The Effect of a Teaching-Themed Creative Drama Lesson on theProfessional Development of Teacher Candidates


Tor D., Özdemir Şimşek P., Acar Y.

Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.18, sa.2, ss.109-134, 2023 (TRDizin)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.21612/yader.2023.007
  • Dergi Adı: Yaratıcı Drama Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.109-134
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı öğretmenlik temalı yaratıcı drama eğitiminin Almanca öğretmeni adaylarının gelişimlerini ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinde Almanca öğretmenliği lisans programı üçüncü sınıfına devam eden 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Karma yöntem ve örnek olay araştırması olarak planlanan bu çalışmada, yaratıcı drama yöntemiyle verilen eğitimin öğretmen adaylarının gelişim süreçlerine etkilerini belirlemek amacıyla yansıtıcı günlükler ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elden edilen nitel veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Eğitim sürecinin Almanca öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına etkisini belirlemek için Üstüner (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak öğretmenlik temalı drama eğitimi öncesinde ve sonrasında ölçümler yapılmıştır ve bu eğitim süresince uygulanan farklı etkinliklerin etkisi incelenmiştir. “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği”nden elde edilen veriler normal dağılım gösterdiği için analiz işlemlerinde bağımlı örneklemler t-testi kullanılmıştır. Elde edilen nicel bulgular, öğretmenlik temalı drama eğitimi alan Almanca öğretmeni adaylarının eğitim sonunda öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir, fakat bu durum öğretmenlik mesleğine yönelik farkındalığı artırmayı amaçlayan bu eğitimin doğal bir sonucu olarak kabul edilebilir. Nitel bulgular ise öğretmenlik temalı drama eğitiminin öğretmen adaylarının kişisel, sosyal ve mesleki gelişimlerine farklı yönlerden katkısı olduğunu ortaya koymuştur, bu nedenle yaratıcı drama yönteminin öğretmen eğitiminde kullanılmasının öğretmen adaylarının niteliğini artıracağı ve profesyonelleşme süreçlerine katkısı olacağı düşünülmektedir.

The aim of this study is to determine how creative drama education with a teaching theme affects German teacher candidates’ professional competences and attitudes towards teaching profession. The sample of the study consists of 12 pre-service teachers attending the third year of a German teaching undergraduate program at a state university. In this study, which was planned as a mixed method and case study research, qualitative data obtained from reflective diaries and semi-structured interviews were analyzed by content analysis in order to determine the effects of the training given with creative drama method on the development processes of pre-service teachers. With the aim of assessing the effect of training process on the attitudes of prospective German teachers towards the teaching profession, measurements were made before and after the drama training by using the “Attitude Scale of Teaching Profession” developed by Üstüner (2006), and the effect of different activities applied during this training was examined. Since the data obtained from the “Attitude Scale towards Teaching Profession” showed normal distribution, dependent samples t-test was used in the analysis process. The quantitative findings showed that there was no statistically significant difference in the attitudes towards teaching profession at the end of the training. Qualitative finding revealed that teaching-themed drama education contributed to the Professional competencies of teacher candidates. As a result, it is recommended that creative drama method be used in teacher education since it will increase the quality of teacher education and contribute to the professionalisation processes of teacher candidates.