4.ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
Bu çalışmanın amacı; altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin “Fen, Teknoloji,
Mühendislik ve Matematik” (STEM) tutumları ile STEM mesleklerine yönelik ilgileri
arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaçla, çalışmada nicel araştırma yönteminin deseni olan
betimsel tarama türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini
Kahramanmaraş ili 12 Şubat ilçesinde öğrenim gören ve basit rastgele örnekleme yöntemi ile
seçilen toplam 323 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak
“Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) Tutum Ölçeği” ve “Fen, Teknoloji,
Mühendislik, Matematik (STEM) Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. STEM
tutum ölçeğine ilişkin elde edilen “Cronbach Alpha” iç güvenilirlik katsayısı .87 ve STEM
mesleklerine yönelik ilgi ölçeğine ilişkin “Cronbach Alpha” güvenirlik katsayısı .94 olarak
tespit edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin STEM tutumları ile STEM
mesleklerine yönelik ilgileri arasında yüksek düzeyde, doğrusal ve pozitif yönde anlamlı bir
ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin STEM tutumları artırılırsa, onların
bu alana yönelik mesleklere yönelebileceği düşünülmektedir.