Doç. Dr. MEHMET ALİ BAHAR


Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Türkçe Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Türkçe Eğitimi

E-posta: mehmetalibahar@erciyes.edu.tr
Diğer E-posta: mehmetalibahar86@gmail.com
İş Telefonu: +90 352 207 6666 Dahili: 37216
Web: https://avesis.erciyes.edu.tr/mehmetalibahar
Ofis: B Blok 216
Posta Adresi: Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok 216, Yenidoğan Mah. Hulusi Behçet Cad. Talas / KAYSERİ 38280

Duyurular & Dokümanlar

Ders Notu

Okuma Eğitimi Ders İzlencesi
Ders Notu
8.09.2025

Okuma Eğitimi Ders İzlencesi (2025-2026)

Dil Bilgisi Öğretimi Ders İzlencesi
Ders Notu
8.09.2025

Dil Bilgisi Öğretimi Ders İzlencesi (2025-2026)


Dil Bilimi Ders İzlencesi
Ders Notu
8.09.2025

Dil Bilimi Ders İzlencesi (2025-2026)


Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

4MAT Öğretim Düzenine Göre Gerçekleştirilen Üstbilişsel Okuma Eğitiminin Üstbilişsel Okuma Stratejisini Kullanma ve Olgusal Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bölümü

2010

2010

Yüksek Lisans

Türkçe Öğretiminde Şiir Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2016

2016

NVivo İleri Düzey

Ölçme ve Değerlendirme

Anı Yayıncılık

2016

2016

NVivo Başlangıç Düzey

Ölçme ve Değerlendirme

Anı Yayıncılık

Araştırma Alanları

Türkçe Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2020 - 2021

2020 - 2021

Dr. Öğr. Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Araştırma Görevlisi Dr.

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2011 - 2017

2011 - 2017

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi

2011 - 2011

2011 - 2011

Araştırma Görevlisi

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2010 - 2010

2010 - 2010

Öğretim Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2008 - 2010

2008 - 2010

Öğretmen

Çanakkale İli, Ayvacık İlçesi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Merkez Müdürü

Erciyes Üniversitesi, Rektörlük

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

İntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Rektörlük, --

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Stratejik Plan Tema Grubu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Rektörlük

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Çift Anadal Programları Komisyon Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2022 - 2025

2022 - 2025

Bölüm Başkan Yardımcısı

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2022 - 2025

2022 - 2025

Merkez Müdürü

Erciyes Üniversitesi, Rektörlük, --

2022 - 2025

2022 - 2025

Etik Kurul Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Rektörlük

2021 - 2024

2021 - 2024

Fakülte Kurulu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2020 - 2022

2020 - 2022

İntibak Komisyonu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, --

2020 - 2022

2020 - 2022

Akreditasyon, Sürekli Gelişim ve Yenilenme Kurulu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2020 - 2022

2020 - 2022

Ölçme Değerlendirme Kurulu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Genel Kültür Dersleri Komisyonu Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2019 - 2020

2019 - 2020

BAP Bilimsel Komisyon Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi

2018 - 2018

2018 - 2018

Merkez Müdürü

Amasya Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi, --

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2011

2008 - 2011

Türkçe Öğretmeni

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Türkçe Öğretmeni

2008 - 2010

2008 - 2010

Türkçe Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Çanakkale, Ayvacık, Türkçe Öğretmeni

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Dil Eğitiminde Metin Dilbilim

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sözbilimsel Yapı Kuramı Çerçevesinde Akademik Yazma

Okuma Ediminin Beyin Bilimsel Temelleri

Uzmanlık Alan Dersi I

Lisans

Lisans

Okuma Eğitimi

Türk Dil Bilgisi III

Anlambilim

Okul Deneyimi

Osmanlı Türkçesi II

Türk Dil Bilgisi II

Dil Eğitiminin Temel Kavramları

Türkçenin Güncel Sorunları

Türk Dil Bilgisi II: Cümle ve Metin Bilgisi

Öğretmenlik Uygulaması I

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Türk Halk Edebiyatı I

Öğretmenlik Uygulaması II

Türk Dili II

Türk Dil Bilgisi I

Türk Dili I

Osmanlı Türkçesi I

Yabancılara Türkçe Öğretimi

Türk Dili I: Ses ve Yapı Bilgisi

Bilgisayar Destekli Eğitim

Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi

Türk Edebiyatında Mizah

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2018 - 2018

2018 - 2018

Akademik Yazma I: Bilim ve Yayın Etiği

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2018 - 2018

2018 - 2018

Akademik Yazma II: Metin Dil Bilim Bağlamında Akademik Söylem Oluşturma

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2018 - 2018

2018 - 2018

Şehit Türkçe Öğretmeni Mehmet Zekî Ketanî Bey ve Öğretmen Sorumluluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Türkçenin Bilim Dili Olarak Kullanılmasında İlk Bilimsel Araştırma Olmaları Mahiyetiyle Tez Önerileri ve Tezler

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Bilimsel Araştırmalarda Türkçenin Kullanımı

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Araştırma Raporlarında Net İfade Açısından Dil Bilgisinin Önemi

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Hangisini Yazmalı: Eğitim Literatürü ve Türkçe Yazım Kılavuzunda Farklı Kullanımlar

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Akademik Yazım Kuralları ve Etik İlkeler

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Uluslararası Bilimsel Yazım Esasları ve Ülkemiz Enstitülerinin Tez-Tez Önerisi Hazırlama Kılavuzlarının Uyumluluğu

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Tez Önerisi Hazırlama Sürecinde Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Araştırma Bölümleriyle İlgili Kavram İkilemleri

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Araştırmalarda Evren ve Örneklem

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Araştırmanın Gerçek Sınırlılıkları

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Bilimsel Araştırmalarda Temel İçerik Özellikleri

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Bilimsel Araştırmalarda Biçimsel Yazım Kuralları

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Eğitim Araştırmalarında Etik Dışı Davranışlar

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A.

2013 - 2013

2013 - 2013

Eğitim Araştırmalarında Yapılan Ölçmelerin Güvenirliği Konusunda Yaşanan Paradigma Değişimleri

Akademik Birimler - Eğitim

Bahar M. A., Pektaş S.

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Millî Yetkinlik Hamlesi Paydaş İş Birliği Toplantısı

Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2025 - 2025

Millî Yetkinlik Hamlesi HR-X

Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Türkiye, Ankara, 2025 - 2025

III. İstanbul HR Forum-Yeteneğe Dayalı Kalkınma

Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Türkiye, İstanbul, 2025 - 2025

II. İstanbul İnsan Kaynakları Formu-Toplum 5.0

Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Türkiye, İstanbul, 2023 - 2023

I. İstanbul HR Forum-İnsan Odaklı Kalkınma

Kurumsal Temsil, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı, Türkiye, İstanbul, 2022 - 2022

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Saydamlık Bağlamında Ortak Türk Alfabesi

Bahar M. A.

Türk Dünyasının Birliğinde Önemli Bir Hamle: Alfabe Birliği, Ankara, Türkiye, 18 Nisan - 19 Temmuz 2025, cilt.1, sa.3, ss.142-161, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

2. Bürünsel Farkındalık Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Türkçe Öğretmeni Yeterlilikleri

Bahar M. A., Aytemur M.

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-IV, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2024, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. İlk, Orta ve Yükseköğretimde Okuma Sıklığına Göre Birleşik Sözcüklerin Anlamsal Saydamlığının İncelenmesi

Yazıcı N., Çimen L., Bahar M. A.

https://symp2024.osym.gov.tr/Symposium/, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

4. Yatılı Bölge Ortaokullarında Okuma Kültürü Eğitimi: Olgu Bilimsel Bir Araştırma

Yılmaz G., Bahar M. A.

Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

5. Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Bir Teknik Önerisi: Biçime Rastlantısal Odaklanma

Bahar M. A., Damar G.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1629-1631, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

6. Türk İşaret Dili Öğretimine Yönelik Çoklu Durum Araştırması: Kayseri İli Örneği

Karagöz S., Bahar M. A.

4. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Sempozyumu, Van, Türkiye, 20 Ekim - 22 Kasım 2022, ss.287-288, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

7. Sığınmacı Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar

Bahar M. A.

II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Yayınlanmadı)

2020

2020

8. Yöntem Sonrası Dönemde Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının Öğreten Özerkliğini Geliştirme Yeterliliği

BAHAR M. A.

International Ejer Congress 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Güncel Sınıf Öğretmenliği Lisans Programına Türkçe Öğretimi Açısından Eleştirel Bir Bakış

BAHAR M. A.

Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları

BAHAR M. A.

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Ses Temelli İlk Okuma Yazma Öğretiminde ğ nin Öğretimiyle İlgili Sorunlar

ERGENÇ H. İ., BAHAR M. A.

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. The Impact of Teaching Learning Strategies directed towards Elementary Students on Learner Autonomy

KÖSTERELİOĞLU İ., BAHAR M. A., AKIN KÖSTERELİOĞLU M., EMÜL N.

International Conference on Lifelong Education and For All 2019, Baku, Azerbaycan, 09 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Türkçe Öğretiminde Öğrenme Stilleri ve Beyin Çalışma Düzenini Birleştiren Uygulanabilir Bir İzlence: 4MATÖğretim Düzeni

BAHAR M. A.

11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Okuma Performansları:Bütüncül Çoklu Durum Araştırması

BAHAR M. A.

Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Yetinmeci Program Çerçevesinde Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Çift Geçişlilik

BAHAR M. A.

Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

16. Ortaokul Öğrencilerinin Hazırlıklı Ve Hazırlıksız Konuşma Etkinliklerinde Söylem Belirleyicisi Kullanma Durumları

KAYA E., BAHAR M. A., KAYGISIZ Ç.

10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Üstbilişsel Okuma Performansının Ölçme Ve Değerlendirilmesinde Çok Yüzeyli Rasch Analizi

BAHAR M. A.

10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Diller Arası Benzemezlik Bakımından Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Öneriler

TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.

I. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Söylem Belirleyicilerinden Yararlanma düzeyleri

TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.

I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Türk Dili Edebiyatı Ders Kitaplarının Düşünce Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

TEMİZYÜREK F., BAHAR M. A.

Prof. Dr. M. Fuat Köprülü Anısına II. Türk Dili ve Edebiyatları Eğitimi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Konuşma Eğitimi Bağlamında Tansel Masalları ve Söylem Belirleyiciler

BAHAR M. A.

Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

22. A critic on measurements of reading ability

BAHAR M. A.

International Conference on Education and New Developments, Madrid, İspanya, 28 - 30 Haziran 2014, ss.20-22, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

23. Polysemy in Foreign Language Teaching:Turkish and English

BAHAR M. A., GÖKSU A.

5th World Conference on Educational Sciences, ROMA, İtalya, 05 Şubat 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

24. Yusuf Üçlemesi 'ni Yeniden Okumak:Dil Bilimsel, Palimsest Bir Okuma Denemesi

BAHAR M. A.

16. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2013, ss.44, (Özet Bildiri)

2011

2011

25. Cengiz Aytmatov'un Yüz Yüze Adlı Öyküsünde Birey Toplum Sorunsalı ve Dönüşüm Eksenleri

BAHAR M. A.

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2011, ss.291-300, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

26. Dil Ediniminde Yaratıcı Bir Süreç Olarak Çocuk Edebiyatı Ürünleri Tekerlemelerle İsim Tamlamaları Öğrenimi Örneği

BAHAR M. A.

1. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 13 - 17 Kasım 2011, ss.9-12, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

27. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mizah Türüyle İlgili Geliştirdikleri Etkinlik Tasarılarının Değerlendirilmesi

BAHAR M. A.

10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.207-210, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

28. Şiir Eğitiminde Şathiye Türünden Yapıtların Kurgusunun ve İkonik Göstergelerinin Görülmesinde Gösterge Bilimsel Dörtgen'in Kullanılması

BAHAR M. A.

24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 16 Mayıs - 19 Kasım 2010, ss.106-109, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

29. İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ve Yazın Eğitiminde Göz Ardı Edilen Bir Tür: Mizah

Bahar M. A.

10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.198-206, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

30. Cemal Süreya'nın Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi Adlı Çocuk Kitabında Yer Alan Behçet Necatigil Adlı Şiirin Çocuklar Tarafından Anlaşılmasına Yönelik Bir Çalışma

Bahar M. A.

II. Uluslararası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.660-663, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

32. Tema Merkezli Öğretme Yaklaşımı Çerçevesinde Türkçe Ders Kitabındaki Okuma Kültürü Temasının Değerlendirilmesi

ÇETİNKAYA EDİZER Z., BAHAR M. A.

V. Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.412-415, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Dil Öğrenme Stratejileri

Bahar M. A.

Yabancılara Türkçe Öğretim Setleri İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.473-514, 2025 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

2. Türkçe Ders Kitaplarında Metin Sonu Soruları

Bahar M. A.

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.547-582, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. Halit Ziya Bey

Bahar M. A.

Türkçe Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.661-668, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

4. Çevresel Farkındalık Ufkunda Çocuk Yazınında Üst Düzey Düşünme Biçimi

Bahar M. A.

Çocuk Edebiyatı ve Çevre Bilinci (Deprem Gibi Doğal Afetler Ekseninde), Ayşe Özgül İnce Samur, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.103-144, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

5. Mehmet İhsan (Efendi)

Bahar M. A.

Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.1167-1182, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

6. Ahmet Hilmi (Güçlü)

Bahar M. A.

Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.227-244, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

7. Metin Türlerinin Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı

Bahar M. A.

Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Serkan Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.362-399, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

8. Çocuk Edebiyatı ve Kavramsal Gelişim (Astronot Olmak İsteyen Kedi Örneği

Bahar M. A.

Çocuk Edebiyatı, Akkaya, A.; Geçgel, H., Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.15-66, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

9. Türkçe Öğretiminde Öz Belirleme

Bahar M. A.

Uygulama Örnekleriyle Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Merve Müldür,Serkan Aslan, Editör, Anı, Ankara, ss.299-328, 2021

2021

2021

10. Dilbilimin Temel Kavramları

Bahar M. A.

Türkçe Eğitiminin Temel Kavramları , Sedat Karagül,Erhan Şen, Editör, Eğiten, Ankara, ss.117-178, 2021

2021

2021

11. Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi

Bahar M. A.

Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış El Kitabı, T. Türkben,F. Temizyürek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.435-472, 2021

2021

2021

12. Yabancı Dil Eğitiminde Yaratıcılık

Bahar M. A.

Soru ve Cevaplarla Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El Kitabı, E. Boylu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-196, 2021

2021

2021

13. Okuma Kültürü ve Çağcıl Okur Görünümleri: Kavramsal Bir Çözümleme

BAHAR M. A.

PISA ve Okuma Kültürü, Aydın, İ. S.; Yahşi, Ö., Editör, Nobel, Ankara, ss.347-370, 2021

2021

2021

14. Ortaokul Türkçe Öğretim Programında İçerik

Bahar M. A.

Türkçe Öğretmeninin Rehberi Öğretim Programı, Serkan Aslan,Nil Didem Şimşek, Editör, Anı, Ankara, ss.71-108, 2021

2020

2020

15. Okuma Edimi

Bahar M. A.

Anı Yayıncılık, Ankara, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

16. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi için 4MAT'a Uygun Bir İzlence Önerisi

Bahar M. A.

Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Gülsün Leylâ Uzun,B. Ümit Bozkurt,Elif Arıca Akkök,Özlem Dağ Tarcan, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara, ss.237-256, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

17. 19. Yüzyıl Okuma Eğitimine Felsefî Bir Bakış

BAHAR M. A.

Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman’xxa Armağan, Demir, Fatih Peker Ünal, Dilşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.149-161, 2020

2020

2020

18. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları

BAHAR M. A.

Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’xxa Armağan, Kalenderoğlu, İhsan Kanık Uysal, Pınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.559-577, 2020

2018

2018

19. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi Üzerine Eleştirel Bir Gözden Geçirme

BAHAR M. A.

Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Gıyasettin Aytaş, Aliye Uslu Üstten, Editör, Akçağ, Ankara, ss.808-872, 2018

Diğer Yayınlar

2023

2023

1. 12 Şubat 1921, Merzifon

Bahar M. A.

Diğer, ss.74-75, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Çocuk Edebiyatıyla Çevre Bilinci KazandırmaSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Bahar M. A.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Erciyes Journal of EducationSürdürülebilir Kalkınma

Baş Editör

2021 - 2023

2021 - 2023

Erciyes Journal of EducationSürdürülebilir Kalkınma

Editör

Öğrenci Projeleri

2022 - 2024

2022 - 2024

Ana Dili Eğitiminde Finansal Okuryazarlık: Bir Durum Araştırması

Diğer

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2018 - 2020

2018 - 2020

Yozgat Bozok Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu

Üye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2018

Eylül 2018

Uluslararası Öğrenme Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (ILTER) Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Bahar M. A.
Amasya, Türkiye

Ödüller

Ocak 2022

Ocak 2022

Uluslararası Bilimsel Yayın TeşvikSürdürülebilir Kalkınma

Tübitak

Haziran 2008

Haziran 2008

Eğitim Fakültesi Birinciliği

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

28 Kasım 2019 - 29 Kasım 2019

28 Kasım 2019 - 29 Kasım 2019

Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

20 Ekim 2016 - 22 Ekim 2016

20 Ekim 2016 - 22 Ekim 2016

Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

Burslar

2012 - 2016

2012 - 2016

Yurt İçi Doktora Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Kasım-2023

Kasım 2023

Tez Savunma (Doktora)

"Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Sessiz Okumadaki Durumlarının Okur ve Metin Özellikleri Bağlamında Göz İzleme Tekniğiyle İncelenmesi" (Haz.: Kürşat Aramak, Danışman: Prof. Dr. Mehmet Kara) - Gazi Üniversitesi

Kasım-2023

Kasım 2023

Tez Savunma (Doktora)

"Türkçe Eğitimi Açısından Çocuk Dergilerindeki Kök Değerler ve 21. Yüzyıl Becerileri" ( Haz.: Tuğba Emirhan, Danışman: Prof. Dr. Mehmet Kara) - Gazi Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"Türkçe Eğitimi Açısından Sevinç Çokum'un Hikâyelerindeki Söz Varlığının İncelenmesi" (Haz.: Fahri Kızılarslan, Danışman: Doç. Dr. Semih Zeka) - Erciyes Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Bağlaçların Anlamsal Görünümleri ve Metinsel İşlevleri" (Haz.: Günçe Gündoğdu, Danışman: Prof. Dr. Nermin Yazıcı) - Hacettepe Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"5. Sınıf Öğrencilerinin Eşdizimli Sözcük Bilgileriye Okuma Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" (Haz.: Leyla Çimen, Danışman: Prof. Dr. Nermin Yazıcı) - Hacettepe Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Doktora)

"Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin 7. Sınıflarda Fiillerin Öğretimine ve Öğrencilerin Dil Bilgisine Yönelik Tutumlarına Etkisi" (Haz.: İrem Toprak Kaya, Danışman: Prof. Dr. Şener Demirel) - Fırat Üniversitesi

Kasım-2022

Kasım 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"Türkçe Öğretmenlerinin Söz Varlığını Geliştirme Deneyimleri: Kayseri Örneği" (Haz.: Abbas Doğukan Çelik, Danışman: Prof. Dr. Kudret Altun) - Erciyes Üniversitesi

Ağustos-2022

Ağustos 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

“Uzaktan Eğitimle Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma Halkası Tekniğinin Dil Öğrenme Motivasyonuna Etkisi” (Haz.: Esra Özbek, Danışman: Doç. Dr. Murat Şengül) - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Ağustos-2022

Ağustos 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bireylerin Kültürleşme Stratejilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" (Haz.: Ömer Kurşuncu, Danışman: Doç. Dr. Murat Şengül) - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

"Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bağdaştırma ve Sapmalar Açısından İncelenmesi" (Haz.: Yağmur Demirtaş, Danışman: Prof. Dr. Şener Demirel) - Fırat Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Tez Savunma (Doktora)

“Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Türk Efsaneleri: Okuma ve Yazma Becerileri Üzerine Etkisi” (Haz.:Müjgân Bekdaş, Danışman: Prof. Dr. Kudret Altun) - Erciyes Üniversitesi