Education
2012 - 2015
2012 - 2015Doctorate
Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
2009 - 2011
2009 - 2011Postgraduate
Afyon Kocatepe University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
2004 - 2008
2004 - 2008Undergraduate
Afyon Kocatepe University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
Dissertations
2015
2015Doctorate
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikâyelerin etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
2011
2011Postgraduate
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Elementary School Education
Teacher Training For Primary School
Academic Positions
2018 - Present
2018 - PresentAssistant Professor
Erciyes University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2015 - 2018
2015 - 2018Assistant Professor
Erciyes University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2010 - 2015
2010 - 2015Research Assistant
Afyon Kocatepe University, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Non Academic Experience
2008 - 2010
2008 - 2010Other Public Institution, Meb
2008 - 2010
2008 - 2010Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
2024
2024An examination of preservice classroom teachers’ perceived importance, self-efficacy beliefs, practices, and conceptions related to new literacies: a mixed design study
Kocaarslan M., YAMAÇ A.
Journal of Computing in Higher Education
, vol.36, no.2, pp.486-522, 2024 (SSCI)
2020
2020Effect of digital writing instruction with tablets on primary school students' writing performance and writing knowledge
Yamaç A., Öztürk E., Mutlu N.
COMPUTERS & EDUCATION
, vol.157, 2020 (SCI-Expanded)
2018
2018Relationships among Fourth Graders' Reading Anxiety, Reading Fluency, Reading Motivation, and Reading Comprehension
YAMAÇ A., Sezgin Z. C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.43, no.194, pp.225-243, 2018 (SSCI)
2013
2013Examination of the Relationships between Fifth Graders' Self-Regulated Learning Strategies, Motivational Beliefs, Attitudes, and Achievement
Ocak G., Yamac A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, vol.13, no.1, pp.380-387, 2013 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2019
2019How Digital Reading Differs from Traditional Reading: An Action Research
Yamaç A., Öztürk E.
International Journal of Progressive Education, , vol.15, no.3, pp.207-222, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Dijital Okuma ve Yazma Uygulamalarının İlkokul Düzeyinde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algıları
YAMAÇ A.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , vol.8, no.1, pp.1-25, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Türkiye’deki İlkokul Öğretmenlerinin Yazma Öğretimi Uygulamaları ve Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
ÖZTÜRK E., Yamaç A.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , vol.33, no.4, pp.846-0, 2018 (Scopus)
2018
2018Yeni Okuryazarlığa Genel Bir Bakış: Karar Alıcılar, Araştırmacılar ve Öğretmenler İçin Bazı Öneriler
YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitimbilim , vol.11, no.3, pp.383-410, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Sınavlarında Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Trakya Eğitim Dergisi , vol.8, no.2, pp.431-448, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017The Effect of The Teaching Practice Course on Pre-Service Elementary Teachers’ Technology Integration Self-Efficacy
Ünal E., YAMAÇ A., Uzun A. M.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , vol.5, no.3, pp.39-53, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016The effect of digital storytelling in improving the third graders’ writing skills
YAMAÇ A., Ulusoy M.
International Electronic Journal of Elementary Education
, vol.9, no.1, pp.59-86, 2016 (Scopus)
2016
2016Sınıf öğretmeni adaylarının yazma ve yazma öğretimine ilişkin deneyim ve inançları
Yamaç A., Çeliktürk Sezgin Z., Kocaarslan M.
TURKISH STUDIES , vol.11, pp.2355-2370, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Sınıf öğretmenleri için bir öğretim aracı etkileşimli kelime duvarı ve etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , vol.11, pp.834-850, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015İlkokul Dördüncü Sınıf Düzeyinde Bir Öğrencinin Sesli Okuma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Bir Uygulama
YAMAÇ A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , vol.23, no.2, pp.631-644, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Development of the reading anxiety scale for elementary and middle school students: Validity and reliability study İlkokul ve ortaokul öğrencileri için okuma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çeliktürk Z., Yamaç A.
Elementary Education Online
, vol.14, no.1, pp.97-107, 2015 (Scopus)
2014
2014Birinci sınıf öğretmeni olmak Fenomenolojik Bir Çalışma
YAMAÇ A.
Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik Bir Çalışma). , vol.13, pp.362-376, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Becoming a first grade teacher (a phenomenological study) Birinci si{dotless}ni{dotless}f öǧretmeni olmak (fenomenolojik bir çali{dotless}şma)
Yamaç A.
Elementary Education Online
, vol.13, no.2, pp.362-376, 2014 (Scopus)
2014
2014Classroom emotions scale for elementary school students Ces Ess
YAMAÇ A.
Mevlana International Journal of Education , vol.1, pp.150-163, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Yaşayan bilim insanlarının akademik hayat hikâyelerine yönelik görüşleri
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., YAZICIOĞLU A.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. , vol.4, no.4, pp.35-54, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Service teachers' academic achievements in online distance education: The roles of online self-regulation and attitudes
Uzun A. M., Unal E., Yamac A.
Turkish Online Journal of Distance Education
, vol.14, no.2, pp.131-140, 2013 (Scopus)
2013
2013Self- efficacy for learning form (SELF) for pre-service teachers: The study of reliability and validity
OCAK G., YAMAÇ A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.14, no.2, pp.91-105, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013PRE SERVICE TEACHERS ACADEMIC ACHIEVEMENTS IN ONLINE DISTANCE EDUCATION The Roles of Online Self Regulation and Attitudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , vol.14, no.2, pp.131-140, 2013 (Scopus)
2013
2013Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
KURTDEDE FİDAN N., DUBAN N., YÜKSEL A., KASAPOĞLU K., YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitim , vol.6, no.1, pp.136-159, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2019
2019Yeni okuryazarlıklar bakış açısından ilkokulda dijital okuma: Sistematik bir derleme.
YAMAÇ A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Turkey, 16 - 20 October 2019, (Summary Text)
2019
2019The effect of digital writing instruction on the primary school students’ writing skills.
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E., MUTLU N.
5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Sarajevo, Bosnia And Herzegovina, 6 - 10 November 2019, (Summary Text)
2019
2019Stratejik Dijital Yazma Çevresi: Çevrim Ġçi Bir YazmaUygulaması
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E.
18.Uluslar Arası Sınıf Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 October 2019, (Summary Text)
2019
2019Sınıf Öğretmeni adayları dijital bağlamlarda hangi okuryazarlık faaliyetlerine katılıyorlar? Bir Karma Yöntem Araştırması.
YAMAÇ A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevrim İçi Araştırma ve Anlama Deneyimleri
Yamaç A., ÖZTÜRK E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.212, (Summary Text)
2018
2018Okuma ve yazma eğitiminde teknoloji entegrasyonu
YAMAÇ A.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Turkey, 23 - 25 March 2018, (Summary Text)
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuryazarlık Algılarının/Anlayışlarının Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi
YAMAÇ A.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 December 2017, (Summary Text)
2017
2017İlkokul Düzeyinde Yazma ÖğretimiUygulamalarının Değerlendirilmesi
ÖZTÜRK E., YAMAÇ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), 8 - 11 May 2017, (Summary Text)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Kullanımları Ve Kullanımlarını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi
ÜNAL E., YAMAÇ A.
Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Kongresi, Sakarya, Turkey, 24 - 25 November 2016, pp.721-724, (Full Text)
2016
2016Yazar Öz Algısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, pp.2103-2113, (Full Text)
2016
2016İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Kaygısı Okuma Motivasyonu Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
YAMAÇ A., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)
2016
2016Sınıf Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarda Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 May 2016 - 14 January 2017, (Summary Text)
2014
2014İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma bilgisi
YAMAÇ A.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)
2013
2013Sınıf öğretmenleri için etkili bir öğretim aracı: Kelime Duvarı ve Etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Turkey, 5 - 07 September 2013, (Summary Text)
2013
2013Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin deneyim ve inançları
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 23 - 25 May 2013, (Summary Text)
2012
2012Pre-Servıce Teachers Academıc Achıevements In Onlıne Dıstance Educatıon: The Roles Of Onlıne Self-Regulatıon And Attıtudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 07 October 2012, (Summary Text)
2012
2012Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik bir çalışma)
YAMAÇ A.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012, (Summary Text)
2011
2011İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Drama Tekniğini Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., Özer G.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011, (Full Text)
2012
2012Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
DUBAN N., KURTDEDE FİDAN N., KASAPOĞLU K., YÜKSEL A., YAMAÇ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012, (Summary Text)
2011
2011Felsefe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması (Attitude Scale Towards The Philosophy Course: The Study of Validity and Reliability).
OCAK G., Ergün M., YAMAÇ A.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, (Summary Text)
Books
2021
2021Çocukların Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yamaç A.
in: İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Mustafa KOCAARSLAN, Editor, Vizetek, Ankara, pp.427-453, 2021
2020
2020Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu
YAMAÇ A.
in: Erken Okuryazarlık Eğitimi, Gonca Uludağ, Tuğba Durmuş, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.139-154, 2020
2016
2016Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
YAMAÇ A.
in: Sınıf Yönetimi, Demirdağ Seyithan, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.48-71, 2016
Funded Projects
2017 - 2020
2017 - 2020