Doç. Dr. TUĞBA KAFADAR


Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Sosyal Bilgiler Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

69

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

312

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (Sobiad)

72

H-İndeks (Sobiad)

4

Proje

2

Tez Danışmanlığı

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, --, Türkiye

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Erciyes Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2021 - 2022

2021 - 2022

Erciyes Üniversitesi

2021 - 2022

2021 - 2022

Erciyes Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Eleştirel Literatür İncelemeleri

Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Öğretim Programları İncelemeleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgiler ve Vatandaşlık Eğitimi

Sosyal Bilgiler ve Vatandaşlık Eğitimi

Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Lisans

Lisans

Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi

Medya Okuryazarlığı

Öğretmenlik Uygulaması

Türkiye’nin Fiziki Coğrafyası

Medya Okur Yazarlığı ve Eğitimi

Sosyal Proje Geliştirme

Bilim, Teknoloji ve Toplum

Türkiye’nin Beşerî ve Ekonomik Coğrafyası

Öğretmenlik Uygulaması I

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi

Karşılaştırmalı Eğitim

Sosyal Bilgiler Öğretim Programları

Medya Okuryazarlığı

Sosyal Bilgilerde Program Geliştirme

Bilim, Teknoloji ve Toplum

Türkiye’nin Beşerî ve Ekonomik Coğrafyası

Özel Öğretim Yöntemleri-II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türkiye Fiziki Coğrafyası

Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri

Sosyal Proje Geliştirme

Okul Deneyimi

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Öğretmen Adaylarının Öğrenci Değişim ProgramlarındaYaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

ÇELİK A. H., KAFADAR T.

VII. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemi Özyeterlilikleri ile Kişilerarası İletişim Yetkinleri Arasındaki İlişki

ÇANAKÇIOĞLU A., KAFADAR T.

VII. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Antk Yunan Tragedyalarının Vatandaşlık Kavramı Bağlamında İncelenmes

KAFADAR T., PINARBAŞI M. K., DEMİR M. A.

12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Edirne, Türkiye, 20 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. AKHISM (AHILIK) IN SOCIAL STUDIES AND HISTORY TEXTBOOKS

YALÇINKAYA E., KAFADAR T.

AHI EVRAN International Conference on Scientific Research, Kırşehir, Türkiye, 30 Kasım 2021, ss.203-211, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

7. Analysis of Primary School Students’ Creative Thinking Tendencies towards Social Studies

KAFADAR T.

IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.45-49, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

8. The Effect of Science and Technology on Social Change According to the Views of SocialStudies Prospective Teachers

KAFADAR T.

IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.65-68, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

9. Analysis of the Social Studies Course Book of 4th Grades in terms of Values

KAFADAR T.

IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.18-23, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

10. Virtual Museum Experiences of Social Studies Prospective Teachers

KAFADAR T.

IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.109-112, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

11. SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES’ PERSPECTIVE ON EDUCATION:ANALYSIS OF THE FILM ’xx’xxTHE CHORUS’xx’xx

KAFADAR T.

MIDDLE EAST INTERNATIONAL CONFERENCE ONCONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-IV, Beyrut, Lübnan, 1 - 03 Kasım 2020, ss.349-354, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

12. THE PROBLEMS THAT SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES HAVEEXPERIENCED DURING THE DİSTANCE EDUCATION PERIOD

KAFADAR T.

MIDDLE EAST INTERNATIONAL CONFERENCE ONCONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-IV, BEYRUT, Lübnan, 1 - 03 Kasım 2020, ss.361-365, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

13. THE STATUS OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES REGARDINGPREPARATION OF ACTIVITIES FOR TEACHING GEOGRAPHY SUBJECTS

KAFADAR T.

MIDDLE EAST INTERNATIONAL CONFERENCE ONCONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-IV, Beyrut, Lübnan, 1 - 03 Kasım 2020, ss.355-360, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarının beceriler yönünden incelenmesi

Kafadar T.

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.714-725, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. Sosyal bilgilerle bütünleştirilmiş olarak ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi

Kafadar T.

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.211, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Medyanın değerleri kazandırma sürecindeki rolünün sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine incelenmesi

Kafadar T.

ERPA İnternational Congresses on Education 2019, Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.87, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Ortaokul öğrencilerinin girişimcilik becerine yönelik algıları

Kafadar T.

ERPA İnternational Congresses on Education 2019, Sakarya, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.87, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Katılım Kavramına Yönelik Algıları

Kafadar T.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1126-1128, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. Türkiye ve Fransa ders kitaplarında vatandaşlık: Karşılaştırmalı bir çalışma.

KAFADAR T.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1157-1159, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. Sosyal Bilgiler öğretim programında kültürel miras ve ortaokul öğrencilerinin kültürel mirasa yönelik farkındalıkları

KAFADAR T.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1137-1139, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının perspektifinden etkin vatandaşlık

EGÜZ Ş., KAFADAR T.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.69-70, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. 2018 Sosyal bilgiler öğretim programının değerlendirilmesi

ÖZTÜRK C., KAFADAR T.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.227-228, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Türkiye öğretmen yetiştirme tarihinde ilk kalite güvence sistemi kurma deneyimi

ÖZTÜRK C., KAFADAR T.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2018, ss.10-12, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığına yönelik görüşleri

ŞAN S., KAFADAR T.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.139-141, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Bir çokkültürlü okulda değer algısı

ÖZTÜRK C., KAFADAR T., TAY B.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.35-36, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Akademisyenlerin öğretmen yetiştirme sürecinde eğitim ve öğretime katkıları

ÖZTÜRK C., KAFADAR T.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Comparison on Turkey’s social studies and France’s moral and citizenship education curriculums within the scope of values education

KAFADAR T., ÖZTÜRK C., KATILMIŞ A.

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, ss.23, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. The role of social studies textbooks in the process of acquiring skills

KAFADAR T.

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Ortaokul öğrencilerinin başarı ve başarısızlık kavramına ilişkin algıları

KAFADAR T., KARAÇAĞIL C.

7th. International Conference on New Horizons in Education (INTE), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Amerika Birleşik Devletleri (New York Eyaleti) ve Türkiye sosyal bilgiler öğretimi programlarının karşılaştırılması

ÖZTÜRK C., TAY B., KAFADAR T.

III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.415-416, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Fransız ve Türk okulları öğrencilerinin değer algıları

ÖZTÜRK C., KAFADAR T.

(USBES) V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.151, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Finlandiya sosyal bilgiler öğretim programına genel bir bakış

ÖZTÜRK C., KAFADAR T.

(USBES) IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.34, (Özet Bildiri)

2014

2014

33. 7. Sınıf öğrencilerinin bilimsellik, vatanseverlik ve farklılıklara saygı değerlerine ilişkin algıları: Metafor analizi ve resim tekniği incelemesi

YILMAZ K., KAFADAR T.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.260, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre değerler eğitiminde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri

KAFADAR T., KATILMIŞ A.

(USBES) III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.213, (Özet Bildiri)

2013

2013

35. Değer ve değerler eğitimine ilişkin ortaöğretim öğrencilerinin görüşleri

TAY B., KAFADAR T.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin metaforları

AKENGİN H., KAFADAR T.

(YICER) Yıldız International Conference on Educational Research and Social Studies, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2013, ss.5, (Özet Bildiri)

2013

2013

37. İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları

KAFADAR T.

(USBES) II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitim Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.181, (Özet Bildiri)

2013

2013

38. Learning strategies 7th year students utilize in social studies course

KAFADAR T.

(ICOINE) 2nd International Conference on Interdisciplinary Research in Education, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Ocak - 01 Şubat 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

39. İlköğretim öğrencilerinin değerlere ilişkin düşünceleri

TAY B., KAFADAR T., Durmaz F. Z., Çınar P., Şanal M.

3. Ulusal İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 22 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. MÜZEDE DRAMA İLE DEĞERLER ÖĞRETİMİ

KAFADAR T., TAVŞAN E.

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA DRAMA İLE DEĞERLER ÖĞRETİMİ, OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL, KAFADAR TUĞBA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.123-142, 2024

2024

2024

2. OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ

KAFADAR T.

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA DRAMA İLE DEĞERLER ÖĞRETİMİ, OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL, KAFADAR TUĞBA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-14, 2024

2023

2023

3. Sosyal Bilgilerin Doğası, Tarihsel Arka Planı ve Yaklaşımları

KAFADAR T.

Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, YALÇINKAYA Elvan, ŞAN Selda, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.47-58, 2023

2022

2022

4. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Empati Becerisi ve Drama

KAFADAR T.

SOSYAL BİLGİLERDE DRAMA: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şan Selda, Namdar Oğuz Ayşegül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.349-359, 2022

2022

2022

5. Oyunlaştırmanın Eğitimdeki Yeri

KAFADAR T.

Eğitimde Oyunlaştırma, Kafadar Tuğba, Can Ayvaz Asena, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.1-16, 2022

2022

2022

6. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Drama

KAFADAR T.

SOSYAL BİLGİLERDE DRAMA: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şan Selda, Namdar Oğuz Ayşegül, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.199-213, 2022

2022

2022

7. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI

KAFADAR T.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Etkili Vatandaşlık Eğitimi El Kitabı, Öztürk Cemil, KafadarTuğba, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.53-66, 2022

2022

2022

8. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ

KATILMIŞ A., KAFADAR T.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Etkili Vatandaşlık Eğitimi El Kitabı, Öztürk Cemil, Kafadar Tuğba, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.147-167, 2022

2021

2021

9. Kültürel ve Sivil Okuryazarlık

KAFADAR T.

KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, ORMANCI ÜMMÜHAN, ÇEPNİ SALİH, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.213-222, 2021

2020

2020

10. Sosyal Bilimlerde Uzaktan Eğitimin Planlanması ve Sosyal Bilimler Programlarının Analizi

KAFADAR T.

Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-91, 2020

2020

2020

11. Vatandaşlık eğitiminde beceriler

KAFADAR T.

Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında: 21. Yüzyılda Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Cemil Öztürk, Zafer İbrahimoğlu, Gülten Yıldırım, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.357-370, 2020

2019

2019

12. Computer games in social studies education

KAFADAR T.

Technological reflections in social studies education, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-206, 2019

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

Öğretmen Adaylarının Öğrenci Değişim Programlarında Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Kafadar T.

2011 - 2013

2011 - 2013

Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Betimlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Kafadar T., Tay B.(Yürütücü)