Eğitim Bilgileri
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikâyelerin etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2015 - 2018
2015 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2010 - 2015
2010 - 2015Araştırma Görevlisi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2010
2008 - 2010Diğer Kamu Kurumu, Meb
2008 - 2010
2008 - 2010Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024An examination of preservice classroom teachers’ perceived importance, self-efficacy beliefs, practices, and conceptions related to new literacies: a mixed design study
Kocaarslan M., YAMAÇ A.
Journal of Computing in Higher Education , cilt.36, sa.2, ss.486-522, 2024 (SSCI)
2020
2020Effect of digital writing instruction with tablets on primary school students' writing performance and writing knowledge
Yamaç A., Öztürk E., Mutlu N.
COMPUTERS & EDUCATION , cilt.157, 2020 (SCI-Expanded)
2018
2018Relationships among Fourth Graders' Reading Anxiety, Reading Fluency, Reading Motivation, and Reading Comprehension
YAMAÇ A., Sezgin Z. C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.43, sa.194, ss.225-243, 2018 (SSCI)
2013
2013Examination of the Relationships between Fifth Graders' Self-Regulated Learning Strategies, Motivational Beliefs, Attitudes, and Achievement
Ocak G., Yamac A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.13, sa.1, ss.380-387, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019How Digital Reading Differs from Traditional Reading: An Action Research
Yamaç A., Öztürk E.
International Journal of Progressive Education, , cilt.15, sa.3, ss.207-222, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Dijital Okuma ve Yazma Uygulamalarının İlkokul Düzeyinde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algıları
YAMAÇ A.
Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkiye’deki İlkokul Öğretmenlerinin Yazma Öğretimi Uygulamaları ve Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
ÖZTÜRK E., Yamaç A.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.33, sa.4, ss.846-0, 2018 (Scopus)
2018
2018Yeni Okuryazarlığa Genel Bir Bakış: Karar Alıcılar, Araştırmacılar ve Öğretmenler İçin Bazı Öneriler
YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.11, sa.3, ss.383-410, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Sınavlarında Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.431-448, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effect of The Teaching Practice Course on Pre-Service Elementary Teachers’ Technology Integration Self-Efficacy
Ünal E., YAMAÇ A., Uzun A. M.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.5, sa.3, ss.39-53, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016The effect of digital storytelling in improving the third graders’ writing skills
YAMAÇ A., Ulusoy M.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.9, sa.1, ss.59-86, 2016 (Scopus)
2016
2016Sınıf öğretmeni adaylarının yazma ve yazma öğretimine ilişkin deneyim ve inançları
Yamaç A., Çeliktürk Sezgin Z., Kocaarslan M.
TURKISH STUDIES , cilt.11, ss.2355-2370, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Sınıf öğretmenleri için bir öğretim aracı etkileşimli kelime duvarı ve etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, ss.834-850, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015İlkokul Dördüncü Sınıf Düzeyinde Bir Öğrencinin Sesli Okuma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Bir Uygulama
YAMAÇ A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.631-644, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Development of the reading anxiety scale for elementary and middle school students: Validity and reliability study İlkokul ve ortaokul öğrencileri için okuma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çeliktürk Z., Yamaç A.
Elementary Education Online , cilt.14, sa.1, ss.97-107, 2015 (Scopus)
2014
2014Birinci sınıf öğretmeni olmak Fenomenolojik Bir Çalışma
YAMAÇ A.
Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik Bir Çalışma). , cilt.13, ss.362-376, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Becoming a first grade teacher (a phenomenological study) Birinci si{dotless}ni{dotless}f öǧretmeni olmak (fenomenolojik bir çali{dotless}şma)
Yamaç A.
Elementary Education Online , cilt.13, sa.2, ss.362-376, 2014 (Scopus)
2014
2014Classroom emotions scale for elementary school students Ces Ess
YAMAÇ A.
Mevlana International Journal of Education , cilt.1, ss.150-163, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Yaşayan bilim insanlarının akademik hayat hikâyelerine yönelik görüşleri
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., YAZICIOĞLU A.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. , cilt.4, sa.4, ss.35-54, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Service teachers' academic achievements in online distance education: The roles of online self-regulation and attitudes
Uzun A. M., Unal E., Yamac A.
Turkish Online Journal of Distance Education , cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
2013
2013Self- efficacy for learning form (SELF) for pre-service teachers: The study of reliability and validity
OCAK G., YAMAÇ A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.91-105, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013PRE SERVICE TEACHERS ACADEMIC ACHIEVEMENTS IN ONLINE DISTANCE EDUCATION The Roles of Online Self Regulation and Attitudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
2013
2013Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
KURTDEDE FİDAN N., DUBAN N., YÜKSEL A., KASAPOĞLU K., YAMAÇ A.
Kuramsal Eğitim , cilt.6, sa.1, ss.136-159, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Yeni okuryazarlıklar bakış açısından ilkokulda dijital okuma: Sistematik bir derleme.
YAMAÇ A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019The effect of digital writing instruction on the primary school students’ writing skills.
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E., MUTLU N.
5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Sarajevo, Bosna-Hersek, 6 - 10 Kasım 2019
2019
2019Stratejik Dijital Yazma Çevresi: Çevrim Ġçi Bir YazmaUygulaması
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E.
18.Uluslar Arası Sınıf Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019Sınıf Öğretmeni adayları dijital bağlamlarda hangi okuryazarlık faaliyetlerine katılıyorlar? Bir Karma Yöntem Araştırması.
YAMAÇ A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevrim İçi Araştırma ve Anlama Deneyimleri
Yamaç A., ÖZTÜRK E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.212
2018
2018Okuma ve yazma eğitiminde teknoloji entegrasyonu
YAMAÇ A.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuryazarlık Algılarının/Anlayışlarının Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi
YAMAÇ A.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017
2017
2017İlkokul Düzeyinde Yazma ÖğretimiUygulamalarının Değerlendirilmesi
ÖZTÜRK E., YAMAÇ A.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), 8 - 11 Mayıs 2017
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Kullanımları Ve Kullanımlarını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi
ÜNAL E., YAMAÇ A.
Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Kongresi, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.721-724
2016
2016Yazar Öz Algısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.2103-2113
2016
2016İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Kaygısı Okuma Motivasyonu Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
YAMAÇ A., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
2016Sınıf Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarda Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesi
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 Mayıs 2016 - 14 Ocak 2017
2014
2014İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma bilgisi
YAMAÇ A.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014
2013
2013Sınıf öğretmenleri için etkili bir öğretim aracı: Kelime Duvarı ve Etkinlikleri
KOCAARSLAN M., YAMAÇ A.
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
2013
2013Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin deneyim ve inançları
YAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013
2012
2012Pre-Servıce Teachers Academıc Achıevements In Onlıne Dıstance Educatıon: The Roles Of Onlıne Self-Regulatıon And Attıtudes
UZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2012
2012
2012Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik bir çalışma)
YAMAÇ A.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2011
2011İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Drama Tekniğini Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.
OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., Özer G.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011
2012
2012Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleri
DUBAN N., KURTDEDE FİDAN N., KASAPOĞLU K., YÜKSEL A., YAMAÇ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
2011
2011Felsefe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması (Attitude Scale Towards The Philosophy Course: The Study of Validity and Reliability).
OCAK G., Ergün M., YAMAÇ A.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Çocukların Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yamaç A.
İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Mustafa KOCAARSLAN, Editör, Vizetek, Ankara, ss.427-453, 2021
2020
2020Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu
YAMAÇ A.
Erken Okuryazarlık Eğitimi, Gonca Uludağ, Tuğba Durmuş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.139-154, 2020
2016
2016Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
YAMAÇ A.
Sınıf Yönetimi, Demirdağ Seyithan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.48-71, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2020
2017 - 2020