hamlesi Paydaş İş Birliği Toplantısı
Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2025 - 2025
Millî Yetkinlik Hamlesi HR-X
Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2025 - 2025
III. İstanbul HR Forum-Yeteneğe Dayalı Kalkınma
Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Türkiye, İstanbul, 2025 - 2025
II. İstanbul İnsan Kaynakları Formu-Toplum 5.0
Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Türkiye, İstanbul, 2023 - 2023
I. İstanbul HR Forum-İnsan Odaklı Kalkınma
Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı, Türkiye, İstanbul, 2022 - 2022
Makaleler
2025
20251. Okuma Eğitiminde Alımlama Estetiği
Evler R., Bahar M. A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.693-724, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Görmeden Okumak: Olgu Bilimsel Bir Araştırma
Bahar M. A., Ülgüdür T., Yüksel A. H.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim
, cilt.6, sa.1, ss.1-25, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Ana Dili Eğitimi Bağlamında Finansal Okuryazarlık: Bir Durum Araştırması
Bahar M. A., Büyükdoğan G., Şen M.
Amasya Sosyal Bilimler Araştırmaları
, cilt.1, sa.2, ss.114-140, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Yükseköğretim Kurulu 2018-Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı’nın Özerk Öğretmen Yetiştirme Elverişliliği: Bir Karma Yöntem Araştırması
Bahar M. A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.606-628, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
2021
5.
Problems in Teaching the letter in Turkish Sound Based Literacy Education
Bahar M. A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.206, ss.181-212, 2021 (SSCI)
2019
20196. İkinci Dil Edinimi Sürecinde Çizgi Filmlerin Rolü: Eleştirel Bir Bakış
Bahar M. A., Peçenek D.
MILLI EGITIM
, cilt.48, sa.223, ss.245-265, 2019 (Scopus, TRDizin)
2017
20177. Konuşma Eğitimi Bağlamında Tansel Masalları ve Söylem Belirleyiciler Üzerine Bir İnceleme
Bahar M. A.
Balıkesir Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.37, ss.253-274, 2017 (TRDizin)
2017
20178. Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Söylem Belirleyicilerinden Yararlanma Durumları
Bahar M. A., Temizyürek F.
International Journal of Language Academy
, cilt.5, sa.17, ss.470-492, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Alımlama Estetiği ve Gösterge Bilim Açısından Türkçe Eğitiminde Şiir Türünden Metinlerden Yararlanmaya Eleştirel Bir Yaklaşım
Bahar M. A., Yüce K.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.12, sa.5, ss.993-1010, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Oğuz Tansel’in Derlediği ve Yazdığı Masallarda Çok Söylemlilik
Bahar M. A.
Idil Journal of Art and Language
, cilt.5, sa.19, ss.75-103, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uzmanlık Sorunu
Özbay M., Bahar M. A.
Aydın TÖMER Dil Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.1-29, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201512. 11. Sınıf Dil ve Anlatım Ders Kitaplarının Dil Bilgisi Öğretimi Açısından İncelenmesi
Bahar M. A.
Okuma ve Yazma Eğitimi Araştırmaları/Research in Reading Writing Instruction
, cilt.3, sa.1, ss.9-26, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Lisansüstü Eğitimde Akademik Yazma ve Önemi
Bahar M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.2, sa.5, ss.209, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201214. İleri Okur ve Üstbiliş Eğitimi
Özbay M., Bahar M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.1, sa.1, ss.158-177, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Saydamlık Bağlamında Ortak Türk Alfabesi
Bahar M. A.
Türk Dünyasının Birliğinde Önemli Bir Hamle: Alfabe Birliği, Ankara, Türkiye, 18 Nisan - 19 Temmuz 2025, cilt.1, sa.3, ss.142-161, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Bürünsel Farkındalık Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Türkçe Öğretmeni Yeterlilikleri
Bahar M. A., Aytemur M.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-IV, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2024, (Yayınlanmadı)
2024
20243. İlk, Orta ve Yükseköğretimde Okuma Sıklığına Göre Birleşik Sözcüklerin Anlamsal Saydamlığının İncelenmesi
Yazıcı N., Çimen L., Bahar M. A.
https://symp2024.osym.gov.tr/Symposium/, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20244. Yatılı Bölge Ortaokullarında Okuma Kültürü Eğitimi: Olgu Bilimsel Bir Araştırma
Yılmaz G., Bahar M. A.
Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20235. Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Bir Teknik Önerisi: Biçime Rastlantısal Odaklanma
Bahar M. A., Damar G.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1629-1631, (Özet Bildiri)
2022
20226. Türk İşaret Dili Öğretimine Yönelik Çoklu Durum Araştırması: Kayseri İli Örneği
Karagöz S., Bahar M. A.
4. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Sempozyumu, Van, Türkiye, 20 Ekim - 22 Kasım 2022, ss.287-288, (Özet Bildiri)
2020
20207. Sığınmacı Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar
Bahar M. A.
II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Yayınlanmadı)
2020
20208. Yöntem Sonrası Dönemde Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının Öğreten Özerkliğini Geliştirme Yeterliliği
BAHAR M. A.
International Ejer Congress 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20199. Güncel Sınıf Öğretmenliği Lisans Programına Türkçe Öğretimi Açısından Eleştirel Bir Bakış
BAHAR M. A.
Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları
BAHAR M. A.
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Ses Temelli İlk Okuma Yazma Öğretiminde ğ nin Öğretimiyle İlgili Sorunlar
ERGENÇ H. İ., BAHAR M. A.
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. The Impact of Teaching Learning Strategies directed towards Elementary Students on Learner Autonomy
KÖSTERELİOĞLU İ., BAHAR M. A., AKIN KÖSTERELİOĞLU M., EMÜL N.
International Conference on Lifelong Education and For All 2019, Baku, Azerbaycan, 09 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Türkçe Öğretiminde Öğrenme Stilleri ve Beyin Çalışma Düzenini Birleştiren Uygulanabilir Bir İzlence: 4MATÖğretim Düzeni
BAHAR M. A.
11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Okuma Performansları:Bütüncül Çoklu Durum Araştırması
BAHAR M. A.
Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Yetinmeci Program Çerçevesinde Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Çift Geçişlilik
BAHAR M. A.
Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. Ortaokul Öğrencilerinin Hazırlıklı Ve Hazırlıksız Konuşma Etkinliklerinde Söylem Belirleyicisi Kullanma Durumları
KAYA E., BAHAR M. A., KAYGISIZ Ç.
10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Üstbilişsel Okuma Performansının Ölçme Ve Değerlendirilmesinde Çok Yüzeyli Rasch Analizi
BAHAR M. A.
10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Diller Arası Benzemezlik Bakımından Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Öneriler
TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.
I. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Söylem Belirleyicilerinden Yararlanma düzeyleri
TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.
I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Türk Dili Edebiyatı Ders Kitaplarının Düşünce Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.
Prof. Dr. M. Fuat Köprülü Anısına II. Türk Dili ve Edebiyatları Eğitimi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Konuşma Eğitimi Bağlamında Tansel Masalları ve Söylem Belirleyiciler
BAHAR M. A.
Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2014
201422. A critic on measurements of reading ability
BAHAR M. A.
International Conference on Education and New Developments, Madrid, İspanya, 28 - 30 Haziran 2014, ss.20-22, (Tam Metin Bildiri)
2013
201323. Polysemy in Foreign Language Teaching:Turkish and English
BAHAR M. A., GÖKSU A.
5th World Conference on Educational Sciences, ROMA, İtalya, 05 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
2013
201324. Yusuf Üçlemesi 'ni Yeniden Okumak:Dil Bilimsel, Palimsest Bir Okuma Denemesi
BAHAR M. A.
16. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2013, ss.44, (Özet Bildiri)
2011
201125. Cengiz Aytmatov'un Yüz Yüze Adlı Öyküsünde Birey Toplum Sorunsalı ve Dönüşüm Eksenleri
BAHAR M. A.
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2011, ss.291-300, (Tam Metin Bildiri)
2011
201126. Dil Ediniminde Yaratıcı Bir Süreç Olarak Çocuk Edebiyatı Ürünleri Tekerlemelerle İsim Tamlamaları Öğrenimi Örneği
BAHAR M. A.
1. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 13 - 17 Kasım 2011, ss.9-12, (Tam Metin Bildiri)
2010
201027. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mizah Türüyle İlgili Geliştirdikleri Etkinlik Tasarılarının Değerlendirilmesi
BAHAR M. A.
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.207-210, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. Şiir Eğitiminde Şathiye Türünden Yapıtların Kurgusunun ve İkonik Göstergelerinin Görülmesinde Gösterge Bilimsel Dörtgen'in Kullanılması
BAHAR M. A.
24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 16 Mayıs - 19 Kasım 2010, ss.106-109, (Tam Metin Bildiri)
2010
201029. İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ve Yazın Eğitiminde Göz Ardı Edilen Bir Tür: Mizah
Bahar M. A.
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.198-206, (Tam Metin Bildiri)
2009
200930. Cemal Süreya'nın Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi Adlı Çocuk Kitabında Yer Alan Behçet Necatigil Adlı Şiirin Çocuklar Tarafından Anlaşılmasına Yönelik Bir Çalışma
Bahar M. A.
II. Uluslararası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.660-663, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. Cemal Süreya'nın Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi Adlı Çocuk Kitabında Yer Alan Behçet Necatigil Adlı Şiirin Eğitsel İletiler ve Çoklu Zekâ Alanları Açısından İncelenmesi
BAHAR M. A., ÇETİNKAYA EDİZER Z.
II. Uluslarası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.132-136, (Tam Metin Bildiri)
2009
200932. Tema Merkezli Öğretme Yaklaşımı Çerçevesinde Türkçe Ders Kitabındaki Okuma Kültürü Temasının Değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA EDİZER Z., BAHAR M. A.
V. Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.412-415, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Dil Öğrenme Stratejileri
Bahar M. A.
Yabancılara Türkçe Öğretim Setleri İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.473-514, 2025
2024
20242. Türkçe Ders Kitaplarında Metin Sonu Soruları
Bahar M. A.
Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.547-582, 2024
2024
20243. Halit Ziya Bey
Bahar M. A.
Türkçe Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.661-668, 2024
2024
20244. Çevresel Farkındalık Ufkunda Çocuk Yazınında Üst Düzey Düşünme Biçimi
Bahar M. A.
Çocuk Edebiyatı ve Çevre Bilinci (Deprem Gibi Doğal Afetler Ekseninde), Ayşe Özgül İnce Samur, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.103-144, 2024
2024
20245. Mehmet İhsan (Efendi)
Bahar M. A.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.1167-1182, 2024
2024
20246. Ahmet Hilmi (Güçlü)
Bahar M. A.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.227-244, 2024
2023
20237. Metin Türlerinin Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı
Bahar M. A.
Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Serkan Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.362-399, 2023
2023
20238. Çocuk Edebiyatı ve Kavramsal Gelişim (Astronot Olmak İsteyen Kedi Örneği
Bahar M. A.
Çocuk Edebiyatı, Akkaya, A.; Geçgel, H., Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.15-66, 2023
2021
20219. Türkçe Öğretiminde Öz Belirleme
Bahar M. A.
Uygulama Örnekleriyle Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Merve Müldür,Serkan Aslan, Editör, Anı, Ankara, ss.299-328, 2021
2021
202110. Dilbilimin Temel Kavramları
Bahar M. A.
Türkçe Eğitiminin Temel Kavramları , Sedat Karagül,Erhan Şen, Editör, Eğiten, Ankara, ss.117-178, 2021
2021
202111. Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi
Bahar M. A.
Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış El Kitabı, T. Türkben,F. Temizyürek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.435-472, 2021
2021
202112. Yabancı Dil Eğitiminde Yaratıcılık
Bahar M. A.
Soru ve Cevaplarla Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El Kitabı, E. Boylu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-196, 2021
2021
202113. Okuma Kültürü ve Çağcıl Okur Görünümleri: Kavramsal Bir Çözümleme
BAHAR M. A.
PISA ve Okuma Kültürü, Aydın, İ. S.; Yahşi, Ö., Editör, Nobel, Ankara, ss.347-370, 2021
2021
202114. Ortaokul Türkçe Öğretim Programında İçerik
Bahar M. A.
Türkçe Öğretmeninin Rehberi Öğretim Programı, Serkan Aslan,Nil Didem Şimşek, Editör, Anı, Ankara, ss.71-108, 2021
2020
202016. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi için 4MAT'a Uygun Bir İzlence Önerisi
Bahar M. A.
Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Gülsün Leylâ Uzun,B. Ümit Bozkurt,Elif Arıca Akkök,Özlem Dağ Tarcan, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara, ss.237-256, 2020
2020
202017. 19. Yüzyıl Okuma Eğitimine Felsefî Bir Bakış
BAHAR M. A.
Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman’xxa Armağan, Demir, Fatih Peker Ünal, Dilşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.149-161, 2020
2020
202018. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları
BAHAR M. A.
Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’xxa Armağan, Kalenderoğlu, İhsan Kanık Uysal, Pınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.559-577, 2020
2018
201819. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi Üzerine Eleştirel Bir Gözden Geçirme
BAHAR M. A.
Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Gıyasettin Aytaş, Aliye Uslu Üstten, Editör, Akçağ, Ankara, ss.808-872, 2018
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024
Çocuk Edebiyatıyla Çevre Bilinci Kazandırma
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Bahar M. A.
2022 - 2023
2022 - 2023Birleşik Sözcüklerin Saydamlıklarının Sözcük İşleme ile İlişkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Yazıcı N., Bahar M. A., Çimen L.
2017 - 2019
2017 - 2019
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğrenen Özerkliğine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Bahar M. A., Kösterelioğlu İ., Kösterelioğlu M. A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyor
Erciyes Journal of Education
Baş Editör
2021 - 2023
2021 - 2023
Erciyes Journal of Education
Editör
Öğrenci Projeleri
2022 - 2024
2022 - 2024Ana Dili Eğitiminde Finansal Okuryazarlık: Bir Durum Araştırması
Diğer
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Yozgat Bozok Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu
Üye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2018
Eylül 2018
Uluslararası Öğrenme Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (ILTER)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bahar M. A.
Amasya, Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
28 Kasım 2019 - 29 Kasım 2019
28 Kasım 2019 - 29 Kasım 2019Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
20 Ekim 2016 - 22 Ekim 2016
20 Ekim 2016 - 22 Ekim 2016Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
Burslar
2012 - 2016
2012 - 2016Yurt İçi Doktora Bursu
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Kasım-2023
Kasım 2023Tez Savunma (Doktora)
"Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Sessiz Okumadaki Durumlarının Okur ve Metin Özellikleri Bağlamında Göz İzleme Tekniğiyle İncelenmesi" (Haz.: Kürşat Aramak, Danışman: Prof. Dr. Mehmet Kara) - Gazi Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Tez Savunma (Doktora)
"Türkçe Eğitimi Açısından Çocuk Dergilerindeki Kök Değerler ve 21. Yüzyıl Becerileri" ( Haz.: Tuğba Emirhan, Danışman: Prof. Dr. Mehmet Kara) - Gazi Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"Türkçe Eğitimi Açısından Sevinç Çokum'un Hikâyelerindeki Söz Varlığının İncelenmesi" (Haz.: Fahri Kızılarslan, Danışman: Doç. Dr. Semih Zeka) - Erciyes Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Bağlaçların Anlamsal Görünümleri ve Metinsel İşlevleri" (Haz.: Günçe Gündoğdu, Danışman: Prof. Dr. Nermin Yazıcı) - Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"5. Sınıf Öğrencilerinin Eşdizimli Sözcük Bilgileriye Okuma Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" (Haz.: Leyla Çimen, Danışman: Prof. Dr. Nermin Yazıcı) - Hacettepe Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Doktora)
"Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin 7. Sınıflarda Fiillerin Öğretimine ve Öğrencilerin Dil Bilgisine Yönelik Tutumlarına Etkisi" (Haz.: İrem Toprak Kaya, Danışman: Prof. Dr. Şener Demirel) - Fırat Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"Türkçe Öğretmenlerinin Söz Varlığını Geliştirme Deneyimleri: Kayseri Örneği" (Haz.: Abbas Doğukan Çelik, Danışman: Prof. Dr. Kudret Altun) - Erciyes Üniversitesi
Ağustos-2022
Ağustos 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
“Uzaktan Eğitimle Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma Halkası Tekniğinin Dil Öğrenme Motivasyonuna Etkisi” (Haz.: Esra Özbek, Danışman: Doç. Dr. Murat Şengül) - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Ağustos-2022
Ağustos 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bireylerin Kültürleşme Stratejilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" (Haz.: Ömer Kurşuncu, Danışman: Doç. Dr. Murat Şengül) - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
"Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bağdaştırma ve Sapmalar Açısından İncelenmesi" (Haz.: Yağmur Demirtaş, Danışman: Prof. Dr. Şener Demirel) - Fırat Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022