Res. Asst. PhD

DÜRDANE TOR


Eğitim Fakültesi

Eğitim Bilimleri

Eğitim Proğramları ve Öğretim Abd

Education Information

2005 - 2015

2005 - 2015

Doctorate

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim , Turkey

2000 - 2004

2000 - 2004

Under Graduate

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi , Sınıf Öğretmenliği , Turkey

Dissertations

2015

2015

Doctorate

EXPLORING PHYSICAL ENVIRONMENT AS HIDDEN CURRICULUM IN HIGHER EDUCATION: A GROUNDED THEORY STUDY

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Certificates, Courses and Trainings

2017

2017

Yaratıcı Drama Lideri

Education Management and Planning

Çağdaş Drama Derneği

Research Areas

Social Sciences and Humanities, Education, Teacher Training, Creative Drama in Education

Academic Titles / Tasks

2016 - Continues

2016 - Continues

Research Assistant PhD

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2017 - 2017

2017 - 2017

Research Assistant PhD

Arizona State University, Human Communication, Human Communication

2005 - 2016

2005 - 2016

Research Assistant

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2011

2011 - 2011

Research Assistant

University Of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society

2008 - 2009

2008 - 2009

Research Assistant

University Of Sydney, Faculty Of Architecture, Environment Behavior And Society

Courses

Under Graduate

Under Graduate

Drama in Education

Under Graduate

Under Graduate

Guidance

Under Graduate

Under Graduate

Introduction to Education

Under Graduate

Under Graduate

Educational Psychology

Under Graduate

Under Graduate

Creative Drama

Under Graduate

Under Graduate

Rehberlik

Under Graduate

Under Graduate

Social Skills Education

Articles Published in Other Journals

2020

2020

Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesindeki kavramların öğreniminde aile katkısına ilişkin öğrenci ve anne görüşleri.

Sarıkaya M., TOR D. , GÜNERİ E.

Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.3, no.2, pp.51-66, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)

2020

2020

Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study

Tor D. , Yavuz E.

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.49, pp.506-529, 2020 (Journal Indexed in ESCI)

2019

2019

Prospective teachers’ views on the physical environment of an education faculty

TOR D. , ENGİN DEMİR C.

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol.9, no.3, pp.474, 2019 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

Important Physical Characteristics for Quality Teacher Education: The Delphi Study

TOR D.

Erciyes Journal of Education [EJE], vol.1, pp.23-33, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

2010

2010

Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerinin incelenmesi

AKAR H., ERDEN F., TOR D. , ŞAHİN SAK İ. T.

Elementary Education Online, vol.9, pp.792-806, 2010 (Refereed Journals of Other Institutions)

2009

2009

Linking Architecture and Education Sustainable Design for Learning Environments

TOR D. , MOORE G. T.

Architectural Science Review, vol.52, pp.325-326, 2009 (Refereed Journals of Other Institutions) identifier

2009

2009

Schools for the Future: Design Proposals from Architectural Psychology

TOR D. , MOORE G. T.

Architectural Science Review, vol.52, pp.322-323, 2009 (Refereed Journals of Other Institutions) identifier

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2020

2020

SİSTEMATİK İNCELEME: ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM

TOR D. , SERT E. H.

13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, 6 - 08 November 2020

2020

2020

Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’xxnin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

TOR D. , YAVUZ E.

3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), 29 - 31 January 2020

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Dijital okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S. , TOR D. , Arık E.

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, 16 November - 17 April 2018

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S. , TOR D. , ARIK E.

V. International Symposium on Multidisciplinary Studies, 16 - 17 November 2018

2018

2018

Öğretmenlik Temalı Bir Yaratıcı Drama Dersinin Değerlendirilmesi

TOR D. , ÖZDEMİR ŞİMŞEK P., ACAR Y.

X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 April 2018

2018

2018

Hafızalardaki İyi Öğretmen Özellikleri

TOR D. , ENGİN DEMİR C.

X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 April 2018

2016

2016

Discourses of Citizenship in Turkish and American Middle School Textbooks: A Critical Analysis

ENGİN DEMİR C., TOR D. , AKTAŞ H. H.

VI. International Conference on Critical Education, London, United Kingdom, 10 - 13 August 2016, pp.71

2015

2015

How do an academic building reflect field specificity?

TOR D. , ENGİN DEMİR C.

the European Conference on Educational Research, Budapest, Hungary, 8 - 11 September 2015

2015

2015

Design Criteria to Enhance Socialization among Undergraduate Students

TOR D. , ENGİN DEMİR C.

the European Conference on Educational Research, Budapest, Hungary, 8 - 11 September 2015

2012

2012

Important physical characters for quality teacher education: the Delphi study

TOR D.

the International association people environment studies (IAPS) Conference, Glasgow, United Kingdom, 24 - 29 June 2012

2009

2009

Development of attitude scale school physical environment

TOR D.

Uluslararası Mimarlık ve Çocuk Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 November 2009, pp.173-180

2008

2008

Creative drama as an alternative teaching method in Moral Education

TOR D. , KİRAZ E.

Conference of Subjectivity, Creativity and Institution, Konya, Turkey, 23 - 25 October 2008

2007

2007

Yeniden Yapılandırılan Sınıf Öğretmenliği Programı Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri

TOR D.

VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 27 - 29 April 2007

Books & Book Chapters

2019

2019

Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık DüzeylerininBelirlenmes

DEMİR BAŞARAN S. , ARIK E., TOR D.

in: Current Academic Studies in Education Sciences 2018, Harun ŞAHİN Abidin TEMİZER Fatma ERDOĞAN, Editor, IVPE, Cetinje, pp.85-107, 2019

2009

2009

Drama and the enhancement of creativity: A review of research

TOR D.

in: Subjectivity, Creativity, and the Institution, Crouch, Christopher, Editor, BrownWalker Press, Florida, pp.165-178, 2009

Activities in Scientific Journals

2019 - Continues

2019 - Continues

Erciyes Journal of Education

Assistant Editor