Gastronominin Turist Rehberliği Eğitimindeki Yeri: Türkiye’de Lisans Düzeyinde Eğitim Veren Kurumların Müfredatlarının Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Çeşmeci N., Yılmaz İ.

Gastronomi Turizminde Güncel Araştırmalar, Şule Aydın,Ömer Çoban,Yusuf Karakuş,Nurgül Çalışkan, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.115-124, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Detay Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.115-124
  • Editörler: Şule Aydın,Ömer Çoban,Yusuf Karakuş,Nurgül Çalışkan, Editör
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Günümüzde yeme-içme deneyimleri, turistlerin destinasyondaki deneyimlerinin bir parçası olmakla kalmamakta, bazı durumlarda seyahat deneyiminin temelini de teşkil edebilmektedir. Örneğin bir bölge veya ülkenin yeme-içme kültürünü tanımaya yönelik gastro-turlar veya şarap turları gibi özel ilgi turları bunun en güzel örneğidir. Gastronomi, bir destinasyonun temel turistik çekiciliği olsun veya olmasın, o bölge kültürünün temel bir parçası ve turistler için farklı deneyimlerin kaynağıdır. Bu nedenle, destinasyonda, turistlere gezileri boyunca eşlik eden ve tüm yönleriyle o bölgeyi tanıtan turist rehberlerinin; tarih, coğrafya, arkeoloji, sanat tarihi ve mitoloji gibi konuların yanı sıra, en sık bilgi verdiği konular arasında bölgenin gastronomisi ve yeme-içme kültürü yer almaktadır. Rehberin tanıttığı ülke veya bölgenin mutfağını ve yeme-içme kültürünü iyi bilmesi ve turistlere yerel lezzetler konusunda tavsiyelerde bulunması durumunda, destinasyonun rakiplerinden ayrışmasını sağlayacağı gibi, turistlerin farklı deneyimler yaşamasına da katkı sunabilecektir.

Nowadays, food and beverage experiences are not only part of tourists' experiences in the destination, but in some cases they can also form the basis of the travel experience. For example, in gastro-tours or in special interest tours such as wine tours, tourists get to know the food and beverage culture of a region or country. Whether or not gastronomy is the main tourist attraction of a destination, it is a fundamental part of the culture of a region and a source of different experiences for tourists. For this reason, in addition to history, geography, archaeology, art history and mythology, the gastronomy and food and beverage culture of a region are among the most frequently given information by tourist guides who accompany tourists throughout their travels and introduce the region in all its aspects. If the guide knows the cuisine and food and beverage culture of the country or region he/she introduces and advises tourists on local flavours, he/she will be able to differentiate the destination from its competitors and contribute to tourists' different experiences.