Eğitim Bilgileri
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorLisans
İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Açık Öğretim Programları, Türkiye
2017 - 2019
2017 - 2019Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Sağlık Programları Bölümü, Türkiye
2003 - 2010
2003 - 2010Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Permakültür Tasarımcı Sertifikası
Mesleki Eğitim
Permakültür Tasarımcıları Derneği (Murat ONUK)
2022
2022Montessori Eğitici Eğitimi Sertifikası
Mesleki Eğitim
İstanbul Üniversitesi
2021
2021Yaşam Koçluğu
Mesleki Eğitim
Adnan Menderes Üniversitesi
2021
2021Eğitim / Öğrenci Koçluğu
Mesleki Eğitim
Adnan Menderes Üniversitesi
2021
2021Aile Danışmanlığı
Mesleki Eğitim
Adnan Menderes Üniversitesi
2019
2019IPARD Proje Danışmanlık Sertifikası
Mesleki Eğitim
Türk Standartları Enstitüsü
2016
2016Girişimcilik Sertifikası
Girişimcilik
ORAN Kalkınma Ajansı
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2021
2020 - 2021Doç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2020
2012 - 2020Doç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2012
2012 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2012
2010 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2010
2005 - 2010Araştırma Görevlisi
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2014 - 2015
2014 - 2015Dekan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2013 - 2014
2013 - 2014Bölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2012
2011 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2003 - 2010
2003 - 2010Öğretim Üyesi
Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Öğretim Üyesi
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarınım mobil bağımlılık farkındalıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Metin M. (Danışman)
N.İREM(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (56)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (1)
Scopus (11)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (36)
2024
20241. Does Computer-Aided Distance Education Affect the Science Development of Special Needs Students?
KOLOMUÇ A., METİN M., BİLİR V.
SLAVERY : THEORY AND PRACTICE , cilt.12, ss.10-18, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Determining Teachers’ Views intended the Use of Digital Games in Science Education
METİN M., DURMUŞ N.
International Journal of Technology in Education and Science , cilt.8, sa.2, ss.269-295, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Comparison of science teachers thoughts on face-to-face and online STEM-based activities
ÖNER ARMAĞAN F., METİN M., Atalay R.
Journal of Educational Technology and Online Learning , cilt.6, sa.3, ss.514-535, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gözünden Bir Tübitak 4004 Projesi: Araştırıyorum, Sorguluyorum Bilimi Çok Seviyorum
METİN M., SERİN H. K., KORKMAN N., ÖNER ARMAĞAN F., KOLOMUÇ A.
International Journal f Social and Humanistic Sciences , cilt.6, sa.1, ss.1-18, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. A Tübitak 4004 Project Through the Eyes of Seventh Grade Students: I Research, I Question, I Love Science
METİN M., SERİN H. K., KORKMAN N., ÖNER ARMAĞAN F., KOLOMUÇ A.
Maarif Mektepleri-International Journal of Social and Humanistic Sciences , cilt.6, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Teachers’ Encountered Problems in the Distance Learning
METİN M., KORKMAN N., KOLOMUÇ A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.7, sa.1, ss.116-141, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. 21. yüzyıl becerileri hakkında STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
METİN M., GÜLER M. M., ÇEVİK A.
Studies in EducationalResearchand Development , cilt.7, sa.1, ss.1-29, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Perspective of Teachers to Context-Based Learning and Its Use in Science Education
Gungor B. A., SARAÇOĞLU S., METİN M.
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education
, cilt.23, sa.1, ss.27-47, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20229. The Investigation of the Research on Out-of-School Learning Activities in Turkey: A Systematic Review
METİN M., OKER E., SAYLAN KIRMIZIGÜL A.
Journal of Science Learning , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. A Bibliographic Perspective of Flipped Classroom Studies in Science Education
ÇEVİK A., METİN M., KAYA H.
International Journal of Technology in Education and Science , cilt.6, sa.2, ss.286-305, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) Yönelik Görüşleri
OGUZTEKİN E., BEKTAŞ O., M. K., METİN M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.433-459, 2022 (TRDizin)
2022
202212. A Content Analysis Study towards Researches Regarding Context-Based Learning Approach in Science Education by Between Years 2010 and 2020 in Turkey
ARIK GÜNGÖR B., METİN M., SARAÇOĞLU S.
Journal of Science Learning , cilt.5, sa.1, ss.69-78, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Development Of A Self-Efficacy Scale For Preschool Teachers On Science Teaching: Validity And Reliability Study
KUŞ GÜRBEY S., METİN M.
Southeast Asia Early Childhood Journal , cilt.11, sa.1, ss.106-129, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. Comparing Effects of Two Different Explicit Reflective Instructions on Pre-School Prospective Teachers View about Nature of Science and Scientific Knowledge
Metin M.
Journal of Science Learning , cilt.5, sa.1, ss.165-175, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. A Content Analysis of Studies Published in the Field of Augmented Reality in Education
Turhan M. E., Metin M., Ezberci Çevik E.
Journal of Educational Technology and Online Learning (JETOL) , cilt.5, sa.1, ss.243-262, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Öğretmen Görüşleri
Metin M., Gürbey S., Çevik A.
ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.1, ss.66-89, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Türkiye’deki Astronomi Eğitimi Araştırmalarının İncelenmesi: Bir Betimsel İçerik Analizi
Oğuzman T., Metin M., Kaya H.
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.43-65, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Metin M., Çevik A., Gürbey S.
Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.15-35, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Metin M., Emlik H., Gürlek E. H., Demirbaş S.
Studies in Educational Research and Development , cilt.5, sa.1, ss.19-47, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. The Effect of Inquiry-Based Collaborative Learning and Inquiry-Based Online Collaborative Learning on Success and Permanent Learning of Students
Korkman N., Metin M.
Journal of Science Learning , cilt.4, sa.2, ss.151-159, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. A valid and reliable scale development study to determine the problems encountered by teachers in the distance education process
Metin M., Korkman N.
Journal of Educational Technology & Online Learning , cilt.4, sa.2, ss.215-235, 2021 (Hakemli Dergi)
2014
201422. Development of the pedagogical content knowledge scale for pre-service teachers: The validity and realibility study
Aksu Z., Metin M., Konyalıoğlu A. C.
Meditteranian Journal of Social Sciences , cilt.5, sa.20, ss.1365-1377, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Teachers' Difficulties in Preparation and Implementation of Performance Task
METİN M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.3, ss.1664-1673, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201324. Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
METİN M., BİRİŞÇİ S., COŞKUN K.
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.4, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201325. Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarısına Etki Eden Unsurların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
METİN M.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.67-83, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201226. Investigation of primary students opinions about using performance assessment in science and technology course with respect to the different variables
Metin M.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.13, sa.2, ss.7, 2012 (Scopus)
2012
201227. What do think prospective science teachers in different gender and grade level about constructivist approach?
METİN M., Acisli S., Kolomuc A.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.4, ss.2311-2318, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201228. The effect of animation enhanced worksheets prepared based on 5E model for the grade 9 students on alternative conceptions of physical and chemical changes
Kolomuç A., Özmen H., Metin M., Acıslı S.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.46, ss.1761-1765, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201229. Attitude of Elementary Prospective Teachers towards Science Teaching
Metin M., Açışlı S., Kolomuç A.
Social and Behavioral Sciences , cilt.46, ss.2004-2008, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201230. A Study on Developing “Basic Computer Use Performance Scale (BCUPS)” For Primary Students
Metin M., Birişçi S., Coşkun K., Kolomuç A.
Social and Behavioral Sciences, , cilt.46, ss.1771-1775, 2012 (Scopus)
2012
201231. The Investigate Attitude of Primary Pre-Service Teachers Regarding Science and Technology Laboratory
Açışlı S., Metin M., Kolomuç A.
Social and Behavioral Sciences, , cilt.46, ss.2168-2172, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201232. DEVELOPING AN ATTITUDE SCALE TOWARDS USING INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES FOR PRE-SERVICE TEACHERS
METİN M., Yilmaz G. K., Coskun K., Birisci S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.11, sa.1, ss.36-45, 2012 (SSCI)
2011
201133. The investigating high school students' learning styles with respect to the different variables: A sample from Turkey
METİN M., Yilmaz G. K., Birisci S., Coskun K.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, sa.4, ss.589-604, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201134. Opinions of prospective teachers about utilizing the 5E instructional model
METİN M., Coskun K., Birisci S., Yilmaz G. K.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, sa.4, ss.411-422, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201135. Öğretim Materyallerine Yönelik Web Sayfalarını Tasarlarken Öğretmen Adaylarının Karşılaştıkları Sorunlar"
Birişçi S., Metin M., Coşkun K., Kaleli Yılmaz G.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.102-118, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201136. The examinations of teachers' attitude towards performance assessment with respect to the different variables
METİN M.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, sa.3, ss.269-284, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201137. The Investigating Opinions of Teachers about Performance Assessment Respect to the Gender and Branch Variables
Metin M., Özmen H.
Journal of Turkish Science Education , cilt.8, sa.4, ss.3-17, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201138. Are the Primary Pre-Service Teachers Aware of Environmental Problems
Metin M., Coşkun K., Topkaya Y.
World Applied Sciences Journal , cilt.13, sa.3, ss.396-403, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201139. The investigating pre-service teachers' learning styles with respect to the gender and grade level variables
Metin M., Yılmaz G. K., Birişçi S., Coşkun K.
Social and Behavioral Sciences , cilt.15, ss.2728-2732, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201140. A Study on Developing an Attitude Scale towards Multigame Classrooms for Elementary School Teachers
Coşkun K., Metin M., Bülbül K., Yılmaz G. K.
Social and Behavioral Sciences , cilt.15, ss.2733-2737, 2011 (Scopus)
2011
201141. Effects of Teaching Material Based on 5E Model Removed Prospective Teachers’ Misconceptions about Acid – Bases, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching,
Metin M.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP) , cilt.5, sa.2, ss.89-103, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. Opinions of Primary Teachers in Different Branches about Alternative Assessment
METİN M., Birisci S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.159, ss.141-154, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201143. İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Artvin İli Örneği
Birişçi S., Metin M., Demiryürek G.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.24, ss.1-18, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201044. Study on Developing a General Attitude Scale about Environmental Issue for Students in Different Grade Level
Metin M.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.11, sa.2, 2010 (Scopus)
2010
201045. Pre Service Elementary Teachers Views on Concept Cartoons A Sample from Turkey
BİRİŞÇİ S., METİN M., KARAKAŞ M.
Middle-East Journal of Scientific Research (MEJSR) , cilt.5, sa.2, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201046. Öğretmen Adaylarının Performansa Dayalı Değerlendirmenin Etkisi Hakkındaki Düşünceleri: “Çevre Sorunu Örneği”
Metin M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.527-567, 2010 (TRDizin)
2010
201047. Developing An Instructional Material Using A Concept Cartoon Adapted to The 5E Model A Sample of Teaching Erosion
Birişçi S., Metin M.
Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.11, sa.1, 2010 (Scopus)
2010
201048. Biçimlendirici Değerlendirmeye Yönelik Öğretmen Adaylarının Düşünceleri
METİN M., ÖZMEN H.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.39, sa.187, ss.293-310, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201049. Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmet İçi Eğitim HİE İhtiyaçlarının Belirlenmesi
METİN M., ÖZMEN H.
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.819-838, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200950. Determining Prospective Elementary Teachers’ Attitudes toward Computer: A Sample from Turkey,
Birişçi S., Metin M., Karakaş M.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP) , cilt.3, sa.1, ss.89-103, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200951. Biçimlendirici Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Etkisi ve Adayların Değerlendirme Hakkındaki Düşünceleri,
Metin M.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.34, sa.370, ss.31-39, 2009 (TRDizin)
2009
200952. Türkçe Öğretmenlerinin Yenilenen Türkçe Öğretim Programlarının Ölçme Değerlendirme Anlayışı Hakkındaki Düşünceleri
METİN M., DEMİRYÜREK G.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.37-51, 2009 (TRDizin)
2009
200953. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yapısalcı Yaklaşımın 5E Modeline Uygun Etkinlikleri Tasarlarken ve Uygularken Karşılaştıkları Sorunlar
METİN M., ÖZMEN H.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.94-123, 2009 (TRDizin)
2009
200954. Fen Konularına Yönelik Web Sayfası Hazırlamak Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Teknolojisini Kullanabilme Becerilerini Nasıl Etkiler
Birişçi S., Metin M.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.3, sa.2, ss.74-93, 2009 (TRDizin)
2009
200955. Prospective Elementary Teachers Attitudes toward Computer and Internet Use A Sample from Turkey
BİRİŞÇİ S., METİN M., KARAKAŞ M.
World Applied Science Journal , cilt.6, sa.10, ss.1433-1440, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200856. Performans Değerlendirmenin Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Metin M.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.33, sa.354, ss.28-35, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇİZİMLERİNDE ÇİÇEĞİN KISIMLARI
Köksal E. A., Öner Armağan F., Bektaş O., Metin M.
Ases III. International Conference On Social Sciences, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2022, ss.276-281, (Tam Metin Bildiri)
2016
20162. The Effect Of Animation Assisted Activities About ‘Structure And Properties Of Matter’ On Students’ Motivatıon And Attitudes Towards Science
Ulukök Yıldırım Ş., Bayram K., Aydın E., Metin M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) , Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20163. Development Of Scientist Image Scale For Pre-Service Teachers: The Validity And Reliability Study
Metin M., Ulukök Yıldırım Ş.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) , Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
20144. Animasyon Destekli Fen Bilimleri Öğretiminin Kavramsal Anlamaya Etkisi 7 Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri Konusu Örneği
ULUKÖK Ş., Aydın E., BAYRAM K., METİN M.
XI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2015
20155. Öğrencilerin Fen Eğitiminde Ders Dışı Etkinliklerin Kullanımına Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi
Feyza İ., METİN M.
5th İnternational Conference on Research İn Education, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
20156. TÜBİTAK 4004 Bilim ve Toplum Projesinin 7 Sınıf Öğrencilerinin Bilime Yönelik Düşüncelerine ve Bilim Adamı İmajlarına Etkisi
METİN M., Feyza İ., ULUKÖK Ş.
5th İnternational Conference on Research İn Education, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2012
20127. Öğretmen Adaylarının Alternatif Değerlendirmenin Kullanımına Yönelik Öz Yeterliliklerinin Cinsiyet Sınıf ve Program Açısından İncelenmesi
METİN M.
X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
20128. Lisans Yerleştirme Başarısı Üzerine Bir Çalışma
METİN M., COŞKUN K.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 12 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
20119. Birleştirlmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Birleştirlmiş Sınıflara Yönelik Tutumlarının İncelenemesi
COŞKUN K., METİN M., BÜLBÜL K.
III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 04 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201110. Farklı Mesleki Deneyime Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilik Algılamaları
COŞKUN K., METİN M., BİRİŞÇİ S., KALELİ YILMAZ G.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 7 - 09 Mart 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Permakültür Tasarımı ve Eğitime Yansımaları
METİN M., VARİYENLİ N.
Teori ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 3, KIRAL ERKAN, ULUTAŞ MEHMET, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.83-103, 2024
2024
20242. Animasyonlarla ve Simülasyonlarla Fen Bilimleri Öğretimi
METİN M., DURMUŞ N., DURMUŞ M. N.
EĞİTİM & BİLİM 2024: İlköğretim ve Ortaöğretimde Fen Bilimleri Eğitimi, SÖNMEZ YAĞMUR SUZAN, Editör, EFEAKADEMİ, İstanbul, ss.39-58, 2024
2024
20243. Sorgulama Temelli Robotik Kodlama: Robotik Kodlamaya Yönelik Tutum, Sorgulama ve Tasarım Becerisiyle İlişkisi
METİN M., KORKMAN N., SERİN H. K., VARİYENLİ N.
Teori ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2, KAYALAR FETHİ, YILDIRIM TÜRKAN, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.229-255, 2024
2024
20244. Fen Eğitiminde Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
METİN M., KORKMAN N.
Fen Öğretimi 2, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel, Ankara, ss.105-128, 2024
2023
20235. What is Metaverse? Definition, Properties and Usage Areas
Metin M., Durmuş N., Durmuş M. N., Ezberci Çevik E.
Multidisciplinary Catalyst Research for Education and Social Sciences, Ömer Kürşad TÜFEKCİ, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.1-48, 2023
2023
20236. NİTEL GÖZLEM
METİN M., DURMUŞ M. N., DURMUŞ N.
NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, Prof. Dr. Oktay BEKTAŞ; Dr. Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, Asos Yayınları, ss.219-242, 2023
2022
20227. Nicel Veri Toplama Araçları
METİN M.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Mustafa Metin, Editör, Pegemakademi, ss.1-23, 2022
2014
20148. Nicel Veri Toplama Araçları
Metin M.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Mustafa METİN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.161-214, 2014
2014
20149. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Metin M., Özcan A.
Eğitim Bilimine Giriş, Mustafa METİN & Tufan AYTAÇ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-29, 2014
2014
201410. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
METİN M.
Örnek Uygulamalarla Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Metin Mustafa; Şahin Çiğdem, Editör, pegem, Ankara, ss.321-350, 2014
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMaarif Modeline Uygun Geliştirilen Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Dersine Yönelik Dijital İçerikler Hakkında Öğretmen Görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), PAKSOY B.
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorGeri Dönüşüm ile İlgili Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), ÖZDEMİR B.
2025 - 2025
2025 - 2025Araştırıyorum Sorguluyorum Bilimi Çok Seviyorum III
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Metin M. (Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025Sorgulama Temelli Robotik Kodlama Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Robotik Kodlamaya Yönelik Tutumuna Sorgulama ve Tasarım Becerisine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
METİN M. (Yürütücü), VARİYENLİ N., SERİN H. K., KORKMAN N.
2023 - 2025
2023 - 2025Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mobil Bağımlılık Farkındalıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), AVŞAR N. İ.
2023 - 2025
2023 - 2025
Mülteci Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersinde Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), KALEM S. K.
2024 - 2024
2024 - 2024Araştırıyorum Sorguluyorum Bilimi Çok Seviyorum II
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Metin M.
2024 - 2024
2024 - 2024
Fen Bilimlerine Yönelik Geliştirilen EÖğrenme Platformunun Okul Öncesindeki Kaynaştırma Öğrencilerine Uygunluğunun Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), DURMUŞ M. N.
2024 - 2024
2024 - 2024Okulöncesi öğrencileri için fen bilimlerine yönelik geliştirilen Eöğrenme ortamının değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), DURMUŞ N.
2023 - 2024
2023 - 2024Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi ve Yardımcı Kaynaklardaki Soruların Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), KILINÇ A.
2023 - 2024
2023 - 2024Permakültür Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Farkındalık ve Tutumuna Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), VARİYENLİ N.
2022 - 2023
2022 - 2023E-Twinning Platformunda Uygulanan STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin STEM'e yönelik Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), OKER E.
2022 - 2023
2022 - 2023
ARAŞTIRIYORUM, SORGULUYORUM, BİLİMİ ÇOK SEVİYORUM
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Metin M. (Yürütücü), Ezberci Çevik E.
2022 - 2023
2022 - 2023Farklı Argümantasyon Uygulamalarıyla Yedinci Sınıf Öğrencilerin Kavramsal Öğrenme Ve Argüman Oluşturma Becerilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
METİN M. (Yürütücü), OKER E., GÜLER M. M.
2011 - 2011
2011 - 2011Atık Kağıdın Geri Dönüşümüne Uygulamalı Yaklaşım ile İlköğretim Öğrencilerinde Çevre Bilincinin Oluşturulması
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Metin M., Peker H., Karakaş M., İmamoğlu S., Tufan M., Peşman E.(Yürütücü)