Makaleler
20
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)
6. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
8. Pragmatizmde Meliorizm ve Sosyal Umut Kavramı: Richard Rorty’ nin Yeniden Yorumlaması
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.2883-2894, 2022 (TRDizin)
9. Kitap İncelemesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.56, sa.56, ss.273-279, 2022 (TRDizin)
11. Perceptions of pre-service English teachers towards the use of digital badges
INNOVATIONS IN EDUCATION AND TEACHING INTERNATIONAL
, cilt.57, sa.2, ss.148-162, 2020 (SSCI, Scopus)
14. Teaching is like taking a trip: Two Cases of Pre-service Teachers' Early Construction of Professional Identity with Disparate Outcome
İnternational Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.6, ss.122-133, 2019 (Hakemli Dergi)
20. Using Transana to Analyze Audio Data
AERA OPEN
, 2015 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
15
1. Amerikalı Öğretmenlerin Gözünden Öğretmenlik Mesleği
UBAK 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2. Looking at Lifelong Learning Programs for Adults without College Degree
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
3. A Life Long Experience for Teachers: Overseas Teaching,
Global Conference on Education and Research (GLOCER), Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Ocak 2021, (Özet Bildiri)
4. Teaching nature of science through literacy: An early-childhood pre-service teachers study.
European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
7. Development of Third Graders’ Identities as “Persons Who Understand Nature of Science” Through a Gravity Unit.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) San Antanio, A.B.D., San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 1 - 10 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
8. The Notion of Hope in the Lives of Prospective Teachers
American Association for the Advancement of Curriculum Studies, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
9. Job satisfaction level of female teachers in Turkey
Hawaii International Conference, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ocak 2015, (Özet Bildiri)
10. Two Schools under One Roof.
American Educational Studies Association Annual Meeting, Toronto, Kanada, 15 - 18 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
11. Two Pre-Service Teachers’ Orientation Process into the Same Teacher Education Program
The Twenty-first Annual American Association for Teaching and Curriculum Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 11 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
12. The problems Influence Elementary Education Superintendent’s job satisfaction in Turkey.
VI Annual International Education Assessment Conference, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
13. Assessing teacher performance by students’ test scores
VI Annual International Education Assessment Conference, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
14. Segregated Education in Bosnia- Herzegovina. 10th Annual International Globalization, Diversity and Education Conference,
10th Annual International Globalization, Diversity and Education Conference, Washington, Kiribati, 26 - 28 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
15. Beyond teaching practicum in teacher education: The cultural immersion project
International Educational Researchers Association: Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
1. Kültür Analizi ( Etnografi)
Nitel Araştırma Yöntemleri, Mustafa Celebi, Editör, Pegem Yayınevi, ss.21-30, 2022
2. Teknoloji Bağımlılığı
Farklı Disiplinlerin İhmal ve İstismara Bakış Açıları, Emine Eratay, Editör, Vize Akademik, ss.223-233, 2022
3. On the nature of professional identity for nature of science
Studying Science Teacher Identity, Lucy Avraamidou, Editör, Sense Publisher, Boston, ss.89-110, 2016
