İşitme Kayıplı Çocuklarda Tanısal Değerlendirme


Creative Commons License

Şahin M. I., Erkan M.

Çocuklarda İşitme Kayıpları ve Güncel Yaklaşımlar, Mustafa Erkan,Furkan Şan, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.4-8, 2019

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2019
  • Yayınevi: Türkiye Klinikleri Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.4-8
  • Editörler: Mustafa Erkan,Furkan Şan, Editör
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocuklarda işitme kaybının tanısı yetişkinlere göre daha zordur ve tanısal değerlendirmede doğru sonuç almak için odyolojik olarak karşılıklı sağlama (cross-check) prensibi uygulanmalıdır. Bu doğrultuda çocuklarda işitmenin değerlendirmesi anamnezi, otoskopiyi ve odyolojik test bataryasını içerir. Anamnez prenatal, perinatal ve postnatal öyküyü, işitme taramasına dair bilgileri, işitme kaybı için taşıdığı risk faktörlerini, büyüme ve gelişme durumunu, tıbbi ve cerrahi tedavi öyküsünü içermelidir. Odyolojik testlerden önce otoskopik muayene yapılarak dış kulak kanalının açıklığı, timpan zarın bütünlüğü ve orta kulağın sağlığı değerlendirmelidir. Çocuklarda odyolojik testler, her iki kulakta işitme sisteminin bütünlüğünü değerlendirmeyi, farklı frekanslarda işitme eşiklerini tespit etmeyi, işitme kaybın derecesini ve tipini belirlemeyi ve kayba neden olan patolojinin yerini tespit etmeyi amaçlar. Kullanılacak odyolojik testler ve uygulama sırası yaş gruplarına göre değişmektedir. 0-6 ay arası bebeklerde işitsel beyin sapı yanıtı öncelikli tercih edilmesi gereken yöntemken, daha büyük çocuklarda davranışsal değerlendirme önceliklidir