Turistlerin Yerel Mutfak Yeme Eğilimleri ile Unutulmaz Turizm Deneyimleri Arasındaki İlişki: Kayseri Örneği


Creative Commons License

Çeşmeci N., Çulfacı G., Kılıçhan R.

Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.84-105, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, turistlerin yerel mutfak yeme eğilimleri ile unutulmaz turizm deneyimleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek ve bu konuda mevcut literatürdeki bilgi eksikliğine katkıda bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle detaylı literatür taraması sunulmuş, ardından araştırma sorularına yer verilmiştir. Alan araştırması kapsamında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Birincil veriler, 1-30 Kasım 2022 tarihleri arasında, bizzat araştırmacılar tarafından anketi doldurmaya gönüllü ve yiyecek içecek işletmeleri ile konaklama işletmelerinin restoranlarından hizmet alan toplam 329 ziyaretçiden yüz yüze ve bırak-topla yöntemleri kullanılarak toplanmıştır. Kolayda örnekleme tekniği kullanılarak toplanan bu veriler, tanımlayıcı istatistikler, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri, bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA gibi analizlerle analiz edilmiştir. Araştırmanın en çarpıcı bulgusu turistlerin yerel mutfak yeme eğilimleri ile unutulmaz turizm deneyimleri arasında pozitif yönlü bir ilişkinin tespit edilmesidir. Ayrıca turistlerin demografik özelliklerine ve seyahat deneyimlerine göre birtakım farklılıklar da tespit edilmiştir.

The aim of this study is to evaluate the relationship between tourists' tendency to eat local cuisine and memorable tourism experiences, and to contribute to the lack of knowledge in the current literature on this matter. For this purpose, firstly, a detailed literature review was presented, and then research questions were included. Survey method was preferred as data collection tool within the scope of field research. Primary data were collected by using face-to-face and drop-collect methods from a total of 329 visitors who volunteered to fill out the questionnaire and received service from various hospitality business (restaurants and hotels) in Kayseri between 1-30 November 2022. These data, collected using convenience sampling technique, were analyzed using descriptive statistics, EFA, correlation, regression, independent sample t-test and ANOVA analyses. The most stunning finding of the study is the determination of a positive relationship between tourists' tendency to eat local cuisine and unforgettable tourism experiences. In addition, some differences were determined according to the demographic characteristics and travel experiences of the tourists.