Doç. Dr. NABİ AZEROĞLU


Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Doğa Bilimleri Genel, Sanat ve Beşeri Bilimler (Ahci), Antropoloji, Şiir, Edebiyat, Dilbilim, Tarih, Dil ve Dilbilim, Sosyoloji, Asya Çalışmaları, Folklor


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sosyoloji, Halkbilimi (Folklor)


Yayınlardaki İsimler: Nabi Kobotarian AZEROĞLU, Nabi kobotarian

E-posta: nabiazeroglu@erciyes.edu.tr
İş Telefonu: +90 352 207 6666 Dahili: 33951
Web: https://avesis.erciyes.edu.tr/nabiazeroglu
Ofis: 00903522076666-33951
Posta Adresi: nabiazeroglu@erciyes.edu.tr

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

5

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

53

Toplam Atıf Sayısı

59

Proje

1

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1973 yılında Tebriz'de doğuldu. 1990 yılından Güney Azerbaycan Türklerinin şifahi edebiyatını toplamaya başladı. Azerbaycan Türkçesinin Tebriz şivesinde topladığı atasözleri, deyimler ve hikayeler Tebriz radyosu Türkçe bölümünde ve Tebriz gazetelerinde yayınlandı. Tebriz-Karadağ aşıklarının söylediği 30 destanı toplayıp elektronik  şekline çevirip TURUZ sitesine ekledi:  https://turuz.com/search?q=nabi kobotarian     

Sözlü geleneğin toplanması, yazıya geçirme çalışmalarını destanları yazıya geçirmekle devam etmektedir. Tebriz aşıklarının söylediği Şikari Destanı ve Emir Erselan Rumi Destanlarını sözlü gelenekten toplayarak bilim dünyasına tanıttı. Aşıklık geleneğinin en uzun manzum ve mensur destanı olan "Şikâri Destanı" Tebriz-Karadağ söylemi Türk Dil Kurumunun yürüttüğü "Türk Dünyası Destanları Tespiti, Türkiye Türkçesine Çevirme" projesi çerçevesinde çalışıp kitap şekline getirdi. Aynı proje çerçevesinde "Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı", "Mehemmed İle Gülendam Destanı" çalışmalarını yürütmüştür. Tebriz Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı adlı Yüksek Lisans tezinde, "Tebriz Aşıklık Geleneğinde Destan Söyleme" adında doktora tezinde İran'dan topladığı 15 aşık destanını ilk defa bilim dünyasına tanıttı. Bu çalışmalarından dolayı 2016 da Bilim Onur Ödülüne layık görüldü.

Duyurular & Dokümanlar

Diğer

İran Azerbaycanı Aşık Destanları II Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı
Diğer
6.05.2025

İran sınırları içerisinde bulunan Türklerin dili, edebiyatı ve zengin kültürleri son zamanlarda araştırmacıların dikkatini çekmiş durumda. Bölgede büyük Türk nüfu sunun varlığı, zengin bir sözlü geleneği oluşturmuştur. Âşıklık geleneğinin en zengin şeklini bu bölgede görmemiz mümkündür. Düğünlerde hâlâ âşıkların destan [hikâye] parçaları anlattıklarını görmekteyiz. Bazı kahvehanelerde âşıkların destan [hikâye] anlatma geleneği gittikçe zayıflasa da âşıklık geleneğinin hâlâ devam ettiğini göster mektedir. İran sınırları içindeki Güney Azerbaycan bölgesi altı idari yapıya ayrılmıştır; Batı Azerbaycan, Doğu Azerbaycan, Ardabil, Zengan, Hemedan ve Kazvin eyaletleri adı ve rilen bu idari yapı İran coğrafyasının kuzeybatı kısmının tamamını kapsayarak Türkiye Cumhuriyeti sınırlarına dayanmaktadır. Güney Azerbaycan bölgesinde âşıklar arasında destan söyleme geleneği oldukça yaygındır. Azerbaycan âşıkların rolünü insan hayatının üç önemli evresi olan doğum, evlenme ve ölüm aşamalarında görmemiz mümkündür. Kahvehane, sünnet düğünleri ad koyma ve diğer törenlerinde âşıklar destan veya destan parçalarını dinleyicilerine anlatmaktadır. Destan söyleme Azerbaycan âşıkları arasında eskiden beri önemli bir gelenektir. Kırk gün kırk gece veya yedi gün yedi gece süren eski düğünlerde âşıklar bu süreyi destan söylemekle doldurmaktaydılar. Günümüzde düğün yürüten âşık, destan yeri ne destan parçalarını dinleyicilere sunmaktadır. Âşıklar arasında “destan bağlamak”1 bir ayrıcalıktır. Destan bağlayan âşık diğer âşıklardan üstün olduğunu ifade eder. Bu âşıklara destancı âşık denilir. Âşık karşılaşmalarında, atışma ve deyişmelerde destan bağlayan âşık karşındaki âşıktan destan bağlayıp bağlamadığını sorarak onun bilgisini ve yeteneğini ölçmektedir. “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı” bölgedeki âşıklık geleneğinde önemli bir yeri olduğu âşıklar tarafından vurgulanmaktadır. Eskiden âşıkların geleneğine göre yeni yetme âşığın bu sanata başlayabilmesi için “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nı ek siksiz söyleyebilme şartı var idi.2 Bunun nedenini âşıklardan sorduğumuzda bu cevabı aldık: “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nda temel âşık havalarının yer yer hepsi kullanılmaktadır. Bu nedenle bu hikâyeyi sazıyla sözüyle eksiksiz söyleyen kişinin âşık havalarının tümünü öğrenmiş olduğu kabul edilirdi. Bu destanı eksiksiz söyleyen kişi âşıklığa başlayabilirdi (Âşık Hasan İskenderi).

 yayımlanmıştır. Güney Azerbaycan’daki ilk kapsamlı derleme çalışma ise bu çalış madır. İRAN AZERBAYCANI / ÂŞIK DESTANLARI II 12 Tufarganlı Abbas, Âşık Abbas, Bikes Abbas ve Şikest Abbas adlarıyla bilinmek te olan âşığın, 16. yüzyılın sonu ile 17. yüzyılın ilk devresinde yaşadığı tahmin edil mektedir. Destanın Şah Abbas Devri’nde geçmesi de bu tahmini güçlendirmektedir. Kurbanî’den sonra dünyaya gelen ve Kurbanî ekolünün devamcısı sayılan Tufarganlı Abbas, yalnız Güney Azerbaycan’da değil, Kuzey Azerbaycan ve Anadolu âşıkları ara sında da tanınmış bir âşıktır. Bu yönüyle Tufarganlı Abbas Türk dünyasının önemli ozanlarından biridir. Tufarganlı Abbas’ın şiirlerine baktığımızda sade Türkçenin kullanımının yanı sıra onun, kalem şuarası olarak adlandırılan ve divan şiirinden halk şirine yakınlaşma dö neminin özelliklerini de temsil ettiğini görürüz. Şiirlerde divan şiirinin kalıplarının da kullanması Abbas Tufarganlı’yı diğer âşıklardan ayırmaktadır. Onun şiirlerinde yazılı edebiyat ile halk edebiyatının birleşmesi sonucu ilahi ve insani aşkın bir yerde işlen diğini görmekteyiz. Miraçname adı verilen şiirlerinde ilahi aşk ele alınmış, yerin yedi katından ve göğün yedi katından haber verme gibi geleneksel yaklaşım ortaya konul muştur. Bu şiirlerde divan edebiyatının etkisi açıkça görülmektedir. Maddi aşk konulu şiirlerinde Arap ve Fars edebiyatının mazmunlarının yanı sıra lirik halk şiirinin sade ve akıcılığı özelliği de belirgindir. “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nda ozan tipinin âşık şekline dönüşmesi dev resinin ipuçlarını görmemiz mümkündür. Âşığın, Dede Korkut destanlarında ozan ti pinde olduğu gibi gelecekten haber verme şeklindeki özellikleri, T”ufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nda da görülmektedir. Nitekim âşıklar sarayda yalnızca saz çalıp oku makla görevli değildi; yedi kat gök ve yedi kat yer altından da haber veriyorlardı. Bu sebeple halk, onları din konusunda mollalardan daha bilgili olduklarını kabul etmişti. “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nda dönemin kültürel durumu hakkında önemli bilgiler elde edebiliyoruz. Şah Abbas’ın İsfahan’daki sarayında âşıkların bulun ması, âşık atışmalarının yapılması o dönemin kültürel durumu ve âşıkların saraydaki yerleri hakkında bizlere ipuçları vermektedir. Sarayın başaşığı Âşık Hüseyin’in toplan tılarda başta oturması, kimseden emir almaması, destanın önemli ayrıntılarındandır. Ayrıca dönemin yapılarında bulunan duvar minyatürlerinde saray âşıklarının izlerini görmekteyiz. “Tufarganlı Abbas ile Gülgez Destanı”nın en kapsamlı varyantı olan bu eser, Tebriz’in destancı âşıklarından olan Âşık Hasan Gaffari’den derlenmiş, anlaşılmayan yerler noktalarla belirlenmiştir. Bu destan doktora tezimizde ele alınan on üç halk âşık hikâyesinden biri olmuş motif ve olay örgüleri üzerinde durulmuştur. Azerbaycan Türkçesinde yazılan kısım Türk Dil Kurumunun önerdiği ortak Türk alfabesi ile göste rilmiştir. Çeviri kısmında metne sadık kalmaya özen gösterdik. Ancak sözlü anlatımı yazılı anlatıma birebir aktarma bazen imkânsız olmaktadır. Sözlü geleneği yazıya ak tarıma sorunlarını farklı şekilde çözmeye çalıştık. Anlatım eksikliklerini köşeli tırnak [] içine alarak anlatım bütünlüğünü sağlamaya çalıştık. Şiir kısımlarında ise şiirin yapısı değişmeden Azerbaycan Türkçesinin özelliğini koruyarak aktarmaya çalışılmıştır.


Güney Azerbaycan Milli Şairler Antolojisi
Diğer
5.12.2024

Son dönәmdә Güney Azәrbaycan Türklәrinin milli uyanışı Türk Dnyasının diqqәt mәrkәzindә olmuştur. Güney Azәrbaycan vә İran Türklәrinin milli uyanışında etkili olan olaylar tarixi sırasıyla bu şәkildә sıralayabiliriz: 1) 1945’te Güney Azәrbaycan Demokrat Fırqasının quruluşu vә bir vsәnә sonra yıxılışı. 2) 1979 İslam Devrimi vә Şәriatmәdari Harәkatı Etkisi. 3) 1991 de Azәrbaycan Cumhuriyәti’nin bağımsızlığı vә Güney Azәrbaycan üzerindә etkisi. 4) 1995 yılında İran Mәclis seçimlәrindә Prof. Dr. Çehregani’nın Tәbriz’dәn milletvekili olaraq mәclisә girmәsinin әngәllәnmәsi, bunun sonucu ortaya çıxan “Çehregani Harәkâtı”. 5) Babәk Qalәsi Qurultayları vә Güney Azәrbaycan milli mübarizә bayrağının qaldırılması. 6) Güney Azәrbaycan Türklәrinin 22 - 29 Mayıs 2006, 2009, 2010 vә diğәr yıllardaki milli ayaqlanmalar 7) Milli harәkat çәrçәvәsindә Traktor takımının ortaya çıxışı vә milli harәkâtçıların merkez odaq noktası halinә gәlmәsi. 1 8) Urumiyә Gölünün qurutulması vә İran devlәtinin itirazları bastırması. 9) İran’ın Qarabağ işgalinә tutumu vә Azәrbaycan’ın ikinci Qarabağ galibiyәti. 10) Türk Devlәtlәr Tәşkilatınıñ somut adımları ve bu adımların Güney Azәrbaycan Türklәri üzәrindә etkisi. Güney Azәrbaycan Milli Şiir Antoloji çalışması, Güney Azәrbaycan Türklәrinin bu bağlamda ortaya qoyduğu milli әdәbiyat ürünlәrini toplamayı vә yazıya axtarmayı hәdәflәyәn bir çalışmadır. Bu çalışma Güney Azәrbaycan Türkçәsinin zәnginliğini vә gәnәl özәlliklәrini yansıtaraq sunmaya çalışacağız. Şiirlәrin orijinal şәkli Arap alfabesiylә verilirkәn ortaq Türk alfabesinә axtarılmış hali qarşısında verilmiştir. Türk Devlәtlәr Tәşkilatının sunduğu ortaq alfabeyle tüm Türk dünyasına ulaşmanın mutluluğunu yaşayaraq, ortak Türk alfabesiyle hazırladığımız kitabı Güney Azәrbaycan’dәki milli Uyanış fәrdlәrinә ithaf edәriz. Nәbi AZӘROĞLU KAYSERİ 2024 


Oğuz Türklerinin Urumiye Gölüne Ağıtları
Diğer
17.10.2023

Azerbaycan topraklarının, 1813 Gülistan ve 1828 Türkmençay anlaşmaları sonucu İran ve Rusya arasında paylaşılmasıyla Azerbaycan Türkleri yalnız ikiye ayrılmakla kalmamış bu tarihten sonra Azerbaycan’ın tarihi topraklarının da parçalanma süreci başlamıştır. Revan, Derbent, Borçalı, Kerkük ve diğer bölgelerin Azerbaycan’ın ana topraklarından koparılma sürecine girilmiştir. Kuzey Azerbaycan Rus ve Güney Azerbaycan Fars kültürü etkisi altında kalarak Azerbaycan Türklerinin milletleşme süreci sekteye uğratılmıştır. Kuzeyde Derbent, Borçalı, Revan Azerbaycan topraklarından koparılırken İran sınırları içinde kalan Azerbaycan da aynı kaderi yaşamıştır. İran’da iş başına gelen yönetimler Azerbaycan topraklarını farklı eyaletlere bölüştürerek Azerbaycan tarihi topraklarının paylaşma sürecini yürütmüşlerdir. Azerbaycan’ın güneyinde Hemedan, Erak, Kazvin, Erdebil, Astara, Kum ve Tahran ayrılarak yeni kurulan eyaletlerin adı altına geçirilmiştir.  

“Oğuz Türklerinin Urumiye Gölü’ne Ağıtları” adlı eser, Güney Azerbaycan, Türkiye, Azerbaycan ve Irak Türklerinin yazar, âşık ve şairlerinin bu göl hakkında yazdıkları şiirleri ihtiva etmektedir. Oğuz Türk lehçeleri bir birine yakın ve yer yer sözcüklerin anlamı aynıdır. Eserde lehçelerin okunup benzerliklerin görünmesi için Türkiye Türkçesi karşılarında verilmiştir. Lehçeler arasında anlaşılmayan sözcükler açıklamada verilmiştir. Güney Azerbaycan şiirlerinin bazıları Arap alfabesi ve Latin kökenli Azerbaycan Türkçesi alfabesinde verilmiştir. Bugün göl tamamıyla kurumaktadır. Bu akademik çalışmayla Oğuz Türklerinin bu felaket karşısındaki duygularını ifade eden şiirlerini bir araya toplamaya çalıştık. “Türkiye Cumhuriyetimizin 100. Yılı” ve “Türk Dünyasının Yeni Yüzyılı” Oğuz Türk birliğinin gerçekleşmesiyle başlayabilir. Bu çalışmada emeği geçen başta Tebriz’de bulunan TURUZ sanal Kitaplığı sahibi Bey Hadi, Dr. Hüseyin Feyzullahi (Ulduz), şiirlerin toplamasında yardımcı olan yazarlarımız; Ustad Hemid Ahmedzade (Telimhanlı) Ustad Sehavet İzzeti, Ustad Hakseven ve Hesen Kerimzade Sahibdivan ve diğer emeği geçen herkese teşekkürlerimizi bildiririz.  

Tümünü İndir


Teriz Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı
Diğer
27.01.2023

Tebriz Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı kitabı Yüksek lisansımızdan hazırlanan bir eserdir. 

Bu eserde İran Türklerinin merkezi sayılan Tebriz'de aşıklık geleneği ele alınmıştır.


Şikari Destanı (Arap Alfabesi)
Diğer
14.04.2022

Şikari Destanı İran- Tebriz


ŞİKARİ DESTANI
Diğer
17.10.2013

 ŞİKARİ DESTANI  (Azerbaycan Türkçesinde)

“Güney Azərbaycan folkloru” seriyasının növbəti – VII cildinə Təbriz aşıq məktəbinə aid “Şikari” dastanı daxil edilmişdir. Qəhrəmanlıq mövzusunda olan bu dastan islamiyyətin yayılması motivi əsasında yaranmışdır. Dastan keçən əsrin 60-70- ci illərindən etibarən Təbriz aşıqları tərəfindən sürəkli repertuarlara salınmış, ancaq dastanın həcmi böyük olduğundan yalnız müəyyən qolları məclislərdə aşıqlar tərəfindən söylənilmişdir. Dastanın tam variantda ifa edilməməsi nəticədə müxtəlif mətnlər arasında əlaqəsizliyə gətirib çıxarmış, daha sonrakı mərhələdə tam mətninin toplanılmasında müəyyən çətinliklər yaratmışdır.

Azərbaycan türkcəsinin Təbriz şivəsində söylənən “Şikari” dastanı Aşıq Yədullah tərəfindən öz ustadının dilindən alınaraq bugünkü variantında qorunub saxlanmışdır. Aşıq Yədullah 1938- ci ildə Təbriz yaxınlığında yerləşən İlxıçıda anadan olmuş, kiçik yaşlarından başlayaraq, aşıqlıq sənətinin sirlərini Aşıq Hüseyn Namvər, Aşıq Məhəmməd Bağır və Aşıq Şəhnazi kimi ustad, dastançı aşıqlardan öyrənmişdir. O, xalq arasında “Əsli və Kərəm”, “Koroğlu”, “Abbas və Gülgəz”, “Tahir Mirzə”, “Qurbani”, “Şah İsmayıl”, “ Əli Rafi” və s. dastanların mahir ifaçısı kimi tanınmışdır. Aşıq Yədullah repertuarında xüsusi yer tutan “Şikari” dastanını Aşıq Hacı Əli, o isə öz növbəsində ustadı Aşıq Gümüşkəmərli Ələsgərdən dinləyərək öyrənmişdir. “Şikari” dastanı əsasən 1970- ci illərdən başlayaraq, Təbriz aşıq dastanları içərisində diqqət mərkəzində saxlanılmışdır. 1969-cu ildən aşıqlar arasında yayılmağa başlayan dastan 1971-ci ilə qədər pərakəndə şəkildə əldə olunmuşdur. Dastanın geniş mətninin toplanılması işi Nəbi Kobotarian tərəfindən həyata keçirilmişdir. Nəbi Kobotarian “Şikari” dastanının səsli mətnlərini müxtəlif aşıq repertuarlarından toplamaqla yanaşı, yarımçıq mətnləri həm də Aşıq Yədullahın arxivindən götürərək bərpa etmişdir. “Şikari” dastanı mətnlərinin toplanılması işi üzərində fəaliyyətini davam etdirən Nəbi Kobotarian ilk dəfə olaraq “Təbriz aşıqlıq gələnəyi və aşıq ədəbiyyatı” adı altında dastanın geniş şəkildə elmi tədqiqini aparmışdır.


Şikari Destanı TDK yayınları(Türkiye Türkçesinde)
Diğer
10.05.2013

İran Azerbaycanı bölgesi, Türk kültürünün yoğun yaşandığı bölgelerden biri olmasına rağmen yeterince araştırılmamıştır. Bölgedeki büyük Türk nüfusunun varlığı engin bir sözlü geleneği ortaya koymuştur. Âşıklık geleneğinin en canlı ve en yaygın şeklini bu sahada görmemiz mümkündür. Âşıkların kahvehanelerde dinleyicilerine destan anlatmalarını, düğünlerde, şenliklerde âşıkların icralarını, teknolojik gelişmelere rağmen bugün bile geleneğin güçlü bir şekilde devam ettiğinin bir göstergesi olarak değerlendirebiliriz. 

Üzerinde çalıştığımız Şikâri Destanı’nın Tebriz âşıklık geleneğinde önemli bir yeri vardır. Motif zenginliği ve konu bakımından incelemeye değer olan bu destan, aynı zamanda âşıklık geleneğinin en uzun manzum ve mensur destanı olarak da bilinmektedir. Dede Korkut geleneğinin devamı niteliğinde olan ve Anadolu sahasında görülen Battal Gazi ve Danişmentname’ye benzeyen destanın ana teması Müslümanlığı ve İslamiyeti yaymak olmuştur. 

“ Şikâri Destanı” bu bölgenin zengin Türk kültürünün bir damlası niteliğindedir. Bu eser Tebriz destancı âşıklarından olan Âşık Yedullah ve Tebriz bilim adamlarından üstat Hüseyin FEYZULLAHİ Bey’in bilgilerinden yararlanarak ortaya çıkmıştır. Buradan teşekkürümü bildirmeyi borç bilirim. Eserin Türkiye Türkçesine aktarılmasında yardımcı olan öğretmen arkadaşım Burak TOLU’ya teşekkürlerimi bildiririm. 


Tez Dosyaları

Ders Dökümanları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Tebriz aşıklık geleneğinde destan söyleme Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı

2008

2008

Yüksek Lisans

Tebriz âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Arapça

C2 Ustalık

C2 Ustalık

Farsça

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2025

2025

Ekonomide Yapay Zeka

Mesleki Kurs

Milli Eğitim

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sosyoloji

Halkbilimi (Folklor)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Derleyici

TuruzAkademi, Derleyici

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Başkanlık

Diğer Kamu Kurumu, Turan Gönüllüler Derneği, Turan Birliği Tebriz Bölge Başkanlığı, Başkanlık

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Kordinatör

iktisadi kalkınma ve sosyal araştırmalar enstitüsü Osmanlı- Türk Çalışmaları Merkezi, Kordinatör

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

TURAN Birliği Tebriz Bölge Başkanlığı

Turan Gönüllüleri Derneği, TURAN Birliği Tebriz Bölge Başkanlığı

1995 - 2018

1995 - 2018

Araştırmacı-Derleyici

TURUZ (Heyder Beg Destanı- Anlatan Aşık Yedullah), Araştırmacı-Derleyici

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Azerbaycan Türkleri

İran Türkleri

Popüler Kültür ve Edebiyat

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Azerbaycan Türk Coğrafyası

Türk Dünyası Aşıklık Geleneği Sürdürülebilir Kalkınma

İran Türk Coğrafyası

Asya'da Din ve İnanç

Azerbaycan Halk Edebiyatı I

Lisans

Lisans

Aşıklık Geleneği Sürdürülebilir Kalkınma

Dede Korkut Okumaları II

Türk Halk Edebiyatı

Geleneksel Halk Sanatları

Etnografik Türk Kültürü Araşrtırmaları I

Etnografik Türk Kültürü Araştırmaları

Azerbaycan Aşık Edebiyatı Sürdürülebilir Kalkınma

Azerbaycan Edebiyatı Tarihi

Azerbaycan Türkçesi Konuşma ve Metin Aktarma II

Türkmen Türkçesi Konuşma ve Metin Aktarma

Evrensel Dilbilgisi

Azerbaycan Türkçesi II (Şekil Bilgisi)

Osmanlı Türkçesi II

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (29)

2024

2024

2. Zafer-nameler ظـــفر نـــامه لـــر

AZEROĞLU N.

ANA Varlık , cilt.3, sa.28, ss.62-71, 2024 (Hakemli Dergi)

2024

2024

4. Güney Azerbaycan'da Ramazan Etkinlikleri

AZEROĞLU N.

Göçebe Dergisi , cilt.2, sa.25, ss.9-13, 2024 (Hakemsiz Dergi)

2023

2023

6. TURUZ SİTESİ SAHİBİ HASAN BEY HADİ İLE SÖYLEŞİ

AZEROĞLU N.

Göçebe Dergisi , cilt.1, sa.18, ss.68-71, 2023 (Hakemsiz Dergi)

2021

2021

14. İran ve Anadolu Sahasında Erselannâmeler

AZEROĞLU N.

Türkiyat Mecmuası , cilt.31, sa.1, ss.87-121, 2021 (Scopus, TRDizin) identifier identifier

2018

2018

25. Ustad Aşıq Hesen İskenderi ile Musahebe

AZEROĞLU N.

ANA VARLIQ / Tahran- İRAN , cilt.1, sa.6, ss.128-131, 2018 (Hakemsiz Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

32. İRAN TÜRKLERİ

AZEROĞLU N.

Yeni Türkiye Kafkaslar Özel Sayısı XI , cilt.11, sa.81, ss.511-521, 2015 (Hakemli Dergi)

2013

2013

34. Yeni Türkiye

AZEROĞLU N.

İran Türkleri , ss.2217-2227, 2013 (Hakemli Dergi)

2009

2009

35. Aşıqlıq Senatinin Tarixi

AZEROĞLU N.

VARLIQ TAHRAN- İRAN , cilt.1, sa.1, ss.47-53, 2009 (Hakemsiz Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

36. Aşıqlıq Seneti

AZEROĞLU N.

Varlıq TAHRAN- İRAN , cilt.1, sa.149, ss.25-34, 2008 (Hakemsiz Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. ÂŞIK MİKAİL AZAFLI’NIN GÜNEY AZERBAYCAN MİLLİ DÜŞÜNCESİNİN YÜKSELMESİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

AZEROĞLU N.

MİKAYIL AZAFLININ MÖVZUSUNDA BEYNƏLXALQ ELMİ SİMPOZİUMUN MİKAYIL AZAFLININ, Baki, Somali, 17 Mart 2025, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. GÜNEY AZERBAYCAN TÜRKLERİNİN MİLLİ UYAN Ş NDA BABEK KALESİ KURULTAYLARI VE MİLLİ MÜCADELE BAYRAĞ NıN KALDIRILMASI

AZEROĞLU N.

1. BİLSEL INTERNATIONAL TURABDİN SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION, Mardin, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2023, cilt.1, ss.1150-1156, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. İRAN MERKEZ TÜRKLERİNİN BİLGESİ İNANLU DERVİŞ ALİ BEHREVAN VE YAVER BABA ESERİ

Azeroğlu N.

1. BİLSEL INTERNATIONAL TURABDİN SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION, Mardin, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2023, cilt.2, ss.1140-1149, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

4. Güney Azerbaycan Türklerinin Milletleşme Sürecinde Milli Kültür Ögelerinin Yeri ve Önemi

AZEROĞLU N.

ULUSLARARASI GÜNEY AZERBAYCAN TÜRKLERİ III. FORUMU, İstanbul, Türkiye, 29 Nisan 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Güney Azerbaycan Türklerinin Milli Edebiyatı Bağlamında Şikâri Destanında Anaerkil Unsurlar

AZEROĞLU N.

"IV. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi", Adana, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. İran'da Oğuz Türkleri

AZEROĞLU N.

II. Uluslararası Oğuz Boyları Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

7. Merkez İran’da Save- Erak –Hemedan ve Kum Âşık Sanatı

AZEROĞLU N.

ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI SEMPOZYUMU, Erzincan, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Güney Azerbaycan’da Âşıklık Geleneği

AZEROĞLU N.

3.ULUSLARARASI DEVELİ - AŞIK SEYRANİ VE TÜRK KÜLTÜRÜ KONGRESİ, Kayseri, Türkiye, 30 Temmuz - 02 Ağustos 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

9. Güney Azerbaycan Türklerinin Milli Uyanış Harekatı ve Milli Oyunlar

AZEROĞLU N.

EGE ÜNİVERSİTESİ TÜRK DÜNYASI BAHAR ŞENLİĞİ VE I. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI MÜZİK VE DANS SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. SÖZLÜ GELENEK BAĞLAMINDA TEBRİZ DESTANCI ȂŞIKLARIMIZDAN ȂŞIK HESEN GAFFARİ’NİN HAYATI VE YARATICILIĞI

AZEROĞLU N., AZİZPOUR R.

USBIK 2020 3.ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRES, 29 - 31 Ocak 2020, cilt.1, ss.129, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. ”Tebriz Âşık Destanlarından Mehemmed İle Gülendam’da Av ve Avcılık”

ARSLAN M., AZEROĞLU N.

VI Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Mayıs 2019, cilt.2, ss.259-265, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

12. ŞİKÂRÎ DESTANI’NDA KADIN ALP MOTİFİ

AZEROĞLU N.

Halk Kültüründe Kadın, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Mart 2015, cilt.1, ss.98-101, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. TUFARQANLI ABBAS İLE GÜLGEZ DASTANI’NIN TEBRİZVARYANTI TANITIMI(Azerbaycan Türkçesinde)

AZEROĞLU N.

IV. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2017, cilt.3, ss.555-558, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

14. Azerbaycan Aşık Kahvehanelerinde Destan Anlatma Geleneği

AZEROĞLU N.

IV Kazan Uluslararası Halk Kültürü Sempozyumu, KAHRAMANKAZAN, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2016, cilt.5, ss.712-520, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. ŞİKÂRÎ DESTAN’INDA ANA OĞUL İLİŞKİSİ VE AİLE YAPISI

AZEROĞLU N.

Halk Kültüründe Aile Sempozyumu- Trakya Üniversitesi Motif, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

16. Aşıq Sәnәtinin Tarixi İnkişaf Yolları vә Aşıq Şәmşir Mәrhәlәsi, Bakı 2013. AZERBAYCAN- Bakü.

AZEROĞLU N.

Aşıq Sәnәtinin Tarixi İnkişaf Yolları vә Aşıq Şәmşir Mәrhәlәsi, Bakı 2013. AZERBAYCAN- Bakü., Baku, Azerbaycan, 01 Ocak 2013, cilt.1, ss.274-280, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

17. Bir Dil Malzemesi Olarak ”Şikari Destanı” VI. TÜRK DİL KURULTAYI

AZEROĞLU N.

VI. Uluslararası Türk Dil Kurultayı, Ankara, Türkiye, 20 - 25 Eylül 2008, cilt.3, ss.2827-2835, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

18. TEBRİZ ÂŞIKLIK GELENEĞİNDE ÂŞIK YEDULLAH ve ŞİKÂRİ DESTANI (GAZİ ÜNİVERSİTESİ)

AZEROĞLU N.

YAŞAYAN AŞIK SANATI SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

2. Sarıvelli Ailesinin Azerbaycan Türk Kültüründe Yeri

AZEROĞLU N.

BABƏK QURBANOV, İMAMVERDİ İlgar, Editör, İKSAD, Ankara, ss.225-226, 2024

2024

2024

3. SÖZLÜ GELENEK BAĞLAMINDA GÜNEY AZERBAYCAN DESTANCI ÂŞIKLARINDAN ÂŞIK HESEN GAFFARİ’NİN HAYATI VE YARATICILIĞI

AZEROĞLU N.

Prof. Dr. Ali YAKICI Armağanı, DURAN Hamiye DURAN, ERDAL Tuğçe, Gökcen KAYABAŞI Rabia, Editör, AKÇAĞ, Ankara, ss.253-263, 2024

2023

2023

4. OĞUZ TÜRKLERİNİN URUMİYE GÖLÜ’NE AĞITLARI

AZEROĞLU N.

İKSAD publishing house, Ankara, 2023

2023

2023

5. Ali Şamili Sempozyumlarda Tanımak

AZEROĞLU N.

Türk Dünyasının Ali Şamil Hocası, Nazir Ahmedli, Editör, Köhlen Neşriyatı, Baku, ss.347, 2023

2019

2019

9. Hüseyin Feyzullahi Vahid (Ulduz)

AZEROĞLU N.

Türkiye Dışında Türk Dünyası Türkologları, Ahmet BURAN, Editör, AKÇAĞ, Ankara, ss.487-495, 2019

2018

2018

10. ŞİKARİ DASTANI (AZERBAYCAN TÜRKÇESİNDE)

Azeroğlu N.

GÜNEY AZƏRBAYCAN FOLKLORU VII. KİTAB “ŞİKÂRİ” dastanı, Aydın MUSTAFAYEV, Editör, AZERBAYCAN MİLLİ ELMLER AKADEMİYASI FOLKLOR İNSTİTUTU, Baku, ss.1-358, 2018 Creative Commons License

2018

2018

11. Azerbaycan Aşık Kahvehanelerinde Destan Anlatma Geleneği

Azeroğlu N.

Türkiye ile Türk Dünyası Arasında Bir Köprü ”Yavuz AKPINAR” Armağan Kitabı (Kitap bölümü), Nazım Muradov - Yılmaz Özkaya, Editör, Bengü, Ankara, ss.487-493, 2018 Creative Commons License

2018

2018

12. İran İslam Cumhuriyetinde Eğitim Sistemi

Azeroğlu N.

Jeopolitik ve Jeostratejik Perspektifle Yerelden Evrensele Eğitim Sistemleri, Süleyman YILMAZ, Editör, Vize, Ankara, ss.181-198, 2018 Creative Commons License

2017

2017

13. Tufarqanlı Abbas İle Gülgez Destanı

Azeroğlu N.

GÜNEY AZERBAYCAN FOLKLORU IV. ”TUFARGANLI ABBAS İLE GÜLGEZ DESTANI” (Kitap Bölümü / Bakı-AZERBAYCAN), Soltan ĠMAMƏLĠYEV, Editör, Elm ve Tehsil - AZERBAYCAN/BAKÜ, Baku, ss.14-93, 2017 Creative Commons License

2014

2014

14. Köroğlu’nun İstanbul Seferi

Azeroğlu N.

”KÖROĞLU KİTABI” KÖROĞLU’NUN İSTANBUL SEFERİ (Kitap Bölümü / AŞIK QAZAQ VARYANTI), Sabri Koz, Editör, Kitabevi, İstanbul, ss.499-508, 2014 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Patent

2023

2023

Şikari Destanı

Patent

Başvuru Yapıldı, Buluşun Başvuru Numarası: 5143558 , Standart Tescil Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

TuruzAkademiSürdürülebilir Kalkınma

Başkan

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2021

Kasım 2021

MİLLİ FOLKLOR DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Uluslararası İdil - Ural ve Türkistan Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Uluslararası İdil - Ural ve Türkistan Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

TURUZ

Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi, Türkiye

Ödüller

Eylül 2016

Eylül 2016

Bilim Onur Ödülü

İksad



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

23 Aralık 2022 - 24 Aralık 2022

23 Aralık 2022 - 24 Aralık 2022

IV. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmaları Komgresi

Oturum Başkanı

Adana-Türkiye

25 Ekim 2022 - 27 Ekim 2022

25 Ekim 2022 - 27 Ekim 2022

II. Uluslararası Oğuz Boyları Sempozyumu

Oturum Başkanı

Kayseri-Türkiye

30 Haziran 2022 - 02 Temmuz 2022

30 Haziran 2022 - 02 Temmuz 2022

III. Uluslararası Develi Aşık Seyrani Ve Türk Kültürü KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Kayseri-Türkiye

09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022

09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022

1. İnternational Turkic World Music and Dance Symposium

Katılımcı

İzmir-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Aralık 2022

Aralık 2022

İran Türkleri

Konferans

Çukurova Oğuz Boyları Derneği-Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

İran Türklerinin Dünü ve Bugünü

Konferans

Erciyes Üniversitesi-Türkiye

Mart 2009

Mart 2009

Harran Üniversitesi (Türk Dünyasında Nevruz)

Seminer

Osmanbey Yerleşkesi, Fen Edebiyat Fakültesi Büyük Amfi / Harran Üniversitesi - ŞANLIURFA-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

'' 'EN – NÜCUMU'Z – ZAHİRE Fİ MÜLUKİ MISR VE'L-KAHİRE'ADLI ESERDEKİ TÜRKÇE KELİMELER" - Erciyes Üniversitesi

Haziran-2017

Haziran 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nevşehir yöresi yer adları ve bunlar hakkındaki anlatmalar - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi