Coğrafya Konularının Öğretiminde 3D Yazıcıların Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

Karaağaç A., Öner G.

16. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.31

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.31
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yaklaşık 40 yıl önce geliştirilen 3D yazıcıların günümüzde gelmiş olduğu nokta önemli bir ilerleme gösterdiğini ortaya koysa da yakın gelecekte insanların hayal dünyasını zorlayacak ilerlemeler göstereceği beklenmektedir. Günümüz itibariyle temel düzeydeki 3D yazıcılara daha kolay erişilebildiği söylenebilir. Teknik bilimlerde sıklıkla kullanılan 3D yazıcılar giderek farklı bilim alanlarında da etkin şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Henüz arzu edilen seviyeden çok uzak olsa da kullanım alanlarından biri de eğitimdir. Eğitim alanında 3D yazıcılardan iki farklı amaçla kullanılabilir. Bunlardan ilki öğrencilerin yaratıcılığını ve teknolojiye bakış açısını geliştirmek amacıyla herhangi konu alanı dışında formal veya informal olarak kullanımıdır. Bir diğer kullanım amacı ise ilgili derslere ait kazanımların verilmesinde yani öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasıdır. Her iki amaçla kullanımında da öğrencilerin çeşitli bilgi, beceri, değer ve tutumlar elde edebileceği söylenebilir. İçeriği dolayısıyla 3D yazıcılardan yararlanılabilecek başlıca derslerden biri de sosyal bilgilerdir. Sosyal bilgilerin tüm öğrenme alanlarında yararlanılabilir olan 3D yazıcılar özellikle İnsanlar, Yerler ve Çevreler öğrenme alanındaki coğrafya konu ve kavramlarının öğretiminde aktif şekilde kullanılabilir. Bu kapsamda araştırmanın amacı sosyal bilgilerde coğrafya konularının öğretiminde 3D yazıcılardan yararlanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Temel nitel araştırmanın kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını dokuz beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ile araştırmacı ve öğretmen gözlem notları aracılığıyla elde edilmiştir. Veriler nitel veri analiz tekniklerinden betimsel ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda coğrafya konularının öğretiminde 3D yazıcılarının kullanılmasının öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına ve sosyal bilgiler dersine ilişkin olumlu tutumlar geliştirmelerine yardımcı olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı tarafından 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında 1919B012102873 başvuru numarasıyla desteklenmiştir.