ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (STEM) TUTUMLARI İLE MESLEKLERE YÖNELİK İLGİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ


Creative Commons License

Yolagiden C., Bektaş O.

4.ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı; altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin “Fen, Teknoloji,

Mühendislik ve Matematik” (STEM) tutumları ile STEM mesleklerine yönelik ilgileri

arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaçla, çalışmada nicel araştırma yönteminin deseni olan

betimsel tarama türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini

Kahramanmaraş ili 12 Şubat ilçesinde öğrenim gören ve basit rastgele örnekleme yöntemi ile

seçilen toplam 323 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak

“Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) Tutum Ölçeği” ve “Fen, Teknoloji,

Mühendislik, Matematik (STEM) Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. STEM

tutum ölçeğine ilişkin elde edilen “Cronbach Alpha” iç güvenilirlik katsayısı .87 ve STEM

mesleklerine yönelik ilgi ölçeğine ilişkin “Cronbach Alpha” güvenirlik katsayısı .94 olarak

tespit edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin STEM tutumları ile STEM

mesleklerine yönelik ilgileri arasında yüksek düzeyde, doğrusal ve pozitif yönde anlamlı bir

ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin STEM tutumları artırılırsa, onların

bu alana yönelik mesleklere yönelebileceği düşünülmektedir.