Erciyes
Üniversitesi Mikro-Analiz Araştırma Grubunun (ERUMARG) Amacı;
Sosyal
etkileşim ve öğrenme üzerine yürütülen bilimsel proje ve çalışmalardan
elde edilen mikro analitik bulguları eğitim faaliyetlerine dönüştürerek ilgili
alanda çalışanlara ve öğretmen eğitimi alanında çalışan araştırmacılara akademik
destekte bulunmaktır.
Araştırma
grubu amacını gerçekleştirmek üzere aşağıdaki alanlarda faaliyette
bulunur:
Düzenli aralıklarla veri analizi
ve okuma oturumları gerçekleştirmek,
Elde edilen mikro analitik bulguları bilimsel çıktılara dönüştürmek,
Disiplinler arası iş birliğini arttırmak,
Lisans ve lisansüstü̈ derslere
yöntemsel katkı sağlamak,
Atölyeler, seminerler,
çalıştaylar ve konferanslar yoluyla mesleki eğitim faaliyetleri yürütmek,
Ulusal ve uluslararası akademik
toplantılar düzenlemek,
Mikro analitik araştırma
yöntemlerinin yaygınlaşmasını sağlamak,
Benzer faaliyetler yürüten
ulusal ve uluslararası araştırma merkezleriyle bilimsel işbirliği sağlamak,
Anadil,
ikinci dil ve yabancı dil öğrenimine/öğretimine katkı sağlamak.
Sosyal
ve kurumsal etkileşim ve öğrenme üzerine araştırmalar ve projeler
yürütmek.
Araştırma Grubunun
Fakültemize Katkısı:
Disiplinler arası işbirliği kapsamında fakültemizin araştırma ve ürün odaklı
görünürlüğünü arttırmak.
Üniversite içi fakülteler arası
işbirliğini arttırmak (diğer fakültelerden veri sunumu ve analizi için
araştırmacıların oturumlara katılımı),
Üniversiteler arası işbirliğini
arttırmak (diğer üniversitelerden farklı
fakültelerden/disiplinlerden veri sunumu ve analizi için araştırmacıların
oturumlara katılımı)
Konuşma
Çözümlemesi-KÇ’nin (Conversation Analysis-CA) Tanımı;
Konuşma
Çözümlemesi (KÇ) genel olarak insanların karşılıklı konuşmalarının ve sözlü
iletişimin bilimsel incelemesi olarak nitelendirilebilir. Ses ve görüntü kayıtları ile elde edilen sosyal etkileşim büyük
bir titizlikle çevriyazıya (transkripsiyon) dönüştürülür. Elde edilen
bulguların merkezinde araştırılan konu ile ilgili kayıtlar ve çevriyazılar yer
alır. Dolayısıyla veri toplama ve çevriyazı konuşma çözümlemesi yönteminin
merkezindedir.
KÇ
yöntemi, etkileşime getirdiği mikro-analitik bakış açısı ile toplumsal
etkileşimin olduğu her alanda kullanılabilmektedir; örneğin; sınıf içi
etkileşim (öğretmen-öğrenci/öğrenci-öğrenci etkileşimi), hasta-doktor etkileşimi,
mahkeme konuşmaları gibi birçok sosyal ve kurumsal etkileşimin çözümlenmesinde önemli
rol oynamıştır.
Konuşma
çözümlemesi yöntemi kullanılarak yapılan analizlerin güvenirliğini arttırmak ve
geçerli bulgular ortaya koymak adına veri analiz oturumları büyük bir öneme
sahiptir. Bu oturumları düzenli aralıklarla gerçekleştiren ulusal ve uluslararası
araştırma merkezleri/grupları bulunmaktadır.
Ülkemizden bir örnek;
Hacettepe Üniversitesi Mikro-Analiz, Sosyal Etkileşim ve Öğrenme, Uygulama ve Araştırma Merkezi (HUMAN)
Dünya
Üniversitelerinden örnekler;
İngiltere;
Newcastle University Micro-Analysis Research
Group (MARG)
Loughborough
University Discourse and Rhetoric Group (DARG)
Amerika;
Rutgers University Conversation Analysis Lab (RUCAL)
Teachers’ College, Columbia University (LANSI)
Danimarka;
University of Southern Denmark, Odense (SopraCon)
Aarhus, Aalborg, Kolding, Odense
(MOVIN)
Hong Kong;
Hong
Kong-Macao Ethnomethodology and Conversation Analysis Group
Veri Analizi Oturum Başkanı;
Dr. Ufuk GİRGİN
Araştırmacılar;
Dr. Zeynep ÖLÇÜ DİNÇER
Dr. Erdem AKBAŞ
Dr. Gürkan MORALI
Dr. Dürdane TOR
Yasemin ACAR
Elif Almıla ALTAN
Murat BORAN
Emine YAVUZ