Metrikler
Eğitim Bilgileri
2010 - 2018
2010 - 2018Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Yüksek Lisans
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarılarına çözülmüş örnekler yönteminin etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2010
2010Yüksek Lisans
4. sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - 2020
2018 - 2020Araştırma Görevlisi Dr.
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2009 - 2018
2009 - 2018Araştırma Görevlisi
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Erciyes Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorSakarya Üniversitesi
2021 - 2022
2021 - 2022Erciyes Üniversitesi
2021 - 2022
2021 - 2022Erciyes Üniversitesi
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (7)
2021
20211. The effect of worked examples method on primary school students’ fractions achievement
AYVAZ CAN A.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.10, sa.2, ss.361-382, 2021 (TRDizin)
2021
20212. Investigating of primary school teacher candidates' mathematics teaching performance according to peer assessments: Example of teaching practice
AYVAZ CAN A.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.1, ss.129-144, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözmeye ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi
AYVAZ CAN A.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.103-118, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Examination of the relationship between individual innovativeness levels and professional innovativeness tendencies of classroom teacher candidates
AYVAZ CAN A.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.8, sa.1, ss.1-17, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Sınıf öğretmeni adaylarının “matematik oyunu” kavramına ilişkin metaforik algıları
AYVAZ CAN A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.52, sa.52, ss.482-504, 2020 (TRDizin)
2019
20196. Öğretmenler için Otantik Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeği: Geçerlik veGüvenirlik Çalışması
Horzum M. B., Bektaş M., Ayvaz A., Üngören Y., Sellüm F. S.
International Journal of Field Education , cilt.5, sa.2, ss.94-106, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Beceri Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
Bektaş M., Ayvaz A., Çalıkoğlu E.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.4, ss.771-790, 2019 (TRDizin)
2019
20198. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
AYVAZ A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.753-766, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Equipping the Classroom Teachers with Mentorship Tasks and Responsibilities
Bektas M., Can A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.200, ss.23-45, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201810. İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin El Tercihleri Oturuş ve Defter Pozisyonu ile Kalem Tutuşlarının Belirlenmesi
AKSU D., AYVAZ A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.8, sa.2, ss.26-39, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Sınıf Öğretmeni Adaylarının “çocuk katılımı” kavramına yönelik metaforik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Bektaş M., Yavaş M., Ayvaz A.
Turkish Studies Educational Sciences , cilt.13, sa.19, ss.253-284, 2018 (TRDizin)
2015
201512. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gelecekteki Mesleki Yeterliklerine Yönelik Görüşleri
Bektaş M., Aydın E., Ayvaz A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.5, sa.2, 2015 (TRDizin)
2013
201313. Sınıf öğretmeni adaylarının üst bilişsel farkındalıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Baysal Z. N., Ayvaz A., Malbeleği F.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.37, 2013 (TRDizin)
2012
201214. Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersinin amaç ve etkinlikleri hakkındaki görüş ve önerileri
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ A.
AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201215. Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisi Öğretimine İlişkin Görüşleri
Bektaş M., Dinçer S., Ayvaz A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.57, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201216. Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimde Uzaktan Eğitime Yönelik İnançları
HORZUM M. B., ALBAYRAK ÖZER E., AYVAZ A.
Ege Eğitim Dergisi , 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel merakları, matematiksel yatkınlıkları ve matematik öğrenmeye ilişkin inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYVAZ CAN A.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.274-275, (Özet Bildiri)
2022
20222. Sınıf öğretmenlerinin matematik okuryazarlığına ilişkin görüşleri
AYVAZ CAN A.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.284-285, (Özet Bildiri)
2021
20213. Ailelerin matematik eğitimine katılımlarını yordamada matematik eğitiminden beklentilerinin incelenmesi
AYVAZ CAN A., CANKURTARAN A.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Online, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, ss.402-404, (Özet Bildiri)
2019
20194. Sınıf öğretmeni adaylarının “matematik oyunu” kavramına ilişkin metaforik algıları
AYVAZ CAN A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.405-406, (Özet Bildiri)
2019
20195. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözmeye ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi
AYVAZ CAN A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.411-412, (Özet Bildiri)
2018
20186. Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Otantik Öğrenme Durumlarının İncelenmesi
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ A., SELLÜM F. S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1493-1496, (Özet Bildiri)
2018
20187. Sınıf öğretmeni adaylarının mesleki beceri öğretmen yeterliklerinin incelenmesi
BEKTAŞ M., AYVAZ A., ÇALIKOĞLU E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1316-1318, (Özet Bildiri)
2018
20188. Öğretmen adaylarının geliştirdikleri otantik öğrenme durumlarının incelenmesi
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ CAN A., SELLÜM F. S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1469-1472, (Özet Bildiri)
2018
20189. 4. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
AYVAZ A., TÜRER C.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlılık Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi
AYVAZ A.
1. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB-Matematik) Düzeylerinin İncelenmesi
AYVAZ A.
1. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Üniversite Öğrencilerinin Medya-Teknoloji Kullanımı ve Tutumları ile Akademik Erteleme Eğilimlerinin İncelenmesi: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
TOPAL M., AYVAZ A., AZİZOĞLU N. İ.
VIII. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Çocuk Katılımı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
BEKTAŞ M., Yavas M., AYVAZ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri İle Mesleki Yenilikçi Eğilimlerinin İncelenmesi
AYVAZ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 8 Kasım - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201615. Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmen Kılavuz Kitaplarına Yönelik Görüş ve Önerileri
BEKTAŞ M., AYVAZ A.
12. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 16 Mayıs 2016, ss.95, (Özet Bildiri)
2016
201616. İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRENİMİ SÜRECİNDE İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OTURUŞ DEFTER POZİSYONU KALEM TUTUŞ VE EL TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ
AKSU D., AYVAZ A.
12. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.236, (Özet Bildiri)
2015
201517. Sınıf Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamı Algıları
BEKTAŞ M., AYVAZ A., AYDIN E.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 Mayıs - 23 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2014
201418. Öğretmen adaylarının gelecekteki mesleki yeterliklerine yönelik görüşleri
BEKTAŞ M., AYDIN E., AYVAZ A.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201319. Öğretmen adaylarının matematiksel problem çözmeye yönelik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AYVAZ A.
4th International Conference on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, ss.323-327, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. Öğretmenlik uygulaması öz değerlendirme formu geliştirme çalışması
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ A.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201321. Türkiye de lisansüstü düzeyde sınıf öğretmenliği bilim dalında matematik eğitimi üzerine yapılan tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AYVAZ A.
VI.Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201322. Action research: Gaining cooperating teacher competencies to cooperating teacher through mentor training program
BEKTAŞ M., AYVAZ A.
2th International Conference on Interdisciplinary Research in Education, 30 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
2012
201223. Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile bilinçsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
BAYSAL Z. N., AYVAZ A., ÇEKİRDEKCİ S., MALBELEĞİ F.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimine yönelik görüşleri
BEKTAŞ M., DiNÇER S., AYVAZ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201225. Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersinin amaç ve etkinlikleri hakkındaki görüş ve önerileri
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201226. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları
ALBAYRAK ÖZER E., AYVAZ A., HORZUM M. B.
6th International Computer Instructional Technologies Symposium, 4 - 06 Ocak 2012, (Özet Bildiri)
2011
201127. Sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulaması öğretim elemanı için öğretmen adayı gözlem formu geliştirme çalışması
BEKTAŞ M., AYVAZ A., HORZUM M. B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. İlköğretim sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretim programlarında yer alan görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanına yönelik öz-yeterlilik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AYDEMİR Z., AYVAZ A.
III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
201029. İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Düzeyleri ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
ÖZTÜRK E., AYVAZ A.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201030. Öğretmenlik uygulaması dersi öğretmen adayı akran değerlendirme ölçeği geliştirme çalışması
BEKTAŞ M., HORZUM M. B., AYVAZ A.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumları, (Sakarya Üniversitesi Örneği)
BEKTAŞ M., AYVAZ A.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Matematik Eğitimi ve Oyunlaştırma
AYVAZ CAN A.
Eğitimde Oyunlaştırma, Kafadar, Tuğba; Ayvaz Can Asena, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.97-137, 2022
2021
20212. Bir Öğretim Stratejisi Olarak Mizah
AYVAZ CAN A.
Eğitimde Mizah, Oruç, Şahin; İlhan, Genç Osman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, ss.417-437, 2021
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021Kendimi Koruyorum, Güvenli Yaşıyorum
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ayvaz Can A.
2018 - 2019
2018 - 2019Sınıf Öğretmenleri Otantik Öğrenme İle Yenilikçi Öğrenme Ortamları Hazırlıyor
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Bektaş M.(Yürütücü), Öztürk E., AYVAZ CAN A.
2012 - 2012
2012 - 2012Sakarya İli İlköğretim Okulları Birinci Kademede Yaşanan Sorunların Tespitine Yönelik Durum Belirleme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ayvaz Can A.
2010 - 2010
2010 - 2010Edebi ürünlerin ilköğretim 4 sınıf öğrencilerinin problem çözme becerisine ve matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Ayvaz Can A.
2009 - 2009
2009 - 2009Teacher Education for Working with Inclusive Education at Schools
AB Destekli Diğer Projeler
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErciyes Journal of Education
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2022
Ekim 2022Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Erciyes Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Erciyes Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Erciyes Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020