Türkiye Bağlamında İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları


EKİCİ M. R., ATMACA Ç.

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.162-176, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.5961/higheredusci.1276378
  • Dergi Adı: Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.162-176
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin COVID-19 salgını sırasında uzaktan eğitime yönelik tutumlarını bazı demografik değişkenler açısından ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmaya İstanbul'da bir İngilizce hazırlık sınıfında okuyan 300 öğrenci katılmıştır ve veriler bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde dilen veriler betimleyici istatistik, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü ANOVA ve Scheffe Testi ile analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının olumlu olduğunu ve öğrencilerin tutumları ile cinsiyet, yaş, İngilizce dil seviyesi ve bilgisayara sahip olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Ancak öğrenci tutumları ile internet kullanım süreleri, önceki uzaktan eğitim deneyimleri ve mezun olunan lise türleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bulgular ışığında, gelecekte uzaktan yabancı dil eğitiminin kalitesini ve etkililiğini artırmak için yeni öğretim ve değerlendirme materyallerinin uyarlanması ve hibrit öğrenme ortamlarının kullanılması önerilmektedir.
This study aimed to reveal Turkish EFL preparatory class students’ attitudes towards distance education during the COVID-19 pandemic with regard to some demographic variables. The participants were 300 students from an English preparatory class in Istanbul and the data were collected via a questionnaire. The gathered data were analyzed through descriptive statistics, independent samples t-test, one-way ANOVA and Scheffe’s Test. The findings demonstrated that the attitudes of students towards distance education were positive and there was a statistically significant difference between the students’ attitudes and gender, age, English proficiency level and computer possession. However, there was no statistically significant difference between their attitudes and Internet usage duration, previous distance education experience and graduated high school types. In light of the findings, it is suggested that new teaching and testing materials should be adapted and hybrid learning settings could be employed to increase the quality and effectiveness of distance foreign language education in the future.