Prof. Dr. SEMRA DEMİR BAŞARAN


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Proğramları ve Öğretim Abd


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Demir Basaran Semra

Metrikler

Yayın

76

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

22

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

23

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

1343

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

114

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

573

H-İndeks (Sobiad)

10

Atıf (Diğer Toplam)

5

Proje

4

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2007

2004 - 2007

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

İLKÖGRETM OKULU HAYAT BİLGİSİ DERSİ PROGRAMININ ÖGRETMEN GÖRÜSLERNE GÖRE İNCELENMESİ (Kayseri İli Örnegi)

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim

2002

2002

Yüksek Lisans

Son On Yılda (1989–1999) Kayseri'de Genel Liseler ile Meslek Liselerinin Üniversiteye Öğrenci Yerleştirme Başarılarının Mukayeseli Analizi

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2014 - 2021

2014 - 2021

Doç. Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2009 - 2014

2009 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2019 - 2024

2019 - 2024

Bölüm Başkan Yardımcısı

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Akademi Dışı Deneyim

1995 - 2004

1995 - 2004

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Eğitim Programları ve Öğretim Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme

Öğretim İlke veYöntemleri

Yönetilen Tezler

Devam ediyor

Devam ediyor

Yüksek Lisans

.........

DEMİR BAŞARAN S.

Y.Abbak(Öğrenci)

Devam ediyor

Devam ediyor

Yüksek Lisans

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

DEMİR BAŞARAN S.

F.Akkaya(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (16)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Okul Öncesi Eğitim Programının Öğretmen GörüşlerineGöre Değerlendirilmesi (Aksaray İli Örneği)

Akkaya S., DEMİR BAŞARAN S.

The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.358-367, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

2. Eleştirel Okuma İle Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişkininOrtaokul Öğrencileri Bağlamında İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Sevinç Ş.

6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.137-155, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından Değerlendirilmesi

DEMİR BAŞARAN S., Taşkın D. T.

The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.392-409, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Üst Düzey Düşünme Becerilerine Yönelik ÖğretmenFarkındalıklarının İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Kuşuçuran B. N.

6. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.197-210, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenmeye YönelikSorumlulukları İle İşbirlikçi Öğrenme TutumlarıArasındaki İlişkinin İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Tösten M.

The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.410-421, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Öğretmenlerin Mesleki Motivasyonlarını EtkileyenFaktörlerin İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Çopur K.

6. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.179-195, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Öğretmen Adaylarının Dijital okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S., TOR D., Arık E.

V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, 16 Kasım - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık ve Sosyal Medya Vatandaşlık Algılarının İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Çetinkaya M., Uzunoğlu B. A.

II. INTERNATIONAL CONGRESSOF YOUTH RESEARCHES, Muğla, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının FETEMM Öğretimi Yönelimlerinin İncelenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Temircan S.

II. ULUSLARARASI GENÇLİK ARAŞTIRMALARIKONGRESİ, Muğla, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ DEĞERLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

DEMİR BAŞARAN S., ATAKUL P.

1. INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND VOCATIONAL STUDIES CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Lifelong Learning in Turkey from the Perspective of Preservice Teachers

DEMİR BAŞARAN S., SESLİ Ç., ABBAK Y.

Global Education, Teaching and Learning Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 27 - 30 Eylül 2017, ss.35, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Designing Education Environments on the Basis of Peace Education in the Light of Peace Education Theories

DEMİR BAŞARAN S.

Global Education, Teaching Learning Conference 2017, 26 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN BİLİŞ ÜSTÜ BECERİ GELİŞTİREN STRATEJİLERİ KULLANMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Doğan A., DEMİR BAŞARAN S.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇALIŞTIKLARI YERİN KÜLTÜRÜ İLE ETKİLEŞİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

DEMİR BAŞARAN S., Koçak B. E.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.502-513, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

16. THE EVALUATION OF MULTICULTURAL TEACHING DESIGN EDUCATION PROGRAM

Demir S., Özden S.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.4732-4736, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

17. Examination Of Primary School Social Studies Instructional Program Under The Light Of Teachers Opinions

DEMİR S.

European Turks “Education and Integration”, 14 - 16 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

18. The Effect Of Storylıne Method On Students Achıevements In 5th Grade Of Scıence And Technology Courses

DEMİR S.

4th World Conference on Educatıonal Sciences (WCES-2012), 5 - 07 Şubat 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

19. Therotical Bases of Portfolio Usage in The Education of Prospective Teachers

DEMİR S.

Proceedings of the IPS’12 International Portfolio Symposium, 2 - 04 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

20. The effect of storyline method on students' achievements in 5th grade of science and technology courses

Demir S.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5026-5029, (Tam Metin Bildiri) identifier

2009

2009

21. Teacher Perceptions Of Classroom Management And Problematic Behaviors İn Primary Schools

DEMİR S.

World Conference on Educational Sciences, 4 - 07 Şubat 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

22. Teacher perceptions of classroom management and problematic behaviors in primary schools

Demir S.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.584-589, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2019

2019

1. Kapsayıcı eğitimin hedefleri içeriği ve uygulamaya yansımaları

TANERİ P. O., DEMİR BAŞARAN S., ALTUNOĞLU A., SARI M., TURHAN TÜRKKAN B., Baykara Özaydınlık K., et al.

Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim, Pervin Oya TANERİ, Editör, Pegem Aakdemi, Ankara, ss.67-92, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

2. Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

DEMİR BAŞARAN S., Arık E., LafcıTor D.

Current Academic Studies in Education Sciences-2018, Harun Şahin, Abidin Temizer, Fatma Erdoğan, Editör, ivpe, Cetinje, ss.85-107, 2018

2011

2011

4. Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Teknikleri

DEMİR S.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Uzunboylu, H. ve Öner, G., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.104-146, 2011

2010

2010

5. Öğretim Etkinliklerinin Planlanması

DEMİR S.

Sınıfta Ekili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler), Dilek Erbaş, Editör, Data, Ankara, ss.89-153, 2010

2010

2010

6. Öğretimsel Yaklaşımlar ve Öğretimsel Stratejiler

DEMİR S.

Sınıfta Ekili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler), Dilek Erbaş, Editör, Data, Ankara, ss.157-194, 2010

2010

2010

7. Sınıfta Fiziksel Çevrenin Yönetimi

DEMİR S.

Sınıfta Ekili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler), Dilek Erbaş, Editör, Data, Ankara, ss.19-48, 2010

Desteklenen Projeler

2016 - 2017

2016 - 2017

Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Creative Commons License
DEMİR BAŞARAN S. (Yürütücü), SESLİ Ç., ABBAK Y.

2012 - 2013

2012 - 2013

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİM YETERLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Creative Commons License
DEMİR BAŞARAN S. (Yürütücü), ÖZDEN S.

Ödüller

Ekim 2011

Ekim 2011

Yayın Teşvik Ödülü

TÜBİTAK



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 23

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Mart-2013

Mart 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Erciyes Üniversitesi

Ekim-2012

Ekim 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Erciyes Üniversitesi

Eylül-2011

Eylül 2011

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İlahiyat Fakültesi

Ekim-2010

Ekim 2010

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Erciyes Üniversitesi