Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Yüksek Lisans
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Kimliklerinin ve Çevre Dostu Davranışlarının Belirlenmesi
Erciyes Üniversitesi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2017
2017Kişisel Stres Yönetimi
Diğer
ODTÜ
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Davranış Bilimleri
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Özel Eğitim
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Makaleler
Tümü (8)
Scopus (1)
Diğer Yayınlar (7)
2019
20191. From the Environmental Identity to the Behavior: The Status of Pre-Service Science Teachers
Kızılay E., Tanık Önal N.
International Journal of Evaluation and Research in Education , cilt.8, sa.2, ss.1, 2019 (Scopus)
2018
20182. Using Technology in Education from the Pre-service Science and Mathematics Teachers’ Perspectives
SAYLAN A., TANIK ÖNAL N., Önal N.
International Education Studies , cilt.11, sa.10, ss.28-41, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20183. FEN BİLGİSİ VE ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
TANIK ÖNAL N., SARAÇOĞLU S., BÜYÜK U.
JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR) , cilt.5, sa.20, ss.718-728, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri
TANIK ÖNAL N., BÜYÜK U., SARAÇOĞLU S.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.47, sa.47, ss.69-84, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Fen ve Teknoloji Dersini Nasıl Algılıyor?
Tanık Önal N., Kızılay E.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.9, ss.296-310, 2017 (Hakemli Dergi)
2012
20126. Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıflarda Öğrenim Gören İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri
SARAÇOĞLU S., BÖYÜK U., TANIK N.
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION , cilt.9, sa.1, ss.83-100, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
20117. Fen ve teknoloji Dersi Yazılı Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne Göre İncelenmesi
TANIK N., SARAÇOĞLU S.
TÜBAV BİLİM DERGİSi , cilt.4, sa.4, ss.235-246, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20118. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BÖYÜK U., TANIK N., SARAÇOĞLU S.
TÜBAV BİLİM DERGİSİ , cilt.4, sa.1, ss.20-30, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Türkiye’de Okul Öncesi Astronomi Eğitimine İlişkin Yapılan Çalışmaların Tematik İncelenmesi
Ezberci Çevik E., Tanık Önal N.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20182. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algılarının Tamamlayıcı Bir Ölçme Aracı ile İncelenmesi: Kelime İlişkilendirme Testi
TANIK ÖNAL N., BÜYÜK U.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mutluluk Düzeylerinin İncelenmesi
YILDIRIM T., TANIK ÖNAL N., BÜYÜK U.
10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.175, (Özet Bildiri)
2018
20184. Fen Bilimleri Dersine Yönelik Akademisyenlerin Algılarının İncelenmesi
KIZILAY E., TANIK ÖNAL N.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin İncelenmesi
AKKAYA DEVİREN Ş., TANIK ÖNAL N., AYSİN TEKCAN Ş., BÜYÜK U.
International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE 2018), Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.547, (Özet Bildiri)
2017
20176. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı Açısından Kendilerini Yeterli Hissediyor Mu?
TANIK ÖNAL N., ÖNAL N., BÜYÜK U.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2017), İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. What are the Opinions of Prospective Science Teachers Regarding the use of Technology in Education?
TANIK ÖNAL N., ÖNAL N., BÜYÜK U.
17th International Educational Technology Conferece, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. 8. Sınıf Öğrencilerine Göre Enerji Sorunları ve Yenilenebilir Enerji: Nitel Bir Çalışma
YILDIRIM T., BÜYÜK U., TANIK ÖNAL N.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.939-940, (Özet Bildiri)
2016
20169. Çevreye Yönelik Tutum Ve Çevre Dostu Davranışlara Yenilenebilir Enerji Konulu Robotik Uygulamalarının Etkisi
KOÇ ŞENOL A., BÜYÜK U., TANIK ÖNAL N., ERASLAN GÜNEY M.
2nd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology- ICDET, Antalya, Türkiye, 5 - 06 Şubat 2016, ss.32-33, (Özet Bildiri)
2015
201510. Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Öğretiminde Eğitsel Bir Araç Olarak Robotların Kullanılması
KOÇ ŞENOL A., BÜYÜK U., TANIK N., Eraslan M.
IInd International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Zihinsel Algıları
TANIK ÖNAL N., Güven E.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.279-280, (Özet Bildiri)
2015
201512. Experiment-Based Science Learning in a Mobile Laboratory
EROL M., BÜYÜK U., TANIK N.
NARST: The National Association for Research in Science Teaching, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.285, (Tam Metin Bildiri)
2014
201413. Çevreyi Severim ve Korurum! Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Tutum ve Çevre Dostu Davranışları
TANIK N., BÜYÜK U.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.578-579, (Özet Bildiri)
2012
201214. Çok Seven Çok mu Korur? Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Kimlikleri ve Çevre Dostu Davranışlarının Belirlenmesi
TANIK N., Kılınç A., SARAÇOĞLU S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, ss.84, (Özet Bildiri)
2012
201215. Fen bilgisi öğretmen adaylarının polar kovalent bağlı maddelerin kaynama noktalarını kıyaslarken kullandıkları zihinsel modeller
TANIK N., BEKTAŞ O., Tarkın A., SARAÇOĞLU M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (X. UFBMEK), Niğde, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, ss.197, (Özet Bildiri)
2012
201216. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı Hakkındaki Düşünceleri
TARKIN A., TANIK N., BEKTAŞ O., SARAÇOĞLU S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, ss.572, (Özet Bildiri)
2010
201017. Bir Elin Nesi Var İki Elin Sesi Var
SARAÇOĞLU S., TANIK N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2010, ss.221, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019Astronomi Öğretiminde Yeni Bir Yaklaşım: Artırılmış Gerçeklik
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BÜYÜK U. (Yürütücü), ERTUĞRUL AKYOL B., EREN ÖDEK A. A., TANIK ÖNAL N.
2014 - 2017
2014 - 2017
Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Öğretiminde Robotların Kullanılması ve Çevre Dostu Davranışlara Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BÜYÜK U. (Yürütücü), TANIK N., KOÇ A., ERASLAN M.
2015 - 2016
2015 - 2016
8. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Sorunları ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına İlişkin Algılarının
Bilim Karikatürleri Aracılığıyla İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BÜYÜK U. (Yürütücü), TANIK N., YILDIRIM T.
2011 - 2012
2011 - 2012Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Kimlikleri ve Çevre Dostu Davranışlarının Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
SARAÇOĞLU S. (Yürütücü), TANIK N., Kılınç A.