Eğitim Bilgileri
2015 - 2021
2015 - 2021Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama, Yapay Sinir Ağı ve DINO Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015
2015Yüksek Lisans
Öğrenci ve okul değişkenlerinin SBS matematik başarısı ve gelişimine etkileri: Üç düzeyli hiyerarşik lineer gelişim model ile bir inceleme
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Bilim Dalı
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının PISA’da tanımlanan problem çözme süreç yeterliliklerinin belirlenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü/ İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı
Araştırma Alanları
Psikometri
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Sinirsel Ağlar
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2021 - 2022
2021 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2016 - 2021
2016 - 2021Araştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2016
2014 - 2016Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri, Eğitim Bilimleri
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (2)
2024
20241. Öğretim Üyelerinin Alternatif Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Tutumları ile Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
BOZOĞLU G. N., YAVUZ E.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.62, ss.2646-2661, 2024 (TRDizin)
2024
20242. After-effects of a closed copper mine: detailed analysis of environmental impacts in soil and plant samples
Konanç M. U., Değermenci G. D., Kariper İ. A., Yavuz E.
ENVIRONMENTAL EARTH SCIENCES
, cilt.83, sa.13, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20233. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Elcan Kaynak N., Altan A. E., Abbak Y., Alp Z. A., Yavuz E., Toprak E.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Elcan Kaynak N., Altan A. E., Abbak Y., Alp Z. A., Yavuz E., Toprak E.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
ELCAN KAYNAK N., ALTAN A. E., ABBAK Y., ALP Z. A., YAVUZ E., TOPRAK E.
Igdir University
, sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20236. The Mediating Role of Pre-service Teachers' Attitudes towards Scientific Research
Bozoglu G. N., YAVUZ E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.58, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
20237. A Comparison of the Classification Performances of the DINO Model, Artificial Neural Networks and Non-Parametric Cognitive Diagnosis
YAVUZ E., ATAR H. Y.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.14, sa.4, ss.413-439, 2023 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20228. Adaptation of appearance-related social media consciousness scale into Turkish: A validity and reliability study on adolescents
Çetinkaya A., Metin A., Erbiçer E. S., Yavuz E.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.8, sa.1, ss.63-70, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik
Girgin U., Acar Y., Akbaş E., Yavuz E., Selçuklu A. E., Boran M., et al.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.381-402, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
202010. An Examination of Turkish Students' PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Competencies
Yavuz E., Atar H. Y.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.7, sa.4, ss.588-606, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202011. Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study
TOR D., YAVUZ E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.49, ss.506-529, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201912. Investigation of disciplinary problems in vocational and technical high schools in Kayseri: A mixed-method study
Demir Başaran S., Yavuz E., Azakoğlu D.
Turkish Studies Educational Sciences
, cilt.14, sa.6, ss.2995-3024, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Effects of Students and School Variables on SBS Achievements and Growth in Mathematic
YAVUZ E., Tan S., Atar H. Y.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.10, sa.1, ss.96-116, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201814. Investigation of Scientific Literacy of Primary and Secondary School Teachers with Focus Group Interviews
Yavuz E.
ERCIYES JOURNAL OF EDUCATION (EJE)
, cilt.2, sa.1, ss.1-18, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201715. PISA 2012 Problem Çözme Yeterliğine Etki Eden Okul Değişkenlerinin İncelenmesi: Türkiye-Sırbistan Karşılaştırması
YAVUZ E., ÇETİN B.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme , cilt.8, sa.4, ss.435-452, 2017 (TRDizin)
2017
201716. Examining the effects of students and school variables on PISA 2012 Problem-solving achievement in Turkey
Yavuz E., Atar H.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.2, sa.5, ss.24-30, 2017 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Using Artificial Neural Network (ANN) Analysis with Multilevel Data
Yavuz E., Sanders E. A., Konold T. R.
American Educational Research Association, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, ss.1-11, (Özet Bildiri)
2024
20242. Examining the Variables Affecting Teacher Candidates' Exam Preparation Skills Using Machine Learning Techniques
Yavuz E.
XI INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Sürdürülebilir Kapsayıcı Başarı: Öğretmenle İlgili Faktörlerin Rolü
Yavuz E., Sanders E. A.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)
2024
20244. Öğrenci ve Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerle İlişkili Faktörlerin Öğrencilerin PISA 2022 Matematik Başarısına Etkisi
Yavuz E., Sanders E. A.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)
2024
20245. Öğretmen Adaylarının Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi
Yavuz E., Şata M.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-11, (Özet Bildiri)
2023
20236. Covid-19 Döneminde Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi
YAVUZ E.
19. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Çok Düzeyli Verilerde Değişken Etkilerinin Belge Analizi Yöntemi Kullanılarak Belirlenmesine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi: Türkiye PISA 2018 Örneği
Yavuz Harman E.
15th International Congress on Social Sciences - Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2023, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2022
20228. Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi
Yavuz E., Şata M.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, ss.5, (Özet Bildiri)
2022
20229. Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları
Açıkgöz L., Baytemur A., Yavuz E.
15. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
202210. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Hakkındaki Görüşleri
Baytemur A., Açıkgöz L., Yavuz E.
15. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
202211. From negative evidence to learning opportunities: Investigating informal formative assessment practices in an L2 classroom
Akbaş E., Ölçü Dinçer Z., Girgin U., Acar Y., Yavuz E., Tor D.
The 6th International Conference on Research in Applied Linguistics- ULEAD ICRAL 2022, Amasya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2022, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2021
202112. Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama, Yapay Sinir Ağı ve DINO Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması
Yavuz E., Atar H. Y.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
202113. Küçük Örneklemlerde Bilişsel Tanılama: Yapay Sinir Ağı, Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama ve DINA Modelinin Sınıflandırma Performanslarının KarşılaştırılmasıKüçük Örneklemlerde Bilişsel Tanılama: Yapay Sinir Ağı, Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama ve DINA Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması
Yavuz E., Atar H. Y.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 1 - 04 Eylül 2021, ss.2-3, (Özet Bildiri)
2021
202114. Küçük Örneklemlerde Bilişsel Tanılama: Yapay Sinir Ağı, Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama ve DINA Modelinin Sınıflandırma Performanslarının Karşılaştırılması
YAVUZ E., ATAR H. Y.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Yükseköğretim Çevrimiçi Eğitim-Öğretim Sürecinde Öğrenci Başarısına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
Akyıldız P., Yavuz E.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
2020
202016. Exploring how a second language teacher strategically manages a chaotic classroom: A multi-semiotic perspective to an L2 academic speaking class
Akbaş E., Tor D., Altan A. E., Yavuz E.
2nd ILTERG Conference , 16 - 17 Ekim 2020, (Yayınlanmadı)
2020
202017. Conversation Analysis Methodology: Validity, Reliability, and Ethical Issues in Data Collection and Analysis Procedures
GİRGİN U., ACAR Y., AKBAŞ E., YAVUZ E., SELÇUKLU A. E., BORAN M., et al.
The 2nd ILTERG Conference, 16 - 17 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202018. Use of Conversation Analysis Methodology to Analyse Social Interaction: A Case of Kindergarten Interaction
GİRGİN U., ACAR Y., AKBAŞ E., YAVUZ E., ALTAN A. E., BORAN M., et al.
2nd ILTERG CONFERENCE, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. Türk Öğrencilerinin 2018 PISA Okuma Okuryazarlıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
YAVUZ E., BORAN M.
3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.153, (Özet Bildiri)
2020
202020. Teknoloji Destekli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnanç Sistemlerine Etkisi
BORAN M., YAVUZ E.
3. Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.173, (Özet Bildiri)
2020
202021. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Tor D., Yavuz E.
3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), Kayseri, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2020, ss.1, (Özet Bildiri)
2020
202022. Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’xxnin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TOR D., YAVUZ E.
3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020), 29 - 31 Ocak 2020
2019
201923. Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler ile İlişkileri
YAVUZ E., BORAN M.
2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.208, (Özet Bildiri)
2019
201924. Türkiye’de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Üzerine Yapılan Tezlerin Betimsel Analizi (2009-2019)
Boran M., Yavuz E.
2. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2019, ss.37, (Özet Bildiri)
2016
201625. Benlik Kurgusu Ölçeğinin (Independet and Interdependent) Türk Kültürüne Uyarlaması
ADA S., YAVUZ E., ÇELİKTEN S.
25. Ulusal Eğitim Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
2015
201526. Determining The Factors Affecting The Self-efficacy Of Secondary School And High School Teachers By Hlm Analysis
Taş E., Yavuz E., Çorbacı E. C., Çelik İ., Atar H. Y.
24th National Congress Of Educational Sciences, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.211-212, (Özet Bildiri)
2015
201527. Examining The Effects Of Students And School Variables On Pisa 2012 Problemsolving Achievement In Turkey
Yavuz E., Atar H. Y.
4.th Cyprus International Conference On Educational Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Mart 2015, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201428. Determination of Achievement in Secondary School Mahematics Curriculum Applied in Turkey According to PISA Mathematics Literacy Compentency Levels
YAVUZ E., ADA S.
The 9th Conference of The International Test Commission, İspanya, 02 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Eylem Araştırmaları
Yavuz E.
Nitel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Mustafa Çelebi, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.110-125, 2021
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Sınıf İçi Aktif Katılımı Etkili Kılan Etkileşimsel Özelliklerinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Girgin U. (Yürütücü), Acar Y., Boran M., Moralı G., Tor D., Akbaş E., et al.
Öğrenci Projeleri
2023 - 2024
2023 - 2024Akademisyenlerin alternatif değerlendirme ve değerlendirmeye yönelik tutumları ile çevrimiçi değerlendirme öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Ar-Ge Projesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2023 - 2024
2023 - 2024Öğretmen adaylarının akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkuları ve değerlendirme koşullarına ilişkin görüşleri
Ar-Ge Projesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2023 - 2024
2023 - 2024Pandemi döneminde Kapadokya bölgesinde öğrenim gören psikolojik danışman adaylarının mesleki kaygı düzeyleri ile kariyer inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ar-Ge Projesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2023 - 2024
2023 - 2024Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin kaygısını etkileyen faktörler
Ar-Ge Projesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2021 - 2022
2021 - 2022Öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutum ve görüşleri
Ar-Ge Projesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2023 - 2024
2023 - 2024Doktora Sonrası Araştırma
Doktora Sonrası Araştırma
University of Washington, Amerika Birleşik Devletleri
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
16 Nisan 2021 - 18 Nisan 2021
16 Nisan 2021 - 18 Nisan 2021Why R? Turkey 2021
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019
01 Eylül 2019 - 01 Eylül 20192. ULUSLARARASI ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 201625th National Congress Of Education
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 201524th National Congress Of Educational Sciences
Katılımcı
Niğde-Türkiye
01 Mart 2015 - 01 Mart 2015
01 Mart 2015 - 01 Mart 20154.th Cyprus International Conference On Educational Research
Katılımcı
Girne-Kıbrıs (Kktc)
01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014
01 Temmuz 2014 - 01 Temmuz 2014The 9th Conference Of The International Test Commission
Katılımcı
Donostia-İspanya
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Burslar
2015 - 2021
2015 - 20212228-B Yüksek Lisans Öğrencileri için Doktora Burs Programı
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 9
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Çanakçıoğlu, A. (2025). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemi Öz-Yeterlilikleri ile Kişilerarası İletişim Yeterlilikleri Arasındaki İlişkide Empatinin Rolü - Erciyes Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023