Akdeniz İletişim Fakültesi Dergisi, sa.28, ss.82-102, 2017 (Hakemli Dergi)
Çocukların ve gençlerin en çok tercih ettikleri mecralardan biri olan
internet mecrasında daha küçüklükten itibaren kültürel olarak tüketim tohumlarının
nasıl ekildiği şüphesiz son derece önemli ve bir o kadar da araştırılmaya muhtaç bir
konudur. Tam da bu gereksinmeden doğan bu çalışmada, Türkiye’nin ilk ve tek çocuk
ve gençlik portalı olduğu iddiasını taşıyan “Tipeez Bizim Yerimiz” isimli internet sitesi
üzerinden çocukların yeni medyada nasıl birer tüketici yurttaş haline dönüştürüldükleri
sorunsallaştırılmıştır. Çalışmanın ilk kısmı olan kuramsal kısmında, tüketim kültürünün
yeni bir mecrası olan internet pazarında çocuk ve tüketim ilişkisine değinilmiş,
ardından “Tipeez Bizim Yerimiz” sitesini oluşturan unsurların “tüketim söylemi”
açısından incelemesine geçilmiş ve son olarak ise sitede yayınlanan haberlerin içerik
ve söylemlerine bakılarak tüketim ideolojisi üzerinden haber okuması yapılmıştır.
Böylece, çocukların daha erken yaşlarda tüketim ideolojisiyle nasıl tanıştırıldığı; hangi
unsurların söz konusu söylemin ekilmesinde etkili bir biçimde kullanıldığı araştırılmıştır.