Yayınlar & Eserler

Makaleler 15
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (9)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 32

1. Saydamlık Bağlamında Ortak Türk Alfabesi

Türk Dünyasının Birliğinde Önemli Bir Hamle: Alfabe Birliği, Ankara, Türkiye, 18 Nisan - 19 Temmuz 2025, cilt.1, sa.3, ss.142-161, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2. Bürünsel Farkındalık Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Türkçe Öğretmeni Yeterlilikleri

Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-IV, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2024, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

4. Yatılı Bölge Ortaokullarında Okuma Kültürü Eğitimi: Olgu Bilimsel Bir Araştırma

Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

5. Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Bir Teknik Önerisi: Biçime Rastlantısal Odaklanma

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1629-1631, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

6. Türk İşaret Dili Öğretimine Yönelik Çoklu Durum Araştırması: Kayseri İli Örneği

4. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Sempozyumu, Van, Türkiye, 20 Ekim - 22 Kasım 2022, ss.287-288, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Sığınmacı Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar

II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2020, (Yayınlanmadı)

8. Yöntem Sonrası Dönemde Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının Öğreten Özerkliğini Geliştirme Yeterliliği

International Ejer Congress 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

9. Güncel Sınıf Öğretmenliği Lisans Programına Türkçe Öğretimi Açısından Eleştirel Bir Bakış

Kuruluşunun 30. Yılında Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarının Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

10. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

11. Ses Temelli İlk Okuma Yazma Öğretiminde ğ nin Öğretimiyle İlgili Sorunlar

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

12. The Impact of Teaching Learning Strategies directed towards Elementary Students on Learner Autonomy

International Conference on Lifelong Education and For All 2019, Baku, Azerbaycan, 09 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

13. Türkçe Öğretiminde Öğrenme Stilleri ve Beyin Çalışma Düzenini Birleştiren Uygulanabilir Bir İzlence: 4MATÖğretim Düzeni

11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

15. Yetinmeci Program Çerçevesinde Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Çift Geçişlilik

Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

16. Ortaokul Öğrencilerinin Hazırlıklı Ve Hazırlıksız Konuşma Etkinliklerinde Söylem Belirleyicisi Kullanma Durumları

10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

17. Üstbilişsel Okuma Performansının Ölçme Ve Değerlendirilmesinde Çok Yüzeyli Rasch Analizi

10. Uluslararası Türkçe Eğitimi Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

18. Diller Arası Benzemezlik Bakımından Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Öneriler

I. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

19. Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Söylem Belirleyicilerinden Yararlanma düzeyleri

I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

20. Türk Dili Edebiyatı Ders Kitaplarının Düşünce Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

Prof. Dr. M. Fuat Köprülü Anısına II. Türk Dili ve Edebiyatları Eğitimi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

21. Konuşma Eğitimi Bağlamında Tansel Masalları ve Söylem Belirleyiciler

Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

22. A critic on measurements of reading ability

International Conference on Education and New Developments, Madrid, İspanya, 28 - 30 Haziran 2014, ss.20-22, (Tam Metin Bildiri)

23. Polysemy in Foreign Language Teaching:Turkish and English

5th World Conference on Educational Sciences, ROMA, İtalya, 05 Şubat 2013, (Özet Bildiri)

24. Yusuf Üçlemesi 'ni Yeniden Okumak:Dil Bilimsel, Palimsest Bir Okuma Denemesi

16. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2013, ss.44, (Özet Bildiri)

25. Cengiz Aytmatov'un Yüz Yüze Adlı Öyküsünde Birey Toplum Sorunsalı ve Dönüşüm Eksenleri

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2011, ss.291-300, (Tam Metin Bildiri)

26. Dil Ediniminde Yaratıcı Bir Süreç Olarak Çocuk Edebiyatı Ürünleri Tekerlemelerle İsim Tamlamaları Öğrenimi Örneği

1. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 13 - 17 Kasım 2011, ss.9-12, (Tam Metin Bildiri)

27. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mizah Türüyle İlgili Geliştirdikleri Etkinlik Tasarılarının Değerlendirilmesi

10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.207-210, (Tam Metin Bildiri)

29. İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ve Yazın Eğitiminde Göz Ardı Edilen Bir Tür: Mizah

10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2010, cilt.1, ss.198-206, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

30. Cemal Süreya'nın Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi Adlı Çocuk Kitabında Yer Alan Behçet Necatigil Adlı Şiirin Çocuklar Tarafından Anlaşılmasına Yönelik Bir Çalışma

II. Uluslararası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.660-663, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 19

1. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Dil Öğrenme Stratejileri

Yabancılara Türkçe Öğretim Setleri İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.473-514, 2025 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2. Türkçe Ders Kitaplarında Metin Sonu Soruları

Türkçe Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Muhammet Memiş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.547-582, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

3. Halit Ziya Bey

Türkçe Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.661-668, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Çevresel Farkındalık Ufkunda Çocuk Yazınında Üst Düzey Düşünme Biçimi

Çocuk Edebiyatı ve Çevre Bilinci (Deprem Gibi Doğal Afetler Ekseninde), Ayşe Özgül İnce Samur, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.103-144, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Mehmet İhsan (Efendi)

Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.1167-1182, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Ahmet Hilmi (Güçlü)

Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), Celal Demir, Editör, Türk Dil Kurumu, Ankara, ss.227-244, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

7. Metin Türlerinin Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı

Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Serkan Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.362-399, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

8. Çocuk Edebiyatı ve Kavramsal Gelişim (Astronot Olmak İsteyen Kedi Örneği

Çocuk Edebiyatı, Akkaya, A.; Geçgel, H., Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.15-66, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Türkçe Öğretiminde Öz Belirleme

Uygulama Örnekleriyle Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Merve Müldür,Serkan Aslan, Editör, Anı, Ankara, ss.299-328, 2021

10. Dilbilimin Temel Kavramları

Türkçe Eğitiminin Temel Kavramları , Sedat Karagül,Erhan Şen, Editör, Eğiten, Ankara, ss.117-178, 2021

11. Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi

Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış El Kitabı, T. Türkben,F. Temizyürek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.435-472, 2021

12. Yabancı Dil Eğitiminde Yaratıcılık

Soru ve Cevaplarla Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El Kitabı, E. Boylu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-196, 2021

13. Okuma Kültürü ve Çağcıl Okur Görünümleri: Kavramsal Bir Çözümleme

PISA ve Okuma Kültürü, Aydın, İ. S.; Yahşi, Ö., Editör, Nobel, Ankara, ss.347-370, 2021

14. Ortaokul Türkçe Öğretim Programında İçerik

Türkçe Öğretmeninin Rehberi Öğretim Programı, Serkan Aslan,Nil Didem Şimşek, Editör, Anı, Ankara, ss.71-108, 2021

15. Okuma Edimi

Anı Yayıncılık, Ankara, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

16. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi için 4MAT'a Uygun Bir İzlence Önerisi

Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Gülsün Leylâ Uzun,B. Ümit Bozkurt,Elif Arıca Akkök,Özlem Dağ Tarcan, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara, ss.237-256, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

17. 19. Yüzyıl Okuma Eğitimine Felsefî Bir Bakış

Eğitime Adanmış Yarım Asır Prof. Dr. Tayip Duman’xxa Armağan, Demir, Fatih Peker Ünal, Dilşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.149-161, 2020

18. Bitişik Eğik ve Dik Temel Yazı Bağdaşmazlığının Yazma Sürecine Yansımaları

Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’xxa Armağan, Kalenderoğlu, İhsan Kanık Uysal, Pınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.559-577, 2020

19. Üstbilişsel Okuma Stratejisi Eğitimi Üzerine Eleştirel Bir Gözden Geçirme

Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Gıyasettin Aytaş, Aliye Uslu Üstten, Editör, Akçağ, Ankara, ss.808-872, 2018
Diğer Yayınlar 1