Dr. Öğr. Üyesi EMİNE YAVUZ HARMAN


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değer. Abd


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Matematik, Temel Bilimler (Sci), Sosyal Bilimler Genel, Psikoloji Matematiksel, İstatistik & Olasılık, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Matematik Yöntemler


Avesis Araştırma Alanları: Psikometri, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Sinirsel Ağlar


Yayınlardaki İsimler: YAVUZ HARMAN EMİNE

E-posta: emineyavuz@erciyes.edu.tr
İş Telefonu: +90 352 207 6666 Dahili: 37283
Web: https://avesis.erciyes.edu.tr/emineyavuz/
Ofis: Eğitim Fakültesi B Blok 3. Kat no:312

Metrikler

Yayın

47

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

3

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

2

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2015 - 2021

2015 - 2021

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye

2013 - 2015

2013 - 2015

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama, Yapay Sinir Ağı ve DINO Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2015

2015

Yüksek Lisans

Öğrenci ve okul değişkenlerinin SBS matematik başarısı ve gelişimine etkileri: Üç düzeyli hiyerarşik lineer gelişim model ile bir inceleme Sürdürülebilir Kalkınma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Bilim Dalı

2014

2014

Yüksek Lisans

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının PISA’da tanımlanan problem çözme süreç yeterliliklerinin belirlenmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü/ İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı

Araştırma Alanları

Psikometri

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Sinirsel Ağlar

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2021 - 2022

2021 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2016 - 2021

2016 - 2021

Araştırma Görevlisi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2014 - 2016

2014 - 2016

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri

2013 - 2014

2013 - 2014

Araştırma Görevlisi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Eğitim İstatistiği

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Ölçme Teknikleri

Araştırma Teknikleri

Araştırma Teknikleri

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Proje Hazırlama

Makaleler

Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Using Artificial Neural Network (ANN) Analysis with Multilevel Data

Yavuz E., Sanders E. A., Konold T. R.

American Educational Research Association, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, ss.1-11, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Examining the Variables Affecting Teacher Candidates' Exam Preparation Skills Using Machine Learning Techniques

Yavuz E.

XI INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Sürdürülebilir Kapsayıcı Başarı: Öğretmenle İlgili Faktörlerin Rolü

Yavuz E., Sanders E. A.

Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Öğrenci ve Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerle İlişkili Faktörlerin Öğrencilerin PISA 2022 Matematik Başarısına Etkisi

Yavuz E., Sanders E. A.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Öğretmen Adaylarının Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi

Yavuz E., Şata M.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Covid-19 Döneminde Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi

YAVUZ E.

19. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

7. Çok Düzeyli Verilerde Değişken Etkilerinin Belge Analizi Yöntemi Kullanılarak Belirlenmesine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi: Türkiye PISA 2018 Örneği

Yavuz Harman E.

15th International Congress on Social Sciences - Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2023, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

8. Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi

Yavuz E., Şata M.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, ss.5, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları

Açıkgöz L., Baytemur A., Yavuz E.

15. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Hakkındaki Görüşleri

Baytemur A., Açıkgöz L., Yavuz E.

15. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in an L2 classroom

Akbaş E., Ölçü Dinçer Z., Girgin U., Acar Y., Yavuz E., Tor D.

The 6th International Conference on Research in Applied Linguistics- ULEAD ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, ss.23-24, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama, Yapay Sinir Ağı ve DINO Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması

Yavuz E., Atar H. Y.

7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2021

2021

15. Yükseköğretim Çevrimiçi Eğitim-Öğretim Sürecinde Öğrenci Başarısına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi

Akyıldız P., Yavuz E.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)

2020

2020

19. Türk Öğrencilerinin 2018 PISA Okuma Okuryazarlıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi

YAVUZ E., BORAN M.

3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.153, (Özet Bildiri)

2020

2020

20. Teknoloji Destekli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnanç Sistemlerine Etkisi

BORAN M., YAVUZ E.

3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.173, (Özet Bildiri)

2020

2020

21. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Tor D., Yavuz E.

3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1, (Özet Bildiri)

2020

2020

22. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’xxnin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

TOR D., YAVUZ E.

3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020

2019

2019

23. Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler ile İlişkileri

YAVUZ E., BORAN M.

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.208, (Özet Bildiri)

2019

2019

24. Türkiye’de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Yapılan Tezlerin Betimsel Analizi (2009-2019)

Boran M., Yavuz E.

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.37, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Determining The Factors Affecting The Self-efficacy Of Secondary School And High School Teachers By Hlm Analysis

Taş E., Yavuz E., Çorbacı E. C., Çelik İ., Atar H. Y.

24th National Congress Of Educational Sciences, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.211-212, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Examining The Effects Of Students And School Variables On Pisa 2012 Problemsolving Achievement In Turkey

Yavuz E., Atar H. Y.

4.th Cyprus International Conference On Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Mart 2015, ss.1-2, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Eylem Araştırmaları

Yavuz E.

Nitel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Mustafa Çelebi, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.110-125, 2021

Öğrenci Projeleri

2023 - 2024

2023 - 2024

Akademisyenlerin alternatif değerlendirme ve değerlendirmeye yönelik tutumları ile çevrimiçi değerlendirme öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi

Ar-Ge Projesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2023 - 2024

2023 - 2024

Öğretmen adaylarının akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkuları ve değerlendirme koşullarına ilişkin görüşleri

Ar-Ge Projesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2023 - 2024

2023 - 2024

Pandemi döneminde Kapadokya bölgesinde öğrenim gören psikolojik danışman adaylarının mesleki kaygı düzeyleri ile kariyer inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Ar-Ge Projesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2023 - 2024

2023 - 2024

Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin kaygısını etkileyen faktörler

Ar-Ge Projesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2021 - 2022

2021 - 2022

Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutum ve görüşleri

Ar-Ge Projesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2023 - 2024

2023 - 2024

Doktora Sonrası Araştırma

Doktora Sonrası Araştırma

University of Washington, Amerika Birleşik Devletleri



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

16 Nisan 2021 - 18 Nisan 2021

16 Nisan 2021 - 18 Nisan 2021

Why R? Turkey 2021

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019

01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019

2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ

Katılımcı

Kayseri-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

25th National Congress Of Education

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

24th National Congress Of Educational Sciences

Katılımcı

Niğde-Türkiye

01 Mart 2015 - 01 Mart 2015

01 Mart 2015 - 01 Mart 2015

4.th Cyprus International Conference On Educational Research

Katılımcı

Girne-Kıbrıs (Kktc)

01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014

01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014

The 9th Conference Of The International Test Commission

Katılımcı

Donostia-İspanya

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi

Katılımcı

Ankara-Türkiye

Burslar

2015 - 2021

2015 - 2021

2228-B Yüksek Lisans Öğrencileri için Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 9

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Haziran-2025

Haziran 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Çanakçıoğlu, A. (2025). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemi Öz-Yeterlilikleri ile Kişilerarası İletişim Yeterlilikleri Arasındaki İlişkide Empatinin Rolü - Erciyes Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Akça, N. (2023). Ortaokul öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile ölçme ve değerlendirme yöntem tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi - Erciyes Üniversitesi