Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, -, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Esra YÜCEL
Danışman: Mustafa Ulu
Özet:
Araştırmanın amacı lisede
öğrenim gören kız öğrencilerin romantik ilişkilerinin aile bağları ve dindarlık
düzeyleri ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmanın evreni Kayseri ili
ortaöğretim kademesinde öğrenim gören kız öğrenciler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın
örneklem grubu evrendeki öğrenciler arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemi
kullanılarak ulaşılan 502 kız öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada nicel
araştırma yöntemi kullanılarak bu öğrencilere belirlenen ölçekler uygulanmış ve
elde edilen veriler SPSS v.23 programında analiz edilmiştir. Araştırmada
Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişkilerde Yakınlık Ölçeği, Anne Baba Tutum
Ölçeği, Üç Boyutlu Bağlanma Ölçeği ve Yeniden Yapılandırılmış Dini Yönelim
Ölçeği kullanılmıştır.
Yapılan
analizlerin sonucunda bireylerin bağlanma stilleri ile akademik başarı, karşı
cinse yönelim, romantik ilişkilerindeki yakınlık seviyesi, dini yönelim ve aile
tutumları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bununla beraber
romantik ilişkilerindeki yakınlık düzeyi ile akademik başarı, dini yönelim ve
aile tutumları arasında da anlamlı ilişkiye rastlanmıştır. Aynı zamanda dini
yönelimleri ile karşı cinse yönelim, akademik başarı ve aile tutumları arasında
da anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Aile tutumlarının da karşı cinse
yönelim ve akademik başarı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu
görülmüştür.