8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜST BİLİŞ BECERİLERİNİN VE EBOB-EKOK PROBLEMLERİ ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kadriye Arslan

Danışman: Sevim Sevgi

Özet:

Bu araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin üst biliş becerileri ve EBOB-EKOK problemlerini çözme becerileri incelenmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen EBOB-EKOK problem çözme testi sekizinci sınıfa devam eden 18 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada problem çözme envanteri, gözlem formu ve mülakat formu veri toplama amacıyla altı öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin EBOB-EKOK problemleri çözme sürecinde tahmin, planlama, izleme ve değerlendirme becerileri incelenmiştir. Öğrencilerin problem çözme sürecinde kullandıkları üst biliş becerileri sırasıyla izleme, tahmin, planlama ve değerlendirme becerileri olmuştur.