Öğr.Gör.Dr.

MEHMET TUNAZ


Yabancı Diller Y.O.

----

-

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

THE EFFECTS OF TEACHER EDUCATION PROGRAMS ON PRE-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS’ IDENTITY FORMATION: A CROSS-CULTURAL COMPARATIVE STUDY

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --

2014

2014

Yüksek Lisans

THE EFFECTS OF READING TEST-TAKING STRATEGIES ON STUDENTS' ENGLISH READING ACHIEVEMENT

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2016

2016

Öğretim Yönetim Sistem Yazılımı ve Senkron Eğitim Yazılımı Kullanımı Eğitimi

Bilişim

Advancity Yazılım ve Uzaktan Eğitim Çözümleri

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Dil ve Edebiyat, Batı Dilleri ve Edebiyatları, İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dilbilimi, Dilbilim

Yönetimsel Görevler

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Anlambilim Okumaları

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2019

2019

Test-taking strategies and students’ achievement in EFL reading tests

TUNAZ M. , TÜM G.

Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.15, no.1, ss.140-150, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2017

2017

The Effect of L1 Reading Comprehension, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 Reading Comprehension of 1st and 4th Year ELT Students

TAŞÇI S., TUNAZ M.

Journal of Turkish Studies, cilt.12, ss.723-735, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2017

2017

Teaching ELF as a motivation source for learners: An action research study

MUYAN E. , TUNAZ M.

Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.13, no.2, ss.71-81, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2017

2017

ELT teachers working in underprivileged districts of Turkey and their perspective of continuous professional development opportunities

Tunaz M. , Önem E. E.

International Journal of Human Sciences, cilt.14, no.3, ss.2483-2494, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2017

2017

Varying reasons of young learners’ problem behaviours according to novice ELT teachers

TUNAZ M.

International Journal of Human Sciences, cilt.14, no.2, ss.1703-1710, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2016

2016

A Corpus Based Study on the Preposition Error Types in Turkish EFL Learners’ Essays

TUNAZ M. , MUYAN E. , MURATOĞLU N.

UHBAB International Peer-Reviewed Journal of Humanities and Academic Science, ss.1-16, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2012

2012

Determining External and Internal Demotivating Factors among Young Learners at Pozantı Regional Primary Boarding School

Erdoğan E., TUNAZ M.

Frontiers of Language and Teaching, cilt.3, ss.147-160, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

The Relationship between Language Learning Anxiety and Student Talking Time in EFL Classes

TUNAZ M.

International Conference on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.292

2018

2018

Does it Make a Difference? - English as a Lingua Franca (ELF) in Language Classes

TUNAZ M.

International Conference on Social Sciences, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.291

2018

2018

Categorization of Preposition Error Types in Turkish EFL Learners’ Essays: A Corpus Based Study

TUNAZ M. , MUYAN E.

Kayseri International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018, ss.203

2018

2018

The Effects of Students’ Cultural Backgrounds on Their Attitudes Towards English as A Foreign Language

TUNAZ M. , SARIÇOBAN A.

Kayseri International Social Sciences Congress, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2018, ss.167

2017

2017

EFL Teachers Working in Underprivileged Districts of Turkey and Their Perspective of Continuous Professional Development Opportunities

TUNAZ M. , ÖNEM E. E.

3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, cilt.1, no.1, ss.82

2017

2017

The Effect of L1 Reading, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 Reading Comprehension of ELT Students

TAŞÇI S., TUNAZ M.

3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, cilt.1, no.1, ss.115

2017

2017

Novice ELT Teachers' Perception of "Why Do Young Learners Misbehave?"

TUNAZ M.

Art of Communication International Conference, Varşova, Polonya, 24 - 25 Mart 2017, ss.38

2016

2016

Development of Code-Switching: A Case Study on a Turkish/English/Arabic Multilingual Child

TUNAZ M.

2016 Prague International Academic Conference, Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 07 Eylül 2016, cilt.2, no.3, ss.165-171

Kitap & Kitap Bölümleri

2019

2019

Studies Related to Own Language (L1) Use in ELT from 2000 to 2018

Sarıçoban A., Tunaz M. , Muyan E.

Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi,Luis Guerra,Dorota Werbińska,Yasemin Bayyurt, Editör, University of Évora, Evora, ss.421-432, 2019


Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri

2018

2018

Kayseri International Social Sciences Congress

Katılımcı

Kayseri-Türkiye

2017

2017

3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century

Katılımcı

Adana-Türkiye

2017

2017

Art of Communication International Conference

Katılımcı

Warszawa-Polonya

2017

2017

Art of Communication International Conference

Oturum Başkanı

Warszawa-Polonya

2016

2016

2016 Prague International Academic Conference

Oturum Başkanı

Praha-Çek Cumhuriyeti

2016

2016

2016 Prague International Academic Conference on Education & Social Sciences

Katılımcı

Praha-Çek Cumhuriyeti

2014

2014

Thinking Critically about Critical Thinking in the Curriculum

Katılımcı

İzmir-Türkiye

Burslar

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

2214-A Yurt Dışı Araştırma Burs Programı

TÜBİTAK

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

2211/A Yurt İçi Doktora Bursu

TÜBİTAK