Eğitim Bilgileri
2004 - 2009
2004 - 2009Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
İkinci kademe sosyal bilgiler öğretim programındaki ölçme ve değerlendirme tekniklerinin incelenmesi (Erzurum örneği)
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim okulu 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan haritaların nitelikleri ve kullanılabilirlik düzeylerine ilşkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Kayseri örneği)
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaRusça
A2 Temel
A2 TemelJaponca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2012
2012İlköğretimde Drama ve Kaynaştırma
Mesleki Eğitim
Anadolu Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2019 - 2021
2019 - 2021Doç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2014 - 2019
2014 - 2019Doç. Dr.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Dr. Öğr. Üyesi
Hiroshima University, Graduate School of Education, Social Studies Education
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2011
2000 - 2011Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Değerler eğitimi açısından Nasrettin Hoca ve Afanti fıkraları: Türk ve Çin kültürü karşılaştırması
Yalçınkaya E. (Danışman), YILMAZ D. (Eş Danışman)
S.IŞIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanım durumu
Yalçınkaya E. (Danışman)
Ş.BAHADIRTAŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Dadaloğlu şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi ve ortaokul sosyal bilgiler ders kitapları için şiir önerileri
Yalçınkaya E. (Danışman)
A.BEBEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının finansal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
Yalçınkaya E. (Danışman)
T.ER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul dışı öğrenmeye ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
Yalçınkaya E. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABININ ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANLAYIŞI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yalçınkaya E. (Danışman)
H.KARAKUŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler eğitiminde arkeolojik mekânların kullanımına ilişkin öğretmen ve akademisyen görüşleri
Yalçınkaya E. (Danışman)
H.İBRAHİM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK BİR FACEBOOK GRUBUNUN VE BU GRUBA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yalçınkaya E. (Danışman)
Z.AFŞİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ilk Türk devletleri hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi(kit) aracılığıyla belirlenmesi
Yalçınkaya E. (Danışman)
M.BALCI(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli meslek grupları hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) aracılığıyla incelenmesi ve öğrencilerin gelecekte meslek seçiminde rol oynayan faktörlerin belirlenmesi
Yalçınkaya E. (Danışman)
A.KARACA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile sosyal bilgiler ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması
Yalçınkaya E. (Danışman)
C.KUZUCU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi
Yalçınkaya E. (Danışman)
B.DİLEK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyasi mekânlara dayalı öğrenmeye dair görüşleri: Nitel bir araştırma
Yalçınkaya E. (Danışman)
S.ERYİĞİT(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği)
Yalçınkaya E. (Danışman)
S.MUSTAK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Yalçınkaya E. (Danışman)
Y.AZRAK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Yöntem olarak yaratıcı drama kullanımının ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlere etkisi
Yalçınkaya E. (Danışman)
E.ERDEM(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. AFANTİ ASLINDA NASRETTİN HOCA MIDIR?
IŞIK S., YALÇINKAYA E.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, sa.46, ss.133-157, 2024 (TRDizin)
2022
20222. The Evaluation of Turkish Republics in The 4th Grade Social Studies Textbook
SAĞLAM S., YALÇINKAYA E.
International Social Sciences Education Journal , cilt.8, sa.2, ss.413-449, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Perceptions of Doctoral Students: Satisfaction, Difficulties, Gained Skills and Performance in Publishing in Academic Journals
Bozkurt V., YALÇINKAYA E., Karatas A., Talas M., Sahin A.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.11, sa.2, ss.263-275, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
20214. Examination of Studies Aimed at Developing Map Skills in Secondary School Students: A Meta-Analysis
YALÇINKAYA E., KARACA A.
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE (RIGEO)
, cilt.11, sa.1, ss.236-261, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
20205. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihi Kültürel Miras Eğitimine İlişkin Görüşleri (Denizli Şehri Örneği)
AZRAK S., YALÇINKAYA E.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.3, ss.1307-1320, 2020 (TRDizin)
2020
20206. Değerler Eğitimi Dersine Yönelik Sınıf Eğitimi Adaylarının Görüşleri
AKTEPE V., YALÇINKAYA E., GÜNDÜZ M., TEMUR M.
Manas Journal of Social Studies , cilt.9, sa.2, ss.809-821, 2020 (TRDizin)
2019
20197. YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEŞİTLİ MESLEK GRUPLARI HAKKINDAKİ ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ (KİT) ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ
KARACA A., YALÇINKAYA E.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 (TRDizin)
2019
20198. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değerler Eğitiminde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
POLAT B., Kaya İ. F., YALÇINKAYA E.
Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi , 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Finansal Okuryazarlık
YALÇINKAYA E., Er T.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi , cilt.9, ss.1-24, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AZRAK Y., YALÇINKAYA E.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , 2019 (TRDizin)
2018
201811. Çevresel Farkındalığına İlişkin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ÇETİN O., YALÇINKAYA E.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi , cilt.4, ss.14-26, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÇETİN O., YALÇINKAYA E., AKTEPE V., TEMUR M.
International Journal of Active Learning , cilt.3, ss.11-22, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. An Investigation of Secondary School Students’ Environmental Attitudes and Opinions about Environmental Education (EE)
YALÇINKAYA E., ÇETİN O.
Review of International Geographical Education Online (RIGEO)
, cilt.8, ss.126-149, 2018 (Scopus, TRDizin)
2017
201714. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA YER ALAN TARİHÎ MEKÂNLARIN İNCELENMESİ
YALÇINKAYA E., AZRAK Y.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.5, ss.438-452, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Yöntem Olarak Yaratıcı Drama Kullanımının İlkokul 4 Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Değerlere Etkisi
ERDEM ZENGİN E., YALÇINKAYA E.
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.221-236, 2016 (TRDizin)
2016
201616. Okul Ortamında Değerler Eğitiminin Öğrenci Görüşlerine Göre Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKTEPE V., YALÇINKAYA E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.113-131, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çocuk Meclislerine İlişkin Görüşleri Nitel Bir Çalışma
YALÇINKAYA E., AZRAK Y.
ZEITSCHRIFT FÜR DIE WELT DER TÜRKEN / JOURNAL OF WORLD OF TURKS , cilt.8, ss.151-169, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Analyzing the attitudes of primary school students about social studies performance task
YALÇINKAYA E.
International Journal of Social Science and Education , cilt.5, ss.656-667, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Pre service teachers views on intangible cultural heritage and its protection
Yalçınkaya E.
Anthropologist
, cilt.22, ss.64-72, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2015
201520. Öğrencilerin çizdikleri resimlerde sosyal bilgiler kavramı
YALÇINKAYA E.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, ss.1203-1222, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Bektaşi fıkralarının eğitici yönü ve değerler eğitimi açısından önemi
YALÇINKAYA E.
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi , ss.101-118, 2015 (Scopus, TRDizin)
2015
201522. Creative drama study about intangible cultural heritage Turkish wedding traditions
YALÇINKAYA E.
Creative Education , ss.22-31, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201423. A study on the environmental attitudes of candidate teachers
KARATAŞ A., YALÇINKAYA E., TALAS M.
Mediterranean Journal of Humanities , cilt.4, ss.275-284, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201324. 8th Grade Students' Metaphors for the Concept of History
Yalçınkaya E.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.51, ss.273-290, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201325. İlköğretim 8 sınıf öğrencilerine göre çevre sorunları Nitel bir çalışma
YALÇINKAYA E.
Marmara Coğrafya Dergisi , cilt.27, ss.416-439, 2013 (TRDizin)
2013
201326. The effects of performance assessment approach on democratic attitude of students
YALÇINKAYA E.
Educational Research and Reviews , cilt.8, ss.441-448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Tarih kavramına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının ürettikleri metaforların incelenmesi
YALÇINKAYA E.
Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks , cilt.5, ss.95-112, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201328. Analyzing primary social studies curriculum of Turkey in terms of UNESCO educational for sustainable development theme
YALÇINKAYA E.
European Journal of Sustainable Development
, cilt.2, ss.215-226, 2013 (ESCI, Scopus)
2012
201229. Sınıf öğretmeni adaylarının çevresel tutumlarının incelenmesi
SEVER R., YALÇINKAYA E.
Marmara Coğrafya Dergisi , cilt.26, ss.1-15, 2012 (TRDizin)
2012
201230. İlköğretim 6 sınıf öğrencilerinin çevre sorunları farkındalık düzeyleri
YALÇINKAYA E.
Marmara Coğrafya Dergisi , cilt.25, ss.137-151, 2012 (TRDizin)
2011
201131. THE TRACES OF AVSAR TURKMENS AROUND KASTAMONU
Yalcinkaya E.
TURK KULTURU VE HACI BEKTAS VELI-ARASTIRMA DERGISI
, sa.59, ss.91-100, 2011 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2011
201132. Avşar Türkmenlerinin Kastamonu çevresindeki izleri
Yalçınkaya E.
Turk Kulturu Ve Haci Bektas Veli-Arastirma Dergisi , cilt.59, ss.91-100, 2011 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2011
201133. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Proje Görevi Performans Görevi ve Öğrenci Ürün Dosyasına İlişkin Görüşleri
YALÇINKAYA E.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, ss.1094-1118, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201034. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Performans Değerlendirme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi
YALÇINKAYA E.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, ss.389-400, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201035. Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Drama Yöntemine İlişkin Öğrenci Görüşleri
YALÇINKAYA E.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.186, ss.278-290, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201036. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri
YALÇINKAYA E.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, ss.1558-1571, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200937. Coğrafya Eğitiminde Kavram Haritalarının Önemi
SEVER R., BUDAK F., YALÇINKAYA E.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, ss.19-32, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200938. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Etkili Bir Öğretim Yöntemi Dramatizasyon
SEVER R., YALÇINKAYA E., BUDAK F.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, ss.155-166, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. VALUES EDUCATION IN THE VILLAGE INSTITUTE SOCIAL STUDIES CURRICULUM
YALÇINKAYA E., NALBANTOĞLU İ.
ANKARA INTERNATIONAL CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH-IX, 26 Aralık 2023, cilt.1, ss.2223-2236, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. ANALYSIS OF SOCIAL STUDIES CURRICULUM FROM THE PERSPECTIVE OF OBJECTIVES IN THE HISTORICAL PROCESS
YALÇINKAYA E., NALBANTOĞLU İ.
4. ISPEC INTERNATIONAL CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH, 14 Kasım 2023, cilt.1, ss.163-171, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. AKHISM (AHILIK) IN SOCIAL STUDIES AND HISTORY TEXTBOOKS
YALÇINKAYA E., KAFADAR T.
AHI EVRAN International Conference on Scientific Research, Kırşehir, Türkiye, 30 Kasım 2021, ss.203-211, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Tercihlerinin Bulanık Çok Kriterli Karar Verme İle Değerlemesi
ÇETİN O., YALÇINKAYA E.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.184-195, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICIDRAMA GÜNLÜKLERİ: NASIL BİR ÇEVRE İSTİYORLAR?
AY E., YALÇINKAYA E.
II. UluslararasıCoğrafya Eğitimi Kongresi(UCEK-2019), 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİM İNSANI KAVRAMINA İLİŞKİN ÜRETTİKLERİ METAFORLAR
YALÇINKAYA E.
Uluslararası Erciyes Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 26 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Öğretmen Adaylarının ”Çevre Dostu” Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
YALÇINKAYA E., ÇETİN O.
3. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Kongresi, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. 21. Yüzyılda Değişen Öğretmen Profili
ÇETİN O., YALÇINKAYA E., TALAS M.
3. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Kongresi, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Projeye İlişkin Görüşleri
YALÇINKAYA E., KARACA A.
7. ULUSLAR ARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi (Kit) Aracılığıyla İncelenmesi
YALÇINKAYA E., KARACA A.
I. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Sempozyumu, 8 - 10 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. TÜRK KÜLTÜRÜNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ EĞİTİMDEKİ YERİ
YALÇINKAYA E.
I. ULUSLARARASI DEVELİ - AŞIKSEYRANİ VE TÜRK KÜLTÜRÜ KONGRESİ, 4 - 06 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. 5.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABININ SOSYAL BİLİMLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
YALÇINKAYA E., Afşin Z.
2. Uluslararası Sosyoloji ve Ekonomi Kongresi, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Çomçalı Balık Oyunu ve Eğitsel Yönü: Sarız Çörekdere Mahallesi Örneği
YALÇINKAYA E.
Uluslararası Tarihi ve Gelişim Sürecinde Avşar Türkmenleri Kongresi, 18 - 21 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. DEĞERLER EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
AKTEPE V., YALÇINKAYA E., GÜNDÜZ M., TEMUR M.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. TEMEL İNSANİ DEĞERLERE İLİŞKİN PEDAGOJİK FORMASYONÖĞRENCİLERİNİN ALGILARININ İNCELENMESİ
ÖZKAN R., YALÇINKAYA E., TALAS M., POLAT B.
6. ULUSLARARASI ÇİN’DEN ADRİYATİK’E SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. JAPONYA’DA SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÜZERİNE NOTLAR
YALÇINKAYA E.
6. ULUSLARARASI ÇİN’DEN ADRİYATİK’E SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. NİĞDE’NİN TARİH VE KÜLTÜR KARINCALARI PROJESİNE KATILAN ÖĞRENCİLERİN GÜNLÜKLERİNİN İNCELENMESİ
YALÇINKAYA E., POLAT B., KILIÇ A., KAHRAMAN E., ÜNÜVAR Z.
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Somut Olmayan Kültürel Miras Açısından Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersine Bir Bakış
YALÇINKAYA E., TALAS M.
1. Uluslararası İKSAD Sosyal Bilimler Kongresi, 9 - 11 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÇETİN O., YALÇINKAYA E., AKTEPE V., TEMUR M.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.187, (Özet Bildiri)
2017
201720. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Finansal Okuryazarlık
YALÇINKAYA E., ER T.
I. ULUSLARARASI SOSYOLOJİ VE EKONOMİ KONGRESİ, 24 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Sosyal Projelerin Önemi ve Gerekliliği: Niğde’ninTarih veKültür Karıncaları Proje Örneği
YALÇINKAYA E., POLAT B., KILIÇ A., KAHRAMAN E., ÜNÜVAR Z.
1. ULUSLARARASI SOSYOLOJİ VE EKONOMİ KONRESİ, 24 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. İLKOKUL 4. SINIF İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ DERS KİTABINDAKİ METİNLERDE YER ALAN DEĞERLERİN İNCELENMESİ
KUZUCU C., YALÇINKAYA E.
International Symposium of Education and Values, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Ortaokul Sosyal Bilgiler Taslak Öğretim Programına Genel Bir Bakış
YALÇINKAYA E.
4th INTERNATIONALCONGRESS ON SOCIALSCIENCES, CHINA TO ADRIATIC, 12 - 14 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Öğretmen Eğitiminde Mesleki Etiğin Yeri ve Önemi
YALÇINKAYA E.
1. INTERNATIONALCONGRESS ON VACATIONAL AND TECHNICALSCIENCES, 8 - 10 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK DÜNYASIKAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI
YALÇINKAYA E., TALAS M.
3. Uluslararası Çin'den Adriyatik'e Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Sosyal Bilgiler Dersinde Türk Dünyası Konusunun Yeri ve Önemi
YALÇINKAYA E.
3. Uluslararası Çin'den Adiyatik'e Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Türkiye deki Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Türk Halk Kültürü Açısından İncelenmesi
AZRAK Y., YALÇINKAYA E.
2. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201628. Değerler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
YALÇINKAYA E.
2. ULUSLARARASI ÇİN’DEN ADRİYATİK’E SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201629. Öğretmenlik Mesleği Etiği Öğrenci Tipleri ve Etik Açıdan Nasıl Davranılmalı
YALÇINKAYA E.
6. Öğretmen Sempozyumu, Türkiye, 12 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201530. Bir Türk büyüğünün yerinde olmak Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik nitel bir çalışma
YALÇINKAYA E., SALİHA E.
II. Uluslar Arası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201531. Günümüz Türk devlet anlayışı açısından sosyal bilgiler dersine genel bir bakış
YALÇINKAYA E.
II. Uluslar Arası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Kuzucu C., YALÇINKAYA E.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201433. Öğretmen adaylarının okul deneyimi günlüklerine yansıyan temel insani değerler Nitel bir araştırma
YALÇINKAYA E.
Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, 19 - 21 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201434. İlkokul 4 sınıf öğrencilerinin hak kavramına ilişkin algılarının incelenmesi Nitel bir çalışma
LÜTFULLAH Ç., TALAS M., YALÇINKAYA E.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 Nisan - 30 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201435. Cumhuriyetimizi korumak konusunun işlenişinde kullanılan yaratıcı drama çalışmalarına ilişkin ilkokul öğrencilerinin görüşleri
DİLEK B., YALÇINKAYA E.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201436. İlkokul 4 sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi içerisindeki temel kavramlara ilişkin görüş ve algıları Nitel bir çalışma
İBRAHİM AYBERK K., YALÇINKAYA E.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201437. Türkiye ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti nde okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki Türk dünyası konularının karşılaştırılması
YALÇINKAYA E.
I. Uluslar Arası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 18 - 21 Mart 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201438. Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi
Ceren K., YALÇINKAYA E.
III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201339. A comparison between Japan and Turkey s social studies currıculum of primary school
NORIO I., YALÇINKAYA E.
II. International Social Studies Education Symposium, 26 - 28 Nisan 2013, cilt.1, ss.159, (Özet Bildiri)
2013
201340. Girişimcilik kültürü Niğde Koyunlu örneği
TALAS M., YALÇINKAYA E.
VII. Ulusal Sosyoloji Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2013, cilt.2, ss.675-682, (Tam Metin Bildiri)
2013
201341. Analyzing primary social studies curriculum of Turkey in terms of UNESCO educational for sustainable development theme
YALÇINKAYA E.
International Conference on Sustainable Development, 19 - 20 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2013
201342. Sosyal bilgiler dersi performans görevine ilişkin ilkokul öğrencilerinin tutumlarının incelenmesi
YALÇINKAYA E.
2. International Conference on Interdisciplinary Research in Education, 30 Ocak - 02 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201243. Okul öncesi çağı çocuklarının Atatürk algısı
KELEŞ O., YALÇINKAYA E., POLAT B.
II. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 14 - 16 Haziran 2012, cilt.1, ss.99, (Özet Bildiri)
2012
201244. Sınıf öğretmeni adaylarının çevresel tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi Giresun ve Niğde örneği
SEVER R., YALÇINKAYA E.
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, cilt.1, ss.12-13, (Özet Bildiri)
2010
201045. Investigation of Primary 8th Class Students Perceptions about the Concept of Media through Metaphor Analysis
YALÇINKAYA E.
The Second Internatıonal Congress of Educational Research Abstracts, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, cilt.1, ss.129-130, (Tam Metin Bildiri)
2010
201046. Students Opinions related to the Slogan Attainment Method Used in Primary Turkish Republic Revolution History and Kemalism
YALÇINKAYA E.
First International Symposium on History Education Abstract, 16 - 18 Haziran 2010, cilt.1, ss.19-20, (Özet Bildiri)
2010
201047. Primary 8th Class Students Metaphors about the Concept of History
YALÇINKAYA E.
First International Symposium on History Education Abstract, 16 - 18 Haziran 2010, cilt.1, ss.18-19, (Özet Bildiri)
2010
201048. The Effect Of Performance Assessment Approach to the Students Critical Thinking Skill Perceptions in Teaching Social Studies
YALÇINKAYA E.
The Second Internatıonal Congress of Educational Research Abstracts, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, cilt.1, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2009
200949. Değer Eğitiminde Örnek Bir Uygulama İyilik Günlükleri
YİĞİTTİR S., YALÇINKAYA E.
I. Ulusal İyilik Sempozyumu Bildiri Kitabı, Türkiye, 22 - 23 Temmuz 2009, cilt.1, ss.153-163, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Eğitim Felsefelerinin ve Yaklaşımlarının Palyatif Uygulamalar Açısından Analizi
YALÇINKAYA E.
Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU, Şule EGÜZ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.37-50, 2023
2023
20232. Enerji Vatandaşlığı ve Eğitim
YALÇINKAYA E.
Yeni Vatandaşlık Yaklaşımları ve Eğitimi, Birol BULUT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.177-192, 2023
2023
20233. Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretmenin Anlamı
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Elvan YALÇINKAYA, Selda ŞAN, Editör, NOBEL AKADEMİ, Ankara, ss.1-18, 2023
2022
20224. Sosyal Bilgilerde Coğrafya Konularının Öğretimi ve Drama
KARACA A., YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgilerde Drama: Etkinlik temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Selda Şan, Ayşegül OĞUZ NAMDAR, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.59-82, 2022
2022
20225. Sosyal Bilgilerde Finansal Okuryazarlık ve Drama
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgilerde Drama: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Selda Şan, Ayşegül OĞUZ NAMDAR, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.27-288, 2022
2021
20216. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMENİN ÖZELLİKLERİ, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN TEKNİKLER
YALÇINKAYA E., KARACA A.
KURAM VE UYGULAMADA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, AKTEPE, VEDAT; GÜNDÜZ, MEVLÜT; KURTDEDE FİDAN, NURAY; YALÇINKAYA, ELVAN, Editör, PEGEMAKADEMİ, Ankara, ss.348-373, 2021
2021
20217. Eğitimde Harita Okuryazarlığı
YALÇINKAYA E., UTAŞ İ.
Eğitimde Okuryazarlık 3, KOÇOĞLU, EROL, Editör, PEGEMAKADEMİ, Ankara, ss.280-295, 2021
2021
20218. Kavram Öğretim Teknikleri
YALÇINKAYA E., KARACA A.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi, Sever, Ramazan, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.203-236, 2021
2020
20209. Dünya’da Çağdaş Eğitim Hareketleri
Yalçınkaya E., Öner G.
Eğitim Tarihi, Mehmet Köçer,Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.253-273, 2020
2020
202010. Sosyal Bilimlerde Uzaktan Eğitimin Ölçme ve Değerlendirme Açısından Analizi
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.395-411, 2020
2019
201911. Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları
YALÇINKAYA E., KARACA A.
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, Erol Koçoğlu, Özkan Akman, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.301-328, 2019
2019
201912. KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
YALÇINKAYA E., KARACA A.
Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Tekin ÇELİKKAYA , Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ, Tercan YILDIRIM, Hamza YAKAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.267-292, 2019
2019
201913. SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ARKEOLOJİK MEKÂNLARIN YERİ VE ÖNEMİ
ANAHTARCIOĞLU H. İ., YALÇINKAYA E.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE FARKLI BAKIŞLAR, Elvan Yalçınkaya, Editör, İksad Publishing, Ankara, ss.139-156, 2019
2019
201914. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN HOŞGÖRÜ EĞİLİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
YALÇINKAYA E., AKTEPE V.
Eğitim Bilimlerinde Farklı Bakışlar, Yalçınkaya Elvan, Editör, İKSAD Publishing House, ss.5-28, 2019
2019
201915. Fıkralar ile Sosyal Bilgiler Öğretimi
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, HALİL TOKCAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.321-348, 2019
2019
201916. Örnek Afet Eğitimi Projeleri
YALÇINKAYA E., KOÇOĞLU E.
Afetler ve Afet Yönetimi, Ramazan SEVER, Editör, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, ss.196-214, 2019
2019
201917. Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimi ile İlgili Örnekler
YALÇINKAYA E., KARACA A.
Karakter ve Değer Eğitimi, Vedat AKTEPE, Mevlüt GÜNDÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.244-263, 2019
2019
201918. The Use of Green Information Technologies in Social Studies
YALÇINKAYA E.
Technological Reflections in Social Studies Education, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.81-98, 2019
2018
201819. Çevre Eğitimi
Sever R. (Editör), Yalçınkaya E. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2018
2018
201820. Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
YALÇINKAYA E., YAKUP A.
Özel Öğretim Yöntemleri 1, Abdulkadir UZUNÖZ, Vedat AKTEPE, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.407-444, 2018
2018
201821. Sosyal Dahil Etme Programlarının Gençlerin Sosyal Entegrasyonlarındaki Rolü: Gençler Elele Projesi Örneği
KARATAŞ A., YALÇINKAYA E., GÖRDELES BEŞER N., TALAS M.
SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLERDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR, , Editör, IVPE print, Cetinje, ss.461-476, 2018
2017
201722. Haritalarla Sosyal Bilgiler Öğretimi
Yalçınkaya E., Sever R.
Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi, Ramazan sever. mesut Aydın.,Erol Koçoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.105-129, 2017
2016
201623. Hayat Bilgisi Dersinde Değer Eğitimi ve Uygulama Örnekleri
AKTEPE V., YALÇINKAYA E.
Hayat Bilgisi Öğretimi, SEMRA GÜVEN, SELAHATTİN KAYMAKCI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.134-179, 2016
2016
201624. Öğretmenlik Meslek Etiği
YALÇINKAYA E.
Eğitim Bilimine Giriş, RECEP ÖZKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.240-260, 2016
2016
201625. Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi
YALÇINKAYA E., AKTEPE V.
Eğitim Bilimine Giriş, ABDULKADİR UZUNÖZ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.397-428, 2016
2015
201526. Sosyal Bilgilerin Tarihçesi ve Temel Eğitimdeki Yeri
YALÇINKAYA E., USLU S.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sever Ramazan, Editör, Nobel, Ankara, ss.25-48, 2015
2015
201527. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
YALÇINKAYA E., SEVER R.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sever Ramazan, Editör, Nobel, Ankara, ss.125-154, 2015
2015
201528. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sever Ramazan, Editör, Nobel, Ankara, ss.411-453, 2015
2015
201529. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Siyasi Mekanlara Dayalı Öğrenme Ortamları
YALÇINKAYA E.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrenme Ortamları, Sever Ramazan, Koçoğlu Erol, Editör, Pegem A, Ankara, ss.79-118, 2015
2014
201430. Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması
Aktepe V. (Editör), Yalçınkaya E. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2014
2014
201431. Öğretmenlik Uygulama Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
YALÇINKAYA E.
Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.328-365, 2014
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Bilim Güneşi Niğde İçin Doğuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Ertuğrul Akyol B.(Yürütücü), Yalçınkaya E.
2018 - 2018
2018 - 2018Niğde Bilimle Buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Özel M.(Yürütücü), Yalçınkaya E.
2018 - 2018
2018 - 2018Niğde’nin Tarih ve Kültür Karıncaları 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Kılıç A.(Yürütücü), Yalçınkaya E.
2017 - 2017
2017 - 2017Niğde’nin Tarih ve Kültür Karıncaları
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Kahraman E.(Yürütücü), Yalçınkaya E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2019
Eylül 2019Review of International Geographical Education Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2019
Ekim 2019