Arş. Gör. KÜBRA DALDIRAN


Sosyal Bilimler Enstitüsü, -

--


WoS Araştırma Alanları: İşletme


Avesis Araştırma Alanları: Pazarlama

Biyografi

I am a Research Assistant at Ankara Yıldırım Beyazıt University and a PhD candidate in Marketing at Erciyes University. I hold a Bachelor's in Business Administration from Abdullah Gül University and Universitatea Alexandru Ioan Cuza in Romania.

My professional background encompasses international roles through Erasmus+ programs, specializing in digital marketing and social media management. As a Digital Marketing Trainee in Rotterdam, Netherlands, I focused on lead generation and campaign strategies. In Paris, France, I contributed to the "GenY's Virtual Guide to Skill Development and Personal Branding in Social Media" project, enhancing my expertise in digital branding. Additionally, I participated in the Interculturability Training Course in Italy, building a strong foundation in intercultural marketing and communication. At Sabancı University, I served as a Project Assistant, managing reporting for an Erasmus+ project and advancing my project coordination skills. I have also participated in sustainability-focused programs like the Sustainable Cities Summer School, enhancing my understanding of the UN Sustainable Development Goals, alongside leadership roles with TOG Youth Bank Kayseri and various student organizations.

My research interests include artificial intelligence in digital marketing, sustainable marketing, marketing ethics, and neuromarketing, with a focus on innovation and ethical practices.

Eğitim Bilgileri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doktora

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --, Türkiye

2022 - 2024

2022 - 2024

Yüksek Lisans

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --, Türkiye

2019 - 2020

2019 - 2020

Lisans

Universitatea Alexandru Joan Cuza din Tasi, Romanya

2015 - 2020

2015 - 2020

Lisans

Abdullah Gül Üniversitesi, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme, Türkiye

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

Design Thinking Methodology

Yenilikçi Ürün Tasarımı

Atolye İstanbul

2017

2017

GenY's Virtual Guide to Skill Development and Personal Branding in Social Media Erasmus+ Project

Marka Yönetimi

European Union Sabancı University & Novancia Business School Paris

2016

2016

Intercultural Communication Erasmus + Training Course

Diğer

European Union & Esplora Youth Association Italy

Araştırma Alanları

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, --

2023 - 2024

2023 - 2024

Araştırma Görevlisi

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme

Akademi Dışı Deneyim

2019 - 2022

2019 - 2022

Digital Marketing and Brand Management Lead

Şirket, Kilinclar Automaterialen Bv. The Netherlands, Pazarlama, Digital Marketing and Brand Management Lead

Makaleler

Tümü (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Dynamic Capabilities Of Social Entrepreneurs: An Institutional Entreprenurship Perspective

Daldiran K., Günay S. I.

5th Bilsel International Efes Scientific Research and Innovation Congress Turkey, İzmir, Turkey, İzmir, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

2. Digital Twin Technology As A Driver Of Sustainable Supply Chain And Marketing Transparency

Daldiran K., Daldiran B.

5th Bilsel International Efes Scientific Research and Innovation Congress Turkey, İzmir, Turkey, İzmir, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. The Interplay Between Institutional Context and Brand Advocacy

Daldiran K., Günay S. I.

3rd BİLSEL International Kibyra Scientific Research Congress, Burdur, Türkiye, Burdur, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

1. Küresel Rekabet Ortamında Müşteri Odaklı Esnek Üretim ve Dinamik Pazarlama Stratejilerinin Entegrasyonu

Daldıran B., Daldıran K.

Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Akademik Çalışmalar II, GÖLEN ZAFER, ÖZKAN MUHARREM SELÇUK, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.261-300, 2024

2024

2024

2. Data-Driven Marketing Insights: Leveraging K-Means Clustering For Customer Segmentation And Personalized Marketing in E-Commerce

DALDIRAN K., ÇETİN A. İ.

Pazarlamada İleri Araştırmalar, ÇAĞLAR ÇETİNKAYA NUR, Editör, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, ss.173-201, 2024

2024

2024

3. The Strategic Integration of Circular Economy Principles into Modern Marketing Practices: Redefining Sustainability

Daldiran K.

Current Marketing Studies, AKGÜN ZUHAL, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.111-120, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

4. A New Era in Financial Marketing: Digital Assets, Cryptocurrencies, ICO’s and NFT Marketing

ÜNVAN Y. A., DALDIRAN K.

Research, Methods and Analysis in Social Sciences and Humanities 2024, ÖZTÜRKÇÜ AKÇAY AYSEL, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.93-110, 2024