Doç. Dr. AHMET SAMİ KONCA


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Teknolojisi, Okul Öncesi Eğitim

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

22

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

8

Proje

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2019

2014 - 2019

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl), Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Investigating the social interactions between parents and young children during digital activities at home

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitim

2014

2014

Yüksek Lisans

Anaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim Teknolojisi

Okul Öncesi Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2011 - 2012

2011 - 2012

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (4)
Scopus (10)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. What digital tools teachers are ready to use in kindergarten - international comparative study with early childhood pre-service teachers

Demeshkant N., Madsen S. S., Janes A., Klancar A., Brito R., KONCA A. S., et al.

31st International Conference on Computers in Education (ICCE), Matsue, Japonya, 4 - 08 Aralık 2023, ss.855-860, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2020

2020

2. Learning activities in preschoolclassrooms: preferences of preschool teachers and perceptions ofparents

KONCA A. S., DEMİRTAŞ İLHAN S.

7th International Euroasian Educational Research Congress, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Velilerin Okul Öncesi Eğitim Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi

KONCA A. S.

7th International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. Influencing factors of the social interaction between children and parents during digital activities at home

KONCA A. S., ERDEN F.

29th EECERA Annual Conference, Selanik, Yunanistan, 20 - 23 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Young children’xxs social cooperation behaviors while using ICT: a case study

KONCA A. S., ERDEN F.

28th EECERA Annual Conference, Budapest, Macaristan, 28 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Öğretmen Adaylarının Millî Park Algı Düzeylerinin İncelenmesi

ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç., DİKMENLİ Y., YAKAR H., KONCA A. S.

6. International Congress on Current Debates in Social Science, 14 - 16 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Information and communication technologies use of Turkish preschool teachers

KONCA A. S., ERDEN F.

27th EECERA Annual Conference, Bologna, İtalya, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, ss.229, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

YAKAR H., DİKMENLİ Y., KONCA A. S., ÖZÇAKIR B.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

YAKAR H., DİKMENLİ Y., ÖZÇAKIR B., KONCA A. S.

9. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı

DİKMENLİ Y., YAKAR H., KONCA A. S., ÖZÇAKIR B.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. SINIF EĞİTİMİ VE FEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AFET BİLİNCİ ALGISI

DİKMENLİ Y., YAKAR H., KONCA A. S., ÖZÇAKIR B.

9. ULUSLARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Sosyal Bilgiler ve matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması

DİKMENLİ Y., YAKAR H., ÖZÇAKIR B., KONCA A. S.

6. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. An Investigation of Preservice Teachers’ Disaster Consciousness

YAKAR H., DİKMENLİ Y., KONCA A. S., ÖZÇAKIR B.

Third Sarajevo International ConferenceIrregular Migration towards EU and Balkan Countries, 27 - 30 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. The influence of early childhood STEM activities on the children’xxs belief towards science-learning

DİLEK H., TAŞDEMİR A., KONCA A. S., BALTACI S.

Humanities and Social Sciences Conference, Barcelona, İspanya, 26 - 29 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Okul Öncesinde Geometrik Şekillerin Öğretilmesinde Tablet Üzerinde Etkinlik Geliştirilmesi

ÖZÇAKIR B., KONCA A. S., ARIKAN N.

1st International Academic Research Congress, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. An Investigation of Preservice Teachers Environmental Consciousness

KONCA A. S., DİKMENLİ Y.

The 2016 International Academic Research Conference in Berlin, 20 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Factors Affecting Preservice Teachers Environmental Consciousness

DİKMENLİ Y., KONCA A. S.

The 2016 International Academic Research Conference in Berlin, 20 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. STEM Activities in Early Childhood Education The Concept of Force

TAŞDEMİR A., DİLEK H., BALTACI S., KONCA A. S.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology 2016, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

21. Effects of Early Childhood STEM Activities to the Children s Problem Solving Skills

DİLEK H., TAŞDEMİR A., KONCA A. S., BALTACI S.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology 2016, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Tüketici Çevre Bilinci Algı Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

DİKMENLİ Y., KONCA A. S.

15th International Primary Teacher Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. The Competences of Primary School Teachers for Using Instructional Technologies Analysis of Current Situation

TAŞDEMİR A., KONCA A. S., kaya b.

International Conference on Social Sciences and Humanities, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Okul Öncesi Dönemde Bilgi ve İletişim Teknolojileri OÖBİT Ölçme Aracının Geliştirilmesi

KONCA A. S., KÖKSALAN B.

4th International Preschool Education Conference, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

ÖZEL E., KONCA A. S., ZELYURT H.

4th International Preschool Education Conference, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Attitudes of Pre School Teachers Towards Using Information and Communication Technologies

KONCA A. S., ZELYURT H., ÖZEL E.

International Conference on Education, Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

27. An Investigation on Prespective Pre School Teachers Perception of Their Adequacy on Teaching Foreign Languages to Young Children

ZELYURT H., ÖZEL E., KONCA A. S.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

28. Velilerin Çocuklarının Eğitimine Katılımında Teknoloji Kullanımı Bir Olgubilim Çalışması

ŞAD S. N., ÖZER N., KUKUL F., KONCA A. S.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. The Effect of Parent Education on Some Children Rearing Behaviours of Parents with Six and Seven Year Old Children

KÖKSALAN B., ÖZEL E., ZELYURT H., KONCA A. S.

3rd International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Kamii-DeVries Yapılandırmacı Yaklaşım

KONCA A. S.

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Tantekin Erden Feyza, Demircan H Özlen, Editör, Eğiten Kitap, ss.169-191, 2021

2021

2021

2. Fiziksel Bilim

KONCA A. S.

Erken Çocuklukta Bilim: Ebeveynlerin Çocuklarıyla Yapabilecekleri Etkinlik Örnekleri, Simsar Ahmet, Editör, Eğiten Kitap, ss.57-79, 2021

2020

2020

3. Geometry learning of children in digital activities

KONCA A. S., BAYDİLLİ S., SEVERINA E.

Mathematics in Early Childhood: Research, Reflexive Practice and Innovative Pedagogy, Thiel Oliver, Severina Elena, Perry Bob, Editör, Routledge, ss.148-164, 2020

2019

2019

4. Lev Semyenovich Vygotsky and His Contributions to Education

KONCA A. S.

New Horizons in Educational Sciences, Çetin Turhan, Hamzaoğlu Ergin, Dikmenli Yurdal, Kılcan Bahadır, Editör, Strategic Researches Academy, ss.139-150, 2019

Desteklenen Projeler

2021 - 2025

2021 - 2025

Ebeveyn ve Çocukların Problemli Teknoloji Kullanımları ve Ebeveyn-Çocuk İlişkisine Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KONCA A. S. (Yürütücü), AKBULUT Ö. F.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 1