Makaleler
59
Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (42)
1. Eğitim ve İdeoloji İlişkisinin Milliyetçilik Açısından Değerlendirilmesi
SOCIAL SCIENCES STUDIES
, cilt.10, sa.12, ss.2234-2243, 2024 (Hakemli Dergi)
2. HÜSEYİN HÜSNÜ CIRITLI’NIN TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.1180-1195, 2024 (TRDizin)
3. TOPLUMSAL DEĞİŞME VE EĞİTİM İLİŞKİSİNİN EĞİTİM FELSEFESİ AKIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRK YURDU
, sa.432, ss.136-142, 2023 (Hakemli Dergi)
7. Uzaktan eğitim sürecinde özel yetenekli lise öğrencilerinin öz düzenleme kapasitelerinin incelenmesi
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.35, sa.2, ss.460-472, 2021 (Hakemli Dergi)
8. 1987-1999 yılları arasında süreli yayınlara yansıyan öğretmenlik mesleği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi: Çağdaş Eğitim Dergisi örneği
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.35, sa.3, ss.1189-1214, 2021 (Hakemli Dergi)
9. MEHMET RÜŞTÜ UZEL’İN TÜRK EĞİTİMTARİHİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.48, ss.391-402, 2020 (Hakemli Dergi)
11. İNGİLİZCE ÖĞRETİM ELEMALARINLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEKONUSUNDAKİ ALGILARI ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME (ERCİYESÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.13, sa.69, ss.947-955, 2020 (Hakemli Dergi)
12. Characteristics to be possessed by a qualified student: Values or skills?
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.5, sa.8, ss.52-108, 2020 (Hakemli Dergi)
13. TCHARACTERISTICS TO BE POSSESSED BY A QUALIFIED STUDENT:VALUES OR SKILLS?
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.5, sa.8, ss.1-51, 2020 (Hakemli Dergi)
14. How Turkish universities have evolved through constitutional changes
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.15, sa.3, ss.86-94, 2020 (Hakemli Dergi)
16. AN INVESTIGATION OF ACADEMIC MOTIVATION RESOURCES OF VOCATIONAL HIGHSCHOOL STUDENTS
(International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.5, sa.11, ss.353-383, 2020 (Hakemli Dergi)
17. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK KALIPLAŞMIŞ DÜŞÜNCELERİ (NEVŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ)
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.12, sa.68, ss.807-812, 2019 (Hakemli Dergi)
18. TÜRKİYE SÜRELİ YAYINLARA YANSIYAN YABANCI DİL EĞİTİMİ KONULU ARAŞTIRMALAR (2014-2019)
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.12, sa.66, ss.802-812, 2019 (Hakemli Dergi)
20. An Evaluation of English Language Teacher Training in The Republic Period in Turkey From The Viewpoint of Historical Development
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.9, sa.16, ss.1883-1902, 2018 (TRDizin)
23. Eğitim Hareketleri Dergisi’nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.3, sa.2, ss.145-153, 2017 (TRDizin)
24. Örgütsel İletişim: Eğitim Kurumlarındaki Yeri ve Önemi Açısından Bir Değerlendirme
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.854-870, 2017 (Hakemli Dergi)
25. TÜRKİYE’DE MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSELERİ: TARİHSEL GELİŞİM AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME
Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi
, cilt.6, sa.14, ss.139-155, 2017 (Hakemli Dergi)
26. Mesleki Ve Teknik Öğretim Dergisi’nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri Ve Önemi (1953-1982)
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.11, ss.677-688, 2016 (Hakemli Dergi)
27. 1950 ve 1980 YILLARI ARASINDA GENEL VE MESLEKİ TEKNİK EĞİTİMLE İLGİLİ SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ: EĞİTİM HAREKETLERİ DERGİSİ ÖRNEĞİ
Hak İşUluslararası Emek ve Toplum Dergisi
, cilt.5, sa.12, ss.208-222, 2016 (Hakemli Dergi)
28. Türk Eğitim Tarihinin Tozlu Sayfalarına Sıkışıp Kalan Aydın Bir Kadın Eğitimci: Ayşe Sıdıka Hanım (1872-1903), Öğretmen ve Öğretmenlik Mesleğine Bakışı
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.10, ss.233-250, 2016 (Hakemli Dergi)
29. YENİ OKUL DERGİSİ’NİN ELE ADIĞI EĞİTİM SORUNLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (1950-1954)
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.68-85, 2016 (Hakemli Dergi)
30. EĞİTİM DERGİSİ’NİN TÜRK EĞİTİM TARİHİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ (1951-1958)
Journal of History School
, sa.25, ss.1107-1115, 2016 (TRDizin)
31. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK EĞİTİM TARİHİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Journal of History School
, sa.25, ss.401-415, 2016 (TRDizin)
33. 1950 ve 1960 Yılları Arasında Türkiye de Süreli Yayınlara Yansıyan Eğitim Sorunları Eğitim Dergisi Örneği
TURKISH STUDIES
, cilt.10, sa.15, ss.451-470, 2015 (Hakemli Dergi)
34. 1950 VE 1960 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE SÜRELİ YAYINLARA YANSIYAN EĞİTİM SORUNLARI: EĞİTİM DERGİSİ ÖRNEĞİ
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.10, sa.15, ss.451-470, 2015 (Hakemli Dergi)
35. Türkiye'de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılan Araştırmalar
The Journal of International Social Research
, cilt.8, sa.38, ss.693-705, 2015 (Hakemli Dergi)
36. Türkiye de Değerler Eğitim Alanında Yapılan Araştırmalar
The Journal of International Social Research
, cilt.8, sa.38, ss.693-705, 2015 (Hakemli Dergi)
37. Etkili Okul-Çevre İlişkisinde Ailenin Katkısına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
Uluslarası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.7, sa.34, ss.750-759, 2014 (Hakemli Dergi)
38. İlköğretim Dergisinin Fen ve Matematik Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi (1939-1966)
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.9, sa.7, ss.311-330, 2014 (TRDizin)
39. İlköğretim Dergisinde Yayımlanan Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Makalelerin Değerlendirilmesi (1939-1966)
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.111-128, 2014 (TRDizin)
40. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)
, cilt.15, sa.1, ss.245-262, 2014 (TRDizin)
41. İlköğretim Dergisi'nde Yayımlanan eğitimle İlgili Çeviri Makaleler (1939-1966)
The Journal of International Social Research
, cilt.7, sa.31, ss.618-631, 2014 (Hakemli Dergi)
42. Mehmet Fuat Gündüzalp'in Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.2, ss.727-739, 2014 (TRDizin)
43. İlköğretim Dergisi'nin Türk Eğitim Hayatındaki Yeri ve Önemi
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.1, ss.209-219, 2014 (TRDizin)
44. Evaluation of John Dewey in Terms of Articles Reflected in Periodicals in Turkey
Journal of Studies in Social Sciences
, cilt.6, sa.2, ss.100-114, 2014 (Hakemli Dergi)
45. Developments in Publıc Educatıon in Turkey Between 1923 and 2000
INTERNATIONAL JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCH
, cilt.6, sa.1, ss.286-295, 2014 (ESCI)
46. İlköğretim Dergisi nde Yayımlanan Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Makalelerin Değerlendirilmesi
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.111-128, 2014 (Hakemli Dergi)
47. Etkili Okul Çevre İlişkisinde Aile Katkısına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.7, sa.34, ss.750-759, 2014 (Hakemli Dergi)
48. Cumhuriyetin Öncü Eğitimcilerinden Dr. Halil Fikret Kanad'ın SÜreli Yayınlarda Yayımlanan Yazılarının Değerlendirilmesi
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.8, sa.11, ss.113-129, 2013 (Hakemli Dergi)
49. 1950 ve 1980 Yılları Arasında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Alanında Görülen Temel Eğilimler
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.4, ss.83-91, 2013 (TRDizin)
50. Eğitim Hareketleri Dergisi'nin Üniversite ve Üniversite Gençliği Açısından Değrlendirilmesi
Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi
, cilt.2, sa.4, ss.226-241, 2013 (Hakemli Dergi)
51. Evaluation of articles related to program developmentin education published in the journal of primaryeducation
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW
, cilt.8, sa.21, ss.2122-2129, 2013 (Hakemli Dergi)
52. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlarda Ali Suavi ile İlgili Yayımlanan Makalelerin Değerlendirilmesi
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.11, sa.2, ss.169-184, 2013 (TRDizin)
53. Gençlik Döneminde Boş Zaman Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi
Gençlik Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.158-170, 2013 (TRDizin)
54. Eğitim Tarihi Araştırmalarında Sözlü Tarih Uygulaması
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.100-113, 2013 (TRDizin)
55. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlarda Ali Suavi İle İlgili Yayımlanan Makalelerin Değerlendirilmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.169-184, 2013 (TRDizin)
56. Eğitim Hareketleri Dergisi'nde Yayımlanan Ortaöğretilme İlgili Makalelerin Değerlendirilmesi
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.33, ss.159-173, 2012 (Hakemli Dergi)
57. Bir Toplumsallaştırma Aracı Olarak Ahilik
Erciyes Üriversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.23, ss.379-390, 2007 (Hakemli Dergi)
58. Yenileşme Dönemi Eğitimcilerinin Öğretmenlik Mesleğine Bakışları
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.18, ss.137-155, 2005 (Hakemli Dergi)
59. İlköğretimde Kalabalık Sınıflar Sorunu ve Çözüm Önerileri
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.9, ss.52-59, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
104
1. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUKTA OYUN DAVRANIŞINI ETKİLEYEN ETMENLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
12. INTERNATIONAL SUMMIT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Gaziantep, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
3. TÜRKİYE’DE CUMHURİYET ÖNCESİNDE MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ALANINDA GÖRÜLEN GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
12TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Adana, Türkiye, 9 - 12 Mart 2024, ss.315-321, (Tam Metin Bildiri)
4. T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS PROGRAMININ TEMEL YAPI VE YAKLAŞIM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
12. INTERNATIONAL SUMMIT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Gaziantep, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2024, ss.259-263, (Tam Metin Bildiri)
5. ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
10. INTERNATIONAL PARIS CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Paris, Fransa, 17 - 19 Şubat 2024, ss.640-644, (Tam Metin Bildiri)
6. ÖZ YÖNETİMLİ ÖĞRENEN ÖZELLİKLERİ VE ÖĞRETMEN FAKTÖRÜ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
12TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Adana, Türkiye, 9 Aralık - 12 Mart 2024, ss.309-314, (Tam Metin Bildiri)
7. ÖZ YÖNETİMLİ ÖĞRENME MODELLERİNE İLİŞKİN GENEL BİR DEĞERLENDİRME
VII. INTERNATIONAL ANKARA MULTIDISCIPLINARY STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Mart 2024, ss.18-22, (Tam Metin Bildiri)
11. OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN ÖRGÜN EĞİTİM KURUMLARI ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
7TH INTERNATIONAL AEGEAN CONFERENCESon Social Sciences & Humanties, İzmir, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
12. ENDERUN MEKTEBİNİN TÜRK EĞİTİM TARİHİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
8. INTERNATIONAL PARIS CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Paris, Fransa, 1 - 03 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
13. AHİLİK TEŞKİLATININ EĞİTİM AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
CUKUROVA 10TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Adana, Türkiye, 2 - 04 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
16. SENERYO TEMELLİ ÖĞRETİM: UYGULAMA SÜRECİ VE YARARLARI AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME
ATLAS 10th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Konya, Türkiye, 9 - 10 Mart 2023, (Tam Metin Bildiri)
18. TÜRKİYE’DE SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SÜRECİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
11th International Conference on Culture and Civilization, 22 Şubat 2022, ss.483-488, (Tam Metin Bildiri)
22. TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ TEMELLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
CUKUROVA 8th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, 15 Nisan 2022, ss.947-953, (Tam Metin Bildiri)
24. TÜRKİYE’DE CUMHURİYET DÖNEMİNDE İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
9. INTERNATIONAL EUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends, Türkiye, 18 - 20 Şubat 2022, ss.14-20, (Tam Metin Bildiri)
27. MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMINDA YAŞANAN SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
VII. INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Türkiye, 22 Nisan 2022, ss.587-595, (Tam Metin Bildiri)
29. ETKİLİ ÖĞRETMENLER: KİŞİSEL VE MESLEKİ NİTELİKLER AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME
6 th İKSAD INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Budapest, Macaristan, 26 Mart 2021, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
35. TÜRK EĞİTİM TARİHİNDEN KÖY ENSTİTÜLERİ: KURULUŞ, AMAÇ VE PROGRAMLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME
9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON CULTURE AND CIVILIZATION, Taşkent, Özbekistan, 15 Mart 2021, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
36. A GENERAL EVALUATION OF ENGLISH TEACHERS’ PERCEPTIONS OF SELFEFFICACY
INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES 7., Budapest, Macaristan, 23 - 25 Eylül 2020, ss.307-315, (Tam Metin Bildiri)
37. EFFECTS OF EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ON TEACHING
ATLAS INTERNATIONAL JOURNAL ON SOCIAL SCIENCES 7., Budapest, Macaristan, 23 - 25 Eylül 2020, ss.300-306, (Tam Metin Bildiri)
40. GENERAL EVALUATION OF ENGLISH TEACHERS’ PERCEPTIONS OF SELFEFFICACY
ATLAS INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES 7., Budapest, Macaristan, 23 - 25 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
41. THE PLACE OF THE TEACHER IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO CHILDREN
7th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Budapest, Macaristan, 23 - 25 Eylül 2020, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
54. Çoklu Zeka Kuramının Yabancı Dil Derslerinde Kullanımı Üzerine Genel Bir Değerlendirme
ERPA International Language Education Congress , Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.24-29, (Tam Metin Bildiri)
56. ANNE BABA TUTUMLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ1
2.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresi (USBIK 2019), Nevşehir, Türkiye, 30 Ocak - 02 Şubat 2019, ss.1151-1158, (Tam Metin Bildiri)
59. ANNE BABA TUTUMLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
2.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresi (USBIK 2019), 30 Ocak - 02 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)
60. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI VE MATEMATİK ÖZYETERLİLİK ALGILARININ MATEMATİK BAŞARISI İLE İLİŞKİSİ
USBIK II. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS , Nevşehir, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2019, cilt.1, ss.1132-1150, (Tam Metin Bildiri)
61. NATURALİST FELSEFENİN EĞİTİM ANLAYIŞI ÜZERİNE GENEL BİRDEĞERLENDİRME
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
62. PRAGMATİK FELSEFENİN EĞİTİM ANLAYIŞI ÜZERİNE GENEL BİRDEĞERLENDİRME
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
63. REALİST FELSEFENİN EĞİTİM ANLAYIŞI ÜZERİNE DE GENEL BİRDEĞERLENDİRME
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
64. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE ÜST BİLİŞSEL FARKINDALIK
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
65. ÜST BİLİŞSEL STRATEJİ KULLANIMININ DERS BAŞARISINA ETKİSİ
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
66. ÜST BİLİŞ VE ÖĞRENME ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
2. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
68. Bilgisayar Destekli Eğitimin İlke, Amaç, Yarar ve Sınırlılıklar AçısındanDeğerlendirilmesi
ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, sa.1, (Tam Metin Bildiri)
70. Öğrenci Merkezli Eğitimin Felsefi Dayanak, İlke, Amaç ve Önem açısından Değerlendirilmesi
I. Uluslararası Sosyal Bilmler Kongresi (USBİK), Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018, cilt.1, sa.1, ss.98, (Özet Bildiri)
72. Tarihsel Olarak Gençlik
II. INTERNATIONAL CONGRESSOF YOUTH RESEARCHES, Muğla, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
73. Lise Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
II. INTERNATIONAL CONGRESSOF YOUTH RESEARCHES, Muğla, Türkiye, 24 - 29 Ekim 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
74. TÜRKİYE’DE FELSEFE ÖĞRETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM AÇISINDANDEĞERLENDİRİLMESİ
I. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
76. PLACE AND IMPORTANCE OF ORGANIZATIONAL COMMUNICATION INEDUCATION INSTITUTIONS
International Conference on New Horizons In Education (INTE), Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
78. Examining CattleRaisingAnd Sheep And Goat Breeding Curriculum In Terms Of Some Factors
The 10th Multidisciplinary Academic Conference, Prague, Çek Cumhuriyeti, 26 - 27 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
79. Examining Cattle Raising and Sheep and Goat Breeding Curricum in Terms of Some Factors
The 10 th Multidisiplinary Academic Conference, 26 - 27 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
84. Sadrettin Celal Antel’in Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
6. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
88. Türkiye’de Mesleki Açık Öğretim Liselerinin Kuruluş, Yapı ve İşleyiş Yönünden Değerlendirilmesi
International Congresses on Education, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.696-702, (Tam Metin Bildiri)
89. Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Tarihsel gelişim Açısından Bir Değerlendirme
International Congresses on Education, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.689-695, (Tam Metin Bildiri)
90. THE EFFECTS OF KEEPING PETS ON CHILDREN
Multidisciplinary Academic Conferance, Praq, Çek Cumhuriyeti, 27 Mayıs - 28 Nisan 2016, cilt.1, sa.1, ss.81-87, (Tam Metin Bildiri)
91. AN EVALUATION OF POSTGRADUATE DISSERTATIONS ON CHARACTER EDUCATION IN TURKEY
Multidisciplinary Academic Conferance, Praq, Çek Cumhuriyeti, 27 Mayıs - 28 Nisan 2016, cilt.1, sa.1, ss.79-87, (Tam Metin Bildiri)
93. Türkiye de Değerler Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi
Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, 16 - 18 Nisan 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
94. 1950 ve 1980 Yılları Arasında Türkiye de Süreli Yayınlara Yansıyan Mesleki ve Teknik Eğitimle İlgili Konuların Değerlendirilmesi Mesleki ve Teknik Öğretim Dergisi Örneği
International Conference on New Horizons in EducationISSN: 2146-7358, Barselona, 10 - 13 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
95. 1950 ve 1980 Yılları Arasında Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimle İlgili Süreli Yayınlara Yansıyan Konuların değerlendirilmesi: Mesleki ve Teknik Eğitim Dergisi Örneği
International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
96. Eyüp Hamdi Akman'ın Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.39, (Tam Metin Bildiri)
97. İlköğretim Dergisi nde Yayımlanan Öğretmenlik Mesleği İle ilgili Makalelerin Değerlendirilmesi
İnternational Teacher Education Conferance, 5-7 February Dubai, 5 - 07 Şubat 2014, ss.872-880, (Tam Metin Bildiri)
98. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlara Yansıyan Piri Reis İle İlgili Makalelerin Değerlendirilmesi
Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizcilik Tarihi Sempozyumu, 26-29 Eylül 2013, İstanbul., 26 - 29 Eylül 2013, cilt.2, ss.163-187, (Tam Metin Bildiri)
99. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlarda Yayımlanan Ali Suavi Konulu Makalelerin Değerlendirilmesi
Sultan Abdülaziz ve Dönemi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2013, ss.62, (Tam Metin Bildiri)
100. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlara Yansıyan John Dewey Konulu Makalelerin Değerlendirilmesi
Ulusal Eğitim Felsefesi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2013, ss.62, (Tam Metin Bildiri)
101. Cumhuriyet Dönemi Süreli Yayınlara Yansıyan Piri Reis ile İlgili Makalelerin Değerlendirilmesi
Uluslararası Piri Reis ve Türk Denizcilik Tarihi Sempozyumu, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2013, ss.125-135, (Tam Metin Bildiri)
102. Evaluation of The Articles About Curriculum Development in The Journal of Ilkogretim 1939 1966
nternational Conference on Education, Culture and Identity,5-8 Temmuz 2013, Bosna Hersek., 5 - 08 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
104. Eğitim Hareketleri Dergisi'nde Yayımlanan Çeviri Makalelerin Değerlendirilmesi
ULUSLARARASI I. EĞİTİM SOSYOLOJİSİ KONGRESİ, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
43
1. Öğrenme Psikolojisi
Eğiten Yayınevi, Ankara, 2024
2. Hasip Ahmet Aytuna (1895-1980)
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Gürses Reşide, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.719-737, 2024
3. Eğitime Giriş
Pegem Yayınları, Ankara, 2023
4. EĞİTİMİN TARİHSEL TEMELLERİ
EĞİTİME GİRİŞ, MUSTAFA GÜÇLÜ, Editör, PEGEM YAYINLARI, Ankara, ss.50-77, 2023
5. EĞİTİMİN HUKUKSAL TEMELLERİ
EĞİTİME GİRİŞ, MUSTAFA GÜÇLÜ, Editör, PEGEM YAYINLARI, Ankara, ss.152-168, 2023
7. 21. Yüzyıl Becerileri İçin Öğrenme Ortaklığı
21. Yüzyıl Becerilerinin Eğitime Yansımaları, Sevil BÜYÜKALAK FİLİZ, Editör, Pegem Yayınları, ss.43-60, 2022
8. Türkiye'de Öğretmen Yetişirme
Türk Eğitim Tarihi, Ali Rıza ERDEM, Editör, Eğiten Yayınevi, ss.329-372, 2022
9. Eğitim Sosyolojisi
Son Çağ, Ankara, 2021
10. Sosyalleşme ve Eğitim
Eğitim Sosyolojisi, Mustafa Güçlü,M. Cem Şahin, Editör, Son Çağ, Ankara, ss.98-117, 2021
11. Öğretim İlke ve Yöntemleri İle ilgili Temel KAvramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Haluk Ünsal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-27, 2021
12. Millet Mekteplerinin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
Türk Kültürü Araştırma Serisi, Alev Duran,Gökçen Çatlı ÖZen, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.96-112, 2021
13. Öğreterek Öğrenme
21. Yüzyılda Eğitim Araştırmaları, Mustafa Çelebi, Editör, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, ss.227-244, 2021
15. DEĞERLER EĞİTİMİ VE AİLE
2023'E DOĞRU TÜRK EĞİTİMİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER Değerler Eğitimi, Şahin KIZILABDULLAH, Ümit POLAT, Editör, TÜRK EĞİTİMSEN, ss.73-81, 2021
16. Öğretim İlke ve Yöntemleri İle İlgili Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Haluk Ünsal, Editör, Nobel Yayınları, ss.1-27, 2021
17. Sosyalleşme ve Eğitim
Eğitim Sosyolojisi, Mustafa Güçlü, M. Cem Şahin, Editör, Son Çağ, ss.98-117, 2021
18. Millet Mekteplerinin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Önemi
Türk Kültürü Araştırmaları Serisi, Alev Duran, Gökçen Çatlı Özen, Editör, Berikan Yayınevi, ss.96-112, 2021
19. Eğitim Antropolojisi
Pegem Yayınevi, Ankara, 2020
20. Eğitimin İşlevleri
Eğitime Giriş, Haluk ÜNSAL, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.17-42, 2020
21. Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Halk Eğitimi Alanında Görülen Gelişmelerin Değerlendirilmesi
Tarih Sosyoloji ve Antropoloji Bağlamında İncelemeler, Alev Duran,Gökçen Çatlı Özen, Editör, Hiper Yayın, İstanbul, ss.207-232, 2020
22. Eğitimin İşlevleri
Eğitime Giriş, Haluk Ünsal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.17-42, 2020
23. Klasik Dönem Osmanlı Eğitim Anlayışı (1302-1606)
Eğitim Tarihi, Mehmet Koçer, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Yayınları, ss.141-174, 2020
24. KLASİK DÖNEM OSMANLI EĞİTİM ANLAYIŞI (1302- 1606)
EĞİTİM TARİHİ, MEHMET KÖÇER, EROL KOÇOĞLU, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.141-173, 2020
25. Eğitim Hukuku
Pegem Yayınları, Ankara, 2019
26. Yetişkin eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme
Pegem Yayınları, Ankara, 2019
27. Eğitim Hakkı
Eğitim Hukuku, Mustafa GÜÇLÜ, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.105-131, 2019
28. eğitim ve Hukuk
Eğitim Hukuku, Mustafa Güçlü, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.63-72, 2019
29. Hayat Boyu Öğrenme Yeterlilikleri
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme, Mutafa GÜÇLÜ, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.133-143, 2019
30. Yaşam Boyu Öğrenmenin Önemi ve Temel Özellikleri
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme , Mustafa GÜÇLÜ, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.124-133, 2019
31. Öğretim İlke ve Yöntemleri
Maya Yayın Dağıtım, Ankara, 2018
32. Eğitim Felsefesi
PEGEM, 2018
33. Öğretimde Hedef Belirleme
Öğretim İlke ve Yöntemleri, GÜÇLÜ M., Editör, Maya Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.117-137, 2018
34. Öğretim de İçerik Sorunu
Öğretim İLke ve Yöntemleri, GÜÇLÜ M., Editör, Maya Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.139-152, 2018
35. Öğretimde Hedef Belirleme
Öğretimde İlke ve Yöntemleri, Mustafa GÜÇLÜ, Editör, MAYA AKADEMİ, ss.117-137, 2018
36. ÖĞRETİMDE İÇERİK SORUNU
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, MUSTAFA GÜÇLÜ, Editör, MAYA AKADEMİ, ss.139-152, 2018
37. Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri
Eğitim Bilimine Giriş, Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma Yayınları, Ankara, ss.444-475, 2017
38. Sınıfta Çatışma Yönetimi
Sınıf Yönetimi, Yüksel, Galip; Büyükalan Filiz, Sevil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.311-340, 2017
39. Eğitimin Politik Temelleri
Eğitim Bilimine Giriş, Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma, ss.314-340, 2017
40. Sınıfta Çatışma Yönetimi
Sınıf Yönetimi, Galip Yüksel, Sevil Büyükalan Filiz, Editör, Pegem Akademi, ss.311-340, 2017
41. Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri
Eğitim Bilimine Giriş, Gülay Ekici, Editör, Paradigma, ss.444-475, 2017
42. İlköğretim Dergisi (1939-1966)
Sage Yayıncılık, Ankara, 2014
43. Cumhuriyetin Öncü Eğitimcileri Halil Fikret Kanad ve İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu
Bizim Akademi Yayınları, Ankara, 2014