Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
What do think prospective science teachers in different gender and grade level about constructivist approach?
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.4, no.4, pp.2311-2318, 2012 (SCI-Expanded)
Opinions of prospective teachers about utilizing the 5E instructional model
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.3, no.4, pp.411-422, 2011 (SCI-Expanded)
The examinations of teachers' attitude towards performance assessment with respect to the different variables
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.3, no.3, pp.269-284, 2011 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
Comparison of science teachers thoughts on face-to-face and online STEM-based activities
Journal of Educational Technology and Online Learning
, vol.6, no.3, pp.514-535, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers’ Encountered Problems in the Distance Learning
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.7, no.1, pp.116-141, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Bir Tübitak 4004 Projesi: Araştırıyorum, Sorguluyorum Bilimi Çok Seviyorum
International Journal f Social and Humanistic Sciences
, vol.6, no.1, pp.1-18, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
21. yüzyıl becerileri hakkında STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
Studies in EducationalResearchand Development
, vol.7, no.1, pp.1-29, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
A Bibliographic Perspective of Flipped Classroom Studies in Science Education
International Journal of Technology in Education and Science
, vol.6, no.2, pp.286-305, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) Yönelik Görüşleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.1, pp.433-459, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
A Content Analysis of Studies Published in the Field of Augmented Reality in Education
Journal of Educational Technology and Online Learning (JETOL)
, vol.5, no.1, pp.243-262, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi
, vol.4, no.1, pp.15-35, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’deki Astronomi Eğitimi Araştırmalarının İncelenmesi: Bir Betimsel İçerik Analizi
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.5, no.1, pp.43-65, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Studies in Educational Research and Development
, vol.5, no.1, pp.19-47, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
A valid and reliable scale development study to determine the problems encountered by teachers in the distance education process
Journal of Educational Technology & Online Learning
, vol.4, no.2, pp.215-235, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Development of the pedagogical content knowledge scale for pre-service teachers: The validity and realibility study
Meditteranian Journal of Social Sciences
, vol.5, no.20, pp.1365-1377, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.21, no.4, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarısına Etki Eden Unsurların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.67-83, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The effect of animation enhanced worksheets prepared based on 5E model for the grade 9 students on alternative conceptions of physical and chemical changes
Procedia Social and Behavioral Sciences
, vol.46, pp.1761-1765, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Attitude of Elementary Prospective Teachers towards Science Teaching
Social and Behavioral Sciences
, vol.46, pp.2004-2008, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
A Study on Developing “Basic Computer Use Performance Scale (BCUPS)” For Primary Students
Social and Behavioral Sciences,
, vol.46, pp.1771-1775, 2012 (Scopus)
The Investigate Attitude of Primary Pre-Service Teachers Regarding Science and Technology Laboratory
Social and Behavioral Sciences,
, vol.46, pp.2168-2172, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretim Materyallerine Yönelik Web Sayfalarını Tasarlarken Öğretmen Adaylarının Karşılaştıkları Sorunlar"
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.17, pp.102-118, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
The Investigating Opinions of Teachers about Performance Assessment Respect to the Gender and Branch Variables
Journal of Turkish Science Education
, vol.8, no.4, pp.3-17, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Are the Primary Pre-Service Teachers Aware of Environmental Problems
World Applied Sciences Journal
, vol.13, no.3, pp.396-403, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
The investigating pre-service teachers' learning styles with respect to the gender and grade level variables
Social and Behavioral Sciences
, vol.15, pp.2728-2732, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
A Study on Developing an Attitude Scale towards Multigame Classrooms for Elementary School Teachers
Social and Behavioral Sciences
, vol.15, pp.2733-2737, 2011 (Scopus)
İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Artvin İli Örneği
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.24, pp.1-18, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Pre Service Elementary Teachers Views on Concept Cartoons A Sample from Turkey
Middle-East Journal of Scientific Research (MEJSR)
, vol.5, no.2, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Performansa Dayalı Değerlendirmenin Etkisi Hakkındaki Düşünceleri: “Çevre Sorunu Örneği”
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.8, no.3, pp.527-567, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Biçimlendirici Değerlendirmeye Yönelik Öğretmen Adaylarının Düşünceleri
Milli Eğitim Dergisi
, vol.39, no.187, pp.293-310, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmet İçi Eğitim HİE İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.3, pp.819-838, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Biçimlendirici Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Etkisi ve Adayların Değerlendirme Hakkındaki Düşünceleri,
Çağdaş Eğitim Dergisi
, vol.34, no.370, pp.31-39, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Determining Prospective Elementary Teachers’ Attitudes toward Computer: A Sample from Turkey,
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP)
, vol.3, no.1, pp.89-103, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğretmenlerinin Yenilenen Türkçe Öğretim Programlarının Ölçme Değerlendirme Anlayışı Hakkındaki Düşünceleri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.28, pp.37-51, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yapısalcı Yaklaşımın 5E Modeline Uygun Etkinlikleri Tasarlarken ve Uygularken Karşılaştıkları Sorunlar
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.3, no.2, pp.94-123, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Prospective Elementary Teachers Attitudes toward Computer and Internet Use A Sample from Turkey
World Applied Science Journal
, vol.6, no.10, pp.1433-1440, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Performans Değerlendirmenin Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Çağdaş Eğitim Dergisi
, vol.33, no.354, pp.28-35, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The Effect Of Animation Assisted Activities About ‘Structure And Properties Of Matter’ On Students’ Motivatıon And Attitudes Towards Science
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) , Muğla, Turkey, 19 - 22 May 2016
Development Of Scientist Image Scale For Pre-Service Teachers: The Validity And Reliability Study
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) , Muğla, Turkey, 19 - 22 May 2016, pp.1
Öğretmen Adaylarının Alternatif Değerlendirmenin Kullanımına Yönelik Öz Yeterliliklerinin Cinsiyet Sınıf ve Program Açısından İncelenmesi
X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 27 - 30 June 2012
Farklı Mesleki Deneyime Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilik Algılamaları
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 7 - 09 March 2011
Books & Book Chapters
Nicel Veri Toplama Araçları
in: Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Mustafa METİN, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.161-214, 2014
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
in: Örnek Uygulamalarla Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Metin Mustafa; Şahin Çiğdem, Editor, pegem, Ankara, pp.321-350, 2014