Makaleler
22
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (7)
Scopus (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (11)
7. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğitimine Katkı Sağlamaya Yönelik Olarak Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.2020, sa.48, ss.78-118, 2020 (Hakemli Dergi)
8. Türkiye’nin İmam Hatip Okulları Tecrübesi
Mecelle Diyanetil İlmiyye Billugatil Arabiyye
, cilt.1, ss.294-344, 2019 (Hakemli Dergi)
9. Tecrübetü Türkiya Limedarisil Eimmeti vel Huteba
Mecelletü Diyanetil İlmiyye Billügatil Arabiyye
, cilt.1, sa.1, ss.295-344, 2019 (Hakemli Dergi)
10. Din Eğitiminde Vaaz Hazırlama ve Yöntemleri
Toplum ve Din
, cilt.5, ss.132-147, 2016 (Hakemli Dergi)
12. Yaz Kuran Kursu Öğreticilerinin Görsel İşitsel Materyal Seti II ye İlişkin Görüşleri
Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.75-108, 2011 (Hakemli Dergi)
14. Din Eğitimi Gerçekliği ve Din Eğitimi Bilimlerine İlişkin Bir Analiz
Bilimname: Düşünce Platformu
, cilt.2, ss.117-135, 2010 (ESCI, TRDizin)
15. DİB Din Görevlilerinin Hizmet İçi Eğitim Programının Program Geliştirme İlkeleri Açısından İncelenmesi
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.2, ss.473-506, 2007 (Hakemli Dergi)
16. Din Eğitiminde Genellemelerin Öğretimi
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.47, ss.123-142, 2006 (Scopus, TRDizin)
17. Kur an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlikleri
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, ss.176-192, 2005 (Hakemli Dergi)
18. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Etkililiği
Bilimname: Düşünce Platformu
, cilt.1, ss.107-116, 2004 (ESCI, TRDizin)
19. Ahlaki Konuların Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi
Tabula Rasa
, cilt.3, ss.239-254, 2003 (Hakemli Dergi)
20. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Kavram Haritalarının Kullanımı
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.1, ss.65-85, 2003 (TRDizin)
21. Din Eğitimi Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi ve İstihdamı
Akademik Araştırmalar Dergisi
, cilt.4, ss.191-194, 2003 (Hakemli Dergi)
22. Düşünme ve Dine Tatbiki
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
, ss.419-448, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
11
2. Tükiye'nin Yüksek Din Öğretimi Tecrübesi: İlahiyat ve İslami İlimler Fakülteleri
Yeniden Açılışının 70. Yılında İmam Hatip Okulları ve Türkiye'de Din Eğitimi Uluslarası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
4. Diyanet Personelinin Kurum Öncesi ve Hizmet İçi Eğitim Standartları
VI. Din Şurası, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
5. Mezunlarına Göre Yüksek Din Öğretiminin Eksik Yönleri
Uluslarası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 25 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
6. Yüksek Din Öğretiminde Kalite: Akreditasyon Sorunu
Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
7. Vaizlere Göre Vaizlik Mesleğinin Sorunları ve Çözümleri
Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2011, cilt.2, ss.423-476, (Tam Metin Bildiri)
8. Kuran Kursu Öğretim Materyallerine İlişkin Değerlendirmeler
Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2012, cilt.1, ss.445-464, (Tam Metin Bildiri)
9. İmam-Hatip Liselerinde Din Öğretimi Fırsat mı? İmkân mı? Girdapmı? Açmaz mı?
IV. Din Şurası, Ankara, Türkiye, 12 - 16 Ekim 2009, cilt.2, ss.599-619, (Tam Metin Bildiri)
10. Din Eğitiminde Kur’an Kavramlarının Öğretimi
X. Kur’an Sempozyumu: Kur’an ve Eğitim, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2007, ss.85-106, (Tam Metin Bildiri)
11. Din Eğitimi Biliminin Alt Bilim Dallarına İlişkin Bir Analiz
Kuram ve Eylem Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri, Konya, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, cilt.1, ss.95-122, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
31
1. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın'ın Erciyes Üniversitesi Din Eğitimi Anabilim Dalının Gelişimine Katkıları
Prof.Dr. Muhammet Şevki AYDIN ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları, Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.115-132, 2022
2. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın'ın Lisansüstü Öğrencileri, Yönettiği Tezler ve Eğitimde Kalite Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Hatıraları
Prof.Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları, Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.133-168, 2022
3. Eğitimin Temelleri
Eğitime Giriş, Akyürek Süleyman, Editör, Kimlik Yayınevi, Kayseri, ss.57-92, 2020
4. Türkiye'nin İmam Hatip Okulları Tecrübesi
Din Hizmetleri ve Din Eğitiminde Türkiye Tecrübesi, Dr. Fatih Kurt, Editör, DİB Yay., Ankara, ss.239-282, 2020
5. Din Öğretimi Yöntemleri
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, 2019
6. Din Öğretimi Model-Strateji, Yöntem ve Teknikler
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2019
7. Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi ve Yöntemleri
Din Öğretimi Yöntemleri, , Editör, Kırgızistan-Türkye Manas Üniv. Yayınları., Bishkek, ss.17-110, 2019
8. Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi Bilimi İlişkisi: Prof. Dr. Beyza Bilgin Örneği
Prof. Dr. Beyza Bilgine Armağan-Beyza Bilginde Din Eğitimi, Din Eğitiminde Beyza Bilgin, Cemal Tosun, Mualla Selçuk, Recai Doğan, Editör, Grafiker Yay., Ankara, ss.285-302, 2019
9. Mezunlarına Göre Yüksek Dİn Öğretiminin Eksik Yönleri
Uluslarası Din Öğretimi Sempozyumu (Akademik ve Sosyal Yönleriyle), Fikret Karaman, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.193-224, 2019
10. DİN SABAGIN OKUTUUNUN METODDORU
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, Bishkek, 2018
11. ДИН САБАГЫН ОКУТУУНУНМЕТОДДОРУ
Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Yayınevi, Bishkek, 2018
12. Yüksek Din Öğretiminde Kalite Güvence Sistemi: Akreditasyon (Yeterlik Tescil) Sorunu
Yüksek Din Öğretimi, Z. Şeyma Arslan, Editör, DEM, İstanbul, ss.241-260, 2018
13. Çeşitli Törenlerde Dini Hitabet
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Süleyman Akyürek, Editör, Bilay, Ankara, ss.201-220, 2018
14. Çeşitli Törenlerde Hitabet
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Akyürek Süleyman, Editör, Bilimsel Araştırma Yayınları, Ankara, ss.183-200, 2018
15. Hitabete Giriş
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Akyürek, Süleyman, Editör, Bilimsel Araştırma Yayınları, Ankara, ss.15-52, 2018
16. Hitabete Hazırlık
Hitabet ve Mesleki Uygulama, Süleyman Akyürek, Editör, Bilay, Ankara, ss.73-108, 2018
17. Din Öğretimi: Model-Strateji-Yöntem-Teknikler
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2017
18. Türkiye de Din Hizmetini Yürütenlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri
Ensar, İstanbul, 2016
19. Kabisi
Klasik İslam Eğitimcileri, Mustafa Köylü-Ahmet Koç, Editör, Rağbet Yayınları, İstanbul, ss.125-158, 2016
20. İlk ve Orta Öğretimde Din Öğretimi: Kuramsal Çerçeve
Din Eğitimi, Recai Doğan- Remziye Ege, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.89-114, 2016
21. Bu Günün İlahiyatı Nasıl Olmalıdır? Sorunlar ve Çözümleri
Ensar Nesriyat, İstanbul, 2015
22. Türkiye’de Din Hizmetini Yürütenlerin Sorunları ve Çözümleri: Vaizlik Örneği
Tez-Mer, Kayseri, 2013
23. Din Eğitiminde Çoklu Zeka Uygulamaları
Yeni Dönemde Din Eğitimi, Mesut Aydağ, Editör, Tire Kitap, Gaziantep, ss.57-65, 2013
24. DKAB Öğretmenlerinin Eğitim Öğretim Yeterliklerine İlişkin Algıları
Türkiy de Okullarda Din Öğretimi, Recep Kaymakcan-Mahmut Zengin-Z.Şeyma Arslan, Editör, DEM Değerler Eğitimi Merkezi, İstanbul, ss.491-522, 2011
25. Kuran Kurslarında İnanç Esaslarının Öğretimi-Etkili Öğretmenlik-Kuran Kurslarında Duygu Eğitimi
Etkili Din Öğretimi, Şaban Karaköse, Editör, Türkiye Diyanet Vakfı, İstanbul, ss.373-382, 2010
26. İslam Ahlakında Sevgi
Ahlakım, Mehmet Emin Özafşar-Recai Doğan, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara, ss.97-122, 2009
27. İman ve İnsan, Allah-İnsan-Alem İlişkisi, Meleklere İman
İnancım, Mehmet Emin Özafşar, Recai Doğan, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara, ss.23-50, 2009
28. İlköğretim DKAB Öğretmen Adaylarının Yeterlikleri
Laçin, Kayseri, 2008
29. Din Öğretiminde Kavram Öğretimi Doğruluk Kavramı Örneği
DEM Yayınları, İstanbul, 2004
30. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Kavram Haritalarının Kullanımı
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Çalışma Toplantısı I, Z. Şyeyma Arslan, Editör, DEM, İstanbul, ss.76-91, 2004
31. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Kılavuzu (4.5.6.7.8. Sınıflar)
Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 2002