Eğitim Bilgileri
2008 - 2014
2008 - 2014Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sbe, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
“An Investigation of career plans (career, professional and workplace intentions) and career choice satisfaction of senior year pre-service English teachers in Turkey.”
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sbe, İngiliz Dili Eğitimi
2008
2008Yüksek Lisans
“Investigation of psycho-social factors that affect English pronunciation preference of EFL learners: the relationship between in-class injunctive norms for English pronunciation and fear of negative evaluation in ELT classrooms.”
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sbe, İngiliz Dili Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFarsça
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçArapça
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi
2015 - 2018
2015 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi
2014 - 2015
2014 - 2015Araştırma Görevlisi Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği
2005 - 2013
2005 - 2013Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Vocabulary learning strategy use, vocabulary size and lexical threshold
Ölçü Dinçer Z. (Danışman)
E.BARBAROS(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (3)
2019
20191. Factors affecting pre-service English teachers’ career plans in Turkey: institutions and regions
Ölçü Dinçer Z., Seferoğlu G.
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
, cilt.1, sa.1, ss.1, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
20182. Pre-service English Teachers’ Career Development Aspirations: Professional Development and Leadership
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, ss.2033-2044, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Professional learning with and from peers: Pre-service EFL teachers’ reflections on collaborative lesson planning
RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., ÖLÇÜ DİNÇER Z., BALIKÇI G., TANER G., AKAYOĞLU S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.392-415, 2018 (TRDizin)
2018
20184. To Be Or? Career Intentions of Prospective Teachers From Different Universities
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , 2018 (Hakemli Dergi)
2013
20135. Attitudes of University Faculty towards English Medium Instruction in Turkey
ÖLÇÜ DİNÇER Z., ERÖZ TUĞA B.
Çankaya UniversityJournal of Humanities and Social Studies, , 2013 (Hakemli Dergi)
2009
20096. Gaining insights into teachers' ways of thinking via metaphors
Seferoglu G., Korkmazgil S., Olcu Z.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.35, sa.3, ss.323-335, 2009 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Understanding the grammatical morpheme acquisition in L2 English via applying the 4-MModel
AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
ICRAL 2018, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. A learner corpus research on the diagnosis of accuracy in grammaticalmorphemes by interlanguage users: A case of prospective English teachersin Turkey
AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
The 9th Inter-Varietal Applied Corpus Studies (IVACS) Conference, Valletta, Malta, 13 - 15 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
20173. A New Insight into Prospective Language Teachers’ Beliefs about Teachers’ and Learners’ Roles,
ÖLÇÜ DİNÇER Z., Dinçer C.
ECER 2017, Copenhagen, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. GAINING INSIGHTS INTO CAREER DECISIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
Opportunities and Challenges in Teacher Recruitment and Retention: Teachers Voices across the Pipeline, Rinke Carol R., Mawhinney Lynnette K., Editör, Information Age Publishing (IAP), 2019
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Sınıf İçi Aktif Katılımı Etkili Kılan Etkileşimsel Özelliklerinin Belirlenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Girgin U. (Yürütücü), Acar Y., Boran M., Moralı G., Tor D., Akbaş E., et al.