Eğitim Bilgileri
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikâyelerin etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2015 - 2018
2015 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2010 - 2015
2010 - 2015Araştırma Görevlisi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2010
2008 - 2010Diğer Kamu Kurumu, Meb
2008 - 2010
2008 - 2010Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (10)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. An examination of preservice classroom teachers’ perceived importance, self-efficacy beliefs, practices, and conceptions related to new literacies: a mixed design study
Kocaarslan M., YAMAÇ A.
Journal of Computing in Higher Education
, cilt.36, sa.2, ss.486-522, 2024 (SSCI, Scopus)
2020
20202. Effect of digital writing instruction with tablets on primary school students' writing performance and writing knowledge
Yamaç A., Öztürk E., Mutlu N.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.157, 2020 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20193. How Digital Reading Differs from Traditional Reading: An Action Research
Yamaç A., Öztürk E.
International Journal of Progressive Education, , cilt.15, sa.3, ss.207-222, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Dijital Okuma ve Yazma Uygulamalarının İlkokul Düzeyinde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algıları
YAMAÇ A.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2019 (TRDizin)
2018
20185. Türkiye’deki İlkokul Öğretmenlerinin Yazma Öğretimi Uygulamaları ve Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
ÖZTÜRK E., Yamaç A.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.33, sa.4, ss.846-0, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
20186. Yeni Okuryazarlığa Genel Bir Bakış: Karar Alıcılar, Araştırmacılar ve Öğretmenler İçin Bazı Öneriler
YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.11, sa.3, ss.383-410, 2018 (TRDizin)
2018
20187. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Sınavlarında Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.431-448, 2018 (TRDizin)
2018
20188. Relationships among Fourth Graders' Reading Anxiety, Reading Fluency, Reading Motivation, and Reading Comprehension
YAMAÇ A., Sezgin Z. C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.194, ss.225-243, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20179. The Effect of The Teaching Practice Course on Pre-Service Elementary Teachers’ Technology Integration Self-Efficacy
Ünal E., YAMAÇ A., Uzun A. M.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.5, sa.3, ss.39-53, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. The effect of digital storytelling in improving the third graders’ writing skills
YAMAÇ A., Ulusoy M.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.9, sa.1, ss.59-86, 2016 (Scopus)
2016
201611. Sınıf öğretmeni adaylarının yazma ve yazma öğretimine ilişkin deneyim ve inançları
Yamaç A., Çeliktürk Sezgin Z., Kocaarslan M.
TURKISH STUDIES , cilt.11, ss.2355-2370, 2016 (TRDizin)
2015
201512. Sınıf öğretmenleri için bir öğretim aracı etkileşimli kelime duvarı ve etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, ss.834-850, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. İlkokul Dördüncü Sınıf Düzeyinde Bir Öğrencinin Sesli Okuma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Bir Uygulama
YAMAÇ A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.631-644, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201514. Development of the reading anxiety scale for elementary and middle school students: Validity and reliability study İlkokul ve ortaokul öğrencileri için okuma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çeliktürk Z., Yamaç A.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.1, ss.97-107, 2015 (Scopus, TRDizin)
2014
201415. Birinci sınıf öğretmeni olmak Fenomenolojik Bir Çalışma
YAMAÇ A.
Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik Bir Çalışma). , cilt.13, ss.362-376, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Classroom emotions scale for elementary school students Ces Ess
YAMAÇ A.
Mevlana International Journal of Education , cilt.1, ss.150-163, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. Becoming a first grade teacher (a phenomenological study) Birinci si{dotless}ni{dotless}f öǧretmeni olmak (fenomenolojik bir çali{dotless}şma)
Yamaç A.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.2, ss.362-376, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201318. Examination of the Relationships between Fifth Graders' Self-Regulated Learning Strategies, Motivational Beliefs, Attitudes, and Achievement
Ocak G., Yamac A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.380-387, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201319. Yaşayan bilim insanlarının akademik hayat hikâyelerine yönelik görüşleri
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., YAZICIOĞLU A.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. , cilt.4, sa.4, ss.35-54, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Service teachers' academic achievements in online distance education: The roles of online self-regulation and attitudes
Uzun A. M., Unal E., Yamac A.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
2013
201321. Self- efficacy for learning form (SELF) for pre-service teachers: The study of reliability and validity
OCAK G., YAMAÇ A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.91-105, 2013 (TRDizin)
2013
201322. PRE SERVICE TEACHERS ACADEMIC ACHIEVEMENTS IN ONLINE DISTANCE EDUCATION The Roles of Online Self Regulation and Attitudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
2013
201323. Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
KURTDEDE FİDAN N., DUBAN N., YÜKSEL A., KASAPOĞLU K., YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitim , cilt.6, sa.1, ss.136-159, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Yeni okuryazarlıklar bakış açısından ilkokulda dijital okuma: Sistematik bir derleme.
YAMAÇ A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. The effect of digital writing instruction on the primary school students’ writing skills.
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E., MUTLU N.
5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Sarajevo, Bosna-Hersek, 6 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Stratejik Dijital Yazma Çevresi: Çevrim Ġçi Bir YazmaUygulaması
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E.
18.Uluslar Arası Sınıf Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Sınıf Öğretmeni adayları dijital bağlamlarda hangi okuryazarlık faaliyetlerine katılıyorlar? Bir Karma Yöntem Araştırması.
YAMAÇ A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevrim İçi Araştırma ve Anlama Deneyimleri
Yamaç A., ÖZTÜRK E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.212, (Özet Bildiri)
2018
20186. Okuma ve yazma eğitiminde teknoloji entegrasyonu
YAMAÇ A.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuryazarlık Algılarının/Anlayışlarının Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi
YAMAÇ A.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. İlkokul Düzeyinde Yazma ÖğretimiUygulamalarının Değerlendirilmesi
ÖZTÜRK E., YAMAÇ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Kullanımları Ve Kullanımlarını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi
ÜNAL E., YAMAÇ A.
Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Kongresi, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.721-724, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. Yazar Öz Algısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.2103-2113, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Kaygısı Okuma Motivasyonu Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
YAMAÇ A., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Sınıf Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarda Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 Mayıs 2016 - 14 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2014
201413. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma bilgisi
YAMAÇ A.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201314. Sınıf öğretmenleri için etkili bir öğretim aracı: Kelime Duvarı ve Etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201315. Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin deneyim ve inançları
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201216. Pre-Servıce Teachers Academıc Achıevements In Onlıne Dıstance Educatıon: The Roles Of Onlıne Self-Regulatıon And Attıtudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201217. Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik bir çalışma)
YAMAÇ A.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201118. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Drama Tekniğini Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., Özer G.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2012
201219. Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
DUBAN N., KURTDEDE FİDAN N., KASAPOĞLU K., YÜKSEL A., YAMAÇ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201120. Felsefe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması (Attitude Scale Towards The Philosophy Course: The Study of Validity and Reliability).
OCAK G., Ergün M., YAMAÇ A.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Çocukların Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yamaç A.
İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Mustafa KOCAARSLAN, Editör, Vizetek, Ankara, ss.427-453, 2021
2020
20202. Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu
YAMAÇ A.
Erken Okuryazarlık Eğitimi, Gonca Uludağ, Tuğba Durmuş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.139-154, 2020
2016
20163. Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
YAMAÇ A.
Sınıf Yönetimi, Demirdağ Seyithan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.48-71, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2020
2017 - 2020