Televizyon Reklamlarında Mizahın Kullanımı: "İş Bankası 92 Yaşında" Reklam Filminin Analizi


Creative Commons License

Gedik B., Önürmen O.

E-KurguAnadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi, cilt.28, ss.213-230, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 28 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: E-KurguAnadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.213-230

Özet

Günümüzün pazarlama dünyasında marka ve hizmetler kendilerini rakiplerinden ayrıştırmak, hatırlanmak ve inandırıcılığını kanıtlamak amacıyla reklam çalışmalarında çeşitli yollara başvurmaktadırlar. Kendilerini rakiplerinden farklı kılmak için marka ve hizmetlerin kullandıkları yöntemlerden bir diğeri de reklamlarda mizah unsuruna ve komedyenlere yer vermektir. Burada amaç tüketicinin dikkatini çekmek ve markanın tüketicinin zihninde yer etmesini sağlamaktadır. Bu durumu en yaygın olarak kullanan sektörlerden biri de finans/bankacılık sektörüdür. Bu çalışmada televizyon reklamlarında mizah unsuru ve komedyen kullanımının bankacılık sektöründeki yansımaları incelenmektedir. Çalışma kapsamında reklam, televizyon reklamcılığı ve reklamda mizah konuları hakkında ilgili literatür taranmıştır. Finans sektörüne ait "Türkiye İş Bankası 92 Yaşında" reklam filmi tema analizi yöntemi ile incelenmekte ve bu reklam filminde mizah unsuru ve komedyen kullanımı ile bankanın hangi özelliklerini vurgu yapıldığına bakılmaktadır.