Doç. Dr. DÜRDANE TOR


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Proğramları ve Öğretim Abd


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Öğretmen Eğitimi, Eğitimde Yaratıcı Drama


Yayınlardaki İsimler: Dürdane Tor, Dürdane Lafcı-Tor, Dürdane Lafcı, Dürdane Lafçı-Tor, Dürdane Lafçı, Lafci-Tor Durdane

E-posta: durdanetor@erciyes.edu.tr
İş Telefonu: +90 352 207 6600 Dahili: 37273
Web: https://avesis.erciyes.edu.tr/durdanetor
Ofis: Eğitim Fakültesi BZ-14
Posta Adresi: Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü B blok BZ-14 Talas/KAYSERİ

Metrikler

Yayın

62

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

35

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

36

Proje

6

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2022

2018 - 2022

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye

2005 - 2015

2005 - 2015

Bütünleşik Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim , Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi , Sınıf Öğretmenliği , Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

EXPLORING PHYSICAL ENVIRONMENT AS HIDDEN CURRICULUM IN HIGHER EDUCATION: A GROUNDED THEORY STUDY

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

Yaratıcı Drama Lideri

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çağdaş Drama Derneği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Eğitimde Yaratıcı Drama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2017 - 2017

2017 - 2017

Araştırma Görevlisi Dr.

Arizona State University, Human Communication, Human Communication

2005 - 2016

2005 - 2016

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2011

2011 - 2011

Araştırma Görevlisi

University of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society

2008 - 2009

2008 - 2009

Araştırma Görevlisi

University of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2023 - 2023

2023 - 2023

Eğitmen

TÜBİTAK, Eğitmen

2022 - 2022

2022 - 2022

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

2021 - 2021

2021 - 2021

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

2018 - 2018

2018 - 2018

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

2017 - 2017

2017 - 2017

Exchange Scholar

Arizona State University, Exchange Scholar

2008 - 2009

2008 - 2009

Visiting Scholar

Sydney University, Visiting Scholar

2006 - 2006

2006 - 2006

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitimde Drama

Rehberlik

Eğitime Giriş

Eğitim Psikolojisi

Yaratıcı Drama

Rehberlik

Sosyal Beceri Eğitimi

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Eğitimde Drama Dersinin İşlenişinde Değişim ve Dönüşüm: Bir Öz Anlatı

TOR D.

31. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2023, ss.64-65, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Zenofobiyi Azaltmaya Yönelik Temas Teorisine Dayalı Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi

DERİN S., TOR D.

X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in L2 classroom interaction

AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z., GİRGİN U., ACAR Y., YAVUZ E., TOR D.

6th International Conference on Research in Applied Linguistics ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Research Literacy in Post Graduate Education in Turkey: Perceived Level of Competency in Research Skills

Keser Aschenberger F., TOR D.

European Conference on Educational Research, Erivan, Ermenistan, 1 - 10 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Öğretmen Adaylarının Koronavirüs Pandemi Dönemindeki Çevrimiçi Eğitime İlişkin Metaforları

TOR D.

International Conference of Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.150, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in an L2 classroom

Akbaş E., Ölçü Dinçer Z., Girgin U., Acar Y., Yavuz E., Tor D.

The 6th International Conference on Research in Applied Linguistics- ULEAD ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, ss.23-24, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Looking at Lifelong Learning Programs for Adults without College Degree

TOR D., ELCAN KAYNAK N.

8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. SİSTEMATİK İNCELEME: ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM

TOR D., SERT E. H.

13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, 6 - 08 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Tor D., Yavuz E.

3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’xxnin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

TOR D., YAVUZ E.

3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020

2020

2020

14. Velilerin okul psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri hakkındaki görüşleri

TOR D., Evler H. N., Şahin S., Yılmaz M.

3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 Ocak 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S., TOR D., ARIK E.

V. International Symposium on Multidisciplinary Studies, 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Öğretmen Adaylarının Dijital okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S., TOR D., Arık E.

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, 16 Kasım - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Öğretmenlik Temalı Bir Yaratıcı Drama Dersinin Değerlendirilmesi

Tor D., Özdemir Şimşek P., Acar Y.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

18. Hafızalardaki İyi Öğretmen Özellikleri

TOR D., ENGİN DEMİR C.

X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Discourses of Citizenship in Turkish and American Middle School Textbooks: A Critical Analysis

ENGİN DEMİR C., TOR D., AKTAŞ H. H.

VI. International Conference on Critical Education, London, Birleşik Krallık, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.71, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Design Criteria to Enhance Socialization among Undergraduate Students

TOR D., ENGİN DEMİR C.

the European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. How do an academic building reflect field specificity?

TOR D., ENGİN DEMİR C.

the European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

22. Candidate teachers’ use of the faculty building and evaluation of the physical environment

TOR D., ENGİN DEMİR C.

26th EURO/INFORMS conference, Roma, İtalya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Important physical characters for quality teacher education: the Delphi study

TOR D.

the International association people environment studies (IAPS) Conference, Glasgow, Birleşik Krallık, 24 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2009

2009

25. Development of attitude scale school physical environment

TOR D.

Uluslararası Mimarlık ve Çocuk Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2009, ss.173-180, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

26. Creative drama as an alternative teaching method in Moral Education

TOR D., KİRAZ E.

Conference of Subjectivity, Creativity and Institution, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

27. Yeniden Yapılandırılan Sınıf Öğretmenliği Programı Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri

TOR D.

VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

29. Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programı’ndaki Dersler Hakkındaki Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Görüşleri

PARLAK RAKAP A., TOR D.

15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Öğrenme ve Beyin

TOR D.

Öğrenme Psikolojisi, DERİN SÜMEYYE, GÜÇLÜ MUSTAFA, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-45, 2024

2024

2024

2. Öğrenmede Temel Kavramlar

DERİN S., TOR D.

Öğrenme Psikolojisi, DERİN SÜMEYYE, GÜÇLÜ MUSTAFA, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-23, 2024

2024

2024

3. 4. Sınıf Düzeyinde Hazırlanan Ders Planları ve Ünite-Konu ve Kazanımları

TOR D.

Fen Eğitiminde Yaratıcı Drama 3.4.5.6.7.8. Sınıf Ders Planı Örnekleri, ÖZDEMİR ŞİMŞEK PINAR, Paşa Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-70, 2024

2024

2024

4. İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programı Kazanımlarına Yönelik Olarak Drama Yöntemi ile Yapılandırılan Hazırlık/Canlandırma/Değerlendirme Aşaması

TOR D.

3.4.5.6.7.8. Sınıf Fen Eğitiminde Alternatif Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Drama, ÖZDEMİR ŞİMŞEK PINAR, Paşa Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.33-44, 2024

2023

2023

5. Anlatı Araştırması

TOR D.

Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş, Oktay; Şahin, Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.95-113, 2023

2023

2023

6. Farklı Yönleriyle Veri Toplama Süreci

TOR D., Nalçacı İ. Ö.

Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş, Oktay; Şahin, Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS Yayınları, Elazığ, ss.301-310, 2023

2023

2023

7. Bir Meslek Olarak Öğretmenlik

TOR D.

Eğitime Giriş, Mustafa Güçlü, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.287-307, 2023

2022

2022

8. Yabancı Düşmanlığını (Zenofobi) Önleyici Drama Uygulamaları

DERİN S., TOR D.

Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Doç. Dr. P. Oya TANERİ, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.149-169, 2022

2022

2022

9. Gestalt Psikolojisi

TOR D.

Eğitim Psikolojisi, Mustafa Yüksel Erdoğdu, Editör, Vizetek, Ankara, ss.297-310, 2022

2022

2022

10. Görme yetersizliği olan bireylerin drama uygulamaları ile kapsanması

TOR D.

Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Taneri, Oya Pervin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.51-72, 2022

2021

2021

11. Anlatı araştırması ve anlatı analizi

TOR D.

Nitel Araştırma Yöntemleri, Mustafa Çelebi, Editör, Pegem Akademi, Kayseri, ss.57-67, 2021

2019

2019

12. Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık DüzeylerininBelirlenmes

DEMİR BAŞARAN S., ARIK E., TOR D.

Current Academic Studies in Education Sciences 2018, Harun ŞAHİN Abidin TEMİZER Fatma ERDOĞAN, Editör, IVPE, Cetinje, ss.85-107, 2019

2009

2009

13. Drama and the enhancement of creativity: A review of research

TOR D.

Subjectivity, Creativity, and the Institution, Crouch, Christopher, Editör, BrownWalker Press, Florida, ss.165-178, 2009

Desteklenen Projeler

2022 - 2024

2022 - 2024

Ortaokul Öğrenci Velilerin Matematik Öğretime İlişkin Beklentileri

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Tor D., Kaledibi C., Boydak E.(Yürütücü)

2022 - 2024

2022 - 2024

Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Olan Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Üzerine GörüşleriSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Tor D., Anıtsal A., Navruzoğlu D.(Yürütücü)

2020 - 2022

2020 - 2022

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Duyarlılığı Geliştirme

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TOR D. (Yürütücü), DERİN S.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erciyes Journal of Education

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 2