Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Indiana University, School of Education, Curriculum & Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Boston University, School of Education, Curriculum&Teaching, Amerika Birleşik Devletleri
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Examining Refugee Childrens Experiences through the Resettlement Model
ELCAN KAYNAK N., ABBAK Y.
International Journal of Emotional Education , cilt.17, 2025 (ESCI)
2024
20242. The instruction of a laboratory lesson on the Internet with STEM-based hands-on activities: Electrochemistry sampling
Karabulut H., Elcan Kaynak N., Kariper İ. A.
Pedagogical Research , cilt.9, sa.4, ss.1-14, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Pre service teachers' engagement with stem-based hands-on activities in online chemistry laboratory courses
Coskun Karabulut H., ELCAN KAYNAK N., KARİPER İ. A.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.42, sa.4, ss.1209-1229, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
ELCAN KAYNAK N., ALTAN A. E., ABBAK Y., ALP Z. A., YAVUZ E., TOPRAK E.
Igdir University
, sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Elcan Kaynak N., Altan A. E., Abbak Y., Alp Z. A., Yavuz E., Toprak E.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Elcan Kaynak N., Altan A. E., Abbak Y., Alp Z. A., Yavuz E., Toprak E.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2022
20227. BOSNA HERSEK’ TEKİ ETNİK SAVAŞIN EĞİTİME YANSIMALARI
ELCAN KAYNAK N.
Ictimaiyat , cilt.6, sa.2, ss.637-647, 2022 (TRDizin)
2022
20228. Pragmatizmde Meliorizm ve Sosyal Umut Kavramı: Richard Rorty’ nin Yeniden Yorumlaması
ELCAN KAYNAK N.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.2883-2894, 2022 (TRDizin)
2022
20229. Kitap İncelemesi
ELCAN KAYNAK N.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.56, sa.56, ss.273-279, 2022 (TRDizin)
2020
202010. A close look at teachers' lives: Caring for the well-being of elementary teachers in the US
ELCAN KAYNAK N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.19-34, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202011. Perceptions of pre-service English teachers towards the use of digital badges
BAŞAL A., Kaynak N.
INNOVATIONS IN EDUCATION AND TEACHING INTERNATIONAL
, cilt.57, sa.2, ss.148-162, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202012. Third Graders' Identities as "Persons Who Understand Nature of Science" through an Electricity Unit
ELCAN KAYNAK N., Akerson V. L., Cevik E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.1, ss.44-52, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
201913. Teaching Nature of Science through children's literature: an early childhood preservice teacher study
Akerson V. L., Erumi B. A., Kaynak N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.41, sa.18, ss.2765-2787, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201914. Teaching is like taking a trip: Two Cases of Pre-service Teachers' Early Construction of Professional Identity with Disparate Outcome
ELCAN KAYNAK N.
İnternational Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.6, ss.122-133, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Development of Third Graders’ Identities as “Persons Who Understand Nature of Science” Through a Gravity Unit
Akerson V., ELCAN KAYNAK N., AVŞAR ERÜMİT B.
IFO DICE REPORT
, cilt.5, ss.450-456, 2019 (Scopus)
2019
201916. Türkçe öğretmeni adaylarının dijital rozetlere yönelik algıları üzerine bir araştırma
BAŞAL A., AYTAN T., ELCAN KAYNAK N.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, ss.1-14, 2019 (TRDizin)
2019
201917. The Notion of Hope in the Lives of Prospective Teachers
ELCAN KAYNAK N.
International Social Sciences Studies Journal , cilt.5, sa.41, ss.4291-4298, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. Preparing Preservice Early Childhood Teachers to Teach Nature of Science: Writing Children’s Books
Akerson V., ELCAN KAYNAK N., AVŞAR ERÜMİT B.
Innovations in Science Teacher Education , cilt.4, sa.1, 2019 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Student Teaching in Diverse Settings
BAYAR A., ELCAN KAYNAK N.
Participatory Educational Research , cilt.2, sa.2, ss.93-101, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Using Transana to Analyze Audio Data
ELCAN KAYNAK N.
AERA OPEN , 2015 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Amerikalı Öğretmenlerin Gözünden Öğretmenlik Mesleği
ELCAN KAYNAK N.
UBAK 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Looking at Lifelong Learning Programs for Adults without College Degree
TOR D., ELCAN KAYNAK N.
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. A Life Long Experience for Teachers: Overseas Teaching,
ELCAN KAYNAK N.
Global Conference on Education and Research (GLOCER), Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Ocak 2021, (Özet Bildiri)
2017
20174. Teaching nature of science through literacy: An early-childhood pre-service teachers study.
Akerson V., AVŞAR ERÜMİT B., ELCAN KAYNAK N.
European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. A Close Look at Teachers’ Lives.
ELCAN KAYNAK N., Çevik E.
American Education Research Association (AERA), San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Development of Third Graders’ Identities as “Persons Who Understand Nature of Science” Through an Electricity Unit.
ELCAN KAYNAK N., Akerson V., Çevik E.
American Education Research Association (AERA), San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Development of Third Graders’ Identities as “Persons Who Understand Nature of Science” Through a Gravity Unit.
Akerson V., ELCAN KAYNAK N., AVŞAR ERÜMİT B.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) San Antanio, A.B.D., San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 1 - 10 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
20158. The Notion of Hope in the Lives of Prospective Teachers
ELCAN KAYNAK N.
American Association for the Advancement of Curriculum Studies, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
20159. Job satisfaction level of female teachers in Turkey
BAYAR A., ELCAN KAYNAK N.
Hawaii International Conference, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ocak 2015, (Özet Bildiri)
2014
201410. Two Schools under One Roof.
ELCAN KAYNAK N.
American Educational Studies Association Annual Meeting, Toronto, Kanada, 15 - 18 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201411. Two Pre-Service Teachers’ Orientation Process into the Same Teacher Education Program
ELCAN KAYNAK N.
The Twenty-first Annual American Association for Teaching and Curriculum Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 11 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201412. The problems Influence Elementary Education Superintendent’s job satisfaction in Turkey.
BAYAR A., ÜSTÜN A., ELCAN KAYNAK N.
VI Annual International Education Assessment Conference, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201413. Assessing teacher performance by students’ test scores
ELCAN KAYNAK N., BAYAR A.
VI Annual International Education Assessment Conference, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201414. Segregated Education in Bosnia- Herzegovina. 10th Annual International Globalization, Diversity and Education Conference,
ELCAN KAYNAK N.
10th Annual International Globalization, Diversity and Education Conference, Washington, Kiribati, 26 - 28 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
201315. Beyond teaching practicum in teacher education: The cultural immersion project
ELCAN KAYNAK N., BAYAR A.
International Educational Researchers Association: Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Kültür Analizi ( Etnografi)
ELCAN KAYNAK N.
Nitel Araştırma Yöntemleri, Mustafa Celebi, Editör, Pegem Yayınevi, ss.21-30, 2022
2022
20222. Teknoloji Bağımlılığı
ELCAN KAYNAK N.
Farklı Disiplinlerin İhmal ve İstismara Bakış Açıları, Emine Eratay, Editör, Vize Akademik, ss.223-233, 2022
2016
20163. On the nature of professional identity for nature of science
Akerson V., Carter I., ELCAN KAYNAK N.
Studying Science Teacher Identity, Lucy Avraamidou, Editör, Sense Publisher, Boston, ss.89-110, 2016
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorÖğretmen Eğitimi ve Öğretim
Editör
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErciyes Journal of education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü