Eğitim Bilgileri
2018 - 2022
2018 - 2022Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye
2005 - 2015
2005 - 2015Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim , Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi , Sınıf Öğretmenliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
EXPLORING PHYSICAL ENVIRONMENT AS HIDDEN CURRICULUM IN HIGHER EDUCATION: A GROUNDED THEORY STUDY
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2017
2017Yaratıcı Drama Lideri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çağdaş Drama Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2017
2017 - 2017Araştırma Görevlisi Dr.
Arizona State University, Human Communication, Human Communication
2005 - 2016
2005 - 2016Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2011
2011 - 2011Araştırma Görevlisi
University of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society
2008 - 2009
2008 - 2009Araştırma Görevlisi
University of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2023 - 2023
2023 - 2023Eğitmen
TÜBİTAK, Eğitmen
2022 - 2022
2022 - 2022Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
2021 - 2021
2021 - 2021Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
2018 - 2018
2018 - 2018Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
2017 - 2017
2017 - 2017Exchange Scholar
Arizona State University, Exchange Scholar
2008 - 2009
2008 - 2009Visiting Scholar
Sydney University, Visiting Scholar
2006 - 2006
2006 - 2006Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Matematik Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Kullanımı: Sistematik Derleme
Tor D., TANGUT E.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.64, ss.1645-1670, 2025 (TRDizin)
2024
20242. The relationship between preservice science teachers' perceived role modeling and self-regulation skills in science
Karaca M., BEKTAŞ O., ÖNER ARMAĞAN F., TOR D.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.61, sa.9, ss.3567-3588, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. The effect of the contact theory based training program for reducing xenophobia
Derin S., Lafci-Tor D.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.43, sa.34, ss.27901-27914, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. The Effect of the Gender Inequality Sensitivity Training Program Based on Active Learning
Tor D., Derin S.
Primenjena Psihologija
, cilt.17, sa.1, ss.20-80, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20235. Türkiye’de Çocuklar için Felsefe (P4C) Uygulamalarına Yönelik Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme
Tor D.
Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.703-740, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Examining the Hidden Curriculum of the Physical Environment in Higher Education
Tor D., Engin C.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.704-731, 2023 (TRDizin)
2023
20237. The Effect of a Teaching-Themed Creative Drama Lesson on theProfessional Development of Teacher Candidates
Tor D., Özdemir Şimşek P., Acar Y.
Yaratıcı Drama Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.109-134, 2023 (TRDizin)
2022
20228. Examining of the Digital Literacy Level of Teacher Candidates
TOR D., DEMİR BAŞARAN S., Arık E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.2027-2064, 2022 (TRDizin)
2022
20229. Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik
Girgin U., Acar Y., Akbaş E., Yavuz E., Selçuklu A. E., Boran M., et al.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.381-402, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
202210. A Review of Articles on the Attitudes of Students Participating in the Pedagogical Formation Certificate Program Toward Teaching Profession
TOR D., Sert E. H.
Educational academic research (Online) , cilt.40, sa.1, ss.20-30, 2022 (TRDizin)
2020
202011. Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesindeki kavramların öğreniminde aile katkısına ilişkin öğrenci ve anne görüşleri.
Sarıkaya M., TOR D., GÜNERİ E.
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.51-66, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study
TOR D., YAVUZ E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.49, ss.506-529, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201913. Prospective teachers views on the physical environment of an education faculty
TOR D., ENGİN DEMİR C.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.474, 2019 (TRDizin)
2017
201714. Important Physical Characteristics for Quality Teacher Education: The Delphi Study
TOR D.
Erciyes Journal of Education [EJE] , cilt.1, ss.23-33, 2017 (Hakemli Dergi)
2010
201015. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Deneyimlerinin İncelenmesi
AKAR H., ERDEN F., ŞAHİN SAK İ. T., TOR D.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.9, sa.1, ss.792-806, 2010 (TRDizin)
2010
201016. Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerinin incelenmesi
AKAR H., ERDEN F., TOR D., ŞAHİN SAK İ. T.
Elementary Education Online , cilt.9, ss.792-806, 2010 (TRDizin)
2009
200917. Linking Architecture and Education Sustainable Design for Learning Environments
TOR D., MOORE G. T.
Architectural Science Review
, cilt.52, ss.325-326, 2009 (Scopus)
2009
200918. Schools for the Future: Design Proposals from Architectural Psychology
TOR D., MOORE G. T.
Architectural Science Review
, cilt.52, ss.322-323, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Eğitimde Drama Dersinin İşlenişinde Değişim ve Dönüşüm: Bir Öz Anlatı
TOR D.
31. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2023, ss.64-65, (Özet Bildiri)
2023
20232. Zenofobiyi Azaltmaya Yönelik Temas Teorisine Dayalı Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi
DERİN S., TOR D.
X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in L2 classroom interaction
AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z., GİRGİN U., ACAR Y., YAVUZ E., TOR D.
6th International Conference on Research in Applied Linguistics ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Research Literacy in Post Graduate Education in Turkey: Perceived Level of Competency in Research Skills
Keser Aschenberger F., TOR D.
European Conference on Educational Research, Erivan, Ermenistan, 1 - 10 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Öğretmen Adaylarının Koronavirüs Pandemi Dönemindeki Çevrimiçi Eğitime İlişkin Metaforları
TOR D.
International Conference of Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.150, (Özet Bildiri)
2022
20226. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in an L2 classroom
Akbaş E., Ölçü Dinçer Z., Girgin U., Acar Y., Yavuz E., Tor D.
The 6th International Conference on Research in Applied Linguistics- ULEAD ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2021
20217. Looking at Lifelong Learning Programs for Adults without College Degree
TOR D., ELCAN KAYNAK N.
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2020
20208. SİSTEMATİK İNCELEME: ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM
TOR D., SERT E. H.
13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, 6 - 08 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. Exploring how a second language teacher strategically manages a chaotic classroom: A multi-semiotic perspective to an L2 academic speaking class
Akbaş E., Tor D., Altan A. E., Yavuz E.
2nd ILTERG Conference , 16 - 17 Ekim 2020, (Yayınlanmadı)
2020
202010. Conversation Analysis Methodology: Validity, Reliability, and Ethical Issues in Data Collection and Analysis Procedures
GİRGİN U., ACAR Y., AKBAŞ E., YAVUZ E., SELÇUKLU A. E., BORAN M., et al.
The 2nd ILTERG Conference, 16 - 17 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Use of Conversation Analysis Methodology to Analyse Social Interaction: A Case of Kindergarten Interaction
GİRGİN U., ACAR Y., AKBAŞ E., YAVUZ E., ALTAN A. E., BORAN M., et al.
2nd ILTERG CONFERENCE, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202012. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Tor D., Yavuz E.
3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1, (Özet Bildiri)
2020
202013. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’xxnin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TOR D., YAVUZ E.
3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020
2020
202014. Velilerin okul psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri hakkındaki görüşleri
TOR D., Evler H. N., Şahin S., Yılmaz M.
3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 Ocak 2020, (Özet Bildiri)
2018
201815. Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
DEMİR BAŞARAN S., TOR D., ARIK E.
V. International Symposium on Multidisciplinary Studies, 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Öğretmen Adaylarının Dijital okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
DEMİR BAŞARAN S., TOR D., Arık E.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, 16 Kasım - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Öğretmenlik Temalı Bir Yaratıcı Drama Dersinin Değerlendirilmesi
Tor D., Özdemir Şimşek P., Acar Y.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Hafızalardaki İyi Öğretmen Özellikleri
TOR D., ENGİN DEMİR C.
X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
201619. Discourses of Citizenship in Turkish and American Middle School Textbooks: A Critical Analysis
ENGİN DEMİR C., TOR D., AKTAŞ H. H.
VI. International Conference on Critical Education, London, Birleşik Krallık, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.71, (Özet Bildiri)
2015
201520. Design Criteria to Enhance Socialization among Undergraduate Students
TOR D., ENGİN DEMİR C.
the European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. How do an academic building reflect field specificity?
TOR D., ENGİN DEMİR C.
the European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2013
201322. Candidate teachers’ use of the faculty building and evaluation of the physical environment
TOR D., ENGİN DEMİR C.
26th EURO/INFORMS conference, Roma, İtalya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201223. Evaluation of physical environment of teacher education institution from teacher candidates’ perspectives: Middle East Technical University (METU) case.
TOR D., ENGİN DEMİR C.
the Applied Education (APPED) Conference, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Important physical characters for quality teacher education: the Delphi study
TOR D.
the International association people environment studies (IAPS) Conference, Glasgow, Birleşik Krallık, 24 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2009
200925. Development of attitude scale school physical environment
TOR D.
Uluslararası Mimarlık ve Çocuk Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2009, ss.173-180, (Tam Metin Bildiri)
2008
200826. Creative drama as an alternative teaching method in Moral Education
TOR D., KİRAZ E.
Conference of Subjectivity, Creativity and Institution, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2007
200727. Yeniden Yapılandırılan Sınıf Öğretmenliği Programı Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri
TOR D.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200628. Okul öncesi öğretmen yetiştirme programındaki dersler hakkında öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşleri
PARLAK RAKAP A., TOR D.
15. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200629. Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programı’ndaki Dersler Hakkındaki Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Görüşleri
PARLAK RAKAP A., TOR D.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Öğrenme ve Beyin
TOR D.
Öğrenme Psikolojisi, DERİN SÜMEYYE, GÜÇLÜ MUSTAFA, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-45, 2024
2024
20242. Öğrenmede Temel Kavramlar
DERİN S., TOR D.
Öğrenme Psikolojisi, DERİN SÜMEYYE, GÜÇLÜ MUSTAFA, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-23, 2024
2024
20243. 4. Sınıf Düzeyinde Hazırlanan Ders Planları ve Ünite-Konu ve Kazanımları
TOR D.
Fen Eğitiminde Yaratıcı Drama 3.4.5.6.7.8. Sınıf Ders Planı Örnekleri, ÖZDEMİR ŞİMŞEK PINAR, Paşa Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-70, 2024
2024
20244. İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programı Kazanımlarına Yönelik Olarak Drama Yöntemi ile Yapılandırılan Hazırlık/Canlandırma/Değerlendirme Aşaması
TOR D.
3.4.5.6.7.8. Sınıf Fen Eğitiminde Alternatif Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Drama, ÖZDEMİR ŞİMŞEK PINAR, Paşa Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.33-44, 2024
2023
20235. Anlatı Araştırması
TOR D.
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş, Oktay; Şahin, Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.95-113, 2023
2023
20236. Farklı Yönleriyle Veri Toplama Süreci
TOR D., Nalçacı İ. Ö.
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş, Oktay; Şahin, Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.301-310, 2023
2023
20237. Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
TOR D.
Eğitime Giriş, Mustafa Güçlü, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.287-307, 2023
2022
20228. Yabancı Düşmanlığını (Zenofobi) Önleyici Drama Uygulamaları
DERİN S., TOR D.
Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Doç. Dr. P. Oya TANERİ, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.149-169, 2022
2022
20229. Gestalt Psikolojisi
TOR D.
Eğitim Psikolojisi, Mustafa Yüksel Erdoğdu, Editör, Vizetek, Ankara, ss.297-310, 2022
2022
202210. Görme yetersizliği olan bireylerin drama uygulamaları ile kapsanması
TOR D.
Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Taneri, Oya Pervin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-72, 2022
2021
202111. Anlatı araştırması ve anlatı analizi
TOR D.
Nitel Araştırma Yöntemleri, Mustafa Çelebi, Editör, Pegem Akademi, Kayseri, ss.57-67, 2021
2019
201912. Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık DüzeylerininBelirlenmes
DEMİR BAŞARAN S., ARIK E., TOR D.
Current Academic Studies in Education Sciences 2018, Harun ŞAHİN Abidin TEMİZER Fatma ERDOĞAN, Editör, IVPE, Cetinje, ss.85-107, 2019
2009
200913. Drama and the enhancement of creativity: A review of research
TOR D.
Subjectivity, Creativity, and the Institution, Crouch, Christopher, Editör, BrownWalker Press, Florida, ss.165-178, 2009
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024
GENÇ YETİŞKİNLERİN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDAKİ GÖNÜLLÜLÜK ALGISI: TÜRKİYE KALİTE DERNEĞİ (KALDER) ÖRNEĞİ
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Tor D., Yazıcı R., Köseman E.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Ortaokul Öğrenci Velilerin Matematik Öğretime İlişkin Beklentileri
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Tor D., Kaledibi C., Boydak E.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024
Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Olan Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Üzerine Görüşleri
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Tor D., Anıtsal A., Navruzoğlu D.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Harmonization and Social Cohesion Program Across Türkiye Project
Diğer Uluslararası Fon Programları
Tor D., Eşici H., Tepetaş Cengiz G. Ş., Derin S., Örnek I., Öztürk M., et al.
2020 - 2022
2020 - 2022Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Sınıf İçi Aktif Katılımı Etkili Kılan Etkileşimsel Özelliklerinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Girgin U. (Yürütücü), Acar Y., Boran M., Moralı G., Tor D., Akbaş E., et al.
2020 - 2022
2020 - 2022Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Duyarlılığı Geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TOR D. (Yürütücü), DERİN S.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErciyes Journal of Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü