VI. Uluslararası Fen, Mühendislik ve Mimarlık Bilimlerinde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2019, ss.1-10
Güvenli ve zaman bakımından kısa olmasından dolayı ulaşım sektöründe uçaklar tercih sebebi olmuştur.
Uçakların en önemli parçası itme kuvvetini oluşturan güç sistemleridir. Güç sistemleri, yakıtın
belirlenmiş oranlarda tepkimeye girmesiyle kimyasal enerjinin itki kuvvetine dönüştüğü parçalardan
oluşur. Bu dönüşüm tasarlanmış motor içerisinde yer alan yanma odalarında oluşmaktadır. Uçakların
verimliliğini yanma odalarının performansları belirler. Bundan dolayı, yanma odasının performansını
belirleyen etkenler, yanma stabilizesi, yanma verimi, yanma odasının çıkış sıcaklığı, basınç kayıpları ve
emisyon analizleri çok önemlidir.
Bu çalışmada, modern gaz türbinli motorlarda kullanılan model bir annular yanma odasında yakıt olarak
kerozin kullanılarak kimyasal bir tepkime gerçekleşmiş ve sayısal olarak ikincil akışın yanma odasının
performansına etkisi incelenmiştir. Yanma odası annular tip olmasından dolayı simetrik geometri
kullanılmıştır. Bu çözümlemelerde ikincil akış oranları %50, %60,%70,%80 ve %90 olarak belirlenerek
yanma odasının performansı incelenmiştir.