Eğitim Bilgileri
2019 - 2024
2019 - 2024Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Almanca Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
ÖĞRETMENLERE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ VE ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ile Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi
Erciyes Üniversitesi, Ziya Eren Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Alan Uzmanlarıyla Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Kültürüne Yolculuk - Online I
Ölçme ve Değerlendirme
TÜBİTAK
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Erciyes Üniversitesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorErciyes Üniversitesi
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Yükseköğretimde eğitim programlarının sürdürülebilirliğiiçin program değerlendirmeEisner’ın Eğitsel Uzmanlık ve Alkin’in UCLA Modellerine yöneliktasarım önerileri
Abbak Y., Kılıç M., Kalaycı Atay N.
Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.247-271, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Examining Refugee Childrens Experiences through the Resettlement Model
ELCAN KAYNAK N., ABBAK Y.
International Journal of Emotional Education , cilt.17, 2025 (ESCI)
2024
20243. Development of Distance Education Attitude Scale for Higher Education Students
ERDAMAR KOÇ G., GARİP G., Kerkez B., ABBAK Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.2, ss.1323-1348, 2024 (TRDizin)
2024
20244. A STUDY OF CAREER BARRIERS AND OCCUPATIONAL BURNOUT LEVELS OFACADEMICIANS IN EDUCATION FACULTY ACCORDING TO VARIOUSDEMOGRAPHIC VARIABLES
Abbak Y., Toprak E., Çelebi M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.13, sa.2, ss.735-759, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ile YenilikçiOkul Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abbak Y., Koç G.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.60, ss.226-252, 2024 (ESCI, TRDizin)
2023
20236. 21.Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine Yönelik Hazırlanacak Hizmet İçi Eğitim Programının Kazanımlarının Davis Tekniğine Göre Kapsam Geçerlik Çalışması
Abbak Y., Gelişli Y.
MILLI EGITIM , sa.52, ss.35-56, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
20237. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Nitelikli Eğitime Teorik Bir Bakış
Elcan Kaynak N., Altan A. E., Abbak Y., Alp Z. A., Yavuz E., Toprak E.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.34, ss.592-609, 2023 (TRDizin)
2023
20238. A Comparative Analysis of The Elementary and Branch Teachers’Lifelong Learning Competences and Their IndividualInnovativeness Levels According to Certain Variables
Abbak Y., Demir Başaran S.
Türk Akademik Yayınları , cilt.7, sa.1, ss.103-132, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Öğretmen adaylarının iş bulma kaygıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Güçlü M., Abbak Y., Toprak E.
Öğretmen adaylarının iş bulma kaygıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi , cilt.37, sa.1, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Covid-19 Pandemisi Sürecinde Lisansüstü Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri
Şahin Z., Abbak Y., Taştan Aslaner İ., Altunsaban Yerlikaya C.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.131-154, 2022 (TRDizin)
2019
201911. HIZLI PROTOTİPLEME ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ: BİR DERS SENARYOSU ÖRNEĞİ
Abbak Y.
ULUSLARARASI SOSYLA BİLİMLER EĞİTİMİ , cilt.5, sa.2, ss.235-244, 2019 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Teachers' Lifelong Learning Competencies and Individual Innovation Levels in the 21st Century Axis
Abbak Y., Demir Başaran S.
The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.213-214, (Özet Bildiri)
2021
20212. Attitudes Towards Distance Education: A Scale Development Study
Koç G., Garip G., Kerkez B., Abbak Y.
The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction , İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.198-199, (Özet Bildiri)
2021
20213. Views of Postgraduate Students on Distance Education During COVID-19 Pandemic
Şahin Z., Abbak Y., Taştan Aslaner İ., Altunsaban Yerlikaya C.
Global Conference on Education and Research, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2021, cilt.4, ss.16-17, (Özet Bildiri)
2021
20214. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK DÜZEYLERİNE GÖRE ZENOFOBİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Derin S., Şahin E. S., Abbak Y.
IV. INTERNATIONAL ANKARA CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH , Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.171-172, (Özet Bildiri)
2021
20215. INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN INDIVIDUAL INNOVATIVENESS LEVELS OF TEACHERS AND INNOVATIVE SCHOOL PERCEPTIONS
Abbak Y., Erdamar G.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2021
20216. INVESTIGATION OF RESEARCH UNIVERSITIES’ LIBRARIES IN TURKEY ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES
Kalaycı Atay N., Abbak Y.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 Mart - 27 Temmuz 2021, ss.211-212, (Özet Bildiri)
2020
20207. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ZENOFOBİ DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
Derin S., Abbak Y., Şahin E. S.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 23 Ekim - 23 Aralık 2020, ss.243, (Özet Bildiri)
2020
20208. Example Of Lifelong Learning Education Program
Gelişli Y., Abbak Y.
International Pegem Conference on Education, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, sa.36306, ss.109-111, (Özet Bildiri)
2020
20209. Investigation Of The Relationship Between Demographic Characteristics And Professional Burnout Levels Of Faculty Members In Education Faculties
Çelebi M., Abbak Y.
International Pegem Conference on Education, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.138-139, (Özet Bildiri)
2019
201910. Yerlilerin Gözünden Yabancılar: Zenofobi
Derin S., Abbak Y.
6.Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.244, (Özet Bildiri)
2018
201811. Toplumsal cinsiyet algısının metafor yoluyla ifadesi
DERİN S., ABBAK Y.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, ss.420-421, (Özet Bildiri)
2018
201812. Religious high school family based on perceptions of students: A metaphorical study
Derin S., Abbak Y.
International Learning Teaching and Educational Research Congress, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.157-158, (Özet Bildiri)
2018
201813. Fen ve Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Algılarına Göre Üniversite: Bir Metaforik Çalışma
Abbak Y., Derin S.
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.155-156, (Özet Bildiri)
2018
201814. Hızlı Prototipleme öğretim Tasarımı Modeli: Bir Ders Uygulaması Örneği
Abbak Y.
x. International Congress of Education Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.79, (Özet Bildiri)
2018
201815. Yaşam doyumunun romantik ilişkiler perspektifinden incelenmesi
ÇETİNKAYA YILDIZ E., DERİN S., ABBAK Y., SELÇUKLU A. E.
1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Kayseri, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.74, (Özet Bildiri)
2017
201716. "Lifelong Learning in Turkey from the Perspective of Preservice Teachers"
Demir Başaran S., Sesli Ç., Abbak Y.
Global Education, Teaching and Learning Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 27 - 30 Eylül 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2016
201617. University students’ perceptions toward romantic relationships: A metaphorical explanation
ÇETİNKAYA YILDIZ E., SELÇUKLU A. E., ABBAK Y.
9TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN FAMILY THERAPY ASSOCIATION, Atina, Yunanistan, 28 Ekim - 01 Kasım 2016, ss.150, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Lise öğretmenlerinin yapılandurmacı öğrenme kuramını uygulama düzeyleri
DURMUŞÇELEBİ M., ABBAK Y., KORKMAZ S.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.96-97, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Deneysel Araştırmalarda Yöntem Oluşturma
ABBAK Y., ÇELEBİ M.
Eğitimde Deneysel Araştırmalar Teori ve Uygulama, ORAL BEHÇET, EFE RİFAT, Editör, Pegem Akademi, ss.191-212, 2025
2021
20212. Gömülü Teori
Abbak Y., Metin A.
Nitel Araştırma Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa ÇELEBİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.39-53, 2021
2020
20203. Eğitim Fakültelerinde Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Dersi İçin Bir Program Tasarısı Örneği
Gelişli Y., Abbak Y.
IPCEDU 2020 E-Kitabı, Pegem Akademi, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.20-30, 2020
2019
20194. Özel yeteneklilerde tanılama modelleri ve testler
DERİN S., ABBAK Y.
Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek, Şener ŞENTÜRK ve Yaşar BARUT, Editör, Nobel akademi yayıncılık, ss.129-159, 2019
2016
20165. Lise öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramını uygulama düzeyleri - Kayseri ili örneği
DURMUŞÇELEBİ M., ABBAK Y.
Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Demirel, Ö. ve Dinçer, S, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, ss.242-258, 2016
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DEMİR BAŞARAN S. (Yürütücü), SESLİ Ç., ABBAK Y.