Makaleler
27
Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (9)
6. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMI (EYLEM ARAŞTIRMASI)
Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.19, ss.345-377, 2018 (Hakemli Dergi)
7. COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİNPROFESYONELLEŞME SÜREÇLERİNE DAİR BİR İNCELEME
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.18, ss.1-24, 2018 (TRDizin)
8. Değişen dünyada coğrafya eğitimi
Coğrafya Eğitimi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.21-28, 2015 (Hakemli Dergi)
9. Dijital çağın eşiğinde öğretmen eğitimi
Yeni Türkiye
, sa.59, ss.983-996, 2014 (Hakemli Dergi)
10. Geography student teachers' attitudes towards the EU and Europeans in Turkey
International Journal of Academic Research (Part B)
, cilt.5, sa.3, ss.452-459, 2013 (Hakemli Dergi)
11. Haritayı Yapıçözümüne Uğratmak Öğretmen Görüşlerine Göre Haritanın Doğası
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Journal of Education Faculty
, cilt.13, sa.25, ss.342-370, 2013 (TRDizin)
12. How geography teachers deal with the curriculum changes in Turkey
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.9, ss.471-479, 2013 (Hakemli Dergi)
13. Deconstructing map: the nature of maps in teachers opinions
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
, ss.342-370, 2013 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
14. Küreselleşmenin epistemolojisi ve coğrafya eğitimi
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, cilt.27, ss.72-97, 2013 (TRDizin)
15. TURKISH GEOGRAPHY PROSPECTIVE TEACHERS PERSPECTIVE AND ATTITUDE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.14, ss.1273-1282, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
16. Coğrafya öğretmen yeterlilikleri ve uygulamaların değerlendirilmesi
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, cilt.27, ss.630-659, 2013 (TRDizin)
17. Coğrafyada paradigmalar
Journal of European Education
, cilt.3, sa.1, ss.8-32, 2013 (Hakemli Dergi)
18. Küreselleşmenin epistemolojisi ve coğrafya eğitimi", Marmara Coğrafya Dergisi
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, cilt.27, ss.72-97, 2013 (TRDizin)
19. Coğrafya öğretmelerinin coğrafya eğitimi ve bilimsellik algılarına yönelik bir değerlendirme
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.71-91, 2012 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
22. Öğretmen görüşlerine göre coğrafyada paradigmalar
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.20, ss.421-445, 2012 (TRDizin)
23. Coğrafya Öğretmenlerinin Postmodern Coğrafya Algıları
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, ss.261-273, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
24. A case for narrative inquiry in geography education
Researches Review of the Department of Geography, Tourism and Hotel Management
, cilt.41, ss.106-117, 2012 (Hakemli Dergi)
25. Misconceptions in geography
Geographical Education
, cilt.23, ss.54-64, 2010 (Hakemli Dergi)
26. Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya ile ilgili algılamaları
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.8, sa.3, ss.782-797, 2009 (TRDizin)
27. Coğrafya eğitimini yeniden düşünmek: yeni bin yılda sorgulayan, problem çözen ve karar verebilen öğrenciler
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, ss.437-458, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
37
1. Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Öğretime Yaklaşımları
3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, BUHARA, Özbekistan, 17 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2. HRE and History
Developing Strategic Cooperation in History and Human Rights Education and Youth Work in Estonia, Talin, Ermenistan, 07 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
4. Nasıl Bir Öğretmen Yetiştirme Politikası
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
8. Coğrafya eğitiminde vatandaşlık Ben ve öteki nin mekansal boyutu
Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
9. Mekânın Hafızası Yer Adları
Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
10. The historical context between Europeans and Ottomans during the Ottoman and the Turkish Republic
Jean Monet Workshop- Europe from Beyond, Siegen, Almanya, 11 - 12 Ocak 2013, (Özet Bildiri)
11. Using social media in NGO activities
DARE European Focus Meeting (and GA) The Effects and Challenges of the Economical Crisis on NGOs, Roma, İtalya, 8 - 09 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
13. Eğitim öğretim ve İnternet İnternet e dayalı eğitime constructive bir yaklaşım
VI. Türkiye’de İnternet Konferansı, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
15. National Report of Turkey
The Ninth Regional Meeting of the Asia South-West Division (other than Arabic), Tahran, İran, 28 Şubat - 01 Mart 2011, (Özet Bildiri)
16. National Gazetteer of Turkey
20th ECSEED Session and Working Group on Toponymic Data Files and Gazetteers and EuroGeoNames Workshop, Zagreb, Hırvatistan, 9 - 11 Şubat 2011, (Özet Bildiri)
17. Exploring the perceptions of Turkish geography prospective teachers on sustainable development
The 2nd The 2nd International Geography Symposium Mediterranean Environment, Antalya, Türkiye, 15 - 17 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
18. Insulated Islanders Teachers and trainees views on teaching multi cultural history and social studies
HEIRNET- University of Ulster, Corelaine, İrlanda, 14 - 16 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
20. Geography education in the Information Age and globalisation
Herodot Network Conference, Liverpool, Birleşik Krallık, 4 - 07 Eylül 2008, ss.269-277, (Tam Metin Bildiri)
21. European dimension in geography education and teacher education in Turkey student teachers perspective
Living Together: Education and Intercultural Dialogue’ of XIII. World Congress of Comparative Educational Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Ekim 2007, (Özet Bildiri)
22. The concept of other for teaching European dimension in geography education
HEREDOT Confrence, Stockholm, İsveç, 25 - 27 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
23. Geography student teachers attitudes towards the EU and Europeans in Turkey
EUGEO 2007, Amsterdam, Hollanda, 20 - 23 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)
24. The place of new geography curriculum in developing students
Changing Geographies: Innovative Curricula, Londrina, Brezilya, 15 - 17 Nisan 2007, ss.119-126, (Tam Metin Bildiri)
25. Skills education through geography curriculum in Turkey
Changing Geographies: Innovative Curricula, Londrina, Brezilya, 15 - 17 Nisan 2007, ss.286-293, (Tam Metin Bildiri)
26. Changing the nature of the subject a critical approach to geography curriculum
Changing Geographies: Innovative Curricula, Londrina, Brezilya, 15 - 17 Nisan 2007, ss.224-230, (Tam Metin Bildiri)
27. Sustainable development in opinions of primary student teachers and pre service teacher education in Turkey
The Regional Symposium of the International Geographical Union Commission on Geographical Education, Luzern, İsviçre, 1 - 03 Nisan 2007, ss.134-144, (Tam Metin Bildiri)
29. Coğrafya eğitiminde araştırma
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 15 - 17 Haziran 2007, ss.51-59, (Tam Metin Bildiri)
30. Küreselleşen ve yerelleşen dünyada coğrafya öğretmen eğitimi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2005, ss.262-266, (Tam Metin Bildiri)
31. Kentsel alanların planlanmasında simülasyon tekniklerinin kullanılması
I. Ulusal Kentsel Altyapı Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 15 Kasım 1997 - 17 Eylül 2005, ss.41-50, (Tam Metin Bildiri)
32. An evaluation of recent pedagogical innovation in Turkish education system
20 Years Union of Scientists in Bulgaria- Branch Smolyan National Scientific Conference with International Participation, Smolyan, Bulgaristan, 15 - 17 Ekim 2006, ss.264-272, (Tam Metin Bildiri)
33. The issue of the EU and its teaching through the programmes of geography teacher education in Turkey
Third International Conference Global Changes and Regional Challenges, Sofya, Bulgaristan, 15 Nisan - 17 Ekim 2006, ss.317-323, (Tam Metin Bildiri)
34. The place of Turkey in the transportation policies of the EU
20 Years Union of Scientists in Bulgaria- Branch Smolyan National Scientific Conference with International Participation, Smolyan, Bulgaristan, 15 - 17 Ekim 2006, ss.1200-1208, (Tam Metin Bildiri)
35. Changing the nature of subject and the teaching learning process a critical pedagogy to geography education
First Congress of Serbian Geographers, Sokobanja, Karadağ, 15 - 17 Ekim 2006, (Özet Bildiri)
36. EU enlargement from the Turkish perspective
3rd International Conference of Critical Geography, Bekescsaba, Macaristan, 25 - 30 Haziran 2002, (Özet Bildiri)
37. Visions of Europe
3rd International Conference of Critical Geography, Bekescsaba, Macaristan, 25 - 30 Haziran 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
20
8. İlkokul Öğretmenlerinin Gözünden Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
Demokrasi Yurttaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi İlkokul 4 Sınıf İçin Etkinlik Örnekleri, Öztürk Mustafa, Saydam Abdullah, Palancı Mehmet, Editör, Orka, ss.19-50, 2015
9. Coğrafya Eğitiminde Araştırma
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2014
10. Europe as a Question in Geography Education: Developing a Critical European Dimension in Turkish Geography Education
Lap Lambert Academic Publishing, Saarbrüchen, 2012
12. Çok Kültürlü bir Avrupa için Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
Harf Yayıncılık, Ankara, 2009
13. Images of Europe: the student imagination
Thinking European(s): New Geographies of Place, Cultures and Identities, M. Keane, M. Villanuava , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.28-56, 2009
14. Citizenship: making space for self and other
Thinking European(s): New Geographies of Place, Cultures and Identities, M. Keane, M. Villanuava , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.227-255, 2009
15. Giriş
Çok Kültürlü Bir Avrupa İçin Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimi, S. Aktekin, P. Harnett, M. Öztürk, D. Smart , Editör, Harf, Ankara, ss.5-12, 2009
16. Introduction
Teaching History and Social Studies for Multicultural Europe, S. Aktekin, P. Harnett, M. Öztürk, D. Smart , Editör, Harf Yayınları, Ankara, ss.5-11, 2009
17. Images of Europe: the student imagination
Thinking European s New Geographies of Place Cultures and Identities, M. Keane, M. Villanuava , Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.28-56, 2009
18. Coğrafya derslerinde planlama: ders ve etkinlikleri nasıl organize etmeliyim
Coğrafyada Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar, R. Özey, A. Demirci , Editör, Aktif, İstanbul, ss.23-57, 2008
19. European dimension in geography teacher education programmes in Turkey: Student teachers experiences and opinions
Teaching in and about Europe, K. Donert, P. Charzynski, Z. Podgorski , Editör, Herodot Network Publication, ss.99-110, 2007
20. Geography curriculum of 2005 and its reflections to teacher education programmes of geography in Turkey: expectations and recommendations
Teaching in and about Europe, K. Donert, P. Charzynski, Z. Podgorski , Editör, Herodot Network Publication, ss.90-99, 2007
Diğer Yayınlar
1