Kentlerin markalaşmasında gastronomik unsurlar: Kayseri örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm işletmeciliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Atilla Bostancı

Danışman: Ömer Şanlıoğlu

Özet:

6 bin yıllık köklü geçmişi, dört bin yıl öncesine dayanan ticaret merkezi olma özelliği, çok sayıdaki doğal ve tarihi yapılarıyla tanınmış olan Kayseri'nin kendine has birçok yöresel lezzeti de bulunmaktadır. Fakat bu lezzetlerden çok azı bilinmekte olup markalaşma yolunda mevcut yöresel lezzetlerin nasıl değerlendirilebileceği hususunda bulgular elde etmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Elde edilen bulgular ve sonuçlar Kayseri'nin marka şehir olması için yapılacak çalışmalarda katkı sunması açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda, Kayseri merkezde yer alan yiyecek ve içecek işletmelerinin yönetici, çalışan ve sahiplerine beşli likert tipi ölçekte hazırlanan anket soruları yöneltilmiştir. Kayseri'nin yemek kültürünün tanınırlığı bu sorularla tespit edilmeye çalışılmıştır. Bilgisayar ortamında SPSS programında işlenen verilerden elde edilen sonuçlara göre, Kayseri'nin birkaç önemli lezzeti dışında diğer lezzetlerinin tanınmadığı ve "Kayseri" denince ilk akla gelenin "yemek kültürü" olmadığı bu ankete verilen cevaplardan anlaşılmaktadır.