Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt.13, sa.4, ss.1355-1363, 2024 (Hakemli Dergi)
Kampçılar, araçlarını ve çadırlarını tek bir yerde bulabildikleri için araç üstü çadırlar, ikili bir amaca hizmet eden önemli bir ürün haline gelmiştir. Sert kabuklu araç üstü çadırların tasarımında en önemli parametrelerden birisi aerodinamik bir geometriye sahip olmasıdır. Araçlar için kullanılacak bu tür dış ekipmanlar, yoldaki sürtünmeyi azaltarak, daha sessiz, pürüzsüz, verimli ve genel olarak güvenli bir sürüş sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır. Böylece yakıt verimliliğinin sağlanmasının yanında aracın konfor ve performansına da olumlu yönde katkı sağlayacağı açıktır. Bu gereksinimler dikkate alınarak bu çalışmada NACA 0021 geometrisi temelinde sert kabuklu araç üstü çadırın, tasarım geometrisi (Model M) oluşturulmuştur. Model M’nin aerodinamik performansı, Ansys Fluent hesaplamalı akışkanlar dinamiği paket programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca, ticari bir araç üstüçadır modeli ile aynı analizler gerçekleştirilmiş ve aerodinamik performansları karşılaştırılmıştır. Model M’nin ticari modele göre ortalama %86.31 daha az sürükleme kuvveti ve %13.20 daha az basma kuvveti oluşturduğu gözlemlenmiştir.