Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Development of the STEM Career İnterest Scale for High School Students
European Journal of Educational Sciences, cilt.7, ss.1, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, cilt.1, ss.1, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Seçimlerinde Etkili Olan Etkenlerin Belirlenmesi
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, cilt.1, ss.1, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Analysis of the Female Student Profiles Who Consider Choosing STEM Careers
International Journal of Curriculum and Instruction, cilt.12, ss.1, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımları İle İlgili Farkındalıkları
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.8, ss.1, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Fen Eğitimi Alanındaki Akademisyenlerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi
Journal of Individual Differences in Education, cilt.2, ss.1, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Okuryazarlığına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.2, ss.1, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
The effects of using animated films in the environmental education course on prospective teachers’ behavior towards environmental problems and their attitude towards solid waste and recycling
International Online Journal of Education and Teaching, cilt.7, ss.1, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.8, ss.1, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Motivation Scale for STEM Fields
Journal of Computer and Education Research, cilt.7, ss.1-2, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
STEM Career Preferences of the Anatolian High School Students from Different Socioeconomic Levels
Journal of Educational Issues, cilt.5, ss.1, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Disiplinler Arasındaki İlişkiye Dair Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.10, 2019 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Disiplinler arasındaki ilişkiye dair fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.10, ss.1-9, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
High School Students that Consider Choosing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Fields for their University Education
Science Education International, cilt.30, ss.4-10, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
STEM alanlarının birbirleri ile ilişkisi hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri
JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SOCIETY, cilt.5, 2018 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersi İle İlgili BilişselYapılarının İncelenmesi
Sosyal Bilimler Dergisi, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimleri dersi ile ilgili bilişsel yapılarının incelenmesi
Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.32, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendislik kavramına ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
ournal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), cilt.5, ss.2932-2938, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), cilt.5, ss.1015-1021, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Türkiye’de STEM Alanlarında Kariyer ve İstihdam
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.11, ss.570-574, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Konusundaki STEM Çalışmaları
Tarih Okulu Dergisi, cilt.11, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Fen ve Teknoloji Dersini Nasıl Algılıyor?
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.296-310, 2017 (Hakemli Üniversite Dergisi)
STEM Semantik Farklılık Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması
The Journal of Academic Social Science Studies, cilt.58, ss.131-144, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FeTeMM ALANLARI VE EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
The Journal Of Academic Social Science Studies, cilt.47, ss.403-417, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
7. Sınıf Çözeltiler Konusunda Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
E-NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ (ELEKTRONİK), cilt.10, ss.209-237, 2016 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Alanları ve Eğitimi Hakkındaki Görüşleri
The Journal of Academic Social Science Studies, cilt.47, ss.403-417, 2016 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Çevre Eğitiminin ÖğrencilerinÇevreye Yönelik Tutumlarına ve Davranışlarına Etkisi
Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Fen Eğitimi Alanındaki Türkçe Yayımlanmış Nitel Makalelerin İncelenmesi
Journal of European Education, cilt.3, ss.2, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Çevre eğitimi arastırmalarında kullanılan anahtar kelimelerin analizi
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
6 ve 7 Sınıf Öğrencileri için Gerçekleştirilen Küçük Bilginler Bilim Okulu nun Değerlendirilmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.11, ss.341-352, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İlköğretim 7. Sınıf Çevre Eğitiminin Disiplinler Arası Yaklaşım Açısından İncelenmesi
Journal of European Education, cilt.1, ss.1-8, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İlköğretim 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabındaki Çevre İçerikli Etkinliklerin Disiplinler Arası Yaklaşım Yönünden İncelenmesi
Journal of European Education, cilt.1, ss.1-8, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji ders kitabındaki çevre içerikli etkinliklerin disiplinler arası yaklaşım yönünden incelenmesi
Journal of European Education, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19 - 22 Kasım 2020, ss.1
Bir STEAM Etkinliği Olarak Sanal Astronomi Müzesi
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19 - 22 Kasım 2020, ss.1
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, ss.2
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Seçimlerinde Etkili Olan Etkenlerin Belirlenmesi
I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, ss.1
Sınıf Ögretmeni Adaylarının Fen Bilimlerine Iliskin Görüslerinin Incelenmesi
3. Uluslararası Sosyal BilimleriKongresi (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020
Sınıf Ögretmeni Adaylarının Fen Laboratuvarına Iliskin Görüslerinin Incelenmesi
3. Uluslararası Sosyal BilimleriKongresi (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımlarıyla İlgili Farkındalıkları
3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri
3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Laboratuvarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
3. Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1
Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarının Dolasım Sistemi ve Kalbin Yapısı Konusundaki Görsel Algılarının Incelenmesi
III. Ulusal Biyoloji Egitimi Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dolaşım Sistemi ve Kalbin Yapısı Konusundaki Görsel Algılarının İncelenmesi
III. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019, cilt.1, ss.1-2
Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarının Sindirim Sistemi Konusundaki Görsel Algılarının Incelenmesi
III. Ulusal Biyoloji Egitimi Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi Konusundaki Görsel Algılarının İncelenmesi
III. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Rize, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019, ss.1-2
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.1
Okul Dışı Ortamlarda Öğretim Motivasyonu Ölçeği
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, cilt.1, ss.1-2
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
2. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.2
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farkındalıkları
2. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.1
STEM kariyerlerini tercih etmeyi düşünen kız öğrenci profillerinin incelenmesi
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019
Stem Alanlarında Kariyer: Tezlerdeki Güncel Eğilimler
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Stem Kariyerlerini Tercih Etmeyi Düşünen Kız Öğrenci Profillerinin İncelenmesi
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimleri dersi ilgili bilişsel yapıları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersi İlgili Bilişsel Yapıları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
STEM Fields that High School Students Consider to Choose for University Education
World STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2018
A Study of Motivation Scale for STEM Fields Development for Students in High Schools
World STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2018
STEM alanlarına yönelik kariyer ilgi ölçeği geliştirme çalışması
X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018
Fen bilimleri dersine yönelik akademisyenlerin algılarının incelenmesi
X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018
Fen Bilimleri Dersine Yönelik Akademisyenlerin Algılarının İncelenmesi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
STEM Alanlarına Yönelik Kariyer İlgi Ölçeği Geliştirme Çalışması
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
Ortaokul Çevre Eğitimi Dersinin Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi
1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.148
Perceptions and Attitudes of Pre-service and In-service Teachers Toward Technology
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin zihinsel algıları
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Zihinsel Algıları
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.279-280
7. Sınıf Çözeltiler Konusunda Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, cilt.1, ss.1
Fen ve Teknoloji Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine İlişkin Metaforik Algıları
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014, cilt.1, ss.1
Fen ve teknoloji öğretmen ve öğretmen adaylarının çevre eğitimine ilişkin metaforik algıları
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 24 - 26 Nisan 2014
Disiplinler Arası Yaklasıma Dayalı Çevre Egitimi: Örnek Bir Etkinlik
II. Egitim Bilimleri Ögrenci Arastırmaları Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2012
İlköğretim 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabındaki Çevre İçerikli Etkinliklerin Disiplinler Arası Yaklaşım Yönünden İncelenmesi
I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2011
Ilkögretim 7. Sınıf Çevre Egitiminin Disiplinler Arası Yaklasım Açısından Incelenmesi
I. Egitim Bilimleri Ögrenci Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2011
İlköğretim 7. Sınıf Çevre Eğitiminin Disiplinler Arası Yaklaşım Açısından İncelenmesi
I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2011
Ilkögretim 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabındaki Çevre Içerikli Etkinliklerin Disiplinler Arası Yaklasım Yönünden Incelenmesi
I. EgitimBilimleri Ögrenci Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2011
Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarına ve Davranışlarına Olan Etkisinin Değerlendirilmesi
, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2008, ss.146
Kitap & Kitap Bölümleri
Ders Planları Kurgusunda Öğretme Öğrenme Yaklaşımlarıyla Uygulamalı STEM Eğitimi
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2020
Nanoteknoloji
Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları, Ezgi GÜVEN YILDIRIM,Ayşe Nesibe ÖNDER, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2020
Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi
Ders Planları Kurgusunda Öğretme Öğrenme Yaklaşımlarıyla Uygulamalı STEM Eğitimi, Mustafa Çevik, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.209-223, 2020
STEM Kariyerlerinde Kadınların Yeri ve Toplumsal Cinsiyet
Disiplinlerarası Bakış Açısıyla Kadın – Erkek Eşitliği, Asuman Gölgeli,Hülya Argunşah,Elif Deniz Şafak,Emel Tanyeri Mazıcı,Jale Metin Kıyıcı,Zeynep Ölçü Dinçer,Masreka Khan, Editör, Efe Akademi, İzmir, ss.1, 2020
Çevre Eğitiminde STEM Yaklaşımı
Etkinliklerle ÇEVRE EĞİTİMİ, HAMALOSMANOĞLU M., Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, 2019
Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Çevre Eğitimi
Etkinliklerle ÇEVRE EĞİTİMİ, HAMALOSMANOĞLU M., Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, 2019
Android ve IOS Tabanlı Mobil Uygulamalar
Etkinlik Örnekleriyle Zenginleştirilmiş Eğitimde Teknoloji Uygulamaları, Önal N., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.104-119, 2018
4. sınıf: Fen bilimleri-insan ve çevre ilişkisi
STEM Kuram ve Uygulamaları, Çorlu S., Çallı E., Editör, Pusula Yayıncılık, İstanbul, ss.159-163, 2017