Makaleler
24
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (4)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (10)
1. Ortaokul Öğrencilerinin Rutin Olmayan Problemlerin Çözümünde Strateji Kullanma ve Öz-Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.334-351, 2021 (TRDizin)
2. Ortaokul Öğrencilerinin Sayılar, Geometri ve Cebir Konularında Kullanılan Matematiksel Terimlere İlişkin Kavrayışlarının İncelenmesi
Turkish Studies-Educational Sciences
, cilt.16, sa.2, ss.597-622, 2021 (TRDizin)
3. Üstün Zekâlı ve Normal Zekâlı Öğrencilerin Uzamsal Düşünme Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.35, ss.95-129, 2021 (TRDizin)
5. Ortaokul Öğrencilerinin Uzamsal Zekâ Becerilerinin Cinsiyet, Sınıf ve Okul Açısından İncelenmesi
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty)
, cilt.18, sa.2, ss.558-581, 2021 (TRDizin)
6. İspat’ın Önemi ve İspat Konusundaki Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi
International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.12, sa.14, ss.19-40, 2017 (Hakemli Dergi)
7. Üstün Zekâlı ve Normal Zekâlı Öğrencilerin Rutin Olmayan Problemler Konusundaki Başarılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.1172-1200, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
8. Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Orantısal Akıl Yürütme Gerektiren Durumlar Bağlamında İncelenmesi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.8, sa.1, ss.130-160, 2017 (Hakemli Dergi)
9. Prospective primary school teachers' proficiencies in solving real-world problems: Approaches, strategies and models
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.11, sa.4, ss.827-840, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
10. Fonksiyon Kavramı: Epistemolojisi, Algı Türleri ve Zihinsel Gelişimi
Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.1-9, 2013 (TRDizin)
12. QUALITY OF THE TASKS IN THE NEW TURKISH ELEMENTARY MATHEMATICS TEXTBOOKS: THE CASE OF PROPORTIONAL REASONING
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.11, sa.3, ss.651-682, 2013 (SSCI, Scopus)
13. Selection and Resolution of Function Problems and Their Effects on Student Learning
Educational Research and Reviews
, cilt.6, sa.17, ss.906-918, 2011 (AHCI)
15. Öğretmenlerin Matematiksel Modelleri Anlama ve Oluşturma Yeterlilikleri
E-Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences
, cilt.6, sa.4, ss.2495-2516, 2011 (Hakemli Dergi)
16. Öğretmen Adaylarının Grafikler Konusundaki Bilgi Düzeyleri
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.10, sa.4, ss.1325-1346, 2011 (TRDizin)
17. Prospective teachers’ inclination to single representation and their development of the function concept
Educational Research and Reviews
, cilt.6, sa.5, ss.336-346, 2011 (AHCI)
18. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Analoji kullanımları Konusundaki Görüş ve Yeterlilikleri
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.139-158, 2011 (Hakemli Dergi)
19. Öğretmenlerin Matematiksel Modelleri Anlama Ve Model Oluşturma Yeterlilikleri
NWSA: Education Sciences
, cilt.6, sa.4, ss.2495-2516, 2011 (Hakemli Dergi)
20. The Influence of Teaching on Student Learning: The Notion of Piecewise Function
International Electronic Journal of Mathematics Education
, cilt.5, sa.3, ss.146-164, 2010 (Hakemli Dergi)
21. Öğretmen Adaylarının Denklem, Fonksiyon ve Polinom Kavramlarını Anlamaları
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.67-88, 2010 (Hakemli Dergi)
22. Connecting Representations and Mathematical Ideas with GeoGebra
GeoGebra The New Language for the Third Millennium
, cilt.1, sa.1, ss.93-107, 2010 (Hakemli Dergi)
23. Öğretmenlerin Fonksiyon Kavramı ve Öğretimine İlişkin Pedagojik Görüşleri
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.9, sa.3, ss.697-723, 2010 (TRDizin)
24. Qualitative Differences in the Teaching and Learning of the Constant Function
Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education
, cilt.7, sa.2, ss.147-163, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
34
1. ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL YARATICILIKLA İLİŞKİLİ POTANSİYEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi , Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, ss.634-636, (Özet Bildiri)
2. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ, ÖĞRETMEN ADAYLARI VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK OKURYAZARLIĞI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
XIII. ULUSLARARASI SOSYAL ARAŞTIRMALAR VE DAVRANIŞ BİLİMLERİ KONFERANSI, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Mart 2023, ss.81-82, (Özet Bildiri)
3. Matematik Öğretmen Adaylarının Çoklu Temsil Kullanma Becerilerinin İncelenmesi
XII. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Konferansı, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2022, ss.59, (Özet Bildiri)
4. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNFORMAL İSPAT FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ
İzmir Demokrasi Üniversitesi 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2020, ss.95-97, (Özet Bildiri)
5. Investigation Of Prospective Mathematics Teachers’ Modelling Competencies
Vth International Computer & Mathematics Education Synposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.695-697, (Özet Bildiri)
6. Exploring Level Of Cognitive Demand Of Geometry Questions In Transition Exam From Elementary Education To Secondary Education
Vth International Computer & Mathematics Education Synposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.883-884, (Özet Bildiri)
7. Middle School Mathematics Teachers' Views On The Use Of Interactive Whiteboards
Vth International Computer & Mathematics Education Synposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.180-183, (Özet Bildiri)
9. Giftedness and Spatial Thinking: A Qualitative Case Study
International Conference on Mathematics and Mathematics Education , Konya, Türkiye, 11 - 13 Temmuz 2019, ss.308-309, (Özet Bildiri)
10. Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçek-Yaşam Problemlerinin Çözümü İçin Ürettikleri Modellerin Farklı Açılardan İncelenmesi
VIth Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1422, (Özet Bildiri)
11. Üstün Zekâlı ve Normal Zekâlı Öğrencilerin Uzamsal Düşünebilme Yeteneklerinin İncelenmesi
5. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, ss.228-230, (Özet Bildiri)
12. 9. Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Problemlerinin Çözümünde Geometri Bilgilerini ve Orantısal Akıl Yürütme Becerilerini Kullanma Yeterliklerinin İncelenmesi
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Sempozyumu Özeteler Kitabı, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.71, (Özet Bildiri)
13. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1350, (Tam Metin Bildiri)
14. Öğretmen Adaylarının Gerçek Yaşam Problemlerini Çözmedeki Yeterliliklerinin Kullandıkları Yaklaşımlar
I. Türk Bilgisayar ve Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, cilt.1, ss.15, (Özet Bildiri)
15. Beliefs and Practice Related to Analogy Use in Teaching and Learning Mathematics
Proceeding of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 10 - 15 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
17. Öğretmen Adaylarının Fonksiyonel Düşünce Gerektiren Cebir Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Stratejiler
MATDER 9. Matematik Sempozyumu ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, cilt.1, ss.194-202, (Tam Metin Bildiri)
18. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Ders Kitaplarındaki Modelleri Anlama ve Kullanabilme Yeterlilikleri
MATDER 10. Matematik Sempozyumu ve Şenlikleri, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2010, cilt.1, ss.53, (Özet Bildiri)
19. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Sıra Dışı ve Gerçek Yaşam Problemlerini Çözmedeki Başarı Düzeyleri
MATDER 10. Matematik Sempozyumu ve Şenlikleri, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2010, cilt.1, ss.24-25, (Özet Bildiri)
20. Bilişsel ve Kavramsal Modeller Arası Geçiş Sürecinin Nitel Bir Yaklaşımla İncelenmesi
MATDER 10. Matematik Sempozyumu ve Şenlikleri, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2010, cilt.1, ss.88, (Özet Bildiri)
21. GeoGebra as an instructional tool to promote students' operational and structural conception of function
First North American GeoGebra Conference,, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Eylül 2010, ss.120-126, (Tam Metin Bildiri)
22. The Effects of GeoGebra in Conjectures and Proofs
First North American GeoGebra Conference, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 28 Temmuz 2010, ss.190-195, (Tam Metin Bildiri)
25. GeoGebra Institute of Ankara
The First International Geogebra Conference, Linz, Avusturya, 14 - 15 Temmuz 2009, cilt.1, ss.37-38, (Özet Bildiri)
26. Ideas of GeoGebra Institute of Turkey
First International GeoGebra Conference, Hagenberg, Avusturya, 14 - 15 Temmuz 2009, ss.15, (Tam Metin Bildiri)
27. Pre-Service Teacher-Generated Analogies for Function Concepts
Proceeding of CERME 6, Lyon, Fransa, 28 Ocak - 01 Şubat 2009, cilt.1, ss.1871-1880, (Tam Metin Bildiri)
28. Fonksiyon Kavramının Öğretimine İlişkin Öğretmen İnançları
VIII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, cilt.1, ss.461, (Tam Metin Bildiri)
30. Fonksiyonlar Konusu Özelinde Öğretmenlerin Alan Eksenli Pedagoji Bilgilerinin İncelenmesi
MATDER 6. Matematik Sempozyumu ve Şenlikleri, Ankara, Türkiye, 29 Kasım - 01 Aralık 2007, cilt.1, ss.35-42, (Tam Metin Bildiri)
31. Task Selection and Task Implementation: Seven Constraints Affecting the Teacher’s Instruction
Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, Coventry, Birleşik Krallık, 14 Şubat 2007, cilt.26, ss.23-18, (Tam Metin Bildiri)
32. A Contradiction Between Pedagogical Content Knowledge and Teaching Indications
30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Prak, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, cilt.2, ss.121-129, (Tam Metin Bildiri)
33. Quality of Instruction and Student Learning: The Notion of Constant Function
Retirement as Process and Concept: A Festschrift for Eddie Gray and David Tall, Prak, Çek Cumhuriyeti, 15 - 16 Temmuz 2006, cilt.1, ss.9-18, (Tam Metin Bildiri)
34. Understanding Inverse Functions: The Relationship between Teaching Practice and Student Learning
28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Bergen, Norveç, 14 Temmuz 2004 - 18 Temmuz 0204, cilt.2, ss.103-110, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
7
1. Subje Düşüncesi: Bir Matematiksel Kavramın Süreç ve Obje Olarak Anlaşılması
Matematik Eğitiminde Teoriler, E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.183-199, 2016
2. Fonksiyon Kavramının Matematiksel Manası ve Tarihsel Gelişimi
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, İsmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.340-352, 2013
3. Bilgisayar Cebir Sistemlerinin Tanıtımı ve Matematik Öğretiminde Kullanımı
Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Mustafa Doğan, Erol Karakırık , Editör, Nobel, Ankara, ss.313-355, 2013
4. Fonksiyonlar Konusunun Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hatice Akkoç , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.91-120, 2010
5. Connecting Theory and Practice: Teaching Orientation and Student Learning in Mathematics
Vdm Verlag Dr. Müller, Berlin, 2009
6. Matematiksel problemlerin Öğrenim ve Öğretimi
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.287-312, 2009
7. Simetri Kavramının Öğrenim ve Öğretiminde Karşılaşılan Zorlukların Analitik Bir Yaklaşımla İncelenmesi
İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-215, 2009
