Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Büşra Türkmen Kılıç
Danışman: Murat Saraçoğlu
Özet:
Bu araştırma, basınç ünitesinin STEM uygulamalarıyla
işlenişi hakkındaki öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemi, desen olarak ise fenomenolojik
desen kullanılmıştır. Araştırma verilerini 2018-2019 öğretim yılı, Kayseri
iline bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan sekizinci sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme, gözlem ve doküman incelemesi kullanılarak veri çeşitlemesi yapılmıştır.
Otuz öğrenci araştırmacı tarafından dört hafta boyunca gözlemlendikten sonra
öğrencilere doküman analizi formu uygulanmıştır. Sonrasında ise not ortalaması
bakımından üçte biri fen derslerinde ortalamanın üstünde, üçte biri ortalamanın
altında, üçte biri ise orta düzeyde olmak üzere beşi erkek, dördü kız olan
dokuz öğrenci belirlenerek görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler katılımcılardan
onay alınarak ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Ses kayıtları araştırmacı
tarafından metne döküldükten sonra verilerin analizinde kod, kategori ve tema
oluşturularak içerik analizi kullanılmıştır.
Bu çalışmada öğrenciler yaparak yaşayarak uygulamalı öğrenme
gerçekleştirdikleri için, STEM uygulamalarının öğrenme açısından kolaylık sağladığı,
öğrencilerin psikomotor, iletişim ve eleştirel düşünme becerilerini
geliştirerek kalıcı öğrenme sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla
birlikte, öğrencilerin akademik başarılarının arttığı, STEM uygulamalarının
derslere entegre edilmesinin yararlı olacağı da çalışmanın sonuçları arasındadır.