Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
THE EFFECTS OF TEACHER EDUCATION PROGRAMS ON PRE-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS’ IDENTITY FORMATION: A CROSS-CULTURAL COMPARATIVE STUDY
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --
2014
2014Yüksek Lisans
THE EFFECTS OF READING TEST-TAKING STRATEGIES ON STUDENTS' ENGLISH READING ACHIEVEMENT
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Öğretim Yönetim Sistem Yazılımı ve Senkron Eğitim Yazılımı Kullanımı Eğitimi
Bilişim
Advancity Yazılım ve Uzaktan Eğitim Çözümleri
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Dil ve Edebiyat, Batı Dilleri ve Edebiyatları, İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dilbilimi, Dilbilim
Yönetimsel Görevler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021The influence of language use of Turkish /English bilingual speakers on their personal and behavioural attitudes
Muyan E. , Tunaz M.
Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.38-48, 2021 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Test-taking strategies and students’ achievement in EFL reading tests
TUNAZ M. , TÜM G.
Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.15, ss.140-150, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017The Effect of L1 Reading Comprehension, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 Reading Comprehension of 1st and 4th Year ELT Students
TAŞÇI S., TUNAZ M.
Journal of Turkish Studies, cilt.12, sa.28, ss.723-735, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Teaching ELF as a motivation source for learners: An action research study
MUYAN E. , TUNAZ M.
Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.13, ss.71-81, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017ELT teachers working in underprivileged districts of Turkey and their perspective of continuous professional development opportunities
Tunaz M. , Önem E. E.
International Journal of Human Sciences, cilt.14, ss.2483-2494, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Varying reasons of young learners’ problem behaviours according to novice ELT teachers
TUNAZ M.
International Journal of Human Sciences, cilt.14, ss.1703-1710, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Development of Code-Switching: A Case Study on a Turkish/ English/Arabic Multilingual Child
TUNAZ M.
Journal of Global Academic Institute Education & Social Sciences, cilt.2, sa.3, ss.38-43, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
2016A Corpus Based Study on the Preposition Error Types in Turkish EFL Learners’ Essays
TUNAZ M. , MUYAN E. , MURATOĞLU N.
UHBAB International Peer-Reviewed Journal of Humanities and Academic Science, sa.17, ss.1-16, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012Determining External and Internal Demotivating Factors among Young Learners at Pozantı Regional Primary Boarding School
Erdoğan E., TUNAZ M.
Frontiers of Language and Teaching, cilt.3, ss.147-160, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018Does it Make a Difference? - English as a Lingua Franca (ELF) in Language Classes
TUNAZ M.
International Conference on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.291
2018
2018The Relationship between Language Learning Anxiety and Student Talking Time in EFL Classes
TUNAZ M.
International Conference on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.292
2018
2018Categorization of Preposition Error Types in Turkish EFL Learners’ Essays: A Corpus Based Study
TUNAZ M. , MUYAN E.
Kayseri International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018, ss.203
2018
2018The Effects of Students’ Cultural Backgrounds on Their Attitudes Towards English as A Foreign Language
TUNAZ M. , SARIÇOBAN A.
Kayseri International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018, ss.167
2017
2017EFL Teachers Working in Underprivileged Districts of Turkey and Their Perspective of Continuous Professional Development Opportunities
TUNAZ M. , ÖNEM E. E.
3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.82
2017
2017The Effect of L1 Reading, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 Reading Comprehension of ELT Students
TAŞÇI S., TUNAZ M.
3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.115
2017
2017Novice ELT Teachers' Perception of "Why Do Young Learners Misbehave?"
TUNAZ M.
Art of Communication International Conference, Varşova, Polonya, 24 - 25 Mart 2017, ss.38
2016
2016Development of Code-Switching: A Case Study on a Turkish/English/Arabic Multilingual Child
TUNAZ M.
2016 Prague International Academic Conference, Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 07 Eylül 2016, cilt.2, sa.3, ss.165-171
2012
2012Determining External and Internal Demotivating Factors among Young Learners at Pozantı Regional Primary Boarding School
Erdoğan E., TUNAZ M.
5th International Online Language Conference IOLC 2012, Malezya, 16 - 18 Kasım 2012, ss.1-14
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Studies related to own language (L1) use in ELT from 2000 to 2018,
SARIÇOBAN A., TUNAZ M. , MUYAN E.
Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi, Luis Guerra, Dorota Werbinska, Yasemin Bayyurt, Editör, University of Evora, ss.421-432, 2019
2019
2019Studies Related to Own Language (L1) Use in ELT from 2000 to 2018
Sarıçoban A., Tunaz M. , Muyan E.
Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi,Luis Guerra,Dorota Werbińska,Yasemin Bayyurt, Editör, University of Évora, Evora, ss.421-432, 2019
Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri
2018
2018Kayseri International Social Sciences Congress
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
2017
20173rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century
Katılımcı
Adana-Türkiye
2017
2017Art of Communication International Conference
Katılımcı
Warszawa-Polonya
2017
2017Art of Communication International Conference
Oturum Başkanı
Warszawa-Polonya
2016
20162016 Prague International Academic Conference on Education & Social Sciences
Katılımcı
Praha-Çek Cumhuriyeti
2016
20162016 Prague International Academic Conference
Oturum Başkanı
Praha-Çek Cumhuriyeti
2014
2014Thinking Critically about Critical Thinking in the Curriculum
Katılımcı
İzmir-Türkiye
Burslar
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyor2214-A Yurt Dışı Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam Ediyor