Eğitim Bilgileri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoktora
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Türkiye
2017 - 2020
2017 - 2020Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2016
2012 - 2016Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Gazi Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlköğretim
Makaleler
Tümü (15)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (7)
2025
20251. İlkokul 4. sınıf öğrencilerine yönelik aydınlatma ve ses teknolojileri ünitesi akademik başarı testinin geliştirilmesi
ŞAHİN A., ASAL ÖZKAN R.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.75, ss.111-126, 2025 (TRDizin)
2023
20232. Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması
Turan B. N., Asal Özkan R., Şahin A.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.1243-1259, 2023 (TRDizin)
2023
20233. 2010-2022 Yılları Arasında Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Şahin A., Asal Özkan R.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.70-81, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
Asal Özkan R., Sarıkaya R.
Cumhuriyet International Journal of Education
, cilt.12, sa.2, ss.318-327, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Karma Yöntemli Bir Çalışma
Turan B. N., Asal Özkan R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.10, sa.3, ss.575-587, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Mühendislik Tasarım Temelli Fen Etkinliklerinin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yaratıcılıklarına Etkisi
Asal Özkan R., Sarıkaya R.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.55, ss.154-167, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. İlkokul Öğrencilerine Yönelik Mahremiyet Bilinci Ölçeği Geliştirme Çalışması
Şahin A., Turan B. N., Asal Özkan R.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi (AKEF) Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.199-210, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Z Kuşağının Öğretmenlerinde Bulunması Gereken Yeterlilikler: Bir Durum Çalışması
Şahin A., Asal Özkan R., Turan B. N.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.17, sa.36, ss.1155-1173, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. İlkokul Öğrencilerine Yönelik Dijital Okuryazarlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Şahin A., Asal Özkan R., Turan B. N.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.619-630, 2022 (TRDizin)
2022
202210. Heidi Hikâye Kitabında Yer Alan Coğrafi Kavramların Belirlenmesi
Dikmenli Y., Asal Özkan R., Turan B. N.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.22, sa.2, ss.83-94, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Yapılmış Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
Şahin A., Asal Özkan R., Turan B. N.
Educational academic research (Online)
, cilt.1, sa.45, ss.83-91, 2022 (TRDizin)
2021
202112. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Kaygı Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Asal Özkan R., Turan B. N.
Erciyes Journal of Education
, cilt.5, sa.1, ss.74-86, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Okul Temsilcisi Adayı Öğrencilerin Vaatlerinin İncelenmesi
Gözler A., Turan B. N., Asal Özkan R., Gözler A.
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum / Education And Society In The 21st Century
, cilt.10, sa.28, ss.141-158, 2021 (TRDizin)
2020
202014. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Gözler A., Asal Özkan R.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi TAY Journal
, cilt.4, sa.2, ss.167-178, 2020 (TRDizin)
2020
202015. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kaygı Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Turan B. N., Asal Özkan R.
Erciyes Journal of Education
, cilt.4, sa.1, ss.20-33, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Kapsamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Öğretim Programının İncelenmesi
ŞAHİN A., ASAL ÖZKAN R.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. 2010-2022 Yılları Arasında Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
ŞAHİN A., ASAL ÖZKAN R.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS), 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20213. Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması
ŞAHİN A., TURAN B. N., ASAL ÖZKAN R.
III. Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi, 16 - 18 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2019
20194. Investigation of Anxiety Levels in Science Teaching Students of Department of Primary Education According to Different Variables
TURAN B. N., ASAL ÖZKAN R.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik Kaygı Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ASAL ÖZKAN R., TURAN B. N.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
ASAL ÖZKAN R., SARIKAYA R.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 19 - 20 Aralık 2019, 19 - 20 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Canlılar Dünyasına Yolculuk Etkinlik Örneği
Asal Özkan R., Kızılay E.
Maarif Modeline Uygun Etkinlik Temelli İlkokulda Fen Öğretimi, Büşra Bakioğlu,Özlem Sadi, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2025
2025
20252. Bilime Yolculuk Etkinlik Örneği
Kızılay E., Asal Özkan R.
Maarif Modeline Uygun Etkinlik Temelli İlkokulda Fen Öğretimi, Büşra Bakioğlu,Özlem Sadi, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2025
2024
20243. Fen Öğretiminde Portfolyolar
Asal Özkan R., Kızılay E.
FEN ÖĞRETİMİNDE SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Büşra Bakioğlu,Özlem Sadi, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.313-343, 2024
2024
20244. Yoksulluğa Son ve Açlığa Son Amaçlarının Öğretim Programlarındaki Yeri
Asal Özkan R.
Türkiye'de Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminin Öğretim Programlarındaki Yeri: İlköğretim ve Ortaöğretim Kademeleri, Doç. Dr. Esra Kızılay,Doç. Dr. Mustafa Hamalosmanoğlu, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-19, 2024
2020
20205. Öğrenci Başarısı İçin Öğretim Stratejileri: Tek Beden Herkese Uymaz
Asal Özkan R.
Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri, Mehmet Akif Sözer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.131-177, 2020