TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİNE HALKLA İLİŞKİLER PENCERESİNDEN BAKIŞ
ÖZET
Halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi, uygulanacak
faaliyetlerinin kalitelendirilmesiyle ilgili aynı noktada buluşmakta
ve kalitenin artırılması ve iyileştirilmesi konularında birbirlerini
desteklemektedirler. Bu doğrultuda toplam kalite yönetimi anlayışının
ve ilkelerinin halkla ilişkiler için de bir gereklilik olduğu ve bu
gereklilikten hareketle bu ilkelerin halkla ilişkilere uyarlanmaya
çalışılması, halkla ilişkilerde kalite artırılmasının önemini ortaya
koymaktadır. Bu çalışmada, halkla ilişkilerde kalite anlayışına toplam
kalite yönetimi ilkeleri açısından bakılmakta ve halkla ilişkilerin
toplam kalite yönetimi anlayışını içinde yaşatmasının önemine
değinilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Halkla
İlişkiler, Halkla İlişkilerde Toplam Kalite,
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
THE APPROACH ON PUBLIC RELATIONS FROM THE POINT OF TOTAL QUALITY
MANAGEMENT PRINCIPLES
ABSTRACT
Public relations and total quality management come together and
define the overall quality of public relation the activities and the
two phenoma mutually sustain one another. In this respect total
quality management applications are necessary for public relations and
by this necessity in order to support the quality factor it is
important to adapt the total quality management principles into public
relations. In this study the understanding of quality in the
discipline of public relations is analyzed in terms of total quality
management principles. By doing so it is aimed at defining the quality
factor in public relations activities giving attention at the total
quality management applications.
Keywords: Quality, Total Quality Management, Public Relations,
Total Quality İn Public Relations, Total Quality
Management Principles